Economie
Guvernul a aprobat „Electorata” – Salariul brut maxim 2.200 lei, reducerea ratei cu 35%, scutire impozit cel mult 144 lei
Guvernul României a aprobat forma finală a schemei fiscale pentru restructurarea creditelor – „Electorata”, care se va aplica pentru persoanele cu venituri brute de cel mult 2.200 de lei/lună, dar cu o reducere a plafonului cu care banca poate diminua rata lunară de plată, de la 50% la 35%.
Potrivit formei finale a ordonanţei de urgenţă, obţinută de MEDIAFAX, deducerea din venitul lunar impozabil a fost menţinută la 900 de lei, restructurările fiind permise până la finele lui 2015. Astfel, fiecare client care va obţine o restructurare a creditelor în condiţiile solicitate de stat ar putea primi un beneficiu lunar de cel mult 144 de lei, aferent impozitului de 16% aplicat la suma maximă deductibilă.
Ordonanţa stabileşte că deducerea se acordă lunar, după încheierea perioadei de reducere a ratei, încadrabilă în perioada 1 ianuarie 2016 şi 31 decembrie 2017 şi reprezintă rata din această perioadă, dar nu mai mult de 900 lei /lună.
Întrucât băncile şi clienţii pot aplica astfel de restructurări începând cu 1 iulie 2014 până la 31 decembrie 2015, iar perioada în care se acordă deducerea este cuprinsă între 1 ianuarie 2016 şi 31 decembrie 2017, rezultă că perioada maximă pentru care un client ar putea beneficia de deducere este de un an şi nouă luni.
Deducerea specială pentru credite se acordă dacă restructurarea creditelor, care semnifică modificarea condiţiilor de rambursare a acestora, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: să fie acordată pentru credite care nu înregistrează întârzieri la plată sau care au întârzieri la plată de cel mult 90 zile; să conducă la diminuarea cu cel mult 35% a obligaţiilor lunare de plată ale debitorului, aferente creditului supus restructurării, dar nu cu mai mult de 900 lei sau echivalent, indiferent dacă împrumutul respectiv a fost acordat în lei sau în valută, pentru o perioadă de maxim doi ani.
Pentru creditele în valută şi a celor exprimate în lei, a căror decontare se face în funcţie de cursul unei valute, cursul de schimb utilizat este cel comunicat de Banca Naţională a României în vigoare la data depunerii cererii prin care se solicită restructurarea; să asigure prelungirea duratei iniţiale a creditului cu perioada pentru care se diminuează obligaţiile de plată; sumele reprezentând diminuările ratelor lunare de plată inclusiv costul suportat de debitor pentru amânarea la plată a acestora, să fie distribuite pe o durată egală cu cea pentru care a fost acordată diminuarea obligaţiilor de plată, începând cu data de la care nu mai operează diminuarea respectivă; împrumutătorul nu poate majora rata dobânzii sau după caz, marja de dobândă, pentru creditele cu dobândă variabilă, sau alte costuri aferente creditului şi nici nu poate impune alte costuri, altfel decât era prevăzut în contract la data restructurării; împrumutătorul pune la dispoziţia debitorilor, înainte ca aceştia să intre în procedura de restructurare a creditelor, scadenţarul aferent întregii durate de viaţă a mecanismului de restructurare.
Deducerea specială poate fi acordată pentru o singură restructurare aprobată unei persoane fizice, la unul sau mai multe credite, cu condiţia ca suma totală amânată la plată să se încadreze în limita valorică de 900 de lei şi cel mult 35% din rata lunară de plată datorată înainte de restructurare.
Sursa: mediafax.ro

Economie
Simte-te ca-n city break în orașul tău! 3 locuri din Alba Iulia unde poți ajunge cu Uber (P)
Pe măsură ce vara se apropie, vremea plăcută de afară ne oferă ocazia perfectă pentru plimbări locale. Fie că locuiești în Alba Iulia de când te-ai născut sau abia ce te-ai mutat în oraș, acesta merită să fie explorat dintr-o perspectivă nouă, precum fac numeroșii turiști care vizitează împrejurimile. Serviciile de ridesharing sunt soluția perfectă care ne permite să ne relaxăm și să admirăm împrejurimile în condiții de siguranță.
Din fericire, Alba Iulia este un oraș plin de locuri care merită vizitate și pe care le-am recomanda oricărui turist. Cum ar fi să devenim turiști în propriul oraș pentru un weekend? Mai ales acum, când ne bucurăm aplicația Uber, lansată de curând în Alba Iulia. Așadar, unde mergem?
- Cetatea Alba Carolina
Fără doar și poate, fortăreața cetății Alba Carolina este unul dintre cele mai apreciate și vizitate locuri din oraș. Cu o vechime de peste 300 de ani, cetatea ne permite să ne întoarcem în timp și să experimentăm pe viu istoria bogată a orașului. Construită în jurul siturilor unor fortărețe romane și medievale, cetatea este o mărturie incredibilă a trecerii timpului și o destinație locală perfectă pentru o după-amiază însorită.
- Parcul Dendrologic „Dr. Ioan Vlad”
Plimbările liniștite în natură fără a părăsi orașul sunt posibile dacă vizitezi parcul dendrologic de-a dreptul unicat din Alba Iulia. Ce modalitate mai plăcută de relaxare decât plimbări printre copacii înfloriți? Ocazia de a vedea un tip rar de bambus care crește cu 50 de cm pe zi și căruia i se spune „arborele mamut” face parcul destinația ideală pentru o după-amiază liniștită și totuși interesantă de weekend.
- Muzeul de artă Casa Simian
O clădire importantă din punct de vedere istoric și totodată singurul muzeu de artă sacră din România, Museikon este un proiect unic în țară. Cu o expoziție permanentă de icoane și experiența unui atelier de tipografie, orice vizită la Museikon poate transforma o zi obișnuită într-una extraordinară.
Dacă alegi să călătorești cu Uber pentru a ajunge într-una dintre destinațiile tale preferate din Alba Iulia, e important să știi de măsurile de siguranță luate de companie, care au ca prioritate facilitarea unei experiențe plăcute pentru toți utilizatorii.
De-a lungul anilor, Uber a implementat o serie de măsuri pentru siguranță în timpul curselor:
- Acces la informații despre șoferi – pasagerii pot vedea informații precum marca și modelul mașinii, numărul de înmatriculare, dar și rating-ul șoferului
- Numere de telefon anonime – pentru ca tu să poți comunica în cel mai sigur mod posibil cu șoferii
- Șoferi licențiați și autorizați– Toți șoferii parteneri îndeplinesc standarde de calitate înaltă pentru a transporta pasagerii în siguranță către destinațiile lor
Nu-i așa că ți-am făcut poftă de o plimbare? Bucură-te de orașul tău alături de Uber, și descoperă-l în întregime fără să pierzi prea mult timp pe drum!
Economie
Anunț privind lansarea Ofertei Publice de Preluare Obligatorie a PREBET S.A. Aiud, la prețul de 1,84 lei/acțiune, aprobat prin decizia A.S.F nr. 558/11.05.2022
Anunț
Privind lansarea Ofertei Publice de Preluare Obligatorie a PREBET S.A. Aiud, la prețul de 1,84 lei/acțiune, Aprobat prin decizia A.S.F nr. 558/11.05.2022
|
1. Identificarea Emitentului:
Emitentul este societatea PREBET S.A. Aiud, denumită în continuare “Emitent”, societate pe acțiuni cu sediul în Aiud, str. Arenei nr. 10, jud. Alba, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului Alba cu nr. J1/121/1991 și având codul unic de înregistrare 1763841.
Capitalul social al Emitentului este de 8.199.547,74 lei, reprezentând 45.553.043 acțiuni nominative, dematerializate cu o valoare nominală de 0,18 lei/acțiune, fiecare acțiune conferind drepturi egale.
Obiectul principal de activitate al Emitentului este Fabricarea produselor din beton pentru construcții (cod CAEN 2361).
Structura sintetică a acționariatului Emitentului la data de 15 aprilie 2022 se prezintă astfel:
Nr. | Acționari | Nr. acțiuni | Procent (%) |
1 | GES-GREEN ENERGY SPECIALISTS SRL | 7.850.000 | 17,2327 |
2 | IMPETUM INVESTMENTS SA | 5.083.720 | 11,1600 |
3 | ANODIN ASSETS SA | 4.990.000 | 10,9543 |
4 | AUSEL IMOBILIARE SRL | 4.940.114 | 10,8448 |
5 | ACORD CONSTRUCT ALT SRL | 4.920.000 | 10,8006 |
6 | Persoane fizice | 14.284.843 | 31,3587 |
7 | Persoane juridice | 3.484.366 | 7,6490 |
Total | 45.553.043 | 100,000% |
2. Ofertanții:
Ofertanții sunt:
- Societatea Impetum Investments S.A., societate pe acțiuni cu sediul în București, Sect. 2, str. Gara Herăstrău, nr. 4, Clădirea A, et. 3, înregistrată la Registrul Comerțului Sect. 2 București cu nr. J40/15580/2015, având CUI 35352514, obiect principal de activitate – Activități ale holdingurilor (cod CAEN 6420).
Impetum Investments S.A. deține un capital social de 3.953.648,30 lei, reprezentând 1.363.327 acțiuni, cu o valoare nominală de 2,9000 lei/acțiune, fiecare acțiune conferind drepturi egale.
Structura acționarilor Impetum Investments S.A se prezintă astfel:
Nr. | Acționari | Nr. acțiuni | Procent |
1. | Astra Holding GMBH | 333.333 | 24,45% |
2. | Lotrean Radu – Lucian | 71.866 | 5,27% |
3. | Boiciuc Mariana – Georgeta | 6.666 | 0,49% |
4. | Bogdan Alexandru | 6.666 | 0,49% |
5. | Mișcă Irina – Florina | 6.666 | 0,49% |
6. | Buțiu Andra – Ioana | 6.666 | 0,49% |
7. | Șandor Ionuț – Adrian | 6.666 | 0,49% |
8. | Savin Alexandru | 6.666 | 0,49% |
9. | Bindea Ioan – Adrian | 6.666 | 0,49% |
10. | Aurel Constantin – Podariu | 25.267 | 1,85% |
11. | Mănițiu Anca | 28.600 | 2,09% |
12. | Lăcrămioara – Andreea Cionca – Anghelof | 133.733 | 9,81% |
13. | Andrei – Valentin Cionca | 391.933 | 28,75% |
14. | Simona – Silvana – Georgeta Șermer | 18.000 | 1,32% |
15. | Diță Ramona – Valerica | 16.000 | 1,17% |
16. | Vizental Rudolf – Paul | 133.733 | 9,81% |
17. | Andra – Cristina Olar – Caragea | 30.467 | 2,24% |
18. | Godîncă – Herlea Vasile | 133.733 | 9,81% |
Total | 1.363.327 | 100,0000% |
- Societatea Acord Construct ALT S.R.L, societate cu răspundere limitată cu sediul în Mun. Bistrița, Bld. Republicii, nr. 55, Birou 3, et. Mansardă, jud. Bistrița-Năsăud, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului Bistrița, cu nr. J06/890/2016, având CUI 36731338, obiect principal de activitate – Repararea echipamentelor electrice (cod CAEN 3314).
Acord Construct ALT S.R.L deține un capitalul social de 120.000 lei, reprezentând 12.000 părți sociale nominative, cu o valoare nominală de 10 lei/parte socială, fiecare parte socială conferind drepturi egale.
Structura asociaților Acord Construct ALT S.R.L se prezintă astfel:
Nr. | Asociați | Nr. părți sociale | Procent |
1 | Gavrilă Bogdan | 12.000 | 100% |
Total | 12.000 | 100,000% |
- Societatea Anodin Assets S.A., societate pe acțiuni cu sediul în Mun. Cluj-Napoca, str. Plopilor, nr. 68, Scara A, et. 1, Ap. 6, Jud. Cluj, înregistrată la Registrul Comerțului Cluj-Napoca cu nr. J12/2422/2016, având CUI 36236054, obiect principal de activitate – Dezvoltare (promovare) imobiliară (cod CAEN 4110).
Anodin Assets S.A. deține un capitalul social de 200.000 lei, reprezentând 20.000 acțiuni nominative, cu o valoare nominală de 10,000 lei/acțiune, fiecare acțiune conferind drepturi egale.
Structura acționarilor Anodin Assets S.A. se prezintă astfel:
Nr. | Acționari | Nr. acțiuni | Procent |
1 | Moțoc Ileana | 19.980 | 99,9% |
2 | Kerekes Ioan Csaba | 20 | 0,1% |
Total | 20.000 | 100,000% |
- Societatea Ges-Green Energy Specialists SRL, societate cu răspundere limitată cu sediul în Mun. Bistrița, str. Mihai Viteazu, nr. 25, Cam. 2, jud. Bistrița-Năsăud, înregistrată la Registrul Comerțului Bistrița cu nr. J06/153/2003, având CUI 15301745, obiect principal de activitate – Producția de energie electrică (cod CAEN 3511).
Ges-Green Energy Specialists SRL deține un capitalul social de 4.511.000 lei, reprezentând 451.100 părți sociale, cu o valoare nominală de 10 lei/parte socială, fiecare parte socială conferind drepturi egale.
Structura asociaților Ges-Green Energy Specialists SRL se prezintă astfel:
Nr. | Asociați | Nr. părți sociale | Procent |
1 | Doxy Com SRL | 451.050 | 99,99% |
2 | Vlasin Veronica Maria | 50 | 0,01% |
Total | 451.100 | 100,000% |
Doxy Com SRL are ca acționar pe dl. Pungovschi Bucur Cristian care deține 100% din capitalul societății.
Societățile Impetum Investments S.A., Acord Construct ALT S.R.L., Anodin Assets S.A. și Ges-Green Energy Specialists SRL acționează în mod concertat în conformitate cu Raportul curent publicat pe websiteul www.bvb.ro la data de 10.12.2021 și vor fi denumite în continuare „Ofertanții”,
3. Persoanele cu care acționează în mod concertat ofertanții:
Ofertanții acționează în mod concertat cu dl. Kerekes Ioan Csaba, acționar în cadrul Anodin Assets S.A. și cu Aușel Imobiliare S.R.L., înregistrată la Registrul Comerțului Cluj-Napoca, sub nr. J23/2420/2016, CUI 36236070, având ca acționar și reprezentant legal pe dl. Codărean Cristian Vasile.
4. Numărul de acțiuni emise de societatea vizată care sunt deținute de ofertanți și de grupul de persoane cu care acționează în mod concertat
Ofertanții și persoanele cu care aceștia acționează concertat dețin un număr de 28.053.361 acțiuni emise de Prebet S.A. Aiud, reprezentând 61,5839% din capitalul social al Emitentului.
Dl. Kerekes Ioan Csaba deține un număr de 269.527 acțiuni, iar Aușel Imobiliare S.R.L. deține 4.940.114 acțiuni.
Acțiunile deținute de ofertanți și de persoanele cu care aceștia acționează în mod concertat au fost dobândite prin tranzacții de cumpărare derulate în cadrul Burse de valori București astfel:
- Societatea Impetum Investments S.A. a achiziționat în data de 16.11.2021 un număr de 5.083.720 acțiuni la prețul de 1,1500 lei/acțiune.
- Societatea Acord Construct ALT S.R.L a achiziționat acțiuni Prebet S.A. Aiud astfel:
- În anul 2020 un număr de 5.490.323 acțiuni la prețul maxim de 0,9380 lei/acțiune;
- În anul 2021 un număr de 263.000 acțiuni la un preț maxim de 1,7000 lei/acțiune.
- Societatea Anodin Assets S.A. a achiziționat acțiuni Prebet S.A. Aiud astfel:
- În anul 2018 un număr de 1.413.000 acțiuni la prețul maxim de 0,2800 lei/acțiune;
- În anul 2019 un număr de 5.020.200 acțiuni la prețul maxim de 0,6200 lei/acțiune;
- În anul 2020 un număr de 4.182.243 acțiuni la prețul maxim de 0,9600 lei/acțiune;
- În anul 2021 un număr de 1.147.266 acțiuni la un preț maxim de 1,8400 lei/acțiune.
- Societatea Ges-Green Energy Specialists SRL a achiziționat acțiuni Prebet S.A. Aiud astfel:
- În anul 2019 un număr de 4.604.970 acțiuni la prețul maxim de 0,6450 lei/acțiune;
- În anul 2020 un număr de 5.807.840 acțiuni la prețul maxim de 1,000 lei/acțiune;
- În anul 2021 un număr de 250.191 acțiuni la un preț maxim de 1,8400 lei/acțiune.
- Dl. Kerekes Ioan-Csaba a achiziționat acțiuni Prebet S.A. Aiud astfel:
- În anul 2020 un număr de 600 de acțiuni la prețul de 0,8880 lei/acțiune;
- În anul 2021 un număr de 293.749 acțiuni la un prețul maxim de 1,6900 lei/acțiune.
- Societatea Aușel Imobiliare S.R.L. a achiziționat în data de 16.11.2021 un număr de 4.940.114 acțiuni la prețul de 1,1500 lei/acțiune.
5. Numărul, procentul și clasa de valori mobiliare care fac obiectul ofertei publice de preluare
Oferta publică de preluare obligatorie are drept obiect achiziționarea unui pachet de până la 17.499.682 acțiuni nominative, dematerializate, oferite de PREBET S.A. Aiud, care nu se află în posesia Ofertanților, reprezentând un procent de 38,4161% din capitalul social al Emitentului.
6. Prețul oferit
Prețul oferit în cadrul ofertei publice este de 1,84 lei/acțiune.
Prețul oferit în cadrul ofertei publice de preluare obligatorii a PREBET S.A. Aiud a fost stabilit prin aplicarea prevederilor art. 40, alin. (5) din Legea 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, ca fiind:
- cel mai mare preț plătit de ofertant sau de persoanele cu care acesta acționează în mod concertat în perioada de 12 luni anterioară datei de depunere la A.S.F. a documentației de ofertă, respectiv prețul de 1,1500 lei/acțiune;
- cel mai mare preț plătit de ofertant sau de persoanele cu care acționează în mod concertat în ultimele 12 luni anterioare datei la care a fost atinsă poziția reprezentând mai mult de 33% din drepturile de vot, respectiv prețul de 1,8400 lei/acțiune;
- prețul mediu ponderat de tranzacționare, aferent ultimelor 12 luni anterioare datei de depunere la A.S.F. a documentației de ofertă, respectiv prețul de 1,2845 lei/acțiune; Prețul a fost calculat pentru perioada 18.02.2021 – 17.02.2022;
- prețul mediu ponderat de tranzacționare, aferent ultimelor 12 luni anterioare datei la care a fost atinsă poziția reprezentând mai mult de 33% din drepturile de vot, respectiv prețul de 1,2828 lei/acțiune. Prețul a fost calculat pentru perioada 09.12.2020 – 08.12.2021.
În cazul în care toți ceilalți acționari vor subscrie în cadrul ofertei publice de preluare, ofertanții vor deține 100% din capitalul social al Emitentului.
Impetum Investmens S.A. va achiziționa cu prioritate în cadrul Ofertei un număr maxim de 1.822.122 acțiuni, Anodin Assets S.A. va achiziționa un număr de 5.225.000 acțiuni, Ges-Green Energy Specialists SRL va achiziționa un număr de 5.225.000 acțiuni, restul de 5.227.560 acțiuni vor fi achiziționate de Acord Construct ALT S.R.L.
După închiderea Ofertei, Ofertanții nu intenționează să solicite acționarilor care nu au subscris în cadrul Ofertei să le vândă respectivele acțiuni în cadrul procedurii de retragere a acționarilor dintr-o societate, în baza art. 44 din Legea 24/2017.
7 . Perioada de derulare a Ofertei
Perioada de derulare a Ofertei publice de preluare este de 10 de zile lucrătoare, Oferta derulându-se astfel între 18.05.2022 și 31.05.2022 inclusiv („Perioada de derulare a Ofertei”).
Zi Lucrătoare este o zi în care băncile sunt deschise pentru public în România.
Oferta se consideră inițiată după 3 zile lucrătoare de la data publicării anunțului de ofertă într-un ziar de informare generală sau financiară și într-un ziar local din raza administrativ-teritorială a Emitentului.
Documentul de Ofertă publică de preluare va fi pus la dispoziția publicului în mod gratuit, după cum urmează:
- În format electronic de pe website-ul Intermediarului GOLDRING SA (goldring.ro) și al Bursei de Valori București (www.bvb.ro) .
- pe suport de hârtie, la cererea subscriitorilor adresată GOLDRING SA la sediul acesteia (Tg. Mureș, str. Tudor Vladimirescu nr. 56A, jud. Mureș) sau Ofertantului (Tg. Mureș, str. Voinicenilor nr. 35, jud. Mureș), începând cu data publicării anunțului privind oferta publică de preluare obligatorie.
8 . Locurile de subscriere și programul de lucru cu publicul
Acționarii pot subscrie la Ofertă pe toată durata acesteia, în fiecare zi lucrătoare între orele 9.00 – 16.00 astfel:
- la sediul Intermediarului ofertei GOLDRING S.A. (Tg. Mureș, str. Tudor Vladimirescu nr. 56A, jud. Mureș);
- prin intermediarii eligibili care au semnat cu GOLDRING S.A. Angajamentul cu privire la respectarea condițiilor de derulare a Ofertei.
9 . Sursa și mărimea fondurilor folosite de Ofertanți
Fondurile bănești folosite în ofertă de către Impetum Investments S.A. provin din:
- Contractarea în data de 07.02.2022 a unui împrumut de la Societatea Real Estate Resources SRL. Societatea Real Estate Resources SRL a obținut fondurile din vânzarea unui teren aflat în proprietate, vânzare care s-a finalizat la data de 19.11.2021 prin transferul dreptului de proprietate și plata prețului. Impetum Investments deține controlul și o participație de 99,95% la societatea City of Mara UNU SA care este asociat unic deținând 100% din capitalul social al Real Estate Resources SRL.
și
- Finanțare pe termen scurt (bridge loan) de la EOS Finance IFN S.A. și IFN Next Capital Finance S.A. în baza unui contract semnat în data de 11.02.2022.
Fondurile bănești folosite în ofertă de către Anodin Assets S.A., Acord Construct ALT S.R.L. și Ges-Green Energy Specialists S.R.L. provin din sume aferente investițiilor financiare prin intermediul pieței de capital.
Impetum Investments S.A. a depus în contul Intermediarului garanția reprezentând cel puțin 30% din valoarea Ofertei în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 5/2018.
10. Date economico-financiare ale ofertanților
În conformitate cu ultima situație financiară aprobată (aferentă anului 2020) datele financiare ale Ofertanților se prezintă astfel:
Element
– Lei – |
Impetum Investments SA | Anodin Assets SA | Acord Construct ALT SRL | Ges-Green Energy Specialists SRL |
Total active | 73.674.626 | 15.517.220 | 4.754.014 | 22.896.941 |
Total capital propriu | 2.016.416 | 3.714.810 | 4.523.261 | 1.724.068 |
Cifra de afaceri | 11.952 | 455.262 | 1.784.472 | 936.418 |
Rezultatul exercițiului | 116.640 | 3.264.817 | 2.937.551 | 1.207.478 |
11. Cadrul juridic aplicabil
Oferta publică de preluare obligatorie se va desfășura exclusiv în conformitate cu termenii și condițiile documentului de ofertă publică redactat de către Intermediar și aprobat de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în conformitate cu Legea 24/2017 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață și regulamentului 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață.
Documentul de ofertă publică de preluare obligatorie a fost aprobat de ASF prin Decizia nr. 558 din data de 11.05.2022.
12. Intermediarul
Ofertanții au încheiat un contract de intermediere în data de 10 decembrie 2021 cu Intermediarul în scopul derulării ofertei publice de preluare obligatorii.
Investitorii care subscriu acțiuni în cadrul ofertei publice vor trebui să le subscrie prin Intermediar sau prin oricare participant eligibil. Formularele de subscriere vor fi disponibile la sediul Intermediarului și/sau al participanților eligibili.
OFERTANȚI | INTERMEDIAR |
Impetum Investments S.A. | Goldring SA |
Cionca Andrei Valentin
|
Zahan Virgil Adrian |
Acord Construct ALT S.R.L | Director general |
Gavrilă Bogdan
|
|
Anodin Assets S.A. | |
Motoc Ileana
|
|
Ges-Green Energy Specialists SRL | |
Vlasin Veronica Maria
|
Economie
Comunicat de presă| CONAF: Parlamentul trebuie să găsească soluții pentru a sprijini mediul de afaceri printr-un climat nebirocratic, echitabil și sustenabil
Comunicat de presă| CONAF: Parlamentul trebuie să găsească soluții pentru a sprijini mediul de afaceri printr-un climat nebirocratic, echitabil și sustenabil
CONAF susține dreptul de opțiune în listarea companiilor private. În această perioadă post-pandemică, extrem de complicată și tensionată, în condițiile unui război la granița României și a unor crize suprapuse, susținem că Parlamentul trebuie să găsească soluții pentru a sprijinii mediul de afaceri printr-un climat nebirocratic, echitabil și sustenabil.
Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) consideră inițiativa legislativă nr. B254/2022 (care ar putea obliga firmele și PFA-urile să plătească o taxă către Camera de Comerț și Industrie a României) birocratică, excesivă și inoportună. Listarea unei companii, în orice tip de catalog, trebuie să fie opțională și să aducă companiei, beneficii de marketing. „Propunerea, care este o reluare a unei inițiative respinse, este birocratică și redundantă, deoarece impune o nouă obligație, de data această anuală.
Toate firmele sunt deja prezente în Registrul Comerțului și a te înscrie anual, contra cost într-un catalog al firmelor gestionat de o entitate privată, (cum este Camera de Comerț și Industrii – CCIR) trebuie să fie o opțiune a fiecărui antreprenor.
Dacă CCIR vrea să dețină toate informațiile despre firmele din România, o poate face preluând date de la Registrul Comerțului fără impunerea de taxe și costuri suplimentare. În opinia noastră, CCIR a fost creată ca și o structură de sprijin, modernă, eficientă și utilă mediului de afaceri, ce are ca obiect atragerea și nu impunerea pentru companiile private, cu atât mai puțin pentru persoanele fizice autorizate.
Prezența unei companii într-un catalog, fie el și național, trebuie să fie opțională și văzută ca un instrument de promovare, nicidecum obligatorie și contra cost. Activitatea de business este extrem de diversă, iar regularitatea ei ține exclusiv de proprietarul ei. Decizia de suspendare a unei activități ține de parcursul fiecăruia. Iar impunerea unor taxe și amenzi pentru societățile inactive vine în contradicție cu libertatea de decizie antreprenorială.
Consider că orice instrument, structură sau decizie legislativă trebuie să vină în sprijinul susținerii, debirocratizării și în general găsirii de soluții viabile pentru mediul de afaceri.”, a declarat Cristina Chiriac, președinta CONAF. „Pe de altă parte, nu considerăm că este oportună obligarea unui antreprenor sau a unei persoane fizice autorizate să obțină, prin CCIR sau orice altă entitate cu monopol impus, certificatul de competență introdus prin aceeași propunere legislativă.
Este un demers birocratic, inutil pentru antreprenorii deja calificați prin studiile sau atestatele obținute, cu un traseu nedefinit încă, într-un mediu de business aflat demult sub incidența standardelor europene.
Înțelegem argumentul creării unui antreprenoriat profesionist, dar orice antreprenor, fie el absolvent al Universității Harvard, sau al școlii generale din Valea Mare, are dreptul să deschidă o afacere pe banii lui, dacă se consideră competent în domeniul ales și respectă regulile de producție și siguranță a consumatorului.
Nu considerăm că, într-o structura vie precum cea a mediului de business, un antreprenor trebuie să obțină un certificat de competență de la vreo instituție care să impună standarde ocupaționale fără consultare publică temeinică.
Procesul educațional pentru anumite categorii de lucrători este descentralizat și impunerea calificărilor pentru manageri este fără precedent, în lume cred. Certificatul de competență al absolventului de la Harvard e însăși diploma sa, dar dacă vrea să facă business în SUA nu îi eliberează nimeni vreun atestat cum că ar fi competent. Competența managerială este dovedită prin abilitatea de a-ți gestiona propria afacere”, a mai declarat Cristina Chiriac.
În consecință, Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) consideră inițiativa legislativă nr. B254/2022, în contradicție cu orice strategie pozitivă pentru mediul de business românesc și descurajează inițiativa antreprenorială.
Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este cea mai puternică confederație din România ce reunește interesele antreprenorilor în spiritul european al egalității de gen, egalității de șanse. CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent, care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și international.
CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă și echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu de business. CONAF are în componența sa 2 federații, 10 patronate, 5 asociații, 19 sucursale și peste 3.000 de companii.
-
Actualitateacum 17 ore
Alimente care nu au dată de expirare. Care sunt produsele din care puteți face stocuri fără teama de a se strica
-
Actualitateacum 12 ore
România se va îndrepta spre impozite mai mari. Adrian Vasilescu, BNR: „Veniturile din buget raportate la PIB sunt pe ultimul loc din Uniunea Europeană”
-
Curier Județeanacum 14 ore
Dosar penal pentru braconaj piscicol, pentru un bărbat din Alba. A fost depistat în timp ce pescuia în perioada de prohibiţie
-
Ştirea zileiacum 14 ore
Accident rutier la Abrud: Un șofer „alcoolizat” a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un garaj și un autoturism
-
Actualitateacum 19 ore
Elena Udrea ar putea scăpa de extrădare: Ce artificiu au găsit avocații acesteia, din Bulgaria
-
Actualitateacum 17 ore
Un primar dă BANI persoanelor care prezintă probe cu cetățeni care aruncă iresponsabil gunoiul
-
Curier Județeanacum 13 ore
Bazinul Olimpic din Alba Iulia: Închis pentru inițiere înot și agrement în perioada Campionatului Național de Polo, juniori III
-
Actualitateacum 16 ore
CREȘTE salariul minim pentru angajații a două sectoare din România: Câți bani vor primi în mână
-
Actualitateacum 14 ore
A plouat cu sancțiuni, la Sebeș: Au fost reținute 5 permise de conducere, un certificat de înmatriculare și au fost constate 3 infracțiuni de către polițiști, în acest weekend
-
Curier Județeanacum 12 ore
FOTO| Aniversarea a 30 de ani de activitate a Corului bisericii „Sfinții Trei Ierarhi” din Aiud: Ansamblul vocal a fost organizat într-o formulă extinsă
-
Actualitateacum 15 ore
62 de trenuri electrice regionale noi, în valoare de peste 3,2 miliarde de lei: Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat licitația în SEAP
-
Curier Județeanacum 11 ore
AVARIE la rețeaua de alimentare cu apă din municipiul AIUD: Furnizarea apei potabile ÎNTRERUPTĂ pe mai multe străzi