Ziarul Unirea

Alexandru Rafila, despre copii care vor începe școala în toamnă: ,,Să nu încercăm să îi transformăm în nişte cititori de tablete”

TECHNOVA - Înlocuiește-ți centrala

Specialistul a reluat ideea pe care a mai prezentat-o și în alte ocazii conform căreia o clasă ar trebui să aibă 15 elevi prezenți fizic la școală.

Simulările pentru anul școlar care va începe la 14 septembrie ar trebui să înceapă de acum, iar o clasă fizică ar trebui să aibă 15 elevi, spune profesorul Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie și unul dintre principalii comunicatori oficiali în criza COVID-19.

ELIT

Acesta a declarat la Digi24 că măsurile luate de autorități trebuie să fie flexibile, iar copiii trebuie să interacționeze fizic, mai ales colegii din aceeși clasă, iar interacțiunea trebuie să fie în prezența profesorului, adică în școala fizică. Rafila a atras atenția asupra pericolului transformării elevilor în „cititori de tablete”.

„Să nu încercăm să îi transformăm în nişte cititori de tablete și o interacțiune virtuală. Ei trebuie să interacţioneze unul cu celălalt. O să mai limităm, nu o să interacţioneze cu colegii din alt an, de exemplu, dar copiii din aceeaşi clasă trebuie să fie colegi, trebuie să discute unul cu celălalt, trebuie să se stimuleze, să reușească să realizeze activitățile didactice și prin prezența profesorului sau învățătorului”, a explicat Alexandru Rafila.

„Trebuie măsuri flexibile, nu există două şcoli la fel. Riscul epidemiologic nu e similar. Am şcoli unde am 15 elevi într-o clasă, am şcoli unde am 40 de elevi într-o clasă. Deci fiecare şcoală ar trebui să poată să îşi organizeze un program de învăţământ care să fie corelat cu posibilităţile şi cu evaluarea de riscuri din şcoala respectivă. Ar trebui să le dăm două- trei-patru variante, iar una dintre ele să fie adoptată de o anumită şcoală”, a mai spus Rafila.

„Cred că o clasă fizică ar trebui să aibă 15 elevi. Băncile sau mesele la care sunt aşezaţi aceşti elevi ar trebui să fie undeva la 1,5 metri una de cealaltă. Adică copiii să fie la această distanță unul de celălalt, că mai există și dimensiunea băncii.

Cred că este important să limităm, cât este posibil, interacţiunea copiilor din clase diferite, pentru că dacă apare într-o clasă un caz, să nu mai avem niciun fel de problemă. Pot să iasă din clasă, dacă găsim o soluţie de decalare a pauzelor şi lucrul acesta cred că este perfect posibil, să ai la 10 minute interval pauzele, nu este o problemă”.

„Şcolile care au un număr mic de elevi şi pot să respecte aceste condiţii, pot să îşi desfăşoare programul normal fără niciun alt fel de probleme, în afară de igienă, distanţă, mască”, a arătat profesorul Rafila.

„În orice caz, aceste clase mari cu 30-35-40 de elevi, cu siguranţă nu vor putea funcţiona în această structură”, a subliniat profesorul Rafila.

Profesorul Rafila susține că ar trebui să se facă simulări pentru toate aceste situații și în fiecare școală chiar acum: „N-o să poată să fie instruit cu două-trei zile înainte de începerea școlii și trebuie făcute simulări încă de acum, din acest moment. Trebuie văzute programe de învățământ, cum se pot împărți, cine răspunde” – a spus Alexandru Rafila.

La observația că Ministerul Educației nu dă semne că ar fi luat măsuri și nici nu a anunțat decizii, deși mai e doar o lună jumătate până la începerea școlii, Rafila a spus, ușor ironic, scrie Digi24: „Eu nu știu, probabil că știți, pregătirile intense se soldează cu un rezultat complex la sfârșitul etapei de pregătire și așteptăm”.

Sursa: edupedu.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419