Ce pedeapsă a primit şoferul vinovat de accidentul mortal din Mirăslău, între două maşini care circulau cu 40 şi 44 km/h

Prima hotărâre într-un dosar cu obiectul ”uciderea din culpă” constituit după producerea unui accident mortal, în februarie 2017, pe DN1, în zona comunei Mirăslău, a fost pronunțată de către o instanţă de judecată din Alba Iulia.

Trei persoane au fost rănite, iar un cetăţean spaniol în vârstă de 51 de ani a decedat. Cercetările realizate au arătat că şoferul unei autoutilitare înmatriculată în judeţul Cluj, condusă de D. Constantin, a intrat pe contrasens într-o curbă şi a lovit frontal un autoturism cu numere de Dâmboviţa.

ELIT

Bărbatul care şi-a pierdut viaţa se afla în autoutilitară, pe locul pasagerului din faţă. Au mai fost răniţi şoferul autoutilitarei, vinovat de producerea accidentului, o femie din Cugir, pasageră în acelaşi autovehicul şi şoferul celuilalt autoturism, un bărbat în vârstă de 53 de ani, din Târgovişte.

La momentul respectiv, partea carosabilă acoperită era umedă. În zona comiterii accidentului se află o curbă deosebit de periculoasă la stânga, (având ca reper sensul de mers Cluj Napoca – Aiud) semnalizată cu panouri succesive pentru curbă deosebit de periculoasă şi indicator rutier de restricţie limită de viteză 70 km/h. Cei doi pasageri veneau din Spania şi trebuiau să ajungă în localitatea Vinerea.

Mihail David - 2020

Raportul de expertiză realizat în cauză a stabilit următoarele: ”Autoutilitara se deplasa în 06.02.2017, în jurul orei 01,54, pe DN1, dinspre Unirea înspre Aiud, fiind condus de numitul D. C. T. În momentul în care a ajuns într-o curbă deosebit de periculoasă spre stânga, în condiţiile unei suprafeţe carosabile umede şi posibil ceaţă, autoutilitara a ieşit în faţa autoturismului care se deplasa dinspre Aiud înspre Unirea, conducătorul auto încercând să evite coliziunea prin frânare, însă nu poate evita producerea accidentului, autoturismul lovind cu partea dreaptă faţă partea laterală dreapta a autoutilitarei. După producerea impactului, autoturismul s-a oprit pe sensul de deplasare, iar autoutilitara a fost proiectată în afara părţii carosabile”.

În ceea ce priveşte viteza de deplasare a celor două autoturisme în momentul producerii accidentului, s-a stabilit că autoutilitara se deplasa cu o viteză de circa 44 km/h, iar autoturismul avea circa 40 km/h. ”Cu toate acestea, prin raportul suplimentar depus de către expert la dosarul de urmărire penală, acesta a concluzionat în sensul că, raportat la avariile celor două autovehicule rezultate în urma coliziunii dintre acestea, energia de deformaţie, respectiv deformaţiile remanente rezultate ca urmare producerii accidentului, nu se poate lua în calcul doar viteza de deplasare a unuia sau altuia dintre autoturisme de 40 respectiv 44 km/h, ţinând cont de faptul că acestea rulau din sensuri opuse, fapt pentru care viteza relativă de deplasare este mult superioară celor două valori”, se susţine în actul de sesizare.

Chiar dacă în faza de urmărire penală, şoferul autotutilitarei a declarant că nu este vinovat, în final, în faza de judecată a recunoscut comiterea faptei de ucidere din culpă. Bărbatul în vârstă de 63 de ani, din Cluj-Napoca, a fost condamnat la 2 ani de închisoare, cu suspendare sub supraveghere, pe un termen de 3 ani. Judecătorul i-a interzis acestuia dreptul de a conduce autovehicule pe o perioadă de 2 ani de la data rămânerii definitive a hotărârii, 11 martie 2020.

foto: arhivă

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...