Paradox: România, al 4-lea producător de petrol din UE, dar cu taxe pe carburant peste media la nivel mondial

Deși anul trecut România a fost pe locul patru în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte producţia de petrol, cu 3,6 milioane de tone, în scădere cu 2% faţă de anul anterior, țara noastră se află în top 10 state cu cele mai împovărătoare taxe aplicate carburanților pe plan mondial.

Principalul producător din UE a fost Marea Britanie, cu 50,8 milioane de tone, în creştere cu 9%, urmată de Danemarca, cu 5,7 milioane de tone (în scădere cu 15,9%), şi de Italia, cu 4,7 milioane de tone (în creştere cu 12,9%).

În ceea ce priveşte rezervele dovedite de petrol, România este pe locul doi în UE, cu 600 de milioane de barili pe zi (aproximativ 100 de milioane de tone), devansând Danermarca şi fiind la egalitate cu Italia. Înaintea ţării noastre se află doar Marea Britanie, cu 2,5 miliarde de barili pe zi (300 de milioane de tone).

Cu toate că ne putem mândri cu producția de petrol, acest aspect nu se regăsește într-un preț mai mic la pompa stației de carburanți, deoarece cuantumul taxelor pe care companiile din România le plătesc în preţul benzinei este de 52% din total tarif, respectiv de 48% la motorină, situează România în Top 10 al ţărilor cu cel mai ridicat nivel al taxelor pe acest segment.

în România, taxele reprezintă, în medie, 52% din costul preţului benzinei şi 48% din costul preţului motorinei, spre deosebire de media de la nivel mondial de 50%, respectiv 44%. Preţul gazului petrolier lichefiat (GPL) este mai scump cu 2% în Europa şi cu 6% în România, o alternativă mai ecologică la motorină sau benzină.

sursa: capital.ro/digi24.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...