Rămâi conectat

Economie

Confirmarea valorii la SC Apulum SA Alba Iulia, de „Ziua ceramistului”

Publicat

în

Sâmbătă, 4 iunie, la Alba Iulia, în incinta sediului societăţii Apulum, a fost sărbătoare. Salariaţii acestei firme, foşti angajaţi, pensionari, oficialităţi şi cetăţenii municipiului Alba Iulia au fost invitaţi pentru a sărbători „Ziua ceramistului”. Anul acesta, conducerea companiei de porţelan a fost cât se poate de generoasă şi a anunţat pentru publicul larg că, începând cu orele 11, porţile fabricii vor fi larg deschise accesului pentru oricine doreşte să viziteze fabrica şi să fie alături de ceramişti de ziua lor.
Se poate spune că anul acesta, pentru ceramiştii de la Apulum SA, ziua profesiei lor are o semnificaţie cu totul specială. Este anul în care, după o perioadă destul de lungă de incertitudini şi întrebări cu privire la soarta fabricii, a locului de muncă a sute de salariaţi, există unele răspunsuri, ba chiar certitudini – porţelanul de Alba Iulia nu doar că va continua să existe, ci a intrat foarte puternic pe piaţa internaţională de profil. Evident, semnale în acest sens au existat de o vreme încoace, dar, după ce se vorbea destul de intens despre închiderea ei, după ce o anumită agonie a durat destul de mult, era firesc să existe permanent rezerve şi în privinţa revirimentului.
Recenta sărbătoare a constituit o provocare şi pentru jurnalist să constate la faţa locului care este atmosfera, ce date de ultimă oră sunt în măsură să dea o notă optimistă oficială redresării producţiei de aici. Cum am mai precizat şi cu ocazia unor alte ştiri optimiste despre această firmă, principalii actori ce joacă de 3 ani de zile rolurile determinante pentru Apulum SA poartă numele de Rodica Vasin şi Alvaro Santini, cei care au investit în preluarea acţionariatului majoritar al firmei. Am mers la faţa locului înainte de ora invitaţiilor oficiale pentru sărbătoare, unde deja erau prezenţi cei doi acţionari majoritari, care, cu jovialitate şi cu multă deschidere ne-au făcut invitaţia de a ne prezenta noutăţile ce au apărut în ultimii doi ani, pe fluxul de producţie.
lNoi garantăm siguranţă
Pentru început am rugat-o pe d-na Rodica Vasin să prezinte pentru cititorii ziarului „Unirea”, evident mulţi dintre ei interesaţi direct de noutăţile din fabrică (cel puţin din perspectiva locurilor de muncă) ce a adus nou perioada de 3 ani de când au decis să se implice în destinul acesteia şi implicit al salariaţilor ei. Am fost întâmpinat cu o atitudine deschisă, care exprimă cu totul altceva decât o bunăvoinţă de faţadă, una aparentă. „Eu cred că ceea ce am reuşit să facem în aceşti 3 ani, a fost să garantăm o siguranţă. Acum fabrica este un viitor, nu mai este doar o revenire momentană, înseamnă speranţe confirmate şi nu numai promisiuni. Apulum a ajuns să fie confirmată ca una din primele din Europa. Este puţin spus. Fabrica îşi continuă tradiţia, dar a crescut în calitate. Cunosc fabrica din anul 1983. Ştiu că oamenii care lucrează aici au suferit atunci când treaba nu a mers bine. Important este să crezi în ceea ce faci. Oamenii şi-au pus speranţe în noi. Noi am venit aici cu încredere că vom reuşi. Acum avem confirmarea că speranţele lor şi încrederea noastră au fost justificate”, spune cât se poate de convingătoare Rodica Vasin, unul dintre principalii investitori şi revigoratori ai fabricii.
lProductivitate şi economii în secţia ardere
Cu toate că era zi de sărbătoare a ceramiştilor,fabrica era funcţională parţial. În urma explicaţiilor primite de la dl. Alvaro Santini, am putut constata noile etape în modernizare a fluxului de producţie. Investiţiile recente au constat în achiziţionarea a două cuptoare, maşini de glazurat şi prese. (Pentru cunoscători în ale secţiilor de producţie, trebuie să precizez că, acum, această noţiune este mai mult decât relativă. Fabrica, practic, este o construcţie unitară, deoarece s-a considerat că acele construcţii suplimentare erau surse de curenţi – dăunători sănătăţii, de acumulare de murdărie şi creau o îngustare a spaţiilor de manevră pentru marfă, astfel că au fost eliminaţi pereţii despărţitori, de separaţie a secţiilor precum ardere, fasonare, turnare, modelărie, creaţie, decor, dar şi ţarcurile şi câte alte acareturi se construiseră pe aici, în plus faţă de proiectul iniţial). Dl. Santini era împreună cu dl. ing.Ioan Popescu, director tehnic, cel care coordonează activitatea de întreţinere, montaj şi modernizare a instalaţiilor, inclusiv a cuptoarelor. Dialogul cu investitorul italian de la Apulum SA a debutat absolut firesc adică tocmai pe tema acestui sector al producţiei. I-am adresat rugămintea să ne spună care este, pentru dânsul, urgenţa nr. 1 a fluxului tehnologic din această fabrică? „Doresc ca noi să scăpăm de sistemul tradiţional de ardere a produselor în două etape. Până acum am dărâmat un cuptor vechi din cărămidă pentru arderea a doua, care avea un consum teribil de energie. Unul din cuptoarele nou instalate scoate producţie cât aveam la două vechi şi consumul de energie este mai mic cu o treime. În plus, ciclul de ardere la cuptorul nou este de 7 ore, faţă de 24 de ore cât dura la cele vechi. Aşadar, câştigăm la consum, dar şi la timpii de ardere. Intenţionăm să mai facem încă 2 investiţii importante până la sfărşitul anului, cu 2 cuptoare noi, care le vor înlocui pe cele 2 care mai există din sistemul vechi”. Atât d-na Vasin, cât şi dl. Santini au subliniat că este importantă investiţia în sectorul Ardere tocmai pentru a mări capacitatea de producţie ţinând cont că astăzi nu pot prelua multe din cererile de comenzi.
lSpecialiştii cei mai buni din lume
Unul din cuptoarele nou intrate în producţie la Apulum are 100 de metri lungime şi a fost adus din Italia. La întrebarea ce specialişti au montat utilajele la Alba Iulia şi dacă au existat dificultăţi în punerea lor în funcţiune răspunsul a fost: „Au fost instalate de cei mai buni specialişti domeniul ceramicii. Aceştia sunt mecanicii, electricienii şi tehnicienii fabricii Apulum. Nu există alţii mai buni. Nu doar că au montat cuptoarele, dar le-au adus unele îmbunătăţiri. Suntem supermulţumiţi de cum a mers treaba la montaj. Tocmai de aceea, nu avem emoţii pentru celelalte două pe care urmează să le aducem”, ne-au declarat cu satisfacţie dl. Santini şi d-an Vasin, confirmaţi îndeaproape de directorul tehnic Ioan Popescu. Referitor la ritmul punerii în funcţiune în ultimii 2 ani, dl. Santini remarca faptul că acestea au coincis cu marile sărbători religioase. „Am pus în funcţiune de Crăciun, apoi şi de Paşte, şi avem program să mai intre în funcţiune un utilaj şi de Sfânta Maria”. „Va mai fi unul din nou de Crăciun” remarca acesta. Desigur, se referea la investiţiile de mare valoare, de circa 2,5 milioane de euro cât ar valora un cuptor ca cel recent pus în funcţiune. Doamna Rodica Vasin ne spunea că, în paralel cu dotările tehnologice, s-a investit şi într-un program integrat pentru creşterea transparenţei informaţiilor în toate sectoarele fabricii.
Au fost făcute modernizări şi în zonele care ţin de confortul muncitorilor. Textual, doamna Vasin spunea: „Am încercat să dăm respectul cuvenit oamenilor şi să le creăm condiţii bune. Nu sunt încă toate perfecte, dar, precum omul gospodar, facem în fiecare sector căte ceva pentru a fi mai bine”. Referitor la efectul reorganizării producţiei şi al dotărilor tehnologice, aceasta spunea că, de la nivelul producţiei de 5,5 mii tone cât se producea în urmă cu 2 ani, s-a ajuns în prezent la 11 000 tone şi se preconizează să se ajungă la 14500 – 15000 tone până anul viitor.
lJucătorii sunt buni, contează doar antrenorul
Am constatat pe tot parcursul discuţiei noastre că atât dl. Santini, cât şi d-na Vasin vorbesc în termeni cât se poate de pozitivi despre oamenii din fabrică. Dacă dl Santini ducea la superlativ aprecierea faţă de cei din domeniul tehnic, despre cei de pe fluxul tehnologic, acesta spunea că nu s-a produs niciun miracol că producţia a crescut, atât ca volum, cât şi calitativ. „Este ca la o echipă de fotbal, care începe să nu mai obţină rezultate: jucătorii rămân, se schimbă doar antrenorul. Totul e să pui fiecare jucător pe postul potrivit şi să faci cu toţi jucătorii o echipă care să funcţioneze. Aşa este şi aici”, puncta interlocutorul. Atmosfera degajată, chiar apropiată dintre acţionarii majoritari şi muncitori am constatat-o chiar în parcursul vizitei prin secţie.
lNu regretă venirea la Apulum
Am primit cu ocazia vizitei în fabrică multe informaţii pozitive despre prezentul şi perspectiva fabricii şi implicit a locurilor de muncă de aici. Ce mi se pare foarte important, este încrederea cu care cei doi investitori majoritari privesc evoluţia fabricii de la preluarea administrării acesteia. I-am întrebat, separat, dacă au existat, pe parcursul celor 3 ani, momente în care să le pară rău că au preluat fabrica. „Niciodată nu m-am retras dintr-un joc în care am intrat. Întotdeauna am zis: mor aici sau merg mai departe, dar înapoi nu merg”, spune dl. Santini.” Doamna Rodica Vasin spune că: „de la început am avut încredere în acest pas. Acum sunt convinsă că vom face mai mult decât am crezut la început. Am reuşit multe lucruri bune, chiar în perioada de criză. Îmbucurător este faptul că oamenii ne privesc cu încredere. Am stabilit un raport sincer, de respect reciproc, între partea administrativă a fabiricii şi muncitori. Ei au înţeles că, dacă treaba merge bine, dacă reducem costurile, este mai bine pentru toţi.
„Este mai bine pentru toţi” – metaforă ce se poate extinde şi la nivel de municipiu, sau chiar judeţean. Angajarea celor aproximativ 300 de persoane înseamnă „mai bine” pentru tot atâtea familii, iar dezvoltarea producţiei şi comerţului înseamnă mai multe servicii ce decurg din activitatea acestei fabrici. Iată de ce, spunem noi că asemenea veşti pozitive nu trebuie decât să ne bucure pe toţi, chiar dacă nu avem un beneficiu direct. Asadar, din partea ziarului Unirea, felicitări ceramiştilor din Apulum, felicitări conducerii fabricii şi deopotrivă investitorilor, care sunt mereu prezenţi în fabrică.
Constantin BUCEA


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Economie

Amendament la documentul de Ofertă Publică de Cumpărare a PREBET S.A. Aiud aprobat prin decizia A.S.F nr. 1039 din data de 03.08.2022

Publicat

în

De

APROBAREA AMENDAMENTULUI NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A A.S.F. CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE. DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA.

Preambul

Principalul scop al acestui document este să furnizeze date actualizate în legătură cu unele informații prezentate în Documentul de Ofertă și trebuie citit doar împreună cu Documentul de Ofertă și în contextul Ofertei descrise în Documentul de Ofertă. Ofertanții și/sau intermediarul nu au actualizat nicio altă informație  decât cea prezentată în cuprinsul acestui amendament, celelalte informații prezentate în documentul de ofertă fiind corecte și complete la data Documentului de ofertă. Astfel, nici ofertanții și nici Intermediarul nu își asumă nicio responsabilitate privind acuratețea și caracterul complet al informațiilor prezentate în documentul de Ofertă, cu excepția datelor prezentate în acest amendament, la o dată ulterioară datei Documentului de ofertă.

Elit - Gustul Desăvârșit

Publicarea Amendamentului

Prezentul Amendament este pus la dispoziția investitorilor după aprobarea sa de către A.S.F. prin publicarea unui anunț conform aceleiași proceduri utilizate pentru publicarea Documentului de Ofertă.

Amendamentul la Ofertă va fi disponibil în același mod în care este și Documentul de Ofertă astfel:

1. în format electronic de pe website-ul Intermediarului GOLDRING SA (goldring.ro), al Ofertantului PREBET Aiud S.A. (www.prebet.ro) și al Bursei de Valori București (www.bvb.ro).

2. pe suport de hârtie, disponibil investitorilor la sediul Intermediarului (Tg. Mureș, str. Tudor Vladimirescu nr. 56A, jud. Mureș) și la agențiile sale (Agenția din Cluj-Napoca str. Samuil Micu nr. 1A, ap.2, Cluj, Agenția din Sibiu str. Nicolaus Olahus nr. 5, corp B, et. 2, Sibiu), precum și la sediul Ofertantului din Aiud, str. Arenei nr. 10, jud. Alba.

Ofertanții au convenit la modificarea Documentului de ofertă după cum urmează:

Se modifică prețul oferit în cadrul ofertei publice de la 1,84 lei/acțiune la 1,85 lei/acțiune și implicit valoarea ofertei de la 6.705.407,12 lei la 6.741.849,55 lei peste tot acolo unde aceste valori sunt menționate în Documentul de ofertă.

Paragraful de la punctul 4: „Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 385.657 acțiuni reprezentând 0,8467% din capitalul Emitentului.

 Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:

Acționar Dețineri Procent%
Moruțan Iulian Alin 43.399 0,0953%
Moruțan Mihaela 42.731 0,0938%
Mitruș Marius 30.000 0,0659%
Kerekes Ioan Csaba 269.527 0,5917%

 se modifică astfel:

Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 465.785 acțiuni reprezentând 1,0225% din capitalul Emitentului.

 Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:

Acționar Dețineri Procent%
Moruțan Iulian Alin 43.399 0,0953%
Moruțan Mihaela 42.731 0,0938%
Mitruș Marius 30.000 0,0659%
Kerekes Ioan Csaba 349.655 0,7676%

Potrivit prevederilor art. 28 (3) din Legea nr. 24/2017, ale art. 54 (4) din Regulamentul 5/2018 și ale Documentului de Ofertă,  investitorii care au acceptat să subscrie în oferta publică de cumpărare înaintea publicării amendamentului pot să îşi retragă acceptul în termen de două zile lucrătoare de la publicarea amendamentului.

Celelalte prevederi ale Anunțului și ale Documentului de Ofertă rămân neschimbate.

Prezentul amendament  este întocmit în conformitate cu Legea nr. 24/2017 și Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, cu modificările si completările ulterioare

OFERTANT INTERMEDIAR
Prebet Aiud S.A. Goldring SA
Kerekes Csaba Zahan Virgil Adrian
Director general adjunct Director general adjunct

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Anunț – Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte

Publicat

în

Comunicat de presă

Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea în aceleași condiții a celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte din cadrul STRATEGIEI DE DEZVOLTARE LOCALĂ A TERITORIULUI FLAG DIN BAZINUL MUREŞULUI, SECAŞELOR ŞI A AFLUENŢILOR ACESTORA, finanțată prin PROGRAMUL OPERAȚIONAL PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME 2014-2020, care este în desfășurare având ca termen limită de depunere data de 03.08.2022, ora 15:00, până la data de 17.08.2022, ora 15:00. PRIORITATEA UNIUNII NR. 4 – Creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi sporirea coeziunii teritoriale

Elit - Gustul Desăvârșit

MĂSURA 2 – Consolidarea și Diversificarea activitaţilor în zona de pescuit şi acvacultură

APEL DE SELECŢIE NR. 7/2022, COD SMIS: 1032/4/1/Articolul 63

Alocarea financiară totală: 2 352 248,36 lei, echivalentul a 475 557,15  EURO

Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 1 978 520 lei / 400 000 euro.

Valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil):  32 699,98 lei / 6611 euro.

Termenul  limită pentru depunerea  proiectelor este: 17.08.2022, ora 15:00.

Valoarea totală eligibilă a unui proiect nu poate depăși 400.000 euro.

Cursul de schimb RON-EURO utilizat pentru conversia în EURO este de 1 euro=4,9463 lei, conform Deciziei DGP AMPOPAM nr. 14/22.03.2022.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar în intervalul mai sus menţionat.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar până la data mai sus menţionată.

Ghidul solicitantului precum şi procedura de evaluare şi selecţie sunt afişate pe site-ul www.flagbazinulmuresului.ro și sunt disponibile la cerere la sediul FLAG Bazinul Mureşului, comuna Ciugud, localitatea Ciugud, str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba.

Informaţii suplimentare se pot solicita de la sediul Asociaţiei FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Bazinul Mureşului), comuna Ciugud, localitatea Ciugud str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba, tel. 0770501093, e-mail [email protected], www.flagbazinulmuresului.ro.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

ANUNŢ ÎNCEPERE PROIECT: „DEZVOLTARE PRODUCȚIE PLASE SUDATE PENTRU CONSTRUCȚII, beneficiar SC ACTUAL SRL

Publicat

în

Comunicat de presă

Proiectul  „DEZVOLTARE PRODUCȚIE PLASE SUDATE PENTRU CONSTRUCȚII”, cod MySMIS 134640, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, este implementat de către ACTUAL SRL și are o valoare totală de 1.103.775,66 lei, din care 734.431,33 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 1.10.2019 – 31.01.2022. Obiectivele proiectului sunt:

Elit - Gustul Desăvârșit

Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului:

Dezvoltarea unei noi activități în cadrul SC Actual SRL, prin înființarea unei noi capacități productive de plasă de sârmă sudată pentru construcții;

Obiectivele specifice ale proiectului:

  1. Dotarea cu utilaje și echipamente destinate producției de plasă de sârmă sudată pentru construcții, care să poată asigura realizarea de produse de calitate ridicată, astfel încât să poată răspunde oricăror cereri de pe piață;
  2. Crearea unei echipe de profesioniști care să poată asigura operarea echipamentelor și realizarea produselor la un înalt nivel calitativ;
  3. Câștigarea unei reputații și a unei cote de piață care să permită dezvoltarea subsecventă a societății.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare