Ştirea zilei
DOCUMENT| S-au modificat condițiile de intrare în România: Cine este exclus de la carantinare. Hotărârea CNSU
DOCUMENT| S-au modificat condițiile de intrare în România: Cine este exclus de la carantinare. Hotărârea CNSU
Având în vedere propunerile Institutului Național de Sănătate Publică referitoare la regulile de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor, precum și propunerile formulate în cadrul ședinței de lucru organizate în data de 29.01.2022 la nivelul Guvernului României,
În scopul actualizării normelor legale aplicabile în materia instituirii carantinei cu privire la persoanele care sosesc în România precum și cu privire la contacții direcți ai persoanelor confirmate pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2,
în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 3 lit. a), art. 4, art. 7 alin. (1) lit. a), art. 11 alin. (1) și art. 15 alin. (4) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 20 lit. l) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 2 și 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,
Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta HOTĂRÂRE:
Art.1 – Se instituie măsura carantinei cu o durată de 5 zile pentru persoanele care sosesc în România și nu prezintă certificatului digital al UE privind COVID-19 sau, în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 ori documente compatibile cu aceste certificate, dovada pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete, trecerea prin boală în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară sau testarea negativă RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).
Art.2 – Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile art. 1 următoarele categorii de persoane care sosesc pe teritoriul României:
a)copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;
b)persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul țării;
c)lucrătorii transfrontalieri care intră în România, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;
d)elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare;
e)conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane și se deplasează în interes profesional;
f)persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;
g)membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic și Consular al României și posesorii de pașapoarte diplomatice și de serviciu;
h)piloții de aeronave și personalul navigant al acestora, precum și mecanicii de locomotivă și personalul feroviar;
i)personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigație interioară cât și de la bordul navelor și elicopterelor de transport persoane sau de suport evacuare medicală precum și de la bordul celor care operează în zona economică exclusivă a României, care arborează pavilion român sau pavilion străin, dar aflat în managementul unui operator român, într-un port românesc, cu condiția asigurării echipamentelor individuale de protecție împotriva COVID-19;
j)personalul navigant maritim român care se repatriază prin orice mijloc de transport și cel care efectuează schimbul de echipaj la bordurile navelor aflate în porturile românești, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, la intrarea în țară, precum și la îmbarcarea/debarcarea de pe navă;
k)personalul tehnic care lucrează pe platformele fixe și mobile de extracție petrol și gaze în zona exclusivă economică a României;
l)angajații sistemului național de apărare, ordine publică și securitate națională care se întorc în România de la activități desfășurate în interes profesional în afara țării.
Art.3 – (1) Se instituie măsura carantinei pentru o durată de 5 zile pentru contacții direcți ai unei persoane confirmate pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2.
(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) măsura carantinei instituită cu privire la contacții direcți ai unei persoane confirmate pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu se aplică persoanelor aflate în perioada de 90 de zile ulterioare izolării ca urmare a confirmării pozitive pentru virusul SARS-CoV-2.
Art.4 – (1) Dovada administrării vaccinului, inclusiv data finalizării schemei complete de vaccinare, necesară pentru aplicarea excepțiilor prevăzute în prezenta hotărâre, se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19, sau în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada se realizează prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, prezentat în limba țării unde a fost administrat vaccinul și în limba engleză.
(2) Dovada confirmării pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, necesară în vederea aplicării excepțiilor prevăzute în prezenta hotărâre, se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19, sau în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID- 19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada se realizează prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic care să ateste rezultatul pozitiv al testului RT-PCR, prezentat în limba țării unde a fost efectuat testul și în limba engleză.
(3) Dovada testării pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, necesară în vederea aplicării excepțiilor prevăzute în prezenta hotărâre, se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19, sau în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID- 19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada se realizează prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic care să ateste rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și prezentat în limba țării unde a fost efectuat testul și în limba engleză.
Art.5 – (1) Pentru situații deosebite care vizează participarea la evenimente familiale legate de naștere, căsătorie sau deces, deplasări pentru intervenții/tratamente medicale în cazuri care nu suportă amânare cum ar fi afecțiuni oncologice, insuficiență renală cronică în program de hemodializă, fără a se limita la acestea, preschimbare documente de identitate, părăsirea țării, prezentarea la centrul de vaccinare conform programării în vederea vaccinării ș.a., poate fi analizată suspendarea temporară a măsurii de carantină, pe baza documentelor justificative.
(2) Analiza situațiilor prevăzute la alin. (1) este realizată la nivelul centrelor județene de coordonare și conducere a intervenției iar, cazurile considerate ca justificate, pot face obiectul suspendării temporare a măsurii de carantină, prin decizie cu caracter individual, emisă de Direcția de Sănătate Publică.
(3) În decizia de suspendare se vor menționa, în mod obligatoriu, intervalul de timp pentru care aceasta se aplică și măsurile de prevenire a răspândirii noului coronavirus SARS-CoV-2.
Art.6 – (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 01.02.2022, ora 00.00.
(2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 2/2022 privind procedura de aprobare a listei cu încadrarea țărilor/teritoriilor în zonele de risc epidemiologic, criteriilor pe baza cărora se stabilește încadrarea acestora și a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor precum și aprobarea Listei cu clasificarea țărilor/teritoriilor în funcție de rata de incidență cumulată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 24 din 7 ianuarie 2022, se abrogă.
Ştirea zilei
SIMULARE Evaluare Națională 2023 la Matematică: A doua probă începe ASTĂZI. Modele de subiecte și bareme
SIMULARE Evaluare Națională 2023 la Matematică: A doua probă începe ASTĂZI. Modele de subiecte și bareme
Simularea la Evaluare Națională 2023 continuă marți cu proba la matematică.
Pentru simularea Evaluării Naționale 2023 elevii de clasa a VIII-a s-au putut pregăti rezolvând modele de subiecte la matematică din testele de antrenament de anii trecuți.
CITEȘTE ȘI: Modele de SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2023 la română pentru elevii de clasa a VIII-a, din anii precedenți
Cum sunt elaborate subiectele la română la simulare Evaluare Națională 2023
Subiectele la română la simulare Evaluare Națională 2023 sunt elaborate pe baza conţinuturilor şi competenţelor asociate acestora, conform programelor.
Pentru simularea de la Evaluarea Națională 2023, subiectele la română sunt redactate sub forma unei broșuri care se tipărește față-verso, așa cum este transmisă de Centrul Național pentru Politici în Educație și Evaluare. Elevii pot solicita pagini suplimentare, dacă este cazul.
Citește și: Modele de SUBIECTE EVALUARE NAŢIONALĂ 2023 la română și matematică
Rezultatele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați.
Calendar simulare Evaluare Națională 2023
Simularea Evalării naționale 2023 începe luni, 20 martie, cu proba de limba română, continuă marți, 21 martie, cu matematica, și se finalizează pe 29 martie când vor fi publicate rezultatele obținute de elev.
20 martie 2023: Limba şi literatura română – probă scrisă
21 martie 2023: Matematică – probă scrisă
22 martie 2023: Limba şi literatura maternă – probă scrisă
29 martie 2023: Comunicarea rezultatelor
Ştirea zilei
Pensii 2023: Indemnizația socială pentru pensionari. Valorea și numărul beneficiarilor
Pensii 2023: Indemnizația socială pentru pensionari. Valorea și numărul beneficiarilor
Valoarea indemnizației sociale pentru pensionari 2023
Indemnizaţia socială pentru pensionari (pensia minimă garantată de stat) este stabilită la 1.125 lei şi este prevăzută acordarea unui ajutor financiar pensionarilor sistemului public de pensii.
Astfel, în cazul celor care nu au muncit nici măcar o zi în viața lor, pensia acestora este stabilită la suma de 1.125 de lei și reprezintă pensia minimă garantată de către stat, fiind prevăzută totodată și acordarea unui ajutor financiar pensionarilor.
Citește și: Pensii 2023: Câți bani vor primi cei care nu au muncit nici măcar o zi în viața lor
Numărul total al beneficiarilor de indemnizaţie socială pentru pensionari a fost de 1.143.571 în februarie 2023, cu 2.296 persoane mai puţine comparativ cu luna anterioară, conform datelor centralizate de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP). Dintre aceştia, 1.029.101 erau pensionari din sistemul public, iar 114.470 erau pensionari proveniţi din fostul sistem de pensii al agricultorilor.
În cazul pensionarilor din sistemul public, valoarea medie a indemnizaţiei suportate de la bugetul de stat a fost de 424 de lei. Cele mai mari valori au fost înregistrate în judeţele Bistriţa-Năsăud (de 489 lei), Maramureş (488 lei), Cluj (470 lei) şi Vrancea (469).
Cei mai mulţi beneficiari ai acestei indemnizaţii erau în Bucureşti – respectiv 48.268 şi în judeţele Suceava (41.838 pensionari), Dolj (37.581) şi Iaşi (36.848).
Citește și: PENSII 2023 – Inechități în legea pensiilor: Cum ajung doi pensionari cu aceleași condiții de muncă și aceeași vechime la diferențe de pensie chiar și de 1.700 de lei
În ceea ce priveşte pensionarii agricultori, indemnizaţia socială medie suportată de la bugetul de stat a fost de 303 de lei, valoarea cea mai mare fiind înregistrată în judeţele Ilfov (436 lei) şi Gorj (393 lei) şi în sectorul 1 din Bucureşti (378 lei).
Potrivit sursei citate, numărul cel mai mare de beneficiari din rândul pensionarilor agricultori se înregistra în judeţele Iaşi (7.861 persoane), urmat de Botoşani (7.482) şi Dolj (7.407).
CNPP precizează că beneficiarii sistemului public de pensii, ale căror venituri din pensii şi indemnizaţii, cumulate, se situează sub valoarea de 1.125 de lei, încasează lunar această valoare, denumită „Indemnizaţie socială pentru pensionari”, conform prevederilor Legii nr. 196/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
Ştirea zilei
Peste 16 MILIOANE de lei pentru modernizarea a 16 străzi din comuna Lupșa. Licitația, lansată în SEAP
Peste 16 MILIOANE de lei pentru modernizarea a 16 străzi din comuna Lupșa. Licitația, lansată în SEAP
Primăria comunei Lupșa a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice două licitații pentru lucrări de construcții de drumuri, pentru proiectele „Lucrări modernizare străzi în comuna Lupșa, județul Alba”, în valoare de 7.929.330,10 de lei, fără TVA și „Lucrări de modernizare străzi în satele Lunca și Lupșa din comuna Lupșa, județul Alba”, în valoare de 8.592.948,74 de lei, fără TVA.
Modernizarea străzilor din comuna Lupșa
Străzile care fac obiectul acestei documentaţii D.A.L.I., fac parte din intravilanul şi extravilanul satelor Muşca, Lazuri, Piţiga şi Văi din comuna Lupşa, şi sunt străzi de categoria tehnică IV cu o bandă de circulaţie. Străzile vizate spre modernizare sunt str. Bisericii, str. Galbena, str. Lazuri 1, str. Lazuri 2, str. Măşcăteasa, str. Piţiga, str. Văii, str. Ramificaţie strada Galbenă.
Strada Bisericii se desprinde din drumul comunal DC 98, continuându-şi traseul spre Nord până la intersecţia cu strada Măşcăteasa care, la rândul său, se desprinde tot din drumul comunal DC 98; lungimea de stradă situată pentru strada Bisericii este de 249,20 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,80 şi 4,80 m;
Strada Galbenă se desprinde din strada Măşcăteasa, la poziţia kilometrică km 0+198 dreapta, continuându-şi traseul spre Nord-Vest până la strada Piţiga, pe care o intersectează în dreptul poziţiei kilometrice km 0+650 dreapta; lungimea de stradă studiată pentru strada Galbenă este de 527,03 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,10 şi 3,20 m;
Strada Lazuri 1 se desprinde din drumul comunal DC 98, continuându-şi traseul spre Sud-Vest până la intersecţia cu strada Lazuri 2; lungimea de strada studiată pentru strada Lazuri 1 este de 638,39 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,30 şi 3,70 m;
Strada Lazuri 2 îşi are originea în dreptul poziţiei kilometrice km 0+133 stânga al străzii Bisericii, continuându-şi traseul pe direcţia Sud şi Sud-Vest, pânâ la capătul străzii Lazuri 1; lungimea de stradă studiată pentru strada Lazuri 2 este de 1369,92 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,40 şi 3,90 m;
Strada Măşcăteasa se desprinde din drumul comunal DC 98, continuându-şi traseul spre Est şi apoi spre Sud, până la intersecţia cu strada Bisericii; lungimea de stradă situată pentru strada Măşcăteasa este de 473,83 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,00 şi 2,90 m;
Strada Piţiga îşi are originea la poziţia kilometrică km 0+064 dreapta al străzii Lazuri 2, continuându-şi traseul spre nord-vest, până la limita extravilanului; lungimea de stradă studiată pentru strada Piţiga este de 1348,71 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,20 şi 3,50 m;
Strada Văii se desprinde din drumul comunal DC 98 şi îşi continuă traseul spre sud-est, până la podeţul existent peste vale la poziţia kilometrică km 0+620,88; lungimea de stradă studiată este de 620,88 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,00 şi 2,80 m;
Strada Ramificaţie strada Galbenă se desprinde din strada Galbenă la poziţia kilometrică km 0+170 dreapta; lungimea de stradă studiată este de 167,16 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,30 şi 3,10 m.
Aceste străzi au o lungime totală de 5395,11 m.
Structura rutieră
În vederea amenajării părţii carosabile s-a adoptat următorul tip de structură rutieră:
Structură rutieră suplă pe zonele cu pământ de fundare de tip P4 (strada Bisericii, strada Galbenă, strada Lazuri 1, strada Lazuri 2, strada Măşcăteasa, strada. Piţiga, strada Ramificaţie str. Galbenă}:
– 6 cm strat de uzură din mixtură asfaltică tip MAS 16;
– 20 cm strat de bază din piatră spartă;
– 20 cm strat de fundaţie din balast;
– 7 cm strat de formă din nisip, cu rol de separaţie si anticontaminant;
– Teren de fundare tipul P4.
Structură rutieră suplă pe zonele cu pământ de fundare de tip P2 (strada Văii):
– 6 cm strat de uzură din mixtură asfaltică tip MAS 16;
– 20 cm strat de bază din piatră spartă;
– 20 cm strat de fundaţie din balast;
– 20 cm strat de formă din material gran ular existent;
– Teren de fundare tipul P2.
Modernizarea străzilor din satele Lunca și Lupșa
Străzile care fac obiectul prezentului studiu se află situate în comuna Lupşa, după cum urmează:
• Strada Coriolan Sabău: această stradă începe din drumul naţional 75 (km 93+512 DN 75-stânga) şi se sfârşeşte la km 0+084 al străzii Valea Caselor; lungimea de stradă studiată este de 138m;
• Strada Valea Caselor: această stradă începe din drumul national 75 (km 93+653 al DN 75-stânga) şi se defăşoară spre nordul comunei; lungimea de stradă studiată este de 1215m;
• Strada Cotranii: această stradă începe din drumul national 75 (km 94+068 al DN 75-stânga) şi se sfârşeşte la km 0+155 al străzii Valea Caselor; lungimea de stradă studiată este de 242m;
• Strada Şcolii: această stradă începe din drumul naţional 75 (km 94+468 al DN 75-stânga) şi se desfăşoară spre nord-est şi se sfârşeşte tot în drumul naţional 75 (km 94+646 al DN 75-stânga); lungimea de stradă studiată este de 448m;
• Strada Bisi: această stradă începe de la km 0+099.5 al stăzii Şcolii, se desfăşoară spre sud-vest şi se sfârşeşte la km 0+246 al străzii Valea Caselor; lungimea de stradă studiată este de 468m;
• Ramificaţie Şcolii 1: această stradă începe de la km 0+150 al străzii Şcolii, se desfăşoară spre nord-vest; lungimea de stradă studiată este de 70m;
• Ramificaţie Şcolii 2: această stradă începe de la km 0+010 al străzii Luncă, se desfăşoară spre nord-est şi se înfundă tot în dreptul unei proprietăţi; lungimea de stradă studiată este de 174m;
• Strada Luncă: această stradă începe de la km 0+370 al străzii Şcolii, se desfăşoară spre nord-est şi se sfârşeşte tot în drumul naţional (km 95+650 al DN 75 stânga); lungimea de stradă studiată este de 1194m;
Aceste străzi au o lungime totală de 3950.00 m.
Principalele lucrări proiectate sunt:
- Lucrări de drum:
- Structură rutieră;
- Lucrări pentru asigurarea scurgerii şi evacuării apelor de suprafaţă;
- Amenajare intersecţii cu drumurile laterale;
- Lucrări de sprijiniri;
- Lucrări pentru siguranţa circulaţiei;
Obiectivul are următoarele caracteristici principale:
- Număr benzi de circulaţie: una sau două benzi după caz;
- Lungime străzi asfaltate: 3950,00 m;
- Lăţime parte carosabilă afaltată: 2.30-4.00 m;
- Panta transversală pe partea carosabilă: 2,50 % (panta unică), -2,50 % (panta inversă);
- Lucrări de sprijinire cu ziduri de sprijin si fundaţii adâncite de parapet din beton armat;
-
Ştirea zileiacum 22 de ore
Alba Iulia, promovată de celebrul vlogger Mircea Bravo: Videoclipul care laudă proiectele finanțate cu fonduri europene va fi filmat în această vară
-
Sportacum 22 de ore
Ovidiu Maier revine la… CSM Unirea Alba Iulia, într-o funcție administrativă! Lovitură de imagine pentru „alb-negri”
-
Actualitateacum 18 ore
Cum s-a simțit CUTREMURUL la Alba: ”Am avut noroc cu pisica, ea m-a alertat!”
-
Ştirea zileiacum 18 ore
CUTREMUR în România, RESIMȚIT și în județul Alba. Ce magnituride a avut seismul
-
Curier Județeanacum 23 de ore
VIDEO| Fanfară urbană la Alba Iulia născută din pasiunea unui profesor de muzică: Cum a reușit să obțină fondurile necesare
-
Sportacum 22 de ore
FOTO, VIDEO: Stranieri “de Alba”: Zlătneanul Andrei Mărginean, reușită fabuloasă în Serie C