Ce produse trebuie să consumăm vara și care sunt alimentele la care trebuie să renunțăm  – sfatul medicului

Vara trebuie să consumăm mai multe legume, fructe, carne slabă, peşte şi să bem multă apă și trebuie să renunțăm la grăsimi animale, tocături, mezeluri, afumături, conserve, unt sau smântână, şniţele, produse tip fast-food, recomandă doctorul Luminiţa Florea, medic specialist în diabet, nutriţie şi boli metabolice, citat de News.ro.

“Acum este momentul ideal pentru detoxifierea organismului. Trebuie să renunţăm la vechile obiceiuri de alimentaţie, încărcate caloric, consistente şi să alegem în schimb o dietă asortată anotimpului. Bogată în fructe şi legume, în combinaţie cu oleaginoase, leguminoase, lactate mai degresate şi carne albă slabă, preferabil peşte sau fructe de mare” explică Luminiţa Florea, medic specialist în diabet, nutriţie şi boli metabolice din cadrul Centrului Medical ProVita – Diagnostic şi tratament.

ELIT

Concret, trebuie să profităm la maximum de: proteinele animale uşor digerabile – carne albă (pui/ curcan, peşte slab sau gras oceanic), ou, lapte şi derivate de lapte (brânzeturi până spre maxim 18-20 la sută grăsime, de vacă sau capră);  legumele şi fructele proaspete, de sezon (care asigură un aport maxim de nutrienţi specifici); cereale şi seminţe (de in, susan, cânepă, floarea soarelui, dovleac, goji); oleaginoase (nuci, alune, fistic, caju, migdale); pseudocereale –  mei, quinoa, hrişcă, cuş-cuş; leguminoase – năut, linte, mazăre, fasole boabe.

Potrivit medicului, în afară de ceea ce mâncăm, este foarte important să ştim cum să mâncăm şi să ţinem cont de combinaţiile alimentare corecte: fructele se pot combina optim cu cerealele şi oleaginoasele, eventual lactate uşoare tip iaurt, sana, kefir;  carnea, peştele, brânzeturile şi ouăle se pot asocia energetic şi nutritiv optim cu legumele cât mai puţin procesate termic şi mai dietetice (wok, grătar, salate, abur rapid); proteinele vegetale din leguminoase (năut, linte, mazăre, fasole), precum şi cerealele integrale tip paste sau orez se combină corect tot cu legumele, scrie Digi24.ro.

Este important să evităm: grăsimile animale (carnea grasă roşie –  porc, vită, tocături, mezeluri, afumături, conserve, unt sau smântână integrale, brânzeturi foarte grase – oaie/ bivoliţă, prăjeli – tip mici, cârnaţi, chiftele, şniţele, produse tip fast-food);  glucidele rafinate, derivate de zahăr şi făină albă (prăjituri, bomboane, patiserie, foietaje, cremele de patiserie, gogoşi etc);  băuturile energizante consumate în exces – carbogazoase, ce conţin cofeină, cafeaua şi ceaiul verde în cantitate mare, iar alcool cu moderaţie, a adăugat Florea.

ADEZIUNE PLUS

În acelaşi timp trebuie să acordăm mare atenţie hidratării, mai ales în zilele caniculare. „Vara, organismul are nevoie obligatoriu de o cantitate de doi litri de lichide pe zi, preferabil din apă (plată sau minerală, carbogazoasă) şi ceaiuri neîndulcite sau slab îndulcite. Aceste lichide trebuie consumate ideal la temperatura camerei, nu foarte reci, pentru a nu produce agresiune termică suplimentară organismului care încercă să se adapteze la temperaturile ridicate din atmosferă. În cazul expunerii directe la temperaturi ridicate, de exemplu munca în aer liber, în plină căldură şi soare, cu efort fizic mediu/mare, se recomandă un aport de 200 – 300 mililitri de apă la fiecare 15 – 20 de minute de expunere”, a mai spus nutriţionistul.

Totodată, dacă facem sport, trebuie să acordăm o atenţie suplimentară capitolului hidratare. “Studiile au demonstrat că pierderi mici, de doar 1-2 la sută din greutatea corporală, prin deshidratare, pot duce la scăderi ale performanţei sportive cu 10-20 la sută! Asigurarea aportului corect de apă este vitală şi depăşeşte recomandarea standard, în condiţii bazale, de minim doi litri de lichide pe zi”, avertizează dr. Luminiţa Florea.

Pentru a evita şi preveni riscurile deshidratării, practicanţii sportului trebuie să monitorizeze frecvent semnalele din partea organismului, care pot anunţa o eventuală deshidratare: lipsa de concentrare, oboseală, gura uscată, greaţă, dureri de cap, crampe musculare, ameţeală, sete, urină puţină şi închisă la culoare, a conchis medicul.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

Afinele, medicamentul natural care te tratează și îți menține sănătatea

Afinele – beneficii pentru sănătate • Totul despre afine – compoziția, boli care pot fi tratate, modul de păstrare și… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Leurda, planta medicinală vedetă a primăverii, datorită efectelor sale curative

Leurda planta medicinală • Leurda, proprietăţi şi beneficii • Leurda – remedii • Tinctura de leurdă • Reţete şi afecţiuni… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Regim de slăbit cu morcovi. Cum să slăbeşti fără a dăuna sănătăţii

Dieta cu morcovi • Regim de slăbit cu morcovi Este un regim uşor de ţinut şi care nu dăunează sănătăţii.… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Varza murată – sursă de probiotice şi singurul aliment vegetal care conţine vitamina B12

Varza este regina incontestabilă printre legumele cu proprietăţi benefice organismului. A fost şi încă este folosită ca remediu universal, datorită… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Un singur PAHAR CU APĂ băut dimineaţa poate face MINUNI

Un singur PAHAR CU APĂ băut dimineaţa poate face MINUNI Dacă nu ne e sete, mulţi dintre noi uităm efectiv… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Merişoarele (afinele roşii) denumite şi „insulina verde” – proprietăți

Merișoarele – proprietăți • Miraculoasele afine roșii sau merișoare • Ceai de merișor •  Rețete cu merișoare. Merişorul sau afinul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Efectele miraculoase ale ceaiului negru: Ajută la slăbit, combate ridurile și menține dantura sănătoasă

Efectele miraculoase ale ceaiului negru: Ajută la slăbit, combate ridurile și menține dantura sănătoasă Ceaiul negru are multiple efecte benefice… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Țelina – legumă bogată în fibre și vitamine A, B și C. Ce beneficii are pentru organism

Țelina – legumă bogată în fibre și vitamine A, B și C. Ce beneficii are pentru organism Ţelina este o… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro