Rămâi conectat

Ştirea zilei

Autostrada Sebes – Turda: 10 ofertanţi au contestat licitaţia. CNSC nu a dat încă nicio soluţie

Publicat

în

Lista firmelor care au formulat contestaţii  • CNADNR nu a trimis încă spre soluţionare copia dosarului achiziţiei pentru autostrada Sebeş – Turda

Autostrada Sebeş – Turda este marele proiect de investiţii în infrastructură pe care toată suflarea judeţului Alba aşteaptă cu nerăbdare să-l vadă materializat. Din păcate aşteptarea se prelungeşte, în ciuda afirmaţiilor diverşilor politicieni. Ajunsă în faza anunţării rezultatelor licitaţiei de atribuire a proiectării şi construcţiei, suntem în neplăcuta dar previzibila situaţie de a contabiliza contestaţiile depuse de firmele participante la licitaţie „împotriva rezultatului atribuirii”, după cum scrie în răspunsul oficial pe care l-am primit de la autorităţile competente. Iar răspunsul este de natură să ne dezumfle speranţele. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nici măcar nu a trimis încă la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor dosarul achiziţiei publice spre soluţionare. În lipsa dosarului, CNSC nu are ce soluţiona şi astfel termenele pe care ministrul Marilor Proiecte Dan Şova le-a anunţat ca fiind finale pentru construcţia autostrăzii Sebeş – Turda sunt împinse tot mai mult, până se va ajunge, Doamne fereşte!, să nu ne mai putem încadra în condiţiile impuse pentru finanţarea autostrăzii din fonduri europene pe facilitatea N+3. Degeaba ai obţinut facilitatea din partea Comisiei Europene dacă nu eşti în stare să o fructifici.
Florin Roman si Ion Dumitrel despre Autostrada Sebes Turda4Faţă de termenul propus, data de deschidere a ofertelor a fost decalată cu o lună. A trecut deja aproape o lună de la data comunicării rezultatelor, contestaţiile sunt depuse, dar nu pot fi soluţionate. „Dosarul achiziţiei publice va fi soluţionat pe fond cu celeritate de către CNSC înlăuntrul termenelor prevăzute de art. 276, alin. 1 din OUG nr. 34/2006, completată şi modificată (Consiliul soluţionează pe fond contestaţia în termen de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziţiei publice de la autoritatea contractantă respectiv în termen de 10 zile în situaţia incidenţei unei excepţii care împiedică analiza pe fond a contestaţiei (…) În cazuri temeinic justificate, termenul de soluţionare a contestaţiei poate fi prelungit o singură dată cu încă zece zile).” Să sperăm că CNADNR va trimite în scurt timp dosarul spre soluţionare pentru că pănă ieri, COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE SA nu a remis C.N.S.C. dosarul achiziţiei publice spre soluţionare.

Ziarul Unirea a aflat în premieră cine sunt contestatarii licitaţiei:

Elit - Gustul Desăvârșit

LOT 1: • nr. 11/06.01.2014 (dosar nr. 3) formulatã de ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & C SPA, S.C. SPA POMPONIO CONSTRUCTII SRL împotriva rezultatului atribuirii.

LOT 2: • nr. 44.274/30.12.2013 (dosar nr. 5.721), formulatã de ASOCIEREA S.C. ACTOR S.A., S.C. EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. împotriva rezultatului atribuirii;

• nr. 17/06.01.2014 (dosar nr. 8), formulatã de ASOCIEREA S.C. STRABAG S.R.L., S.C. STRACO GRUP S.R.L. împotriva rezultatului atribuirii;

• nr. 81/06.01.2014 (dosar nr. 21) formulatã de S.C. TELOXIM CON S.R.L. împotriva rezultatului atribuirii;

• nr. 124/06.01.2014 (dosar nr. 27) formulatã de ASOCIEREA CORSAN CORVIAM CONSTRUCCION S.A., S.C. SELINA S.R.L., LOUIS BERGER SAS, S.C. ROAD CONSULTING & DESIGN SOLUTIONS S.R.L. împotriva rezultatului atribuirii.

LOT 3: • nr. 44.321/30.12.2013 (dosar nr. 5.734) formulatã de AZVIRIT LLC împotriva rezultatului atribuirii;

• nr. 18/06.01.2014 (dosar nr. 9) formulatã de ASOCIEREA S.C. STRABAG S.R.L., S.C. STRACO GRUP S.R.L. împotriva rezultatului atribuirii;

• nr. 123/06.01.2014 (dosar nr. 26) formulatã de ASOCIEREA CORSAN CORVIAM CONSTRUCCION S.A., S.C. SELINA S.R.L., LOUIS BERGER SAS, S.C. ROAD CONSULTING & DESIGN SOLUTIONS S.R.L.

LOT 4: • 44.315/30.12.2013 (dosar nr. 5.732) formulatã de S.C. PA&CO INTERNATIONAL S.R.L. împotriva rezultatului atribuirii;

• 13/06.01.2014 (dosar nr. 5) formulatã de S.C. SOCIETATEA DE CONSTRUCTII NAPOCA S.A.

„Pentru soluţionarea contestaţiilor, având în vedere că acestea au fost formulate în cadrul aceleiaşi proceduri de atribuire, Consiliul a procedat la conexarea dosarelor nr. 5.732/2013, 5.734/2013, 3/2014, 5/2014, 8/2014, 9/2014, 21/2014, 26/2014, 27/2014 la dosarul 5.721, în conformitate cu dispoziţiile art. 273, al. 1 din OUG nr. 34/2006, modificatã şi completatã.”

Cu riscul de a ne repeta, subliniem că termenul de soluţionare a contestaţiilor este de 20 de zile şi începe să curgă din momentul în care CNADNR (autoritatea contractantă) remite CNSC dosarul achiziţiei. Termen care ar putea fi prelungit cu încă 10 zile în caz excepţional. Adică minimum o lună. Chiar dacă CNSC poate din punct de vedere legal să soluţioneze contestaţiile fără copia dosarului de achiziţie, în cazul în care autoritatea contractantă nu l-a trimis în termen, totuşi, având în vedere complexitatea cauzei este puţin probabil să o facă.  Evident, soluţiile pronunţate de Consiliu pot fi atacate în instanţă, la curtea de apel, deci amânări care sunt greu de cuantificat. Ca să nu mai menţionăm că atât CNSC, cât şi instanţa pot pronunţa orice soluţie legală: respingerea sau admiterea contestaţiei sau pot dispune anularea procedurii ori reevaluarea ofertelor.

Ioana PITICARIU,  Anca DINICĂ

articol preluat din ediţia tipărită a ziarului „Unirea”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

AVERTIZARE METEO: COD GALBEN de vânt puternic în zona de sud a județului Alba, până miercuri noaptea

Publicat

în

AVERTIZARE METEO: COD GALBEN de vânt puternic în zona de sud a județului Alba, până miercuri noaptea

ANM a emis o atenționare Cod Galben de vânt puternic pentru zona de sud a județului Alba și alte zone din țară, până miercuri.

Pe parcursul zilei de miercuri (18 mai) vântul va avea intensificări temporare în Moldova, estul Munteniei, Dobrogea, în Banat și Crișana, cu viteze de 55…70 km/h.

Elit - Gustul Desăvârșit

Local în Carpații Meridionali și Orientali rafalele vor depăși 60…70 km/h, iar în zona înaltă 90…100 km/h.

Intensificări ale vântului vor fi și în restul teritoriului în general cu viteze de 45…55 km/h. Vremea se va răci accentuat, astfel că în noaptea de miercuri spre joi în depresiuni temperaturile minime vor fi negative și se va produce brumă.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Sclavie într-o fermă din Alba, pentru 5 copii din Bihor: Ce au decis magistrații în cazul celui care i-a exploatat

Publicat

în

Sclavie într-o fermă din Alba, pentru 5 copii din Bihor: Ce au decis magistrații în cazul celui care i-a exploatat

După ce a forțat cinci copii din Bihor, pe care i-a luat de la părinţi, să lucreze pe proprietatea sa timp de patru ani, un bărbat de 42 ani, proprietar al unei ferme de bovine din comuna Hopârta, a fost condamnat de Tribunalul Alba la la cinci ani şi şase luni de închisoare cu executare şi plata a peste 50.000 euro daune către cele cinci vctime.

Inculpatul deţine o fermă de bovine cu peste 300 de animale în grajdurile fostului CAP din satul Hopârta, în nordul judeţului Alba, şi a luat copiii – un băieţel de 11 ani, doi de 12 ani, un altul de 13 şi pe unul, cel mai mare, de 14 ani – în 2016, din comuna bihoreană Roşiori, reuşind să le convingă părinţii că se va îngriji de ei, că-i va învăţa o meserie, că vor primi mâncare şi cazare gratuite.

„În acest caz, intrarea în situaţia de trafic de persoane nu s-a făcut prin abuz, prin violenţă sau răpire, ci prin manipulare. S-a profitat de vulnerabilitatea acelor familii sărace şi neştiutoare de carte”, a explicat, pentru Adevarul.ro, un reprezentant al Fundaţiei People to People Oradea, organizaţie care şi în prezent le oferă victimelor asistenţă psihologică, socială şi juridică.
Copilărie în sclavie

Elit - Gustul Desăvârșit

Realitatea trăită de cei cinci copii a fost cu totul alta. Copiii au fost cazaţi într-o încăpere amenajată într-una din grajdurile fermei. Era o cameră mizerabilă, cu paturi, o masă şi scaune, prin care mişunau gândacii şi şobolanii. Băieţii se puteau spăla într-un lighean sau afară, la furtun, toaletă nu aveau, fiind obligaţi să-şi facă nevoile ca animalele, în grajd, sau pe la colţurile clădirilor. Mâncare primeau când şi când, însă doar hrană rece, pateu, slănină, parizer pe care nici nu le puteau pune la păstrare, căci nu aveau frigider.

Munca începea la 8 dimineaţa şi se termina noaptea. Hrăneau animalele, curăţau grajdurile, scoteau gunoiul cu roaba, chiar şi de două ori pe zi. Dacă nu-i plăcea cum muncesc, Spătaru îi înjura şi-i bătea cu sălbăticie, ceea ce părinţii nu aveau cum să afle, căci discuţiile lor cu copiii erau monitorizate. Pe unul dintre băieţi l-a bătut în timp ce încerca să fugă de la fermă. „A venit după mine cu jeep-ul, a vrut să dea peste mine. Am aruncat cizmele ca să pot fugi mai bine, dar m-a ajuns. M-a lovit cu maşina peste şoldul drept şi am căzut. A sărit din maşină, era cu doi băieţi care m-au ţinut, iar el m-a lovit cu pumnii. Am fost numai sânge…”, a descris episodul copilul de 13 ani, în declaraţia care a fost redată şi în sentinţa de condamnare a bărbatulu. În document, instanţa a dezvăluit că, în timp ce-i abuza pe copii, bărbatul poza în bun creştin. Se ruga, ţinea post, punea copiii să dea cu tămâie prin grajduri, chema preoţi să-i facă descântece şi „dezlegări”, convins că erau sub vrăji, blesteme şi farmece atât el, cât şi animalele.

Salvaţi de un poliţist

Băieţii au reuşit să scape în aprilie 2019, mulţumită unui poliţist mai atent din zonă care, în timp ce patrula, i-a văzut de mai multe ori muncind şi care a raportat cazul superiorilor. Bărbatul a ajuns în anchetă şi a fost trimis în judecată de către procurorii DIICOT pentru trafic de minori, pretinzând pe tot parcursul dezbaterilor că acuzaţiile sunt nefondate, copiii mint şi că, de fapt, le-a făcut un bine, îndeplinind un canon dat de duhovnicul său, care i-a cerut să ajute copiii.

Cert este că, după un proces derulat la secret, pentru protecţia minorilor, Tribunalul Alba a dispus condamnarea bărbatului la cinci ani şi şase luni de închisoare cu executare. Totodată, instanţa l-a obligat pe fermier să le plătească băieţilor salariul minim pe economie pentru toată perioada lucrată, dar şi să le achite câte 10.000 euro daune morale. Potrivit sentinţei, despăgubirile au fost acordate pentru a atenua suferinţele copiilor, arătând că bărbatul i-a supus la umilinţe şi bătăi care le-au accentuat problemele deja acumulate din cauza traiului greu de acasă, iar abuzurile fizice şi psihice asupra lor au fost severe şi le-au marcat existenţa pe termen lung.

Hotărârea pronunţată de Tribunalul Alba nu este definitivă, iar Spătaru a şi atacat-o, imediat după pronunţare, verdictul final urmând să fie dat de Curtea de Apel Alba Iulia.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Reabilitarea drumului comunal DC 98 Mușca – Văi – Țoi, din județul Alba: Proiectul a primit undă verde de la APM Alba

Publicat

în

Reabilitarea drumului comunal DC 98 Mușca – Văi – Țoi, din județul Alba: Proiectul a primit undă verde de la APM Alba

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a dat undă verde pentru reabilitarea drumului comunal DC98 Mușca – Văi – Țoi.

Drumul comunal DC98 îşi are originea în DN75. Traseul supus studiului începe de la km 0+102 şi se termină la km 7+125. Până la km 6+240 (tronson ce a fost executat anterior) se vor proiecta doar indicatoare rutiere. Restul drumului se va moderniza.

Elit - Gustul Desăvârșit

La trasarea axei drumului comunal s-a urmărit păstrarea traseului actual, astfel încât să nu fie afectate proprietăţile private, dar făcându-se unele corecţii astfel încât să se ajungă la lăţimile platformei conform clasei tehnice.

S-a urmărit respectarea, pe cât posibil, a elementelor geometrice în profil longitudinal Cota liniei roşii urmăreşte aproape în totalitate cota terenului existent, cu mici corecţii în vederea evitării declivităţilor alternante (dinţi de fierăstrău care reduc vizibilitatea, mărind riscul accidentelor).

Se vor avea în vedere punctele de cotă obligată, cum ar fi podeţele sau racordurile cu alte drumuri de clasă tehnică superioară. În zona acestora linia roşie va avea declivităţi reduse, evitându-se riscurile producerii unor accidente.

În profil transversal drumul comunal analizat va avea următoarele caracteristici:

– Număr benzi de circulatie: 2;
– Lătime platformă: 7,00 m;
– Lungime drum modernizat: 885,00 m;
– Lungime drum cu indicatoare noi: 6+138.00 m;
– Lăţime parte carosabilă: 6,00 m;
– Panta transversală în aliniament pe partea carosabilă: 2,50 %;
– Lăţime acostament: 2 x 0,50 m;
– Panta transversală în aliniament pe acostament: 4,00 %.

Profilele transversale vor fi supralărgite în limita spaţiului disponibil, iar amenajarea în spaţiu se va realiza prin convertire şi supraînălţare, ţinându-se cont şi de amenajarea în spaţiu a dalelor existente.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare