Ziarul Unirea

Autostrăzile, subfinanțate anul viitor. Autostrada Sebeș-Turda, doar 35% din necesar bugetat în 2018

Autostrăzile vor fi subfinanțate anul viitor. Pentru Autostrada Sebeș Turda, doar 35% din necesar va fi bugetat în 2018.

Săptămâna trecută, guvernul Tudose, la propunerea MT și a companiilor din subordine, a adoptat bugetul de stat pe anul 2018, urmând ca acesta să fie aprobat în Parlament. Asociația Pro Infrastructură a aruncat o privire pe sumele aferente celor mai importante contracte, autostrăzile București-Brașov, Sebeș-Turda, Lugoj-Deva.

ELIT

Înainte să vă surprindem cu alocarea bugetară, vrem să vă reamintim că proiectele sus-menționate au termen oficial de deschidere 2018, dat atât de către CNAIR, cât și de miniștrii Cuc și Stroe. Desigur, sunt doar promisiuni ieftine și minciuni pentru creduli.

1. A3 București-Brașov. Împreună cu solicitările de plată înregistrate la CNAIR și încă neplătite, Aktor (între Șos. Petricani și DNCB) ar ajunge la finalul acestui an la 50% plăți și 70% procent fizic în teren. Astfel, pentru finalizarea lucrărilor în 2018, CNAIR va trebui să plătească restul de 50%, adică aproximativ 80 de milioane de lei.

Din declarațiile publice ale MT și CNAIR, la anul vor începe în forță lucrările pentru contractul semnat recent din Autostrada Comarnic-Brașov, sectorul Râșnov-Cristian, deci și acolo avem nevoie de minim 20 de milioane de lei, pentru a atinge un avans de minim 15%. Astfel, în total, vom avea nevoie de aproximativ 100 de milioane de lei în 2018. Cât credeți că a bugetat guvernul PSD? 20 (douăzeci) de milioane de lei.

2. A10 Sebeș-Turda. Pe loturile 1 și 2, stadiul fizic și financiar se ridică la aproximativ 40%. Pentru un avans rezonabil de 30%, considerând că proiectele sunt deblocate și vor avansa rapid în anul 2018, ar fi nevoie de 200 de milioane de lei pentru fiecare lot, 400 de milioane în total. Pentru loturile 3 și 4, chiar dacă fizic sunt aproape finalizate, există restanțe financiare de aproximativ 200 de milioane de lei care vor fi plătite în anul 2018. Totalul necesar: 600 de milioane. Bugetat de guvern: 212 milioane de lei, adică aproximativ 35% din necesar.

3. A1 Lugoj-Deva. Pentru atingerea în anul 2018 a unui procent fizic și financiar de 100% pe loturile 3 și 4 ale acestei autostrăzi, CNAIR trebuie să facă plăți de aproximativ 180, respectiv 200 milioane lei pentru cele două tronsoane. În plus, mai sunt necesare plăți de 50 de milioane de lei și pentru ultimele lucrări executate de Salini pe lotul 2. Astfel, pentru o bună desfășurare a lucrărilor care să ducă la deschiderea traficului pe loturile 3 și 4, așa cum cei de la conducere au afirmat în nenumărate rânduri, ar fi necesari cam 430 de milioane de lei. Cât este prins în buget? 217 milioane de lei.

Exemple ca acestea se găsesc la tot pasul în legea bugetului, dar am dorit să publicăm doar o mostră din DEZASTRUL preconizat pentru anul 2018. Public, decidenții politici declară fălos că va curge lapte și miere în 2018, dar în realitate blochează cu bună știință aceste proiecte.

Solicităm Parlamentului, la discutarea legii bugetului să dea dovadă de înțelepciune și de dorință nedisimulată și să ofere un buget suficient acestor investiții majore, astfel încât derularea lor să nu fie încetinită sau oprită în anul 2018!

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

FOTO VIDEO| Porumbeii călători ai județului Alba, pregătiți de competiții. „Fiecare porumbel are un chip-senzor pe picior”

Cosma Alexandru, un columbofil din județul Alba, pasionat de porumbeii născuți și crescuți pentru competiții, povestește despre hobby-ul său. Acesta… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

4 Comentarii

haiducul 13 decembrie 2017 at 22:50

DEZASTRU!!!! Traiasca Partidul Comunist in frunte cu secretarul sau general!!! Vai de mama noastra! Nici nepotii si stranepotii nostri nu apuca sa circule pe autostrazile din RO…D-apoi la salarii umflate in inspectorate, primarii, agentii, autoritati si mai stiu io cate si mai cate …salarii neica, nu performanta, nu austeritate!!!

apoliticul 14 decembrie 2017 at 6:22

Din câte știu eu autostrada Sebes-Turda este finanțată de UE în procent de 85% și de statul român 15%.Asa că nu văd subfinantarea respectiva.Adevarulve că se spun multe minciuni inclusiv pe forumuri și asociații.
P.S. știm că de la anul fondurile „învârtite” de asociații trebuiesc declarate iar lucrul asta deranjează .

George 14 decembrie 2017 at 9:09

Intradevar autostrada Sebes-Turda este finanțată de UE în procent de 85% insa statul roman trebuie sa plateasca integral si doar apoi se face decontarea banilor.

Aiudeanul 14 decembrie 2017 at 10:46

Sa se dea banii de autostrăzi catre BOR . Ei sunt prioritari si mai importanti ca aduc voturi spre un anumit partid. Trăiască trăiască republica noastra. La fiecare m2 o Biserica BOR (investitie propie a unei Institutii paralele Statului si a poporului)Clădirile lor aparțin cultului si nu statului. Cultul poate sa faca ce vor cu ele cand nu vor mai avea oameni.Se vor impartii banii intre popi. Asta-i miza lor.

Comentariile sunt oprite