Rămâi conectat

Sănătatea și natură

Zece miracole ale sucului de merişoare

Publicat

în

Merişoarele (afinele roşii) conţin în proporţie de 80% apă, iar restul sunt zaharuri, acizi (citric, lactic), proteine, vitamina A, B1, B2, B3, C, E, dar şi uleiuri şi săruri minerale. Au numeroase întrebuinţări asupra sănătaţii, iar mult timp s-a recomandat sucul lor pentru tratarea infecţiilor urinare. Tratamentul constă într-o cană de suc proaspăt în fiecare zi, timp de câteva săptămâni şi scapi rapid de neplăceri. Trebuie să ştii însă că sucul afinelor roşii are mai multe întrebuinţări, iar o cură de câteva zile poate fi cel mai bun tratament pentru tine. Pentru cei afectaţi de bolile cardiovasculare, o cură de suc de afine roşii poate fi o soluţie utilă. Antioxdanţii continuţi fac minuni pentru întreg sistemul cardiovascular şi au proprietatea de a restabili nivelul normal al colesterolului. Afinele roşii conţin şi proantocianidină, un antioxidant de 20 de ori mai puternic decât vitamina C, cu importante beneficii anticancer. Inhibă creşterea celulelor canceroase, iar o cură din sucul lor poate fi un bun tratament complementar. O altă întrebuinţare curativă a sucului de merişoare este cea de prevenire a căderii dinţilor. Compuşii chimici ai sucului de afine blochează acţiunea bacteriilor şi astfel se previn infecţiile. Pentru că este de mare ajutor în eliminarea lor şi a oricărui virus, sucul de afine face minuni şi în cazul răcelii şi infecţiilor respiratorii. Îl poţi include şi în regimul tău de slăbit, pentru a te ajuta să scapi de kilogramele în plus. Acizii organici conţinuţi au proprietatea de a reduce depozitele de grăsime în doar câteva săptămâni în care bei în fiecare zi câte un pahar de suc proaspăt. Infecţiile urechii îşi găsesc şi ele remediu în afinele gustoase, iar o cură de câteva săptămâni te ajută să scapi şi de riscul apariţiei pietrelor la rinichi. Pentru că este o importantă sursă de calciu, ajută la întărirea danturii şi a sistemului osos şi reduce riscul apariţiei osteoporozei. Dacă vrei să urmezi o cură de suc de merişoare pentru a trata una dintre afecţiunile tale, cere sfatul medicului tău pentru a-ţi recomanda doza necesară zilnic şi durata tratamentului. Vei vedea că în numai câteva săptămâni te vei bucura de numeroasele beneficii ale sucului de afine roşii asupra sănătăţii şi întăririi oganismului tău.

Publicitate

Sănătatea și natură

Este mai important CUM și CÂND BEM APA decât CÂTĂ APĂ BEM. Cele mai bune 5 momente ale zilei în care să bei apă

Publicat

în

Este mai important CUM și CÂND BEM APA decât CÂTĂ APĂ BEM. Cele mai bune 5 momente ale zilei în care să bei apă

Apa este cel mai bun hidratant și cel mai bun energizant, iar dacă o consumi corect te poți bucura de o sănătate de fier în fiecare zi din an.

Căldura verii influenţează organismul, corpul nostru începe să îşi facă echilibrările termice prin procesele de transpiraţie. Nevoia de consum de apă este mai mare în timpul verii, decât în alte perioade ale anului.

Câtă apă avem nevoie să consumăm vara, pentru a ne hidrata corespunzător şi a ne menţine în stare bună de sănătate? Sfaturile medicale variază de la 2 la 4 litri pe zi, dar, desigur, întregul proces este dependent de nevoia de consum a fiecărei persoane.

Poate mai mult decât consumul propriu zis al unei cantităţi de apă, mai importantă este MODALITATEA în care ingerăm apa. Mai clar CUM BEM APA este mai important decât CÂTĂ APĂ BEM. De asemenea, contează și când bem apa, mai exact în ce momente ale zilei.

O să vă întrebaţi cum adică ”cum” bem apa? Exemplificăm mai jos:

Vedem adesea persoane care umblă cu sticla după ele, şi pun sticla la gură şi gâl-gâl o golesc din câteva sorbituri. ”Setilă” din basmul Harap Alb nu mai este de mult personaj de poveste. Apa intră în corp ca o cascadă, ca un izvor şi începeapaaa să curgă prin sistemele corpului, inundând la propriu rinichii care sunt forţaţi extraordinar.

Cu cât cantitatea de apă ingerată o dată este mai mare şi cu cât este băută mai rapid cu atât rinichii sunt mai forţaţi şi vor obosi încercând să elimine excesul de apă introdus în sistem.

Indiferent cât de sete îi este unei persoane această modalitate de ”inundare” a corpului cu apă nu îi este de niciun folos şi nici măcar nu ajută la rehidratarea generală a corpului. Apa este rapid eliminată prin câteva urinări frecvente, una după alta şi în nici un caz nu ajută la răcorirea dorită.

Atunci când avem un ogor sau un câmp în plină secetă şi turnăm rapid o cantitate uriaşă de apă se va forma o baltă stagnantă rapid. În schimb, dacă va cădea o ploaie măruntă şi încetul cu încetul, pământul uscat începe să se înmoaie, abia atunci apa va putea pătrunde uniform în tot solul.

La fel şi în corpul nostru dacă vom consuma apa treptat, gură cu gură, cu înghiţituri mici ţinând chiar puţin în gură fiecare înghiţitură de apă şi dându-i timp corpului nostru să se informeze asupra substanţei pe care o introducem (putem ”mesteca” un pic apa, la fiecare înghiţitură) atunci rinichii se vor pregăti din timp cu privire la ceea ce urmează să sosească. :i nu vor fi luaţi prin ”surprindere”, ci vor consum minim de energie, pentru prelucrare.

Majoritatea oamenilor îşi suprasolicită în timpul verii rinichii, ca urmare a ”abuzului” de apă mai ales apă foarte rece (corpul nu poate folosi băuturi şi alimente prea reci şi prea calde şi consumă foarte multă energie cu ”încălzirea”, repsectiv ”răcorirea” celor introduse în corp.

Dar şi consumul de apă minerală (apă cu gaz, cu bule) în cantitate mare, sau chiar apă plată, la temperatura camerei dar băută ”toată odată” pe nerăsuflate agresează la propriu organismul şi rinichii. Nu este de mirarea că foarte mulţi se simt slăbiţi, fără putere, epuizaţi la efectul toropitor al căldurii, adăugând şi efectul ”inundării” rinichilor.

Publicitate

Mai mult nu înseamnă întotdeauna mai bine. Am descoperit cu toţii în momentul în care ne-am lăsat invadaţi de societatea de consum. Care aduce continuu mesaje de ”mai mult, mai mult” (cumpăraţi mai mult, mâncaţi mai mult, beti mai mult, munciti mai mult, socializaţi mai mult). Rezultatele vizibile sunt numărul in crestere de boli auto-imune şi cancere la adulţi şi numărul uriaş de copii bolnavi.

La fel şi în ceea ce priveşte consumul de apă ”mai mult” nu înseamnă mai bine. Există doar ”consumul adaptat” corpului şi nevoilor fiecărei persoane.

Iată care sunt cele mai bune momente în care este recomandat să bei câte un pahar-două de apă:

– 2 pahare de apa baute imediat dupa trezire te ajuta sa-ti activezi organele interne si metabolismul. Pe termen lung, acest lucru te va ajuta sa-ti mentii greutatea la cel mai bun nivel.

– 1 pahar de apa inainte de masa ajuta digestia

– 1 pahar de apa inainte de baie sau dus te ajuta sa-ti mentii ritmul cardiac la un nivel sanatos.

– 1 pahar de apa inainte de culcare previne atacul de cord si atacul celebral

– 1 pahar de apa inainte de sala te ajuta sa-ti reglezi nivelul fluidelor din corp si sa ai mai multa energie

 sursa: financiarul.ro, stirileprotv

(C.M.)

Publicitate
Citește mai mult

Sănătatea și natură

„TEIUȘ BIKE – Împreună în natură”: Eveniment organizat de primăria Teiuș. PROGRAM și condiții de participare

Publicat

în

„TEIUȘ BIKE – Împreună în natură” : eveniment organizat de primăria Teiuș. PROGRAM și condiții de participare

Primăria orașului Teiuș organizează în data de 20 august 2021, începând cu ora 8:00, evenimentul „TEIUȘ BIKE – Împreună în natură”, ediția I.

La concursul organizat , poate participa orice persoană din Teiuș, cu vârsta cuprinsă între 16 și 65 de ani, care se înscrie în cerințele regulamentului de concurs.

Electrica Furnizare Discount

Concursul se va desfășura pe grupe de vârstă, pe un traseu ce va cuprinde orașul Teiuș și satele aparținătoare, stabilit de organizatori, unul din principalele obiective ale concursului este de a pune în valoare, sloganul „Mișcarea înseamnă sănătate” și nu în ultimul rând să ne cunoaștem mai bine orașul nostru cu pitoreștile sale împrejurimi.

Înscrierea se face în perioada 19 iulie – 9 august 2021, la sediul Primăriei Teiuș, de luni până vineri, între orele 8 00 – 12 00 sau pe e-mail : [email protected] .

Prin excepție, în funcție de numărul de participanți, organizatorii vor da posibilitatea și la înscrierea concurenților în ziua competiției, cu 1 oră înaintea începerii startului, la Casa de Cultură a orașului Teiuș, locul începerii acțiunii.

Ordinea înscrierii va reprezenta și ordinea pe liniile de start, primii înscriși vor lua startul în primele linii!
La înscriere, participantul va prezenta actul de identitate și va completa o declarație pe propria răspundere, totodată cei care nu au împlinit 18 ani, pe lângă declaratia mai sus menționată, vor avea nevoie și de acordul scris al parintelui/ tutorelui, prin care acesta își dă consimțământul participării la competiție.

Pentru consultarea regulamentului, cât și alte detalii accesati : www.primariateius.ro, secțiunea news.

Citește mai mult

Sănătatea și natură

STUDIU: Consumul frecvent de ciocolată poate reduce riscul de aritmie cardiacă

Publicat

în

Consumul săptămânal al unei mici cantități de ciocolată poate reduce riscul de apariție a unui tip frecvent întâlnit și totodată grav de aritmie cardiacă, informează Reuters care citează un studiu efectuat în Statele Unite.

Oamenii de știință care au realizat această cercetare publicată marți în jurnalul științific „Heart” au descoperit că persoanele care obișnuiau să consume ciocolată cel puțin o dată pe săptămână aveau un risc cu cel puțin 10% mai mic de a fi diagnosticați cu fibrilație atrială, o aritmie frecventă, în comparație cu cele care consumau ciocolată mai puțin de trei ori pe lună.

„În cadrul unei diete sănătoase, aportul moderat de ciocolată reprezintă o gustare sănătoasă”, a explicat autoarea principală a studiului, Elizabeth Mostofsky, din cadrul Școlii de Sănătate Publică T.H. Chan de la Harvard și din cadrul Centrului Medical Beth Israel Deaconess din Boston.

Mostofsky și colegii săi au notat în jurnalul „Heart” că un consum de cacao și de alimente care conțin acest ingredient poate contribui la sănătatea cardiacă datorită conținutului ridicat de flavonoizi, compuși despre care se crede că au proprietăți anti-inflamatoare, anti-oxidante și de dilatare a vaselor sanguine.

Studii anterioare au concluzionat că un consum regulat de ciocolată — în special cea neagră, care conține mai mulți flavonoizi — este asociat cu o mai bună sănătate a inimii și un risc redus de apariție a anumitor probleme de sănătate precum infarctul și insuficiența cardiacă, precizează sursa citată.

Cel puțin 2,7 milioane de persoane din Statele Unite au fibrilație atrială, aceasta crescând riscul de formare de cheaguri de sânge — ce pot cauza accident vascular cerebral — insuficiență cardiacă și alte complicații, conform Asociației Americane pentru Inimă (American Heart Association).

Pentru studiul recent, oamenii de știință au utilizat date colectate în urma unei analize desfășurată timp de circa 14 ani în care au fost implicați 55.502 subiecți din Danemarca care aveau vârste cuprinse între 50 și 64 de ani la începutul cercetării (anii 1993-1997). Specialiștii au comparat alimentația acestora cu informațiile din registrele naționale de sănătate pentru a observa care dintre ei au fost diagnosticați, în timp, cu fibrilație atrială. În total, 3.346 de cazuri de fibrilație atrială au fost descoperite într-o perioadă medie de 13,5 ani.

S-a constatat că persoanele care au consumat o porție de aproximativ 28,35 grame de ciocolată pe săptămână au avut un risc cu 17% mai mic de a fi diagnosticate cu fibrilație atrială până la finalul perioadei de studiu în comparație cu subiecții care au raportat că au mâncat ciocolată mai puțin de o dată pe lună.

Persoanele care consumau între 56,7 grame și 170,1 grame pe săptămână aveau un risc cu 20% mai mic de a fi diagnosticate cu această problemă de sănătate, iar cele care mâncau peste 28,35 de grame de ciocolată aveau un risc cu 16% mai scăzut.

În cazul femeilor, s-au constatat cele mai bune rezultate în urma consumului unei porții de ciocolată pe săptămână, iar la bărbați cel mai mic risc de fibrilație atrială a fost observat în urma consumului a două-șase porții pe săptămână.

Oamenii de știință au observat de asemenea, că participanții la studiu care au mâncat cea mai mare cantitate de ciocolată au consumat și cel mai mare număr de calorii, aceștia având totodată cel mai mic indice de masă corporală în comparație cu subiecții care obișnuiau să mănânce mai puțină ciocolată, a notat Alice Lichtenstein, director și cercetător-șef la Laboratorul de Nutriție Cardiovasculară din cadrul Universității Tufts din Boston. „Este foarte posibil ca aceste persoane să fi fost mult mai active din punct de vedere fizic”, a explicat cercetătoarea care nu a fost implicată în studiu.

Publicitate

Cercetătorii care au efectuat analiza au atenționat că în cadrul studiului nu au fost luați în calcul factori precum afecțiunile renale sau apneea în somn, care pot influența riscul de fibrilație atrială. În plus, nu se cunoaște tipul de ciocolată consumat de fiecare participant.

sursa: Agerpres

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare