Ce surprize fiscale ne-ar mai putea pregăti Guvernul, în 2018
România se afla, anul trecut, pe primul loc în regiune în materie de schimbări legislative. Se ştie că există o serie de iniţiative care au fost începute sau anunţate deja şi este posibil ca unele proiecte să apară din nou pe agendă. De aceea, reprezentanţii mediului de afaceri şi cetăţenii plătitori de taxe şi impozite se întreabă ce va mai fi anul acesta?
Mai întâi de toate, câteva certitudini. Prima este că ordonanţa privind trecerea contribuţiilor de la angajator la angajat nu a mai fost adoptată anul trecut de Parlament. Efectul este că se aplică regulile ordonanţei. În privinţa contribuţiilor nu este mare lucru; ele rămân la fel. Chiar a existat o facilitate introdusă logic, în sensul că s-a acordat mai mult timp companiilor să înregistreze noile contracte de muncă, până în luna martie şi nu doar până la începutul acestui an.
Există însă două mari probleme. Ordonanţa prevede ca firmele cu o cifră de afaceri de până la un milion de euro să plătească în locul impozitului pe profit un impozit pe cifra de afaceri. La vremea respectivă s-a spus că această prevedere dezavantajează evident firmele din anumite domenii de activitate (respectiv pentru cele cu o rată a profitului mai mică de 6,25% este mai avantajos să plătească impozit pe profit). Și, în al doilea rând, plata impozitului pe profit avantajează firmele care au investiţii realizate recent sau aflate în derulare şi care pot obţine o cifră de afaceri mare, dar care înregistrează pierderi. Pentru aceste companii, aplicarea impozitului pe profit ar fi fost mai avantajoasă.
În acest sens, ordonanţa fusese modificată de Senat, cu prevederi mai flexibile care să permită companiilor să opteze între impozitul pe profit şi cel pe cifra de afaceri impunând doar o condiţie de capital minim. Pentru că ordonanţa nu a fost adoptată şi de Camera Deputaţilor firmele nu vor putea beneficia de clauze legale mai favorabile.
O altă prevedere se referă la introducerea în legislaţia românească a directivei europene privind optimizarea fiscală. Pragul deducerii dobânzilor, stipulat în ordonantă, a fost de numai 200.000 euro, mult mai mic decât cel de la nivel european, care este de 3.000.000 euro. La fel ca în cazul precedent, Senatul a mărit pragul până la cota europeană, dar fără folos, pentru că ordonanţa nu a ajuns să fie lege. Toate aceste lucruri fac, din nou, ca legislaţia fiscală să fie impredictibilă.
Sursa: capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă PNRR: Anunț privind începerea proiectului cu titlul „DIGITALIZAREA ACTIVITĂȚII SAORSA TURISM SRL”
SAORSA TURISM SRL, cod de identificare fiscală 43550555, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J24/37/2021 Vişeu de Sus, Str. CERBULUI 5, Județ Maramureş, derulează începând cu data de 22/03/2025 proiectul (Nr. ctr: 6095.1/i3/c9), intitulat: “DIGITALIZAREA ACTIVITĂȚII SAORSA TURISM SRL” finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta C9 „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare […]
Comunicat de presă PNRR: Anunț privind începerea proiectului cu titlul „Digitalizarea activitații PROARTIMAR SRL”
PROARTIMAR S.R.L., cod de identificare fiscală 15775501, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J06/579/2003 Bistrita, Str. P-ta. MORII 6, Județ BISTRIŢA-NĂSĂUD, derulează începând cu data de 01.05.2025 (Nr. ordine: 1130.1/i3/c9), intitulat: „Digitalizarea activitatii PROARTIMAR SRL” finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta C9 „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare”, Investiția I3 […]
Comunicat de presă PNRR: Anunț privind începerea proiectului cu titlul „DIGITALIZAREA ACTIVITATII TYCOON ASIST SRL”
TYCOON ASIST S.R.L., cod de identificare fiscală 36569989, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J24/1164/2016 Baia Mare, Str. TRANSILVANIEI 6A, Județ Maramureş, derulează începând cu data de 01.07.2025 proiectul Nr. ordine: 3624.1/i3/c9, intitulat: “DIGITALIZAREA ACTIVITATII TYCOON ASIST SRL” finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta C9 „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și […]