Rămâi conectat

Actualitate

Vouchere de vacanță în mediul privat: Pot ajunge până la șase salarii minime, spune Ministrul Turismului

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vouchere de vacanță în mediul privat: Pot ajunge până la șase salarii minime, spune Ministrul Turismului

Valoarea voucherelor de vacanţă pentru mediul privat poate ajunge până la şase salarii minime pe economie, întreaga sumă poate fi deductibilă şi nu se plătesc contribuţii sociale pentru contravaloarea lor, a declarat, luni, la evenimentul Forumul Business organizat la Piteşti, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu, scrie Agerpres.

„Am adoptat în luna decembrie acea ordonanţă de urgenţă privind voucherele de vacanţă pentru angajaţii din sectorul bugetar, ceea ce înseamnă pentru domeniul turistic o infuzie de capital de aproximativ 300 milioane de euro. Sunt aproximativ un milion de salariaţi la stat. Însă, inclusiv în anul 2021, prevederea legală privind acordarea voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sectorul privat a fost valabilă şi funcţionează şi acum. Mai este un lucru. Acestea nu sunt limitate la suma de 1.450 lei. Este bine să facem cu toţii publică această informaţie, pentru că poate fi una dintre metodele de a stimula, din punct de vedere al agenţilor economici, stabilitatea forţei de muncă. Vouchere de vacanţă pentru mediul privat pot merge până la 6 salarii minime pe economie şi nu am renunţat la acele deduceri fiscale. Agenţii economici au beneficii. Întreaga sumă poate fi deductibilă, plus că nu se plătesc contribuţii sociale pentru contravaloarea lor”, a spus Cadariu.

În ceea ce priveşte relansarea turismului din România, ministrul de resort a subliniat că unul dintre programele avute în vedere pentru 2022 este de stimulare a incomingului.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Este o noutate problema războiului de la vecinii noştri, însă aş vrea să vă dau câteva cifre. În 2019, atunci când a fost anul de vârf al turismului din România, lucrurile stăteau în felul următor: 10 milioane şi jumătate de turişti români şi 2,7 milioane de turişti străini. După doi ani de pandemie şi o scădere bruscă, abruptă în cursul anului 2020, în anul 2021 activitatea turistică şi-a revenit în bună măsură, mai ales în ceea ce priveşte numărul de turişti români. Am ajuns la 8,4 milioane. E drept, pe componenta turişti străini revenirea a fost ceva mai mică, de la 2,7 milioane la doar 840.000. Este şi acesta un motiv pentru care avem în vedere unul din multele programe pentru anul curent, care să se adreseze exact acestei probleme, şi mă refer la acel program pentru stimularea incomingului, pentru că, am spus noi şi aşa este corect, orice turist străin care ajunge în România reprezintă un export de servicii turistice”, a explicat Daniel Cadariu.

În viziunea oficialului, turismul din România are un mare avantaj, „mai exact, avem activitate pe întreaga perioadă a anului”.

„Avem diverse forme de turism, cum ar fi cel estival, de litoral, turism montan, agroturism, ecoturism şi aşa mai departe. Avem, mai nou, şi acel turism festivalier. Este vorba despre acele mari festivaluri care s-au putut desfăşura până în 2019. Mă refer la UNTOLD, Neversea şi altele. Sunt încrezător! Am convingerea că în 2022 putem egala acele cifre pe care le-am prezentat, din cursul anului 2019”, a menţionat demnitarul.

Referitor la zona de antreprenoriat, Daniel Cadariu a oferit câteva detalii despre Programul Start-Up Nation.

„Există trei lucruri noi. Nu mai punctăm numărul de salariaţi pentru că în prea multe cazuri, în primele două ediţii, s-a mers pe numărul maxim de 6 salariaţi, iar sumele s-au dus pe salarii şi dări de salarii. Vom introduce o cofinanţare, care va varia între 5 şi 15% pentru a responsabiliza odată în plus beneficiarii. Pentru acei beneficiari care nu au suma de cofinanţare, pentru a-i putea ajuta, am încheiat o convenţie cu FNGCIMM, care să le asigure garantarea acelor credite pentru a asigura cofinanţarea. Însă, forma finală a programului, pe care l-am şi ridicat în dezbatere publică săptămâna trecută, va rezulta în urma dialogului cu cei din mediul de afaceri. Orice program trebuie să ajungă la destinatar aşa cum îl aşteaptă el, nu cum îl vedem noi din minister. Ne propunem undeva în orizontul lunii aprilie-mai să înceapă sesiunea de depunere de cereri de finanţare. În aceste momente suntem în aşteptarea celor de la STS, pentru că acest program va fi derulat pe platforma IMM Recover. Platforma este proprietatea ministerului, dar este gestionată de STS. Cei de la STS au nişte urgenţe generate de PNRR”, a apreciat ministrul de resort.

Pe tema şomajului tehnic, ministrul a afirmat că aceasta va reprezenta una dintre măsurile ce vor fi adoptate în cursul acestui an „pentru a veni în sprijinul antreprenorilor români”.

„Vine în continuarea a ceea ce se va întâmpla săptămâna aceasta. Vom adopta în şedinţa de Guvern acea ordonanţă prin care să asigurăm pe o perioadă de un an de zile protecţia mediului de afaceri prin ceea ce înseamnă preţurile la energie electrică şi gaze naturale, un lucru absolut necesar. Pe lângă aceasta, se adaugă cele 12 programe, ne propunem noi, pe care să le derulăm în cadrul ministerului. Toate sunt destinate antreprenorilor care trec într-o perioadă destul de dificilă; după doi ani de pandemie, după aceste preţuri crescute la energie şi mai ales după ceea ce se întâmplă la vecinii noştri din nord”, a spus Cadariu.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu a participat, luni, la Forumul Business, alături de Alina-Ştefania Gorghiu – vicepreşedinte al Senatului, Alin Chitu – secretar de stat în cadrul Ministerului Finanţelor, Cătălin Boboc – secretar de stat în Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, şi Constantin Nancu – director general al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM).


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Vouchere de vacanţă pentru angajaţii din sectorul privat: Ce beneficii vor avea acestea pentru turismul românesc

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vouchere de vacanţă pentru angajaţii din sectorul privat: Ce beneficii vor avea acestea pentru turismul românesc

Corina Martin a prezentat, în Senat, beneficiile măsurii privind acordarea tichetelor de vacanţă şi angajaţilor din sectorul privat.

Secretarul General al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din Romania (FPIOR) a prezentat şi susţinut, marţi, în numele patronatelor din industria HoReCa, beneficiile şi impactul pozitiv pe care îl va genera pentru dezvoltarea şi promovarea turismului românesc măsura privind acordarea de tichete de vacanţă şi angajaţilor din sistemul privat, fără costuri din partea angajatorilor.

Elit - Gustul Desăvârșit

Corina Martin a fost prezentă la dezbaterea din Senatul României, pe marginea propunerii legislative depuse de un grup de senatori PNL, PSD, UDMR.

„Considerăm că eliminăm astfel inechităţile şi discrepanţele dintre salariaţii din sistemul bugetar şi cei din sistemul privat, şi oferim astfel posibilitatea acordării de vouchere de vacanţă şi către 4,2 milioane de angajaţi din sistemul privat, în valoare de 1.450 lei anual, fără a implica niciun efort financiar din partea angajatorilor. Practic, valoarea de 1.450 lei/angajat se va deduce din impozitele pe salarii/CAS pe care angajatorii le-ar plăti către stat. Luăm însă în calcul că bugetul central nu pierde prin această deducere, ci va câştiga, prin încasările sub formă de TVA, taxe, impozit pe profit etc, care se întorc din industrie, în cuantum de 60-65%, în bugetul de stat”, a declarat Corina Marin.

Ea a subliniat că, în acest fel, se repară o inechitate evidentă între cele două categorii de angajaţi şi se acordă încă un instrument de susţinere pentru industria ospitalităţii din România.

„Proiectul legislativ va intra în circuit rapid în dezbatere şi aprobare în Camera Deputaţilor şi vom continua să susţinem necondiţionat această măsură, în vederea adoptării ei pe întregul parcurs legislativ”, a punctat oficialul.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Piața de retail din România rămâne printre cele mai profitabile din regiune. Ce planuri există pentru județul Alba?

Ziarul Unirea

Publicat

în

Piața de retail din România rămâne printre cele mai profitabile din regiune. Ce planuri există pentru județul Alba?

Piața de retail din România rămâne printre cele mai profitabile din regiune și există branduri noi care mai doresc să vină aici în acest an, a declarat directorul agenției de retail Colliers România, Liana Dumitru, la o conferință de specialitate, vineri trecută.

„Am încheiat un an destul de dificil cu multe provocări, dar și cu rezultate peste așteptări. Am asistat la o revenire rapidă a consumului după ridicarea restricțiilor, odată cu venirea verii, trafic ridicat în centrele comerciale, consum pe cap de locuitor cu niveluri peste țări. în regiune.Deși în 2022 aveam în jur de 150.000 de metri pătrați de proiecte de retail anunțate, doar jumătate dintre ele au fost livrate, majoritatea fiind amânate până în acest an.Piața din România rămâne în continuare printre cele mai profitabile din regiune, așa că există noi branduri care încă doresc să intre pe piață anul acesta. Anul trecut am văzut mărci precum Primark, Footlocker și Teddy și-au deschis primele magazine locale. Ne așteptăm ca și alte mărci să ni se alăture anul acesta. S-ar putea să vedem astfel de tendințe venind de pe piețele din Polonia. Polonia este, totuși, în mod tradițional o poartă de intrare în regiune pentru mărcile occidentale, dar am observat un interes crescut și din partea țărilor baltice, nordice și Ucraina. companiile care sunt deja prezente pe piață cu unele dintre mărcile din portofoliu să vină cu noi concepte, pentru a-și consolida în continuare cotele de piață”, a subliniat Dumitru.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit lui Dumitru, factorii de incertitudine care au planat asupra întregii piețe în 2022 au fost creșterea costurilor de construcție, utilități și finanțare, ceea ce a îngreunat atât de mult întregul proces decizional la nivel de companie.

„Din cei puțin peste 75.000 de metri pătrați care au fost livrați anul trecut, majoritatea au fost proiecte de parcuri cu amănuntul sau extinderi ale proiectelor existente. Am văzut extinderi în București, Craiova, Baia Mare sau în zone satelit, comunități satelit, proprietăți de zonă rezidențială în apropierea marilor orașe precum precum Timisoara, Cluj, Iasi, chiar si Bucuresti.Anul acesta arata mult mai efervescent.Avem 240.000 de metri patrati anuntati la livrare si am putea spune ca este cea mai mare livrare din ultimii zece ani.Desigur, pot fi mai multe schimbari, dar ne asteptam sa se adevereasca undeva in jur de 200.000 de metri patrati.Peste jumatate din proiectele anuntate sunt proiecte de retail park.Anul acesta, Aradul va fi vedeta cu doua proiecte anuntate, dar vom vedea si alte orase – Alba Iulia, Pitesti, Giurgiu, Vaslui, Campulung – primesc noi proiecte.De asemenea, dupa o pauza de mai bine de sase ani, vom avea si o prima livrare a unui mare centru comercial traditional in Craiova – Promenada Mall – o suprafata de 65.000 mp. proiect de metru urmând să fie livrat spre sfârșitul anului”, a spus Liana Dumitru.

Dumitru a adăugat că, în ceea ce privește cererea, majoritatea categoriilor de retail au avut creșteri semnificative în 2022, atât față de 2000, cât și chiar față de 2021.

Unii dintre cei mai importanți jucători din industria imobiliară au participat vineri la evenimentul „Real Estate & Construction Forum”, unde a fost discutată stadiul actual al industriei imobiliare, cu accent pe retail, industrial și logistică și birouri și sectoare rezidentiale.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Scutiri de la plata impozitului pe profit pentru 10 ani: Cine ar putea beneficia de facilitățile pe care le pregătește Guvernul

Ziarul Unirea

Publicat

în

Scutiri de la plata impozitului pe profit pentru 10 ani: Cine ar putea beneficia de facilitățile pe care le pregătește Guvernul

Un pachet de propuneri de facilități fiscale sunt pregătite de Executivul de la București pentru a crește atractivitatea zonelor libere din România și să atragă mai mulți investitori, dar și forță de muncă de peste hotare.

Proiectul legislativ propus de reprezentanții coaliției de guvernare prevede că, în zonele libere, concesionarii terenurilor și construcțiilor ar putea fi scutiţi de la plata impozitului pe profit în primii 10 ani de activitate. Proiectul mai prevede ca pentru întreaga durată a contractului de concesiune să fie scutiţi și de la plata impozitului pe clădiri şi terenuri.

Totodată, propunerea legislativă mai prevede că administraţiile zonelor libere să fie scutite de la plata impozitului pe clădirile din proprietate. Cu condiția ca acestea să nu fie închiriate sau concesionate. De asemenea, administrațiile vor putea da în arendă terenurile agricole libere neînchiriate şi neconcesionate, unor persoane juridice autorizate.

Elit - Gustul Desăvârșit

Proiectul legislativ, inspirat de modelul Lituaniei de gestionare a zonelor libere, mai prevede că după scutirea de la plata impozitului pe profit în primii 10 ani de activitate, concesionarii să achite doar 7,5% în următorii șase ani.
Liber la asociere cu investitorii străini

Pentru că, în prezent, regiile autonome ale zonelor libere nu beneficiază de posibilitatea de a desfăşura activităţi de marketing pentru a atrage operatori economici, proiectul aduce o modificare și în acest sens. Astfel, propunerea prevede că administrațiile zonelor libere și operatorii se vor putea asocia cu persoane fizice sau juridice, române ori străine, ”pentru promovarea activităţilor din zonele libere şi identificarea de participanţi la procedurile de concesionare/închiriere”.

O altă modificare inclusă este referitoare la clădirile din interiorul zonelor libere care vor putea fi amenajate ca spații de cazare temporare pentru angajaţii operatorilor economici din zona liberă. Prevederea anterioară este că “clădirile din interiorul zonelor libere nu pot fi folosite ca locuinţe” cu excepţia locuinţelor de serviciu.
Facilități pentru atragerea de forţă de muncă din afară

Conform inițiatorilor proiectului necesitatea modificării regimului clădirilor arată că din întâlnirile cu operatorii/concesionarii de pe platforma Curtici a Regiei a reieşit necesitatea cazării personalului în interiorul zonei libere. Din feedback-ul primit a reieșit că principalele priorități sunt scăderea costurilor cu cazarea și transportul angajaţilor, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă prin eliminarea timpului necesar deplasării la/de la locul de muncă, respectiv creşterea confortului angajaţilor.

Prin argumentele aduse de autorii proiectului pentru crearea unui pachet de facilități fiscale special pentru zonele libere se numără și situaţia geopolitică actuală privind Ucraina. Potrivit acestora, conflictul din țara vecină determină anumiţi investitori să își relocheze producţia industrială către zona României, iar crearea acestuipachte ar crește atractivitatea ofertei. Totodată, conform autorilor, criza acută de forţă de muncă din România obligă operatorii economici să recurgă la la atragerea de forţă de muncă din state terţe, conform unei analiza Profit.ro.

Sursa: infofinanciar.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare