Criză în afacerile cu publicitate din Alba Iulia – firmele care au închiriat terenuri pentru panouri stradale cer scutiri de la plata chiriei
Firmele care dețin panouri publicitare amplasate pe domeniul public din Alba Iulia au dificultăți în a-și găsi clienți. Acestea solicită scutiri de la plata chiriei pentru perioada în care panourile nu sunt ocupate cu reclamă, oferind în schimb municipalității posibilitatea de a promova gratuit, în respectiva perioadă, obiectivele turistice sau acțiunile sociale și culturale.
”Din cauza situației economice deosebit de dificile întâmpinăm greutăți semnificative în derularea activității de publicitate în care suntem specializați. Clienții nu sunt numeroși iar cei care aleg această modalitate de publicitate solicită la fiecare reînnoire de contract discount-uri substanțiale. (…) Plata chiriei pe locație se face chiar și în condițiile încare multe dintre panouri nu sunt acoperite cu reclamă, deci nu ne aduc niciun venit. Chiar mai mult decât atât, printr-o adresă recentă se solicită conectarea princabluri subterane a tuturor panourilor până la 1 mai 2013. Înțelegem și suntem de acord că din punct de vedere estetic este necesar un asemenea demers însă costurile unei astfel de operațiuni sunt foarte mari (de ordinul câtorva mii de lei pentru fiecare panou) și trebuie să le suportăm din bugetul propriu în termen foarte scurt”, se arată în adresa semnată de firmele Multireclama SRL București, Independent SRL Alba Iulia, Add Out SRL Cluj Napoca și SC Outdoor Media SRL București.
Precizăm că, potrivit administrației locale chiria pentru un astfel de panou este între 30 și 110 de euro pe lună.
Solicitarea a fost discutată astăzi de consilierii locali care au ajuns la concluzia că nu poate fi aprobată deoarece terenurile de pe domeniul public au fost atribuite în urma unor licitații ale căror condiții au fost acceptate de ofertanți și care nu prevedeau scutiri de chirie, însă ar putea fi luată în considerare la întocmirea contractelor după următoarea licitație.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Drept la replică | Cristian Bichi (BNR): „Celebrul” economist Radu Georgescu, din necunoaștere sau cu rea intenție, nu face distincție între o instituție publică și una bugetară
Drept la replică | Cristian Bichi (BNR): „Celebrul” economist Radu Georgescu, din necunoaștere sau cu rea intenție, nu face distincție între o instituție publică și una bugetară În data de 25 august 2025 în Ziarul Unirea (ediția electronică), sub semnătura dnei Ioana Oprean, a fost publicat articolul “Economistul Radu Georgescu: În plină austeritate, BNR-ul face […]
Comunicat lansare proiect DIGITALIZAREA PREBET AIUD SA Scopul proiectului: Valorificarea avantajelor digitalizării, îndeplinirea indicatorilor de proiect Instruirea angajaților în utilizarea soluțiilor digitale şi utilizarea pe scară largă a acestora Beneficiar: PREBET AIUD SA Perioada de implementare: 21.07.2025-20.07.2027 Valoarea totală a proiectului (Lei): 1.114.487,92 Valoarea cofinanţării UE (lei): 710.391,32 Rezumat proiect şi activități: Obiectivul general al […]
Holcim România pregătește tineri absolvenți de liceu pentru industria construcțiilor în cadrul Școlii Tehnice Holcim
Holcim România pregătește tineri absolvenți de liceu pentru industria construcțiilor în cadrul Școlii Tehnice Holcim – program educațional gratuit, cu înscrieri deschise până pe 31 august 2025 Holcim România formează viitoarele generații de specialiști în industria construcțiilor prin Școala Tehnică Holcim, un program educațional gratuit care asigură pregătirea tinerilor absolvenți de liceu și îi transformă […]