// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Taxa auto 2018 – Se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule. Valoarea maximă, circa 200 euro/an

Taxa auto 2018 – Se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule. Valoarea maximă, circa 200 euro/an.

Noua formă a taxei auto va fi cunoscută, cel mai probabil, în martie, conform declaraţiilor ministrului Graţiela Gavrilescu. Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii. Ministrul a mai spus că vor fi trei criterii în funcţie de care va fi stabilită noua taxă: capacitatea cilindrică a autovehicului, norma de poluare şi cantitatea de emisii de dioxid de carbon a maşinii.

Cea mai recentă declaraţie despre noua taxă a venit de la preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) care a spus că aceasta se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxa auto la maşină.

Se va plati anual, la fel ca şi impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxă auto se va aplica în funcţie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: maşinile cu normă de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plăti o taxă anuală mare, estimată la 200 euro/an. Maşinile cu normă de poluare Euro 5 şi Euro 6 vor achita în jur de 50 euro/an.

Cu cât vor apărea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi „premiate” cu o taxă mai mică, de 50 de euro/an, şi celorlalte clase de poluare le vor creşte taxele, fiind încadrate în categorii cu grad de poluare mai ridicat. Înseamnă că cei care au acum un autovehicul cu normă de poluare Euro 5 şi achita 50 de euro/an vor plăti mai mult în momentul în care apar norme noi de poluare, pentru că acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an.

Cei care s-au grăbit să îşi cumpere şi înmatriculeze maşini în acest an în speranţa că vor scăpa de taxe, nu au scăpat. Majoritatea maşinilor înmatriculate în acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plăti taxe mari„, spune Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discuţiilor de la Ministerul Mediului privind taxa auto 2018

O înlocuire a timbrului de mediu ar putea avea loc în luna martie a anului viitor, înainte de aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), a declarat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, în cadrul audierilor din comisiile de specialitate pentru aprobarea bugetului ministerului de resort pe anul viitor.

‘Bugetul AFM va fi aprobat undeva în martie – aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a Timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu ştiu cum va ieşi forma finală a acestei penalităţi pentru maşinile care vor polua şi sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri şi cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem şi o formă finală. Principiul va fi acelaşi, adică ‘Poluatorul plăteşte!’. Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem HG-ul de adoptare a Planului Naţional de Gestiune a Deşeurilor şi, în felul acesta, procedura de infringement şi o condiţionalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană’, a spus Gavrilescu.

Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii

Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii, a declarat pe 24 octombrie 2017, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu. Taxa va fi aplicată de anul viitor.

Ministrul Mediului Graţiela Gavrilescu a declarat în cadrul conferinţei Live Business ECONOMICA.NET organizată pe 24 octombrie 2017 că noua formă a timbrului de mediu, pe care a denumit-o „certificat, nu taxă”, va fi cunoscută în trei săptămâni (n.r. data declaraţiei a fost 24 octombrie 2017), după care va fi adusă la cunoştinţa Comisiei Europene, apoi va intra în dezbatere publică, iar începând cu anul 2018 va intra în vigoare.

Graţiela Gavrilescu a menţionat că vor fi trei criterii în funcţie de care va fi stabilită noua taxă: capacitatea cilindrică a autovehicului, norma de poluare şi cantitatea de emisii de dioxid de carbon a maşinii. Deşi surse apropiate situaţiei spun că noua taxă va viza toate maşinile care circulă în România, şi nu doar pe cele înmatriculate la momentul apariţiei taxei, ministrul a refuzat să confirme acest lucru, spunând doar să avem răbdare.

‘Cu siguranţă nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plăteşte un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei maşini şi emisiile de CO2 pe care le produce fiecare maşină’, a spus Gavrilescu.

Ea a mai arătat că este pusă în pericol calitatea aerului pentru că de la începutul anului au intrat în ţară foarte multe maşini poluante.

‘Calitatea aerului este pusă în pericol, ţinând cont că un număr foarte mare de maşini au fost introduse în perioada 1 ianuarie – 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, cu o creştere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administraţia Fondului de Mediu, bani pentru a finanţa fiecare român să poată să-şi cumpere o maşină nouă, care să nu polueze şi cu care să circule în siguranţă, şi pe cealaltă parte e un număr mare de maşini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare şi la Comisie, iar apoi să fie şi dezbătută’, a precizat ministrul Mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Două variante pentru noua taxă auto

Şeful AFM afirma, în septembrie, că în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto au fost identificate două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

Sunt verificate emisiile CO2 ale maşinilor înmatriculate în 2017

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) va realiza un inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele înmatriculate în anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016, iar Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului va face o evaluare a impactului asupra mediului, a declarat, la începutul lunii noiembrie, Cornel Brezuică, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).

‘Comisia lucrează, în primul rând, la evaluarea impactului de mediu, pentru acesta este cel mai important element de la care pornim dacă se va taxa sau nu se va taxa sau dacă se vor pune măsuri administrative de limitare a accesului maşinilor. Încă nu cunoaştem care vor fi propunerile comisiei de specialitate, dar vă pot spune că la acest moment este în derulare un studiu cu privire la cantitatea de emisii generate de autovehiculele înmatriculate în 2017 faţă de total parc auto la data de 31 decembrie 2016. Vrem să facem impactul de mediu, iar Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului realizează acest inventar al emisiilor.

În principiu, s-ar putea sau nu s-ar putea, opinia mea este acest raport va ieşi unul destul de periculos din punct de vedere al emisiilor, pentru că acea cantitate de emisii este destul de mare, uitându-ne doar la numărul total de autovehicule vechi şi poluante care s-au înmatriculat în anul 2017. Practic, 80% din total parc auto are peste 10 ani vechime şi impactează destul de mult asupra mediului’, a menţionat preşedintele AFM.

În septembrie, Brezuică afirma că, în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto, au fost identificate două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

‘S-a constituit un grup de lucru în cadrul ministerului, grup de lucru în care a fost invitată şi industria, inclusiv PwC (PricewaterhouseCoopers, n.r.). Oricum, va fi o dezbatere publică, pentru că trebuie explicat foarte bine după atâtea critici la Curtea Europeană de Justiţie. Grupul de lucru s-a întâlnit de două ori. Am trecut în revistă şi deja au început discuţii cu privire la modul de taxare. Se pot identifica două moduri de taxare. Ultima discuţie a generat o altă discuţie, că am putea crea un mix între aceste două moduri. Dar, în principiu, am plecat de la taxarea o singură dată pentru toată durata de viaţă a autovehiculului, acesta fiind unul dintre modurile de taxare, iar al doilea o plată anuală, gen impozit sau taxă care să fie gândită cu o valoare accentuată, cu o valoare mai mare pentru acele vehicule cu o formă de poluare inferioară faţă de celelalte, cum sunt Euro 6 sau Euro 5, care au o formă de poluare mai prietenoasă cu mediu’, a explicat şeful AFM.

Conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în primele nouă luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în România, cu aproape 16%, până la 78.769 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, însă numărul înregistrărilor de maşini second hand a fost de circa cinci ori mai mare, ajungând la 378.424 de exemplare.

Statistica DRPCIV relevă faptul că parcul auto naţional din România s-a majorat, în 2016, cu 6,21% faţă de anul anterior, depăşind 7 milioane de vehicule, din care peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în Bucureşti.

Astfel, din cele 1,253 milioane de maşini înregistrate în Bucureşti (circa 18% din total), puţin peste un milion de exemplare reprezentau autoturisme. În Capitală, majoritatea vehiculelor se încadrau, la finele anului trecut, în categoria de vechime 6-10 ani (346.594 unităţi), urmată de cele mai vechi de 11-15 ani (301.648 unităţi) şi de cele cu peste 20 de ani uzură (195.666 unităţi).

Numărul autovehiculelor noi (0-2 ani vechime) se situa în Bucureşti, la sfârşitul anului 2016, la 134.322 de unităţi, iar 104.068 dintre acestea făceau parte din categoria ‘Autoturisme’.

La nivel naţional, din totalul celor 7.010.608 vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 5,47 de milioane (78%) erau autoturisme, în creştere cu peste 6%, comparativ cu sfârşitul anului 2015, când au fost înregistrate 5,15 milioane de exemplare. La finele lui 2016, pe drumurile din România circulau 3,036 milioane de vehicule cu motorizare diesel (din care 2,119 milioane de autoturisme), în timp ce 3,586 milioane de maşini aveau motoare pe benzină, din care 3,339 milioane erau autoturisme.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Sursa: economica.net

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

loading...

45 Răspunsuri la Taxa auto 2018 – Se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule. Valoarea maximă, circa 200 euro/an

  1. Hreanu 04.01.2018 la 10:40

    ,, poluatorul plătește ” ce fain zice ministra…suntem cu foamea.n gât da ne.o ardem pe mediu…frumos…Dar din tăiat păduri nu ne putem opri asa-i ??? Si rablele care le.am adus au circulat bine mersi in Germania până acum…acuma brusc poluează in draci..Am o nedumerire doar..PÂNĂ CÂND. .???

  2. Iustin 04.01.2018 la 11:17

    Am o mașină Euro4 cu poluarea 140co2/km (a se citi kilometru)și o folosesc cam 20 km săptămînal întrebarea mea este:cât poluează un euro5 care circulă 200km săptămînal față de mine???? TREBUIE SĂ TAXAȚI LA KM-PARCURȘI

  3. Marciuc V. 04.01.2018 la 11:19

    Daca o faceti pentru impactul de mediu, faceti sa se reflecte in poluarea pe care o face fiecare. Cu acelasi tip de motor/norma de poluare dar fac 5 000 km pe an, cum sa platesc la fel cu cel care face 150 000 km pe an ? vi se pare normal ? nu despre poluare e vorba ? Taxa in carburant e cea mai relevanta, toti care consuma polueaza, vrei sa protejezi agricultura ? da subventii la fermieri

  4. Mirel 04.01.2018 la 13:30

    Da, noi plătim pt poluare dar cu banii ăștia cum ajută guvernul mediul. Dacă au de unde fura mai mult atunci ei respira ușurați. Mediul îl poluează gunoaie că ei.

  5. Eu 04.01.2018 la 16:44

    Stimate Hreanu,cu tot respectul,va rog frumos lasati-ne cu germania.Acolo legea ecdoar pe hartie.In 2015 s-a dovedit CLAR si au si recunoscut ca Euro 5 e o gluma pt.naivi.Asemenea tractoare pe aburi ar tb.scoasevdin circulatie,dar vai,ne e frica de matusa,asa?Sper sa nu-mi ascundeti iar comentariul.Numai bine va doresc.

  6. Gica contra 04.01.2018 la 19:49

    Încă o taxa pt strâns bani de la fraieri. Dacă se dorea scoaterea rablelor pe motorina din circulație, se punea o taxa serioasă de 1000 EUR/an și garantat nu mai circula nimeni cu rablele. Așa, la max. 200 EUR/an vreo 80% din detinatorii de rable vor plăti taxa și vor circula in continuare raspandind motorina cat încape. Efectul taxei in privința protecției mediului va fi neglijabil dar se vor strânge bani la buget pt pensiile sociale ale celor care nu au muncit o zi in viața lor dar acum primesc pensie cu 1-2 milioane mai puțin ca unii care au muncit 20-25 de ani și nu au vechime completa. Nu-i pasa nimănui de mediu. Le pasa doar strângă bani la buget!

  7. Sorin 04.01.2018 la 20:51

    Bine , dar ce face cu banii luati pentru aceasta taxa. Salarii pentru parlamentari sau infrastructura rutiera.

    • Florin 05.01.2018 la 8:43

      am un Logan din 2015 80.000 km nu am mers cu ea de 4..5 ani…nu știu când voi merge,bani de una noua nu am..sunt expirate toate…RCS,revizie…toate…oare cat plătesc ???

  8. Tybanu 04.01.2018 la 20:53

    O MASINA ORICE EURO AR FI POLUEAZĂ CÂT CONSUMĂ SI EI STIU ASTA ,DAR VOR SA STRÂNGĂ MAI MULT CA SĂ AIVĂ CE FURA,CĂ DE FĂCUT CEVA ÎN TARĂ NU FAC CU BANII STRÂNSI.
    DETIN UN OPEL EURO 4 ADUS DIN GERMANIA SI FAC LUNAR 1000 Km CONSUMÂND 55 LITRI MOTORINA.
    OARE POLUEZ CU 55 LITRI MAI MULT DECÂT O MASINA EURO 5,6 CARE FACE ZILNIC 300~500 Km SAU MAI MULT SI ARDE COMBUSTIBIL CU TONA ÎNTR-O LUNĂ ?
    CORECT SI LOGIC ESTE CA FIECARE SA PLATEASCA PE CAT POLUEAZA !!!!!!
    OARE O CRACĂ ARSA POLUEAZĂ CÂT O CĂRUTĂ DE LEMNE ?!?

    • Florin 05.01.2018 la 9:28

      aveți idee??? , cei care nu circula de ani buni cu mașina care sta în parcare,ce trebuie sa plătească,nu poluează nici cât un chibrit

  9. Om de rand 04.01.2018 la 21:13

    Nu cu totii avem banii celor ce scriu aceste legi stupide.
    Ar trebui sa muncească pe 1500- 2000 lei sa vedem euro cat isi cumpara.
    Legile sunt facute doar pentru cei ce fura si inseala,ca noi oricum platim, si de votat, tot noi votam.

  10. Om de rand 04.01.2018 la 21:16

    Cu rablele circula oamenii cinstiti.
    Vreti taxe de mii de euro pe an, inseamna ca vreti sa fiti singuri pe strada.
    Banuiesc ca daca va uitati in urma cu niste ani nu aveati bani nici de rablele de care vorbiti unii dintre dvs.

    • Un om simplu 06.01.2018 la 17:07

      Bine punctat!

    • Lucian 08.01.2018 la 18:48

      Corect

  11. Mihai 04.01.2018 la 21:51

    Bulgaria devine tara de destinatie a soferilor romani.Taxe peste taxe,doar cu scop unic de jecmabire a soferilor romani,pedepsiti efectiv de stat ca au masini.Ministreasa in cauza nu stie ca platim demult un impozit anual? Ala pt.ce il platim? Unde sint banii? Unde sint banii incasati pe tot felul de timbre verzi si alte furaciuni incasati de stat? Unde sint banii din rovignete! Unde sint banii proveniti din vinzarea carburantilor(cota pt.mediu).Traim intr-un stat hot,mafiot,care isi sugruma proprii cetateni,pe care ii sileste sa-si ia lumea in cap.Si asa vor face multi in continuare.

  12. Ganriel 04.01.2018 la 22:31

    Așa ne trebuie, ne merităm soarta.Cand au ieșit oamenii în stradă au circulat lozinci de genul „protestăm pașnic … fără violență”. Când în Franța au schimbat codul muncii , Parisul a ars la propriu!! Sa plecăm capul și să plătim… Succes.

  13. Remus 05.01.2018 la 3:51

    Taxa de 200 euro este un bir pentru salariul pe care îl primesc romanii. Noroc că alți și-au mărit salariile. Stârpiti corupția și recuperați banii furați. Pe urmă cereți taxe.

  14. Vasile 05.01.2018 la 3:58

    Nu cred ca o mașină cu euro 2 daca plătește 200 euro nu mai poluiaza.Asa ca ginditiva si la cei de pe zebră nu numai la bani.

  15. Mihai 05.01.2018 la 4:46

    Sa ne lase dracu cu taxele aste ! Ce taxa ?! Adică asta este un al 2 lea impozit al masini! Dacă ei tot mănâncă rahat ca sa umplut tara de masini second hand, taxa asta tot nu împiedică prea mult importul! Sa spună drept ca au nevoie de bani la buget ! Un exemplu ca nu au bani să dea la cei care au recuperat taxa auto !eu am recuperat taxa la o masina si trebuia sa primesc o transă în noiembrie si mi sa spus că nu au bani ,sa mai incerc in februarie !ce sa va spun oameni?!niste jeguri si hoți! Ei mănâncă țara asta si noi plătim si suferim !păi bani de la taxa auto ca masinile poluiaza, unde sunt ?!Sa arate ce a făcut pentru mediu cu bani ăstia! Ai facut daaaaa au taiat pădurile ca si bani de rovigneta gropile din asfalt ! Sănătate lume

  16. Florin 05.01.2018 la 8:03

    Am o întrebare? Dacă țin maşina în garaj nepornită poluez?
    Dorința mea în viață este să am un autoturism cu un motor de 7000 cc şi să mă uit la ea…

  17. Ion 05.01.2018 la 8:29

    Întrebare !Cât polueaza o masina euro 6 pe dn1 București Brasov care parcurge traseul în 6 ore,si cît polueaza una euro 2 pe A1 București Pitesti care parcurge aproximativ aceasi distanță într -o. oră? Sfat.Nu ne mai furați banii de roviniete, faceți infrastructură hoților!

  18. Laurențiu 05.01.2018 la 8:32

    Si iarăsi fugim la frații nostri bulgari cu inmatricularea mașinilor…

  19. ioan 05.01.2018 la 8:33

    Masinile din sistemul bugetar(MAI,ARMATA,POMPIERI,ETC)de ce nu platesc aceasta taxa(nu au platit nici pina acum)oare aceste masini nu polueaza la fel?Aceste masini beneficiaza si de rca preferential(adica foarte mic)in comparatie cu restul auto pentru-ca sint incadrate pe talon ca,,auto inscrise,, si nu ,,inmatriculate,, si au rca foarte ieftin,tot aceste auto sint scutite de rovineta.Dupa cum se vede clar legea nu este pentru toti la fel.

  20. Florin 05.01.2018 la 8:44

    scuze… din 2005

  21. Mirel 05.01.2018 la 9:23

    Poluatorul plăteşte este o glumă proastă pentru cei creduli , ei nu încearcă asta şi incearcă să jecmănească toți proprietarii de autoturisme că de unde poți lua cu japca sume importante din buzunarul românului dacă nu de la şoferi ? O maşină care merge o dată pe săptămână 50 de km nu poate polua ca o masină mergând zilnic şi facând 350 de km . Şi dacă plătesc statului român o taxă de poluare să înțeleg că aceea maşină nu va mai polua şi va fi o maşină eco spun asta pt că plătim în carburant taxă pentru drumuri şi drumuri nu avem deci şi aceea taxă de mediu va fi pentru a mări bugetul pentru salariile şi comfortul prlamentarilor şi guvernanților nicidecum pentru mediu ,cu vechile taxe de poluare s-a ajutat mediul cu ceva ? nu în niciuncaz , mediul este distrus tot de hahalelele de parlamentari prin raderea pădurilor aprobată tot de către ei.Dar heştegişti din stradă apără justiția în loc să apere traiul poporului român.Mă minunez când văd cum politicieni inventează fel şi fel de taxe pentru a fura banii românilir şi nu inventează metode pentru înbunătățirea traiului propriului popor.

  22. Liviu 05.01.2018 la 9:29

    Dar de ce sa scos taxa auto??
    Ca sa se poată înmatricula toate rablele din Germania? Nebunilor ! Și acuma băgați taxa și la cei care au plătit taxa auto.

  23. Jo 05.01.2018 la 9:43

    Da este interesant cu noua taxa de poluare se referă la oameni săraci cine deține o mașină euro 5/6 oameni cu firme si bogătași au masini de 2,5/3/4000 cmc cît consumă in oras???? De la 10/15ltr cîti km fac pe zi sute !!!!! Cit polueaza???? După idiotul de la RAR nimic???!!!!! Cu este posibil este o mașină euro 5/6 eu consum pe luna in jur de 35/50 ltr motorină chiar mai putin intreb si eu pe an cît poluez???? Dar de plătit să plătesc 150/200/euro/an??? Si cel care polueaza (5/6/euro) consum /an sute/mii/ltr combustibil să plătească 20/80 ron vi se pare normal??? Dacă tot vrei să pui o taxa pune după consum/ KM/pe an!!!!!!

    • Tybanu 05.01.2018 la 15:14

      C O R E C T !!! Orice masina veche sau noua,cu consum mic sau mare polueaza dupa consum……caci 50 litri consumati nu polueaza cât 500 litri .!!!
      DECI CORECT TAXA AR TREBUI PUSA PE CONSUM,KILOMETRI EFECTUATI SI ABIA UN 10% PE TIPUL DE EURO(1-6 +++++)

  24. Vlad Tepes 05.01.2018 la 10:50

    Foamea de bani la buget nu taxa.E in programul de guvernare?Salvați pădurile întâi și după taxa,ori nu se poate așa că acolo la furat de păduri sunteți Voi.Ma nevertebratelor voi nu băgați de seamă că va purtați cu poporul mai rău decât se purtau turci și ruși când am fost sub stăpânirea lor.Nebunilor !!!!,o sa plece români toți din tara,și nu o sa mai aveți cui sa puneți taxe.Cand v-ați mărit salariile vouă sa putut imediat .Când e vorba de noi ,mai la vara că poate uita prostimea .Și așa am ajuns la coada Europei.Insa voi nu va opriți.Cica stat paralel,Forte oculte ,mafia internațională ,da nu voi !Priviti la Zgonea așa o sa ajungeți și voi.Nu o sa va avanseze nimeni ,o sa fiți niste asistați .

  25. Vali 05.01.2018 la 11:29

    În ROMÂNIA proprietatea este ceva fictiv . Cu ce m-a ajutat guvernul acestei ‘ tari ‘ sa îmi cumpăr o proprietate fie casa sau mașină ? Dacă am un Golf 4 care valorează 1500 € și voi plăti anual circa 100 € + impozit + alte taxe , in aproximativ 8 ani înseamnă ca o mai achit încă o data . Plătim alte taxe pentru 1 km de autostrada construita anual ?

  26. Dana 05.01.2018 la 11:49

    Foarte frumos!Iar va este foame domnilor de la putere?Vreau si eu sa vad cum naiba ajuta asta la poluare!Plantati copaci din banii ăstia,construiti vreo barieră care opreste noxele?Am vazut Bmw-uri,Audi,Mercedes,etc,noi, care scoteau un fum de nu mai vedeai nimic in fată si vreti sa spuneti ca masinile vechi sunt de fapt unul din motivele poluării?Eu am o dacie pe gpl si sincer mereu iese bine la testul de noxe.Asa ca eu nu sunt de acord sa plătesc mai mult ca un idiot cu masina noua si scumpa, care nu mai are bani de reparatii si scoate mai multe gaze ca alte masini mai vechi.Inca o demonstratie ca idiotii ăstia de la putere nu traiesc pe lumea asta.In concluzie dacia nu are niciun fel de euro,deci aberant, pe lângă alte taxe trebuie sa scot din buzunar inca 200 de euro.Bravo.O zi buna va doresc.

    • Un om simplu 06.01.2018 la 17:15

      Si eu tot Dacia am din 98, si este intretinuta, iese doar abur pe timp rece si am vazut si eu ce fum negru de tractos iese din masinile euro audi bmw

      • Dana 07.01.2018 la 12:23

        Sa sperăm ca se va ţine cont si de testul ptr noxe ,nu doar de anul fabricarii .Sper totuși să nu se aplice această taxă.

  27. Relu tarkru 05.01.2018 la 12:15

    Taxa de poluare se aplică și pentru nave,bărci,centrale termice,fumull din casa mamei?o sa o plătesc dar am sa circul zilnic cu ea.este euron2.imi baga pe gît mașini hibride.unde o încarci?

  28. Eu 05.01.2018 la 14:35

    Probabil vor sa se autodistruga politic.Anul trecut au anulat 100 de taxe,acum nu msi sunt bani.Au lasat sa intre in tara toate harburile nemtesti,acum vor taxa din nou.Mi-e mila de cei ce s-au bucurat cand au luat una veche din germania,dar,macar cei din sudul tarii pot inmatricula la vecinii din sud.In2009 mi-a zis un vecin din sud:daca Romania nu vrea bani,Bulgaria vrea.Avea dreptate acel om.Numai bine.

  29. adrian pantea 05.01.2018 la 18:54

    Da sau gandit bine tot dupa cel sarac trag pielea oare nu le e frica de dumnezeu cate blesteme primesc de la popor sai mai voteze ala cu un corap pe toti ,vor circula cei care vor mai putea ca eu unu nu este mult de platit pt un autoturism cu atatea taxe si pan la urma tot statul va pierde ca nu vom mai circula poluarea este o prostie inventata de un prost ,eu am plantat sute de copaci si pomi iar acum urmeaza sai tai tot ce am plantat daca nu voi mai circula cu masina eu miam redus poluarea la masina mea prin asta .

  30. gika kontra 05.01.2018 la 19:54

    inca o escrocherie de tip psd!de altceva nu sunt in stare.sper sa mai traiesc pana cand atmosfera asta nu va mai fi poluata de leprele astea comuniste.oare psd,alde si udmr,de ce nu platesc taxa de poluare pe magariile lor?

  31. Andreri Ctin. 05.01.2018 la 20:01

    Am platit taxa la un opal in noe.2013 am stat osaptamina sub ea am vopsito,arinjata arata frumos maduc la albine sa-le pun mincare atrebuit sa es cu spatele,find joasa nu aveam cum sa intorc.Avea cutiea automata fisia la drum dar…in dec.atrebuit saodau am facut rocada cu-un logan 1,4 platesc si la logan 2560.lei folosesc masina doar 1000km.pe-an am citiva pom,am incercat sa recuperez taxele platite.La opel misa spus ca am vinduto si nu se poate recupera.La logan rep.financiar ma indruma sa dau statul in judecata. Avocatu cerea minim 2000lei.Platesc 3964lei la 2 masin in 3 luni.mam imprumutat la banca.Am focut poteca,pina la financiar am incercat sa fiu corect sa respect legea.Si acuma imi cere alta tacxa,bari de ar bagaua in carburant iar salva pe cei care merg putin cu masina…Multumesc.

  32. Kosti 05.01.2018 la 20:43

    Au taiat toate padurile jegosii ordinari si acum dau vina pe masini!

  33. Sorin 05.01.2018 la 21:35

    Aceasta taxa nu va face decat sa fuga lumea la Bulgari si sa mearga pe drum cu masina avand asigurare de masina de spalat.. sau masina de taiat iarba… rasnita de cafea. Efectul „Bulgaria” unde asigurarea auto e falsa 95 %. Cine o sa plateasca daunele in caz de evenimente nefericite? Vai si amar. Renuntati la inscrisul in Bg nu e o solutie. Eu unul o sa inscriu tot pe RO masina. O sa imi cumpar un NON euro cu 100 de euro si o sa va platesc taxa 200 de euro. O sa merg cu ea pana crapa si o sa folosesc Ulei de gatit in locul motorinei care are un pret extraordinar. Cat de tare ar fi sa vad intr-o zi la Tv ca e interzis sa folosesti uleiul in locul motorinei chiar ar fi incredibil dar adevarat ca nu stiti cum sa faceti sa mai luati bani din buzunarul nostru. Sa va dea Dumnezeu sanatate si multa MINTE ca aveti nevoie. Toate aceste crime impotriva poporului vostru se vor intoarce catre voi intr-o zi. Nu uitati ca fie roata ea patrata tot se intoarce macar 1 data.

  34. Ionel 06.01.2018 la 13:02

    Aceasta taxa ar trebui pusă pentru fiecare cat populează,ca doar nu poluăm toți la fel,eu daca am 2 masini si cu una poate nu circul decat odata pe luna sau odată la două luni de ce sa plătesc pe ea taxa ca pe cealaltă care merge in fiecare zi?sa dau bani statului degeaba care nu ne ajută cu nimica numa ne jecmaneste pe toate partile.

  35. Florin 07.01.2018 la 8:12

    Alta taxa.Deci mie nu mi-au restituit inca banii de la timbru de mediu unde am dat 630 de euro si vor sa ma incaseze iar :)).Sa nu mai vorbesc de faptul ca sunt soferi incepatori unde ii rupe asigurarea pe unii la 1500 de lei pe an,la care mai adaugam impozitul masinii fiecare cu ce Cc are + inca 200 de Euro ca are masina cu norma de poluare Euro 2+ rovinieta+pretul carburantului care e umflat si asta in nesimtire,si sa mai fac si ITP odata pe an ca sa fie paharul plin.Nu valoreaza masina cate taxe trebuie sa dau eu.
    D-na Ministru al mediului unde ne sunt padurile taiate de voi daca sunteti asa mari ecologisti?Aici nu mai este domeniul vostru?
    Cand o arzi prin vacante pe la munte si incalzesti funduletul la semineu sa platesti si dumneata taxa ca iti polueaza semineul.
    Nici pe timpul cand principatele erau sub stapanirea imperiului turc nu se platea tribut cat luati voi de pe capul nostru.
    Oricum romanii o sa ia atitudine la un asemenea bir pus pe capul lor.

  36. Valeriu 07.01.2018 la 14:30

    Drumurile sunt o mizerie!!!Rupi masina in ele!!!Am prieteni in Germania care vor sa ma viziteze.I-mi este RUSINE ca sa-i invit!!!Intelegeti??? R U S I N E !!!Domnule ministru ,de ce aceasta taxa constitue prioritate iar drumurile nu???Va invit in judetul Braila pe drumul judetean 203 Insuratei-Ulmu sa vedeti!!!Si multe alte drumuri sunt praf!!!Mai baieti,lasati-o mai moale cu atatea taxe!!!!O sa platiti pentru tot raul pe care-l faceti!!!Romanul nu mai supoarta!!!Sa auzim de bine!!

  37. Simion Ion 08.01.2018 la 8:42

    Corect ar fi ca orice taxa de tipul „poluatorul plătește” să nu poată fi introdusă (prin lege ! ) decat în prețul combustibilului. Nu la km parcurși ( vom îmbogăți băieții cu kilometrajul înapoi ). Nu la norma Euro ( euro6 3000 cm cubi are emisii mai mari decât euro3 1200 cm cubi). Sănătate.

  38. Lucian 08.01.2018 la 18:52

    Trebuie bagata in combustibil si gata….si drujba,si motocoasele…tot polueaza generatoare de curent tot…insa si asa prerul este prea mare..