CNAIR va semna duminică contractele pentru Autostrada Sibiu – Piteşti lot 1 şi Autostrada de Centură Bucureşti Sud lot 3

Duminică, la ora 18:00, la Guvern, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna contractele de proiectare şi executie pentru secţiunea 1 din Autostrada Sibiu – Piteşti şi lotul 3 din Autostrada de Centură Bucureşti Sud, au spus pentru ECONOMICA.NET surse oficiale.

Contractul pentru secţiunea 1 Sibiu – Boia din Autostrada Sibiu – Piteşti, cel mai important proiect rutier al Romaniei, va fi semnat cu austriecii de la Porr Construct.

ECONOMICA.NET a relatat incă de marţi că acest contract urma sa fie semnat săptămana aceasta.

De asemenea, conform surselor noastre, tot duminică urmează să fie semnat şi contractul pentru lotul 3 din Autostrada de Centură Bucureşti Sud cu grecii de la Aktor.

Valoarea contractului pentru realizarea celor 13,17 km ai Secțiunii 1 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este de aproape 613 milioane lei fără TVA. Constructorul va avea la dispoziție un an pentru proiectare și trei ani pentru execuție. Acesta şi-a asumat o garanție a lucrărilor de 10 ani.

Constructorul austriac Porr a mai realizat în România lotul 4 din Autostrada Sebeş – Turda, care a fost dat în trafic anul trecut.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.

La finele lunii ianuarie, CNAIR a desemnat asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading 98 SRL câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii de Centură București Sud, după reevaluarea ofertelor.

Proiectarea și construcția acestui lot vor costa, potrivit ofertei, 853,42 milioane de lei, fără TVA, sumă asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Cei 17,96 km de autostradă trebuie proiectați de Asocierea câștigătoare în 12 luni și construiți în 30 de luni de la semnarea contractului. Constructorul trebuie să ofere inclusiv o garanție de bună execuție, pentru o perioadă de cinci ani.

Lotul 3 al noii autostrăzi de Centura a Capitalei (A0) urmează să pornească după intersecţia cu DN 6, pe direcţia nord-vest, trecând la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti.

La km 93+150 traseul autostrăzii de centură traversează CF 900 Bucureşti – Craiova, iar în continuare traseul traversează râul Sabar, la vest de Dărvani şi canalul de aducţiune Argeş. În continuare traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersectează DJ 601 (km98+350), traversează pârâul Ciorogârla (km 99+950) şi DJ 602 (km 100+150) şi se termină în proximitatea autostrăzii Bucureşti – Piteşti (A1).

În ceea ce privește elementele în plan, traseul în aliniament trebuie să asigure o viteza de proiectare de 140 km/h, iar în zonele unde acest lucru nu este posibil din cauza constrângerilor fizice din teren, trebuie asigurată o viteză minimă de proiectare de 120 km.

Sursa: economica.net

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...