// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

NOUA TAXĂ AUTO 2018: Cu cât poluarea va fi mai mare, cu atât șoferii vor trebui să plătească mai mult

NOUA taxă auto 2018: Şoferii vor avea parte de o nouă taxă, iar aceasta va fi cu atât mai mare cu cât maşina poluează mai mult.

Autorităţile vor astfel să descurajeze importurile de autovehicule second hand şi se gândesc să impună, pentru aceste autoturisme, un bir ce poate ajunge şi la 200 de euro pe an. Statul încă nu a început să restituie timbrul de mediu – taxă declarată ilegală de autorităţile europene – dar se gândeşte la una pe care toţi proprietarii de maşini ar trebui să o achite anual.

Istoria taxei auto în diferitele ei forme va avea un nou episod. La 1 ianuarie 2007 a apărut taxa de primă înmatriculare.

Pe 19 februarie 2009, taxa a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea ei cu o treime. Din 30 ianuarie 2012 şi până la 31 decembrie 2012, taxa a fost suspendată iar cei care apucaseră să o plătească urmau să primească banii înapoi. Din 15 martie 2013, intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor poluante.

Timbrul de mediu, împreună cu alte 102 taxe nefiscale au fost eliminate la 1 februarie 2017. Acum, statul se gândeşte să introducă o nouă taxă de poluare în martie 2018.

Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului: „Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei si care poluează, deci au o normă inferioară de poluare, euro 2, euro 3 sau euro 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau. Noi trebuie să facem şi o informare la Comisie şi ea să fie dezbătută aşa cum trebuie.”

Noua taxă auto va fi aplicată tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au plătit sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxă auto, ea urmând să fie calculată în funcţie de gradul de poluare al maşinii.

Sursa Realitatea.net

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

loading...

8 Răspunsuri la NOUA TAXĂ AUTO 2018: Cu cât poluarea va fi mai mare, cu atât șoferii vor trebui să plătească mai mult

  1. apoliticul 01.01.2018 la 23:03

    De abia aștept să dau statul în judecata.O să fac imposibilul să nu plătesc taxa Inclusiv înscriere autoturism în Ungaria sau bulgaria

  2. Cipri 01.01.2018 la 23:13

    Si daca masina este inmatriculata in romania si eu circul in austria mai platesc?……ca doar eu nu poluez romania lui dragnea

  3. Eu 02.01.2018 la 9:17

    De ce-mi blocati comentariul?Merci mult!

  4. Eu 02.01.2018 la 9:24

    Corect,stimate Ciprian,nu poluati Romania lui Dragnea.Dar Romania e si a mea,nu numai a lui Dragnea si Johanis,care au inchis ochii in 2015,care au luat 300 de cazane vw politiei.Cine-mi ingradeste dreptul de a respira un aer curat?vw,porsche si audi?Ce cauta tractoarele astea pe strazi?Toate tb.scoase din circulatie.Numai bine va doresc.

  5. stef 02.01.2018 la 15:51

    Cel mai corect este ca taxa sa fie intodusa in combustibil.Eu am masina euro 4,fac 10.000km pe an.Cum pot plati eu ca unul cu aceasi masina care face 50.000km pe an?.Legile sunt facute pentru cei multi si saraci,nu pentru cei bogati,asa a fost de cand lumea pe pamant.

  6. puscat in cap 03.01.2018 la 10:37

    Domnule stef, eu am 3 taxe plătite si nerecuperate. Pentru masini noi cumparate in 2007. Cum sa plătesc taxa in carburant când am plătit odata taxa. De nu mergi tu sa cumperi o pâine si sa platesti pretul dublu. De ce?

    • stef 03.01.2018 la 16:26

      Si eu am platit taxa,eu ma refer la ce urmeaza,nu inteleg ce vrei sa spui in ultima fraza.

  7. Popescu V. 03.01.2018 la 18:36

    Pai daca legea spune ca platesti indiferent daca ai platit taxa sau nu, ce e greu de inteles ca vor plati toti ?

    Sunt deacord ca o taxa de poluare sa se gaseasca tocmai in elementul poluant, carburantul. Poluezi mult platesti mult. Daca fac 5 000 km pe an cum sa platesc la fel ca cel care are acelasi motor dar face 100 000 km pe an. Atunci nu-i spune taxa de poluare, spune-i taxa detinere autoturism daca nu despre poluare e vorba.