Rămâi conectat

Sănătatea și natură

Beneficiile somnului de după-amiaza. 9 MOTIVE pentru care trebuie să tragi ”un pui de somn” peste zi

Publicat

în

somn-femeieDe ani de zile siesta sau somnul de după masa de prânz a fost considerat un semn de lene. Ȋnsă, beneficiile recent demonstrate ale somnului de după- amiaza ne ajută să ȋi ȋnțelegem necesitatea.

O mulțime de studii recente au arătat că siesta îmbunătățește performanța și starea emoțională, crește creativitatea și sănătatea.

Iată 9 motive să dormi după-amiaza.

Electrica Furnizare Discount
  1. Reduce oboseala
    Potrivit WebMD americanii (si multi altii) sunt privati de somn in mod obisnuit. Dr. William Anthony, autorul cartii „Arta somnului la munca” si director al Boston University’s Center for Psychological Rehabilitation sustine ca puiul de somn de dupa amiza este rezultatul numeroaselor cerinte la care sunt supusi oamenii din prezent.
    Anthony vorbeste despre lungile ore de munca, trezirile de dimineata si multele responsabilitati acasa ca fiind principalele motive pentru are multi oameni au nevoie de somn dupa amiaza. Omul de stiinta merge chiar mai departe si spune ca puiul de somn contracareaza oboseala.
  2. Imbunatatestea starea de spirit
    Un studiu realizat de catre Department of Behavioral Sciences at Hiroshima University din Japan a stabilit ca 20 de minute de somn are un efect pozitiv asupra starii de spirit.
    In cadrul cercetarii au participat sapte tineri adulti cu obiceiuri normale de somn care insa nu se odihneau, in mod obisnuit, dupa amiaza. Subiectii au fost plasati in conditii in care s-au putut masura perioadele de somn de de nesomn dupa amiaza. O encefalograma a fost utilizata pentru a fi masurate undele creierului si o auto evaluare a starii emotionala (alaturi de alte masuratori) a tinerilor participanti.
    Studiul a stabilit ca somnul scurt are un efect pozitiv asupra stariide spirit, a cresterii increderii de sine si a vigilentei.
  3. Imbunatateste memoria
    S-a demonstrat deja ca somnul este vital pentru stocarea informatiilor acumulate in timpul unei zile. Insa s-a stabilit si ca somul de dupa amiaza poate imbunatati memoria.
    Dr. Matthew Walker, profesor de psihologie and neurologie la Universitea Berkeley din California impreuna cu echipa sa a recrutat 44 de voluntari – 27 femei si 17 barbati – pentru un experiment legat de somnul de dupa amiaza. Apoi grupul a fost instruit sa memoreze si 100 de nume si fete si apoi au fost testati – trebuiau sa indice carui nume ii corespundea o anumita fata.
    Jumatate dintre subiecti a dormit dupa amiaza aproximativ 90 de minute in vreme ce cealalta jumatate a ramas treaza. La sfarsitul somnului ambelor grupuri li s-au dat seturile de nume si fete. Diferanta intre performatelele celor doua a fost semnificativa – grupul care s-a odihnt dupa amiaza a avut rezultate cu 20% mai bune decat membri grupului care au ramas trezi in tot acest timp.
  4. Previne epuizarea mentala
    Epuizarea mentala – iritarea, lipsa performantei si frustrarea – este ceva obisnuit printre cei care exagereaza cu orele suplimentare. Creierul este suprasolicitat cu stimuli (informatie) si cand are de facut ceva ce necesita efort cognitiv apare acest fenomen. Epuizarea mentala se intensifica pe masura ce ziua se scurge.
    Intr-un studiu publicat in Nature Neuroscience participantilor li s-a dat o sarcina preponderent vizuala: sa inceapa si sa pozitioneze (vertical sau orizontal) trei linii pe monitorul unui computer. Pentru ca testul cognitiv sa fie si mai solicitant cele trei linii se aflau jos, in partea stanga a ecranului.
    Testele au fost impartite in 4 perioade, iar rezultatele au inceput sa se inrautateasca pe masura ce timpul trecea: rezultatele din perioada 2 erau mai proaste decat cele din perioada 1, cele din perioada 3 mai slabe decat cele din perioada 2 s.a.m.d. Cand participantilor li s-a permis un somn de 30 de minute, scorul nu s-a mai inrautatit. Dupa o ora de odihna, performanta a fost la fel de buna precum in perioada 1.
  5. Imbunatateste performanta
    Studiu dupa studiu continua sa demonstreze efectul puternic pe care il are somnul de dupa amiaza asupra performantei cognitive – datorita faptului ca imbunatateste procesarea informatiilor.
    O cercetare realizata de NASA (The National Aeronautics and Space Administration) a aratat ca pilotii carora li se permisese un somn scurt (40-45 minute) si-au imbunatatit performanta de zbor cu pana la 34% si vigilenta cu 100%. Insa, indiferent ca esti sau nu pilot, te vei bucura imbunatatirea performantei si a vigilentei in orice domeniu ai lucra.
  6. Creste creativitatea
    Jurnalul Sleep a publicat un studiu care a aratat ca somnul dupa amiaza poate imbunatati gandirea creativa. Singura conditie este ca somnul sa dureze intre 60 si 90 de minute. Intrucat o proces atat de solicitant precum gandirea creativa necesita un ciclu complet al somnului (toate cele 5 stadii ale sale).
  7. Imbunatateste sanatatea inimii
    Un studiu realizat in 2007 de catre Harvard University’s School of Public Health a descoperit ca somnul regulat de dupa amiaza poate reduce cu pana la 37% rata deceselor din cauza bolilor de inima. Aceasta statistica este comparabila cu beneficiile cardiovasculare ale altor activitati – dieta sanatoasa, reducerea cantitatii de colesterol inghitite si sportul.
  8. Regleaza acumularea de greutate
    Lipsa somnului poate avea un efect negativ asupra mijlocului. Poate ca nu consumi prea multe calorii in timp ce te odihnesti insa sunt o multime de studii care amintesc despre efectele pozitive ale somnului.
    Potrivit unei cercetari realizat in 2010 in Japonia, la care au participat 35.000 de adulti s-a observat ca cei care dorm 5-6 ore pe noapte au de doua ori mai multe sanse de a deveni supraponderali comparativ cu cei care se odihnesc 7-9 ore. Un studiu similar, realizat de catre Universitatea Columbia a venit cu aproximativ aceleasi rezultate, persoanele care au 5-7 ore de somn pe noapte au cu 50% mai multe sanse de a deveni obezi comparativ cu cei care dorm 7-9 ore.
    Cercetatorii cred ca acumularea de kilograme in plus din cauza lipsei de somn este rezultatul direct a reducerii nivelului de leptina – hormonul satietatii – si a cresterii hormonul foamei grelina.
  9. Favorizeaza insanatosirea
    In timp ce esti treaz creierul tau primeste si analizeaza in mod continuu informatii. Iar acest lucru are un efect direct asupra functionarii corpului. Acest efect trebuie contracarat prin somn care are ca rezultat relaxarea si reintegrarea capabilitatilor mentale si fizice.

sursa: sfatulparintilor.ro, jurnalul.ro

 

Publicitate

Sănătatea și natură

Țelina – legumă bogată în fibre și vitamine A, B și C. Ce beneficii are pentru organism

Publicat

în

Țelina – legumă bogată în fibre și vitamine A, B și C. Ce beneficii are pentru organism

Ţelina este o plantă leguminoasă, cu proprietăţi sanogene, fiind considerată un super – ingredient în gastronomie, mai ales în bucătaria mediteraneeană. Ţelina are în compoziţie 90% apă, un conţinut bogat în fibre, vitamine din grupul A, B,C , dar şi minerale precum calciu, fier, potasiu, magneziu.

Ajută sistemul nervos

Mineralele din compoziţie contribuie la o bună funcţionare a sistemului nervos şi endocrin. Este important să o introducem în meniul copiilor,  pentru că are un rol benefic în procesul de creştere şi dezvoltare.

Ţelina poate fi consumată sub forma de sucuri, singură sau în combinaţie cu alte legume, deoarece stimulează sistemul imunitar şi, prin conţinutul în fier şi magneziu, participă la combaterea stărilor de oboseală fizică, surmenaj şi anemii.

Electrica Furnizare Discount

Putem folosi rădacina de ţelină crudă la prepararea unei salate, singură sau în combinaţie cu mere rase, morcov ras, măsline, sau la supe, în combinaţie cu dovlecei, ciuperci, fiecare alcătuind o masă hrănitoare, săţioasă, dar în primul rând sănătoasă şi curativă, pentru că are proprietăţi tonice, laxative şi hipoglicemiante.

Frunzele de ţelină conţin vitamina C şi sunt benefice în uzul extern , deoarece pot stimula cicatrizarea plăgilor, degerăturilor,  iar uleiul de ţelină are proprietăţi antihipertensive, prin conţinutul în ftalide.

Revigorează tenul

În cosmetică este folosită la produsele ce combat căderea părului, deoarece infuzia din frunze de ţelină înlătură mătraţa şi întăreşte rădăcina firului de păr. O putem regăsi în  componenţa  produselor de îngrijire a tenului, deoarece are efect revitalizant şi cicatrizant, poate ameliora acneea şi calma tenul iritat, ridat.

Combate obezitatea

O recomand celor  care doresc să scadă în greutate, deoarece are efect hipocolesteroleminat şi un conţinut caloric negativ, adică consumul energetic pentru digestia ei depăşeşte încărcătura calorică, iar prin proprietăţile diuretice şi depurative ajută metabolismul şi facilitează digestia.

Recomand persoanelor vârstnice să o introducă în dietă , deoarece prin proprietăţile sale antiinflamatoare poate reduce simptomele afecţiunilor articulare, dar are totodată şi proprietăţi  hipoglicemiante, antihipertensive şi ajută la combaterea constipaţiei, afecţiuni des întalnite în rândul seniorilor.

Scapă bărbaţii de impotenţă

Ţelina e  un bun adjuvant în dereglările hormonale, fiind benefică atât pentru afecţiunile masculine, asta pentru că participă la combaterea impotenţei (sucul de ţelină creşte androsteronul), dar şi pentru afecţiunile feminine, participă la combaterea dismenoreei,  infertilităţii,  dar are un rol esenţial şi în ameliorarea simptomelor din perioada menopauzei.

sursa: csid.ro

Citește mai mult

Sănătatea și natură

Laserul CO2 fracționat, tehnologie de ultimă generație în tratarea afecțiunilor pielii, rejuvenare și operații cutanate, acum și în Alba Iulia, la Clinica Dermisana (P)

Publicat

în

Laserul CO2 fracționat, tehnologie de ultimă generație în tratarea afecțiunilor pielii, rejuvenare și operații cutanate, acum și în Alba Iulia, la Clinica Dermisana

Pielea este cel mai mare organ al omului. Avem, practic, circa 2 mp de înveliș expus uzurii poate mai mult decât oricare alt organ. Ea este contactul nostru cu lumea exterioară, platoșa împotriva bacteriilor și a virusurilor și, de ce nu, cartea noastră de vizită, și nu doar la nivelul chipului, iar doamnele înțeleg foarte bine ce vreau să spun.

Grija pentru sănătatea și frumusețea pielii a preocupat suflarea feminină, dar nu numai, din cele mai vechi timpuri, așa că nu e de mirare că tehnologia a evoluat în pas cu nevoile acestui organ plurivalent. Să te simți bine în pielea ta este astăzi mult mai ușor datorită diverselor proceduri și aparaturi menite să vindece leziunile și să îmbunătățească aspectul.

O veste bună  în acest sens vine de la cea mai mare clinică de la noi, cu specializare în diagnosticul și tratamentul minim invaziv și chirurgical al patologiilor de piele și vasculare, medicină estetică, tratamente laser și remodelare corporală, Clinica „Dermisana”. De 6 ani pe piața din Alba Iulia, aceasta are o echipă de medici specialiști formați în centrul universitar Cluj-Napoca, gata să ofere servicii complexe, atât pe partea de patologii de piele, cât și pe cea de frumusețe și îngrijire corporală. Vestea bună este că, dincolo de know-how-ul medicilor, în „flota” aparaturilor de ultimă generație a clinicii a intrat recent Laserul CO2 fracționat, cea mai recentă tehnologie în tratarea afecțiunilor pielii, rejuvenare și operații cutanate.

Electrica Furnizare Discount

Laserul CO2 poate fi folosit atât în locul clasicelor metode chirurgicale (bisturiu, electrocauter) pentru cele mai fine operații, cât și cu ajutorul unui scanner computerizat ce livrează energia laserului într-o formă fracționată pentru realizarea faimoasei proceduri de rejuvenare, de întinerire a pielii (prin reducerea ridurilor sau a pigmentației și revitalizarea pielii prin stimularea de colagen).

Care sunt beneficiile pentru procedura cu laser CO2?

Tehnologia minim invazivă se recomandă în cazul operațiilor de piele: *papiloame, fibroame, veruci, condiloame, angioame, keratoze, siringoame, xantelasme, anumite tipuri de alunițe și multe altele; *în tratamentul cicatricilor: post-acneice, post-chirurgicale, hipertrofice, atrofice, tratamentul cicatricilor post-arsură, al cicatricilor cheloide; *în tratamentul vergeturilor; *în tratarea melasmei, a petelor pigmentare, tratamentul ridurilor, rejuvenarea pielii fotoîmbătrânite: față, gât, decolteu, mâini; *tratamentul onicomicozei.

Gata cu „las` că merge și așa”, se poate altfel! Să vrei o piele sănătoasă și mai frumoasă nu e un moft, e o condiție a stării de bine, o realitate pe care o merităm cu toții.

Sfaturi de specialitate și soluții aplicate solicitărilor dumneavoastră puteți primi la Clinica „Dermisana”, pe Calea Moților, nr. 144, în Alba Iulia. Mai multe informații despre proceduri, tarife și programări obțineți la telefon: 0767-536-012 sau pe pagina oficială www.dermisana.ro.

Citește mai mult

Sănătatea și natură

Mitul celor 10.000 DE PAȘI pe care trebuie să-i facem în fiecare zi a fost „spulberat”. Concluziile unui studiu de 11 ani

Publicat

în

Mitul celor 10.000 DE PAȘI pe care trebuie să-i facem în fiecare zi a fost „spulberat”. Concluziile unui studiu de 11 ani

Ani la rând, ştiinţa a promovat ideea că, pentru a fi sănătoşi şi a tări mai mult, ar trebui să parcurgem cel puţin 10.000 de paşi pe zi. În realitate, ultimele descoperiri ale ştiinţei arată că este nevoie de mai puţin.

Potrivit unui nou studiu realizat de Universitatea din Massachusetts, mersul pe jos vreme de 7.000 de paşi pe zi ajută la reducerea riscului de deces prematur pentru persoanele de vârstă mijlocie cu 50% până la 70%.

Efectuarea a 10.000 de paşi sau mai mult pe zi, pe de altă parte, nu reduce în continuare riscul, potrivit Amandei Paluch, profesor de epidemiologie a activităţii fizice la Universitatea din Massachusetts (SUA) şi autoare a studiului, care a durat 11 ani.

Electrica Furnizare Discount

Concepţia greşită a celor 10.000 de paşi pe zi

„Rezultatele studiului nostru evidenţiază eforturile în continuă evoluţie de a stabili orientări bazate pe dovezi pentru o activitate fizică simplă şi accesibilă care să beneficieze de sănătate şi longevitate, precum mersul pe jos”, explică cercetătoarea. „Cei 10.000 de paşi pe zi, adesea recomandaţi, nu reprezintă un ghid stabilit ştiinţific, dar au apărut în urma unei campanii publicitare pentru un pedometru (n.r. – aparat care înregistrează automat numărul de paşi) japonez”.

Paluch şi colegii săi şi-au propus să afle câte paşi sunt necesari pe zi pentru a avea beneficiile pentru sănătate. Pentru a-şi desfăşura cercetările, au folosit datele dintr-un studiu realizat de Coronary Artery Risk Development at Young Adults (CARDIA), care a analizat aproximativ 2.100 de adulţi cu vârste cuprinse între 38 şi 50 de ani.

Participanţii au fost împărţiţi în 3 grupuri: volum mic (mai puţin de 7.000 de paşi pe zi), moderat (între 7.000-9.999 paşi) şi mare (mai mult de 10.000 de paşi).

În analiza datelor, cercetătorii au verificat indicele de masă corporală, fumatul şi alţi factori care ar fi putut influenţa rezultatele. „Am văzut beneficii substanţiale pentru sănătate între 7.000 şi 10.000 de paşi, dar nu am văzut un beneficiu suplimentar dacă trecem dincolo de 10.000 de paşi”, spune Paluch.

Şi cei de la Harvard au spulberat mitul

De fapt, nu este prima dată când mitul celor 10.000 de paşi este pus la îndoială. În trecut, cercetătorii de la Harvard Medical School au demonstrat deja că, în medie, aproximativ 4.400 de paşi pe zi sunt suficienţi, pentru a reduce rata mortalităţii.

Cu toate acestea, studiul a analizat participanţii care au fost mai în vârstă decât cei din studiul din Massachusetts, ceea ce ar putea explica de ce mai puţini paşi reduc rata mortalităţii: cei peste 70 de ani trebuie să facă mai puţină activitate, ca să obţină beneficii pentru sănătate.

Potrivit cercetătorilor din Massachusetts, nu există nicio relaţie între intensitatea sau viteza pasului şi mortalitate.

„Ceea ce am constatat este că există o reducere a riscului de mortalitate, dar până la un anumit punct”, a recunoscut Paluch. 7.000 pare un număr infinit. În realitate, nu este. În medie, facem deja 5.000 de paşi pe zi, ceea ce corespunde unei distanţe de aproximativ 4 km.

sursa: mediafax.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare