Rămâi conectat

Actualitate

Taxa auto 2018: Se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, se va plati anual, la fel ca şi impozitul auto sau RCA-ul, iar valoarea maximă va fi de circa 200 de euro pe an

Publicat

în

Taxa auto sau noua taxă de poluare 2018: Se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, se va plati anual, la fel ca şi impozitul auto sau RCA-ul, iar valoarea maximă va fi de circa 200 de euro pe an

Noua taxă auto se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxa auto la maşină, spune Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI).

„Noua taxă auto se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxă auto la maşină.

Electrica Furnizare Discount

Această taxă auto se va plati anual, la fel ca şi impozitul auto sau RCA-ul.

Noua taxă auto se va aplica în funcţie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: maşinile cu normă de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plăti o taxă anuală mare, estimată la 200 euro/an.

Maşinile cu normă de poluare Euro 5 şi Euro 6 vor achita în jur de 50 euro/an.

Cu cât vor apărea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi „premiate” cu o taxă mai mică, de 50 de euro/an, şi celorlalte clase de poluare le vor creşte taxele, fiind încadrate în categorii cu grad de poluare mai ridicat.

Înseamnă că cei care au acum un autovehicul cu normă de poluare Euro 5 şi achita 50 de euro/an vor plăti mai mult în momentul în care apar norme noi de poluare, pentru că acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an.

Cei care s-au grăbit să îşi cumpere şi înmatriculeze maşini în acest an în speranţa că vor scăpa de taxe, nu au scăpat. Majoritatea maşinilor înmatriculate în acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plăti taxe mari”, spune Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discuţiilor de la Ministerul Mediului privind taxa auto 2018.

TAXA AUTO 2018

O înlocuire a timbrului de mediu ar putea avea loc în luna martie a anului viitor, înainte de aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), a declarat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, în cadrul audierilor din comisiile de specialitate pentru aprobarea bugetului ministerului de resort pe anul viitor.

‘Bugetul AFM va fi aprobat undeva în martie – aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a Timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu ştiu cum va ieşi forma finală a acestei penalităţi pentru maşinile care vor polua şi sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri şi cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem şi o formă finală. Principiul va fi acelaşi, adică ‘Poluatorul plăteşte!’. Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie. De asemenea, sperăm ca săptămâna viitoare să avem HG-ul de adoptare a Planului Naţional de Gestiune a Deşeurilor şi, în felul acesta, procedura de infringement şi o condiţionalitate ex-ante pentru România să fie bifată, să notificăm Comisia Europeană’, a spus Gavrilescu.

Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii

Maşinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii, a declarat pe 24 octombrie 2017, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu. Taxa va fi aplicată de anul viitor.

Ministrul Mediului Graţiela Gavrilescu a declarat în cadrul conferinţei Live Business ECONOMICA.NET organizată pe 24 octombrie 2017 că noua formă a timbrului de mediu, pe care a denumit-o „certificat, nu taxă”, va fi cunoscută în trei săptămâni (n.r. data declaraţiei a fost 24 octombrie 2017), după care va fi adusă la cunoştinţa Comisiei Europene, apoi va intra în dezbatere publică, iar începând cu anul 2018 va intra în vigoare.

Graţiela Gavrilescu a menţionat că vor fi trei criterii în funcţie de care va fi stabilită noua taxă: capacitatea cilindrică a autovehicului, norma de poluare şi cantitatea de emisii de dioxid de carbon a maşinii. Deşi surse apropiate situaţiei spun că noua taxă va viza toate maşinile care circulă în România, şi nu doar pe cele înmatriculate la momentul apariţiei taxei, ministrul a refuzat să confirme acest lucru, spunând doar să avem răbdare.

‘Cu siguranţă nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plăteşte un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei maşini şi emisiile de CO2 pe care le produce fiecare maşină’, a spus Gavrilescu.

Ea a mai arătat că este pusă în pericol calitatea aerului pentru că de la începutul anului au intrat în ţară foarte multe maşini poluante.

‘Calitatea aerului este pusă în pericol, ţinând cont că un număr foarte mare de maşini au fost introduse în perioada 1 ianuarie – 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, cu o creştere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administraţia Fondului de Mediu, bani pentru a finanţa fiecare român să poată să-şi cumpere o maşină nouă, care să nu polueze şi cu care să circule în siguranţă, şi pe cealaltă parte e un număr mare de maşini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare şi la Comisie, iar apoi să fie şi dezbătută’, a precizat ministrul Mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Două variante pentru noua taxă auto

Şeful AFM afirma, în septembrie, că în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto au fost identificate două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Sursa: economica.net

Publicitate

Actualitate

Codul rutier 2022, propunere de modificare REVOLTĂTOARE: Preşedinţii de consilii judeţene ar putea avea dreptul să aibă girofar pe maşini!

Publicat

în

Codul rutier 2022, propunere de modificare REVOLTĂTOARE: Preşedinţii de consilii judeţene ar putea avea dreptul să aibă girofar pe maşini!

Curând, președinții Consiliilor Județene ar putea avea dreptul să aibă girofar pe mașini, propunere a mai multor deputați PSD care au declarat că aleșii locali intervin la urgențe și trebuie să circule fără să stea în trafic. Această propunere a stârnit „revolte”, atât în rândul șoferilor, cât și în rândul polițiștilor.

Parlamentarii şi oamenii din popor au păreri diferite despre girorfarurile pe maşinile şefilor de consilii judedeţe.

Electrica Furnizare Discount

Şofer: Sub nicio formă. Nu găsesc motivaţia. Au suficient timp să o facă cu calm, să plece mai devreme.

Şofer: Nu au de ce să ajungă mai repede. Şi noi avem treabă şi nu ne punem girofaruri.

Nicolae Georgescu, deputat PSD, iniţiator: Au fost situaţii când au fost accidente rutiere cu materiale periculoase, au fost situaţii când sunt blocaje, sunt tot felul de. de situaţii în care prezenţa preşedintelui consiliului judeţean se impune pentru a interveni cât mai prompt.

Conform proiectului de lege, şefii de consilii judeţene nu vor avea doar semnale luminoase ci şi semnale acustice pe care le vor putea controla cu o telecomandă, din interiorul maşinii.

Părerile sunt împărţite şi printre beneficiarii proiectului

Reporter: V-ar ajuta să aveţi, practic, girofar?

Borboly Csaba, preşedinte CJ Harghita​: Ajută pe consiliile judeţene să intre în caz de urgenţă. Noi avem cu zecile aceste cazuri când sunt atacuri de urşi, sunt alte probleme sunt doborâturi, sunt inundaţii

Dumitru Buzatu, şef de consiliu judeţean Vaslui: Nu ştiu dacă şefii de consilii judeţene au nevoie de girofar, dar eu, dacă acest proiect va fi adoptat eu aş vrea ca girofarul să fie portocaliu. Aşa îmi place mie culoarea asta portocaliu.

Până şi poliţiştii sunt nemulţumiţi de posibilele privilegii ale aleşilor locali. Mai ales că agenţii trebuie acum să anunţe prin staţie de fiecare dată când vor să folosească girofarul.

Cosmin Andreica, preşedintele Europol: Din perspectiva iniţiativei legislative este inutilă. Ne-am dori totuşi să fie folosiţi cu folos preşedinţii de consilii judeţene iar în judeţele unde nu sunt poliţişti n-ar strica dacă tot au girofar şi sirenă să intervină ei la 112.

Reporter: Cum prevenim abuzurile?

Nicolae Georgescu, deputat PSD, iniţiator​: Da. Este un lucru foarte bun şi o întrebare mai mult decât potrivită. O dezbatere pe acest subiect este absolut necesară.

Proiectul e acum în camera deputaţilor, în for decizional. În prezent, pe lângă ambulanţe, pot fi dotate cu girofar albastru şi maşinile serviciului de protecţie şi pază, ale administraţiei penitenciarelor, ministerului justiţiei sau ANAF, dar şi cele ale procurorilor, dacă se deplasează în misiuni de urgenţă. Codul Rutier spune că şoferii sunt obligaţi să le acorde prioritate de trecere.

sursă: observator.ro

Citește mai mult

Actualitate

VEȘTI BUNE: România va avea un surplus de un miliard de metri cubi de gaze naturale, în iarna viitoare. Anunțul ministrului Energiei

Publicat

în

VEȘTI BUNE: România va avea un surplus de un miliard de metri cubi de gaze naturale, în iarna viitoare. Anunțul ministrului Energiei

Iarna viitoare, România va avea un surplus de un miliard de metri cubi de gaze naturale, proveniți din Marea Neagră, din perimetrul unde face exploatarea Black Sea Oil & Gas, a precizat Virgil Popescu, ministrul Energiei.

„România dacă ar fi avut gazele din Marea Neagră… eram complet independenţi, eram chiar un furnizor de gaze naturale, un furnizor regional de stabilitate energetică. În schimb, România mai are un perimetru şi acesta este aproape gata, acel perimetru unde face exploatarea Black Sea Oil & Gas. Am avut discuţii cu ei şi în cursul acestei primăveri va ieşi primul gaz din Marea Neagră, deci România va mai avea un surplus în iarna viitoare de un miliard de metri cubi care va veni din Marea Neagră. Asta va reduce şi mai mult dependenţa României de gazul rusesc”, a precizat, la B1 TV, Virgil Popescu.

Electrica Furnizare Discount

Acesta a susţinut că Romgaz va începe investiţiile şi la zăcământul de la Caragele din judeţul Buzău, de unde vor veni primele gaze, cel mai probabil, în 2023.

„De asemenea, avem zăcămintele onshore, în interiorul ţării, în special zăcământul de la Caragele, din zona Buzăului, dar zăcământul adânc de la Caragele, unde Romgaz începe investiţiile şi începe să sondeze din nou acum. Şi acolo avem un zăcământ bogat şi unde probabil, în 2023, vorbim de primele gaze din acest zăcământ. Avem clar ce vrem să facem în zona gazului, care este o zonă foarte sensibilă foarte legată de jocurile geopolitice regionale şi unde ne concentrăm pentru a putea să nu mai avem valuri în perioada următoare”, a adăugat şeful de la Energie.

În ceea ce priveşte aprovizionarea cu carburanţi având în vedere cotaţiile ridicate ale petrolului, Virgil Popescu a precizat că nu crede că România va avea astfel de probleme.

„România este un producător de petrol, dar şi importă petrol din Kazahstan. KazMunaiGaz îşi aduce petrolul din Kazahstan şi suntem mai puţin expuşi din punctul acesta de vedere decât celelalte ţări, pentru că suntem o ţară producătoare atât de petrol cât şi de gaze naturale, iar preţul petrolului urmăreşte cotaţiile mondiale. Nu cred că vom avea probleme cu aprovizionarea cu carburanţi, chiar deloc nu cred că vom avea. Nu am avut probleme când a fost acea explozie la rafinăria Petromedia, când rafinăria a fost oprită şi atunci nu s-a pus problema. Am reuşit să discutăm cu actorii din piaţă, cu KazMunaiGaz, care şi-a adus din import şi cu OMV-Petrom, şi-a adus supliment şi nu am avut probleme”, a transmis ministrul Energiei, Virgil Popescu.

Zăcământul de la Caragele este estimat la aproximativ 30 de miliarde de metri cubi, iar cel din perimetrul Neptun Deep, la 42-84 miliarde de metri cubi. Rezervele estimate în perimetrul Midia, unde face exploatarea Black Sea Oil & Gas, se cifrează la aproximativ 20-30 miliarde de metri cubi.

Citește mai mult

Actualitate

Tulpina Omicron la copii: „ATENȚIE! Cu trei teste PCR pozitive, cele din salivă continuau sa iasă negative!”

Publicat

în

Tulpina Omicron la copii: „ATENȚIE! Cu trei teste PCR pozitive, cele din salivă continuau sa iasă negative!”

Mama unui băiat de numai 11 ani, diagnosticat cu COVID-19, a descris, în cadrul unei postări pe o rețea de socializare, simptomele apărute băiețelului ca fiind debut brusc, cu zero simptome cu o seară înainte, cu febră mare, dureri groaznice de muşchi, simptome digestive.

Citește și: Ce simptome are varianta Omicron la copii

Nicoleta Vaia, preşedinta Asociaţiei Suport Mastocitoză, o prezenţă activă şi apreciată în mediul online, a povestit într-o postare pe Facebook cu ce se confruntă fiul ei, diagnosticat cu COVID-19 în cursul zilei de vineri, 14 ianuarie.

Electrica Furnizare Discount

Părinţii aveau deja teste pozitive cu o zi înainte, însă băiatul nu prezenta niciun simptom, testul în cazul său fiind negativ. Simptomele au debutat brusc vineri, cu febră, dureri musculare, simptome digestive.

„Nu am văzut în viaţa mea aşa ceva şi sunt un om care de 11 ani stă în spitale, nu am văzut. Concomitent temperatura a sărit de 40 grade Celsius, durerile groaznice de oase şi muşchi s-au instalat, nu a mai putut să stea nici în fund, au început simptomele digestive“, a povestit Nicoleta Vaia.

„Pur şi simplu de la un minut la altul copilul tău e din ce în ce mai rău, sistemic. Mi-e groază să mă pun în pielea şi sufletul părintilor cu copii cu probleme neurologice, că la 40-41 de grade e iadul pentru ei“, a continuat mama.

Citește și: Care sunt primele semne că am putea fi infectați cu tulpina Omicron: Profilul pacientului care contactează boala

Familia a cerut ajutorul medicilor, iar copilul a fost transportat la spital. Nicoleta Vaia lansează şi o atenţionare cu privire la rezultatele testelor rapide din salivă. „ATENTIE! Cu 3 teste PCR pozitive la băiat, cele din saliva continuau sa iasă negative!“, spune mama.

La spital copilul a primit tratament cu Remdesivir, această terapie nefiind disponibilă acasă, iar după 18 ore febra a scăzut.

Băiatul era programat pentru vaccinare, regretul mamei fiind acela că nu l-a putut vaccina mai devreme. Benefiicile, booster-ului, în cazul părinţilor copilului, au fost, în schimb, evidente. „Booster-ul a fost salvarea mea şi a soţului“, a mai scris Nicoleta Vaia, care îi îndeamnă pe părinţii copiilor cu vârste între 5 şi 11 ani să-I vaccineze.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare