Rămâi conectat

Cultură Educație

Şi rovinietă, şi taxă de autostradă

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Guvernul a început procedurile de introducere a unei taxe pentru circula]ia pe autostradă, în paralel cu sistemul existent al rovinietei, fapt care-i revoltă pe şoferi. Argumentul invocat pentru a dubla rovinieta cu taxa de autostradă este acela că sumele alocate de la buget şi din veniturile Companiei de Drumuri Naţionale nu sunt suficiente pentru între]inerea autostrăzilor care vor fi construite cu finan]are UE. Introducerea sistemului de taxare a accesului pe autostrăzi este propusă într-un document discutat şi aprobat în şedinîa de săptămâna trecută a Guvernului.
lPartenerii sociali nu ştiu nimic
~n legătur\ cu acest proiect, pre[edintele Federa]iei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat căreprezentan]ii c\r\u[ilor nu au fost nici m\car întreba]i dac\ ar fi oportun\ introducerea taxei de autostradă. „Nu au cum să punăaceast\ tax\ peste roviniet\, sunt în vigoare directive [i norme europene care interzic acest lucru”, a precizat Hagiu. El a estimat c\ “numai dac\ ar fi eliminat\ rovinieta” ar putea fi aplicat\ taxa de autostrad\, iar cuantumul acesteia „ar putea fi de trei sau patru euro pe suta de kilometri”, a[a cum propusese în vara acestui an ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu.
România are în prezent 320 de kilometri de autostrad\, iar în perioada urm\toare, prin Programul Opera]ional Sectorial Transport (POS-T), ar urma s\ fie cofinan]a]i din Fondul de coeziune al]i 373 kilometri de autostrad\, respectiv sec]iunile N\dlac-Arad, Arad-Timi[oara, Timi[oara-Lugoj, Lugoj-Deva, Or\[tie-Sibiu, Cernavod\-Constan]a [i varianta de ocolire a municipiului Constan]a.
lO cerin]\ a UE?
„O condi]ie esen]ial\ pentru finan]area proiectelor de autostr\zi din fondurile europene este asigurarea sumelor pentru operarea [i între]inerea acestor autostr\zi. Dar fondurile pentru operarea [i între]inerea autostr\zilor nu pot fi asigurate de la bugetul de stat [i nici din veniturile proprii ale Companiei Na]ionale de Autostr\zi, iar Comisia European\ a condi]ionat aprobarea proiectelor de luarea la nivel politic în România a unui angajament privind asigurarea sustenabilit\]ii construc]iilor de autostr\zi cofinan]ate de UE prin introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostr\zi”, au declarat surse ministeriale, citate de Mediafax, relatând pasaje din documentul aprobat de Guvern. (A.V.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Cultură Educație

Cultură Educație

Astăzi: 103 ani de la momentul punerii pietrei de temelie a Catedralei Reîntregirii și Încoronării din vechea Cetate a Bălgradului

Bogdan Ilea

Publicat

în

Astăzi: 103 ani de la momentul punerii pietrei de temelie a Catedralei Reîntregirii și Încoronării din vechea Cetate a Bălgradului S-au împlinit 103 ani de la momentul în care arhitectul Victor Ștefănescu a pus piatra de temelie a Catedralei Reîntregirii și Încoronării din vechea Cetate a Bălgradului. Joi, 28 martie 2024, se împlinesc 103 de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea