Rămâi conectat

Actualitate

31 iulie, ultima zi redirecţionarea a 2% din impozit. Ghid complet

Publicat

în

31 iulie, ultima zi redirecţionarea a 2% din impozit. Românii care vor să redirecţioneze 2% din impozitul pe venit aferent anului 2018 mai au timp până pe 31 iulie 2019, să facă acest lucru.

Redirecţionarea unui procent de 2% sau 3,5% din impozit datorat statului este un mecanism prin care persoanele fizice pot ajută organizaţiile nonprofit sau parohiile. Mai exact, sumele de bani redirecţionate vor fi folosite pentru finanţarea activităţilor acestor organizaţii.

Elit - Gustul Desăvârșit

Calculatorvenituri.ro a realizat un ghid pentru redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit, pe care îl prezentăm mai jos.

Care sunt categoriile de venituri eligibile

Categoriile de venituri din care se pot redirecţiona cei 2% sau 3,5% de către persoanele fizice sunt următoarele:

-salarii
-chirii
-pensii drepturi de proprietate intelectuală
-dividende
-alte venituri impozabile: venituri din activităţi sportive, PFA-uri, etc.

Singura condiţie este ca în anul anterior să fi realizat venituri impozabile în România. Persoanele care au fost în concediu pentru îngrijirea copilului în anul precedent, nu pot redirecţiona 2% din impozit.

Este important de reţinut că, pentru anul 2019, cei care vor să redirecţioneze 2% din impozitul pe anul 2018, mai pot face asta doar până la 31 iulie 2019.

Despre cota redirecţionată din impozit

Sumele de bani care pot fi direcţionate de către contribuabili către alţi beneficiari:

-cota de 2% poate fi direcţionată către entităţile nonprofit care sunt înfiinţate şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult (inclusiv parohii)

-cota de 3,5% poate fi direcţionată pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale, acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat.

Opţiunea pentru redirecţionarea cotei de 2% sau 3,5% trebuie exercitată în scris, pentru toate tipurile de venituri enunţate mai sus, şi trebuie declarată.

Un element de noutate este că aceasta poate fi declarată la plătitorul de venituri. După declararea opţiunii, această rămâne valabilă pentru 2 ani. Contribuabilii care vor să doneze deducerile din impozitul pe veniturile din salarii sau pensii către ONG-uri trebuie să completeze formularul 230, iar termenul de depunere este data de 31 iulie 2019.

Acesta poate fi depus doar de către contribuabilii care obţin venituri din salarii şi din pensii. Pentru celelalte tipuri de venituri din care se poate redirecţiona cota de impozit pe venit, se va depune Declaraţia Unică.

În plus, contribuabilii pot să opteze pentru reţinerea şi plata acestor sume direct de către angajator. Pentru a economisi timp şi resurse, poţi să îl trimiţi direct la ANAF. În acest fel nu se adaugă costuri de procesare şi curierat pentru ONG. Şi elimini riscul de a nu ajunge la timp.

Bine de ştiut, dacă trimiţi mai multe formulare:

Formularele trebuie grupate în funcţie de domiciliu. Nu pot fi trimise la aceeaşi Administraţie cele care au domicilii diferite.

Când pui mai multe formulare în acelaşi plic, trebuie să adaugi un borderou şi o împuternicire.

Ca să evite situaţiile în care declaraţiile sunt depuse în numele altui contribuabil, Fiscul va trimite o înştiinţare către persoanele fizice prin care îi va informa cu privire la direcţionarea cotei de 2% sau 3,5% din impozit.

Contribuabilii au la dispoziţie 30 de zile să anunţe administraţia financiară în cazul în care există inadvertenţe referitoare la completarea formularului sau a fost semnalată o situaţie de fals în acte.

Cum poate fi depus formularul 230

Formularele 230 pot fi depuse astfel:

-direct la ghişeul administraţiei financiare
-la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire
-online, prin serviciul SPV (Spaţiul Privat Virtual) pe pfinternet.anaf.ro
-online, semnat electronic cu certificatul digital calificat pe decl.anaf.mfinante.gov.ro

După depunerea cererii, sumele donate prin redirecţionarea cotei de 2% sau de 3,5% din impozitul anual vor fi virate în cel mult 90 de zile.

Pasul 1: Descarcă Formularul 230

Pasul 2: Completează-l cu datele tale (secţiunile I şi II) şi semnează-l. Nu este nevoie să completezi suma.

Pasul 3: Trimite-l prin poştă / curier către Administraţia Financiară de care aparţii cu domiciliul.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe: Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus

Publicat

în

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe: Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus

Referitor la măsurile anunțate aseară de Guvern, printre care se numără și aceea de a ingheța angajările în sistemul bugetar, Federatia Natională a Sindicatelor din Finanțe atrage atenția asupra faptului că o astfel de măsură, aplicată general, fără o analiză sectorială, este departe de a aduce rezultatele dorite.

Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus și în niciun caz o îmbunătățire a colectării veniturilor la bugetul statului!

În acest sens dorim să facem câteva precizări:

Elit - Gustul Desăvârșit
  • In sistemul Ministerului Finanțelor, care cuprinde Ministerul Finanțelor – aparat central, ANAF – aparat central și unități subordinate, nu s-au mai făcut angajări din anul 2016
  • De la aproximativ 28.000 de angajați, numărul s-a diminuat de la an la an, ajungând la 22.000
  • 10% din angajați au vârste până în 30 de ani, 10% între 30 și 40 ani, 40% între 40 și 55 de ani și 40% peste 55 de ani – rezultă o îmbătrânire accelerată a sistemului
  • In fiecare an se vacantează în medie 800 de posturi, atât prin pensionări, cât și prin plecări din sistem și, din păcate, tot mai multe decese, datorate mediului stresant în care se desfășoară activitatea.

Pe cale de consecință, pentru a funcționa și a performa, sistemul fiscal are nevoie urgentă de infuzie de personal tânăr și în niciun caz de o măsură de inghețare a angajărilor, care ar echivala cu un colaps.

Se vorbește de ani buni despre digitalizarea sistemului fiscal, dar acest proces este de durată și nu-și poate produce efectele imediat. In prezent sistemul funcționează la cota de avarie, cu personal insuficient, programe informatice greoaie, fără baze de date interconectate. Colectarea nu poate fi îmbunătățită prin măsuri care nu țin cont de realitatea instituției.

Prin urmare, solicităm Guvernului ca, la elaborarea actului normativ care va reglementa măsurile anunțate, să țină cont de particularitățile sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor și să nu ia decizii care pot avea efectul invers celor preconizate.

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FOTO| Alba Iulia va avea un hotel dintr-un lanț INTERNAȚIONAL: Când va fi inaugurat Mercure Alba Iulia Cetate

Publicat

în

Alba Iulia va avea un hotel dintr-un lanț INTERNAȚIONAL: Când va fi inaugurat Mercure Alba Iulia Cetate

Grupul hotelier Accor va deschide un nou hotel în România, la Alba Iulia. Noul proiect, Mercure Alba Iulia Cetate, va fi primul hotel din acest oraș afiliat unui lanț internațional și va fi inaugurat în al doilea trimestru din 2024.

Hotelul va funcționa în cadrul unui contract de franciză cu un investitor local, parte a grupului Dentotal, care a deschis deja două hoteluri în cadrul grupului: Mercure Bucharest City Center în 2014 și ibis Styles Bucharest City Center în 2020.

Amplasat la câteva minute de Cetate, hotelul din Alba Iulia va avea 112 camere și apartamente, dispuse pe trei etaje plus mansardă, un restaurant de 282 mp cu terasă exterioară, o sală de evenimente de 430 mp, un centru SPA, un loc de joacă pentru copii în interior și exterior și o parcare exterioară și interioară.

Elit - Gustul Desăvârșit

Platforma booking.com listează în prezent doar zece hoteluri în Alba Iulia. Orașul Unirii, situat în inima Transilvaniei, este vizitat anual de mii de turiști români și străini. În topul destinațiilor preferate de turiști se află Cetatea Albă Carolina.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Noutăți în trafic: Poliția testează o aplicație prin care află rapid ce mașină are RCA sau nu

Publicat

în

Noutăți în trafic: Poliția testează o aplicație prin care află rapid ce mașină are RCA sau nu

Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR), a declarat în cursul zilei de luni, 23 mai, că Poliția Română testează în prezent o aplicație de mobil prin care ar putea fotografia și filma numerele de înmatriculare și ar putea afla, în câteva fracțiuni de secundă, conectându-se la baza de date AIDA cu polițele RCA, dacă o mașină este asigurată sau nu. Se estimează că folosirea aplicației va deveni operațională în acest an.

Poliţia a încercat deja aplicaţia din perspectiva fotografierii numărului de înmatriculare.

Preşedintele BAAR a oferit amănunte despre etapa testării acestei aplicaţii de către Poliţia Română, la cererea HotNews.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Aplicaţia a fost deja testată din perspectiva fotografierii numărului de înmatriculare. În câteva fracţiuni de secundă aplicaţia interoghează baza de date AIDA şi întoarce răspunsul dacă maşina este e asigurată sau nu.

Apoi poliţistul poate lua decizia să oprească maşina şi să verifice dacă într-adevăr are sau nu asigurare, pentru că se pot întâmpla cazuri în care maşina are asigurare, dar e făcută pe seria de şasiu – e în vederea înmatriculării – şi atunci numnărul de înamtriculare nu figurează, ci figurează şasiul. Se va rezolva în timp şi acest aspect.

Se lucrează în prezent şi la capacitatea de a filma a aplicaţiei. În momentul de faţă aplicaţia permite căutarea doar după fotografie. Acum se lucrează la testarea unei variante video, adică în timp ce poliţistul circulă cu maşina şi filmează, aplicaţia vede numărul şi semnalează dacă e asigurată sau nu.”, a comunicat luni pentru HotNews.ro Mădălin Roşu, preşedintele BAAR.

Preşedintele BAAR a mai adăugat că aplicaţia în sine este interconectată cu baza de date AIDA şi va fi disponibilă exclusiv pentru Poliţie.

„Aplicaţia va fi pusă pe aparate speciale, securizate ale Poliţiei, deci nu va fi la liber pentru toată lumea. Vom încerca să ducem aplicaţia mai departe, poate reusim să o integrăm cu camerele de CNAIR, să interconectăm cu sistemele radar.

Partea de fotografie funcţionează şi a şi fost testată de câteva misiuni ale unor echipaje de Poliţie în ţară. La partea video încă se lucrează. Anul acesta estimăm că se va da drumul la aplicaţie”, a mai adăugat preşedintele BAAR.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare