Clement Negruț: ”Se impune imperios demiterea prefecților de Cluj și de Alba pentru proasta gestionare a situației de urgență din Apuseni”

Deputatul Clement Negruț, președinte al PMP Alba consideră că gestionarea ineficientă situației de urgență în cazul accidentului aviatic produs luni după-amiază în Munții Apuseni s-a făcut simțită și la nivel local, nu numai la ”vârful” instituțiilor abilitate să coordoneze și să se implice într-o astfel de acțiune, astfel că ar trebui să fie demiși și prefecții județelor Cluj și Alba.

Din discuțiile avute cu salvamontiștii a reieșit modul ilar în care acești oameni au coordonat așa-zisa celulă de criză din comuna Horea. Nu știau care e mai prefect ca celălalt. Sunt, la rândul lor, părtași la acest tragic eveniment. Cunosc foarte bine cum ar trebui să se desfășoare o astfel de acțiune în Instituția Prefectului. De urgență, imediat după aflarea evenimentului trebuia convocat Comandamentul pentru Situații de Urgență, convocare pe care trebuia să o facă prefectul. Din acest comandament fac parte ISU, Poliția, SRI-ul, STS-ul, instituțiile deconcentrate care au competență pe asemenea gen de eveniment – Inspectoratul Silvic ai cărui angajați cunoșteau cel mai bine zona. Nu s-a întâmplat acest lucru. Ba mai mult, inspectorul șef al ISU Alba a rămas blocat în instituție, probabil la ordinul dat de prefectul Gheorghe Feneșer. La locul evenimentului a plecat inspectorul adjunct. În opinia mea, alături de ministrul de Interne Radu Stroe ar trebui să-și depună mandatele și cei doi prefecți”, a spus Negruț.

ELIT

Pe de altă parte, președintele PMP Alba și-a exprimat îndoiala că toți vinovații pentru deficiențele constatate în cadrul acțiunii de salvare a răniților vor fi sancționați și a declarat că este convins că aceștia ”sunt prea lași ca să-și recunoască greșelile și să-și depună demisia”.

Ioana SFÂRLEA

Redactor șef
Email: stiri@ziarulunirea.ro

Te-ar putea interesa și:

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL| 3.697 cazuri noi de coronavirus în România. Bilanțul total ajunge la 676.968 de îmbolnăviri

Marți, 12 ianuarie 2021, Grupul de Comunicare Strategică a dat publicității noul bilanț al pandemiei de COVID-19 în România. Până… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

90 de DECESE provocate de infecția cu COVID-19, în ultimele 24 de ore. 989 de pacienți se află în stare gravă la ATI

90 de DECESE provocate de infecția cu COVID-19, în ultimele 24 de ore. 989 de pacienți se află în stare… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

10 Comentarii

apoliticul 23 ianuarie 2014 at 21:17

Te-ai trezit si tu adormitule?
P.S. ti-a luat-o Olar inainte cu crucea?
P.S.2 partidul poponarilor nu sa desfiintat ?

drona 23 ianuarie 2014 at 23:30

Ma, cu prefectul de Cluj ce ai ? Cata geografie ai invatat tu la Ciugud ? Canti si tu doar,doar te-o auzi cineva. Stai linistit ca nu te aude nimeni.

zuzu 24 ianuarie 2014 at 7:48

Mai drona,tu ar trebui sa-ti dai demisia,te recunosc dupa limbaj.Esti prefectul securist de Alba.Te-ai ascuns in papuris.Nu ai coordonat nimic in speta la care se face referire.Da-ti demisia mai neputinciosule

drona 25 ianuarie 2014 at 12:54

Toar-su ZUZU (esti batut sau prins ?) am iesit neputincios din papuris si raportez ca mi-am dat demisia ! Dar surpriza !!! Nu mi-au aprobat-o. Asa ca o sa mai dai de mine ! PA.

dana 24 ianuarie 2014 at 9:38

Avionul a cazut pe teritoriul comunei Maguri Racatau din Judetul Cluj!!! Topografii de la Cluj au confirmat.

Prefectii de Alba si Cluj trebuie demisi! ambii!

traim in romania lor 24 ianuarie 2014 at 10:48

asti nu au nici o treaba cu funtile care le ocupa sa raspunda prefectu la ce ora a ajuns la fata locului?ce masuri a luat ?Papagali astia care sau cocotat in funtile de conducere si care odata ajunsi acolo, doar ei au inpresia ca fac ceva , noi simtim pe pielea noastra ca nu sa scimbat nimic ,le platim salarii grase degeaba ,benzina cu care ar trebui sa zboare elicopterele militare singurele care ne-ar putea salva,o consuma ei , in timp ce copii ne mor in cele mai teribile chinuri INGHETATII CU LACRIMILE PE FATA

Cetatean 24 ianuarie 2014 at 12:19

Sa facem 2 legaturi.

1.
17.00 – Prefectul judetului Alba a solicitat sprijin clubului de off-road pentru facilitarea transportului in zona.

Salvamont – Dupa ce m-am luptat 15 minute rugand in dreapta si in stanga, am reusit sa fac rost de 2 dintre ele.! Le-am introdus in GPS, si am verificat daca au vreo logica. Intr-adevar imi indica un punct aflat la 13.8 Km de unde eram noi. Am luat 2 padurari care stiau zona cu ochii inchisi si am plecat! dupa doua ore de umblat s-a ajuns la concluzia ca acele coordonate furnizate de STS erau gresite, si n-am intors la locul unde am lasat masinile. Intre timp am comunicate pe radio si pe telefoane cu colegii de la Salvamont Cluj, Bihor si Margau. Toti am abordat cautarea din directii diferite, in asa fel incat sa cuprindem o zona cat mai mare de cautare, avand in vedere ca nu ne puteam baza pe coordonatele furnizate de STS.In acest timp mai multe persoane aveau informatii de care noi aveam nevoie dar au hotarat sa NU ni le furnizeze, si ma refer aici la politie, care au trimis padurari in directia buna dar noua nu ni s-a comunicat.

2.
– inclusiv clubul de off-road au primit mai multe informatii decat noi???
La un moment dat tot convoiul de masini a plecat la vale, si padurarii care erau cu noi au luat legatura telefonic cu colegii lor care erau foarte aproape de avionul prabusit. De indata li s-au luminat fetele si au zis : “stim unde is, si va putem duce pe un drum numa de noi stiut, ii periculos ca ii gheata, si ii drum forestier abrupt, dar daca reusim sa trecem de 4 puncte critice, atunci ajungem pe culmea dealului exact deasupra loc, si de acolo pe jos ajungem in 5 minute” Zis si facut, ne-am suit in masina (o Lada Niva Pick-up 4×4 du reductor si diferential blocabil) si ne-am despartit de convoi, am urcat pe cel mai extrem drum pe care am urcat in viata mea, si la un moment dat din spate ne-au ajuns doua masini de la Transilvania Off-road, ne-au urmat o buna bucata de drum, si eram bucurosi ca au masini puternice si ne pot ajuta la transportul accidentatiilor, dar la un moment dat, s-au intors din drum, si nu i-am mai vazut!???

La scurt timp ni s-a cerut sa ne retragem, cand eram la 10 minute de mers pe jos de locul accidentului!????

Cam asta ii pe scurt ce am trait eu si colegii mei!

Ca urmare a evenimentelor cu consecinte deosebit de grave.

– cerem demisia celor care au ordonat retragerea echipei Salvamont.
– pedepsirea celor care nu au comunicat/au ascuns coordonatele avionului prabusit pt interese personale/strangerea de electorat.

soimul de munte 24 ianuarie 2014 at 12:28

ce spuneti voi e foarte grav- cu nume si prenume si numar de telefon- cine a cerut retragerea celor care erau cei mai pregatiti profesional, fizic si moral sa dea ajutor in conditii meteo deosebite in zona de munte? cu ce scop?

Cetatean 24 ianuarie 2014 at 13:03

Completare

Scrisoarea deschisa a lui „Sorin Popa, membru Salvamont Alba„:

„Salutare tuturor, Nici nu stiu ce ce sa incep, probabil cel mai usor ar fi sa ma prezint. Ma numesc Sorin Popa, sunt membru Salvamont Alba si de vreo 3 ani m-am apucat si de zbor cu parapanta. Sunt un pasionat de IT si electronica si tot ce inseamna Tech, fericit detinator de titulatura de inginer diplomat! Ieri noapte am luat si eu parte la toata operatiunea de cautare si salvare. O sa va povestesc, ce am trait, simtit si vazut eu! Am un Gps Garmin Etrex Venturer CX, cu harti updatate, tweak-uite etc.

Am investit mult timp (in 9 ani, de cand il am) cititnd mii de km de forumuri ca si asta, despre acest GPS, ca sa scot tot ce poate el sa dea mai bun. Deci este foarte preaparat, si nu ma duc nici la WC fara el. Am avut destul de multe actiuni de cautare, unde l-am folosit si a salvat vieti! De cand m-am apucat de zbor, are locul lui sfant in cockpit. Am fost anuntat la ora 16:16 minute, sunt domiciliat in mun Aiud judetul Alba, la 141 de Km de sat Horea, asa ca drumul pana acolo necesita circa 2-2ore si jumatate.

La ora 16:50 paraseam orasul, si am gonit tot drumul pe ceata, precum Colin McRae, pe o ceata oribila. Am ajuns la aproximativ ora 19, sau foarte putin peste aceasta ora! Primul lucru pe care am incercat sa il fac, ii sa aflu coordonate. Eram mai mult ca sigur ca intr-un astfel de incidend aviatic, trebuie sa se stie cel putin coordonate. Cu toate ca pe drum le spuneam colegilor mei “ca sigur pana ajungem noi de la asa distanta, din Aiud, toata lumea este salvata etc”. Odata ajunsi in zona unde s-a facut asa-zisa “Celula de Criza”, ne-am lovit de urmatoarele probleme:

1. PRESA NU A FACUT ALTCEVA DECAT SA NE INCURCE. S-A INTARZIA CEL PUTIN O ORA DIN CAUZA LOR (NE CEREAU SA LE CARAM OPERATORII CU MASINILE, etc)

2. POLITIA A FOST DEPASITA DE SITUATIE. TREBUIA IMPREUNA CU JANDARMII SA NU PERMITA ACCESUL FACTORILOR PERTURBATORI

3. IGSU DEPASITI DE SITUATIE, NU AM VAZUT PE UN CONDUCATOR CARE SA GESTIONEZE LOGIC SI COERENT SITUATIA

4. CEA MAI MARE SI CEA MAI GRAVA!!!!!!! LIPSA TOTALA DE COMUNICARE INTRE INTITUTIILE STATULUI TRIMISE SA ACTIONEZE Noi cei de la SALVAMONT, am fost dati la o parte, cu toate ca aveam dotarea tehnica, cunostintele necesare!

O targa speciala de transport costa 2 mii de euro, cele pe care le vedeti in filmarile de la televiziuni, si eu au preferat sa care accidentatii cu patura si doi pari de brazi, de catre padurari si jandarmi. Multi dintre salvatorii montani sunt pregatiti in centrele SMURD ca sa devina si Paramedici, ca degeaba ajungi la accidentat si nu sti ca ii faci nimic. Noua ni s-a spus sa ne retragem cand eram la 10 minute de ei! Am sa continui povestea (m-am cam abatut de la subiect), cineva avea coordonatele exacte, am vazut si eu acum la televizor, dar noua ni s-a spus ca nu le au, si ca de la STS au stabilit un perimetru de cautare format din 3 coordonate, transformate de catre nu stiu ce specialist GIS!

rococo 24 ianuarie 2014 at 15:09

Iesi frate pe autostrada de care ai incercat ca disperatul sa-ti legi numele si da-ti drumul la vale. Nu cata sa te dai destept, cind tu ar fi trebuit sa-ti demisia din parlament cind ai plecat de la PeDeLei si i-ai lasat fara un deputat. Fuga ii cam rusinoasa la asa un nivel ! Dar sa vede ca lipsa de rusine le e unora cam apropiata. Lasa-ne in pace cu aprecierile tale cind lumea nu mai stie ce si pe cine reprezinti !

Comentariile sunt oprite