Rămâi conectat

Economie

Societățile din România care fac comerţ internaţional ar putea face angajări – Studiu

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

IMM-urile care fac comerţ internaţional sunt mai optimiste în privinţa stării actuale a afacerii lor şi este mai probabil să crească numărul locurilor de muncă, conform unui studiu realizat de Facebook, OCDE şi Banca Mondială.

70% dintre cei care fac comerţ în comparaţie cu 62% dintre cei care nu fac comerţ sunt optimişti în privinţa perspectivelor viitoare ale afacerii lor. Acestea au fost răspunsurile sondajului derulat în România, care a stat la baza studiului „Future of Business”, realizat printr-un parteneriat strategic de Facebook, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi Banca Mondială.

Mai mulţi dintre cei care fac comerţ decât cei care nu fac comerţ (26% vs. 14%) au declarat că au creat locuri de muncă în ultimele 6 luni şi intenţionează să creeze locuri de muncă în următoarele 6 luni (49% faţă de 32%).

Pentru IMM-urile care exportă, comerţul se află la baza modelelor lor de afaceri şi a succesului: între IMM-urile exportatoare, trei din 10 (35%) raportează că peste 25% din veniturile lor provin din comerţul internaţional.

Exportatorii se bazează pe instrumente online pentru a face comerţ la nivel internaţional: Aproape jumătate din IMM-urile care exportă (43%) raportează că mai mult de 75% din vânzările lor la nivel internaţional depind de instrumentele online.

IMM-urile atribuie creşterea – în ce priveşte veniturile, resursele şi angajaţii – utilizării de instrumente online pentru comerţul internaţional: 59% dintre exportatori sunt de acord că utilizarea instrumentelor online pentru vânzarea la nivel internaţional le-a crescut veniturile.

Cu toate acestea, comerţul internaţional reprezintă o provocare pentru IMM-uri, doar o mică parte dintre acestea au activitate comercială la nivel internaţional (25%).

Raportul „Future of Business” (Viitorul afacerilor) a fost lansat pentru prima dată în februarie 2016 şi face parte din angajamentul Facebook de a ajuta întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-urile) să profite de cunoştinţele şi instrumentele digitale pentru a încuraja creşterea. Ediţia actuală se concentrează pe o imagine din interior asupra noii economii digitale şi mobile. OCDE si Banca Mondială sunt organismele care ştiu ce întrebări trebuie adresate întreprinderilor mici, iar Facebook poate adresa aceste întrebări celor mai mari comunităţi online de IMM-uri din întreaga lume.

Studiul include 42 de ţări cu economii care însumează 40% din populatia lumii ăi 73% din PIB-ul mondial. Anul acesta s-au alăturat Republica Cehă, Ecuador, Ungaria, Nigeria, Pakistan, Portugalia, România, Rusia, Taiwan şi China. Studiul la nivel global a fost realizat în perioada martie-mai 2017 şi a inclus aproape 50.000 de IMM-uri.

Până în prezent, peste 218.000 de deţinători ai paginilor Facebook de business, atât din rândul companiilor noi, cât şi din cele cu vechime, dintr-o gamă largă de sectoare, au luat parte la sondajul lunar ─ o creştere de aproape 60% din ianuarie 2017.

Sursa: mediafax.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Economie

Economie

Românii înregistraţi pe platformele de criptoactive sunt de două-trei ori mai mulţi decât investitorii la bursă

Unirea Ziarul

Publicat

în

Românii înregistraţi pe platformele de criptoactive sunt de două-trei ori mai mulţi decât investitorii la bursă Românii înregistraţi pe platformele de criptoactive sunt de două-trei ori mai mulţi decât cei 178.000 de investitori consemnaţi pe Bursa de Valori Bucureşti, a afirmat, miercuri, preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Alexandru Petrescu, la cea de-a 7-a ediţie […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea