Ziarul Unirea

Lucruri pe care să le faci când începi o dietă

Se spune că atunci când începi o dietă, primele cinci zile sunt cele mai dificile, mai ales pentru psihic! Există însă trucuri cu ajutorul cărora poţi să treci peste dificultăţi atunci când ai hotărât că a venit momentul să scapi de kilogramele în plus.
lMergi la doctor – Când ai decis să slăbeşti, o vizită la medic te poate scuti de o mulţime de neplăceri. Fie că este vorba de un specialist în nutriţie, sau de un doctor generalist, aceştia ştiu foarte bine ce au de făcut: mai întâi un consult general care să arate că poţi ţine un regim, un set de analize şi, în cazul în care este vorba de un nutriţionist, o dietă personalizată.
lÎncearcă o reducere treptată a caloriilor – Dacă dieta este drastică încă de la început corpul o să-şi pună în funcţiune mecanismele de apărare şi o să ardă din ce în ce mai puţine calorii, astfel încât, în mod paradoxal, rezultatul ar putea fi chiar invers. Totodată, în loc să slăbeşti rapid, o dietă severă afectează mai degrabă masa musculară decât grăsimile acumulate. Aşa că încearcă să reduci gradual caloriile din alimentaţie pentru a slăbi sănătos şi frumos.
lPune-ţi ceasul să sune cu 15 minute mai devreme – Atunci când începi o dietă eşti deja suficient de stresată din acest motiv. Încearcă, deci, să nu-ţi mai faci şi probleme suplimentare. Acordă-ţi timp şi ai grijă să te relaxezi. Pentru asta, încearcă să te trezeşti cu un sfert de oră mai devreme pentru a avea parte de puţin timp pentru tine, timp în care să-ţi pui ordine în gânduri şi să fii capabilă să iei totul cu calm. Nu poţi începe o zi cu un gol un stomac pentru că eşti agitată şi stresată de la prima oră.
lFă câteva exerciţii de stretching – Înainte de micul dejun încearcă să faci puţină mişcare uşoară. Câteva exerciţii de stretching sunt ideale pentru a stimula apetitul de dimineaţă.
lNu sări peste micul dejun – Dieta nu este sinonimă cu înfometarea, iar micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Aşa că, dacă vrei să slăbeşti, ai grijă să nu ratezi prima masă a zilei. După o noapte în care nu mănânci şi nu bei nimic ai nevoie de energie pentru a începe ziua. În plus, dacă nu mănânci când te trezeşti ţi se va face brusc foame şi vei mânca tot ce îţi va cădea în mână.
lMănâncă totul cu calm – Înainte de a mânca asiguraţi-vă o ambianţă de relaxare, de confort psihic şi concentraţi-vă asupra actului mâncatului. Micul dejun trebuie să acopere 20% din aportul energetic necesar unei zile. În termeni practici înseamnă circa 250-300 de calorii. Aşează-te la masă şi consumă totul cu calm! Cine ia un mic dejun complet o să-şi asigure energia de care are nevoie corpul său până la prânz şi astfel scapă şi de pericolul de a cădea în ispita unor gustări nesănătoase înainte de prânz.
lGăteşte mai puţin – Atunci când găteşti mai mult decât mănânci la cină sau la prânz şi dai peste ce a mai rămas de la aceste mese prin frigider cu greu rezişti tentaţiei de a nu mai ciuguli câte ceva. Aşa că încearcă să găteşti cât mai puţin, pentru a mânca cât mai puţin.
lStai departe de tentaţii – Colegii tăi comandă porţii duble de mâncare. Junk-food-ul şi dulciurile sunt la ordinea zilei la masă? Atunci nu ştiu cum o să reuşeşti să duci o dietă până la capăt printre aceste tentaţii. Nu vei putea să-i pui pe toţi la regim doar pentru că tu te-ai hotărât să slăbeşti, însă decât să-ţi faci zile amare adulmecând mirosul de pizza sau friptura înăbuşită în timp ce tu te chinui cu legume fierte sau cu o salată, mai bine alegi să mănânci singură.
lAscultă… Mozart – Sacrificiile pe care trebuie să le faci când ţii dietă, gândurile chinuitoare că ai vrea cu orice preţ să mănânci ceva de pe lista interzisă, dorinţa de a lua o gustare ceva mai consistentă decât ceea ce ai mâncat tu până la acea oră ar putea să-ţi creeze o stare de proastă dispoziţie. Muzica clasică, ascultată seara, după cină sau după ce te întorci acasă de la birou, ar putea să te relaxeze. De exemplu, sonatele pentru pian ale lui Mozart sunt perfecte pentru a te ajuta să-ţi regăseşti seninătatea.
lDu-te la supermarket cu burta plină – Atunci când trebuie să faci cumpărături dintr-un supermarket ai grijă să nu te duci când îţi este foame. S-ar putea ca absolut orice produs expus să îţi facă cu ochiul, iar coşul tău o să fie plin de produse de care nu ai nevoie, multe dintre ele, inamici declaraţi ai siluetei tale. Aşa că pentru a nu cădea pradă tentaţiei de a da iama în sectorul cu dulciuri, brânzeturi sau cine ştie ce îţi mai place ţie, ai grijă să faci aceste cumpărături, imediat după ce ai mâncat.
lBea multă apă – Ca să elimini toxinele din corp, e necesar să consumi multă apă. Hidratează-te cu apa oligominerală naturală, 8 pahare pe zi (1,5 – 2 l) între mese, consumând un pahar înainte de culcare şi unul imediat după trezire. Dacă eşti plecată multă vreme, ai grijă să ai în permanenţă cu tine o sticlă de jumătate de litru, pe care să o umpli cel puţin de patru ori pe zi.

ELIT

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419