Rămâi conectat

Ştirea zilei

Tânăr din Meteș, PERICOL public, pe șoselele din Alba Iulia: A fost prins de polițiști la volan, cu permisul suspendat, pe Calea Moților

Publicat

în

Un tânăr din comuna Meteș a fost prins de polițiștii din Alba Iulia în cursul serii de ieri, 9 iulie, la volanul unei mașini, pe Calea Moților din oraș, în timp ce avea dreptul de a conduce autovehicule suspendat.

La data de 9 iulie 2021, în jurul orei 22.40, polițiștii Biroului Rutier din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia au depistat un tânăr, de 23 ani, din comuna Meteș, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Calea Moților din municipiu, având dreptul de a conduce autovehicule suspendat.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

Electrica Furnizare Discount
Publicitate

Ştirea zilei

VIDEO| Pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, Aktor, mobilizare fără precedent în zona alunecării de teren de la Oiejdea

Publicat

în

Pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, Aktor, mobilizare fără precedent în zona alunecării de teren de la Oiejdea

Grecii de la Aktor au crescut mobilizarea pe șantierul lotului 2 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, în special în zona alunecării de teren de la Oiejdea. Sămbătă era un adevărat furnicar pe această porțiune, comparabil cu cel de la UMB, explicabil prin prezența camioanelor de la MARCOTIM IMPEX, unul dintre cel mai serioși prestatori care lucrează pe autostrăzile din România.

Citește și: VIDEO| Se CIRCULĂ prin TOT nodul rutier Sebeș, conexiunea dintre autostrada A10 Sebeș-Turda și A1

Constructorul grec a efectuat lucrări de consolidare în zona alunecării de teren de la km 19+800 și a montat protecții antierozionale. În acest moment se fac lucrări de excavații pe calea 1 (sensul Sebeș-Turda) până la stratul de formă, practic se evacuează materialul pentru a se putea executa foraje și ancore pentru piloții de susținere și consolidarea terenului unde a avut loc alunecarea. După ancorare vor fi efectuate lucrări de drenare pentru a scădea presiunea pe zidul de piloți. Se poate observa deja linia autostrăzii a prins deja contu în zona în care este alunecarea de teren.

Alunecarea de teren de la Oiejdea:

CNAIR și ministrul Drulă au găsit însă o soluție pentru a deschide traficul pe autostradă în acest an, indiferent dacă lucrările la alunecare vor fi finalizate sau nu. În această zonă, dacă lucrările la alunecarea de teren nu vor fi finalizate până la finalul lunii octombrie 2021, se va realiza o platformă înspre DN 1, iar traficul va fi deviat prin această zonă, desigur cu restricții și limitări de viteză. Soluția de a deschide traficul în acest an chiar cu limitări de viteză, pe o porțiune de 300-400 de metri este incomparabil mai bună decât alternativa, adică circulația doar pe DN 1, în coloană, bară la bară.

Citește și: FOTO, VIDEO| S-a DESCHIS circulația pe bretelele 1 și 2 din nodul rutier Sebeș care asigură conexiunea dintre autostrada A10 Sebeș-Turda și A1

”În ultimele două luni MARCOTIM IMPEX a realizat cantități impresionante de umpluturi: 120.000 metri cubi la nodul rutier Teiuș, 40.000 metri cubi la pasajul 27+100, 50.000 metri cubi la pasajul 27+700, 50.000 metri cubi la pasajul 29+200, 60.000 metri cubi la pasajul 35+600. MARCOTIM mai are de executat umpluturi de 50.000 metri cubi la nodul rutier Teiuș și 70.000 de metri cubi la km 24+450, care vor fi terminate până în 15 august. Începând cu 1 septembrie 2021, societatea va începe, alături de Aktor, lucrările pe un lot din autostrada A0 (centura capitalei),” a declarat pentru ziarulunirea.ro, Mircea Rotar, șeful de șantier al firmei.

Nodul rutier Teiuș:

Tot sămbătă, grecii de la Aktor turnau ultimul strat de asfalt (stratul de uzură) la km 37, între Rădești și Sâncrai. Cu excepția a trei porțiuni, pe acest segment de autostradă sunt turnate două straturi de asfalt, iar de mai bine de o săptămână a început să se toarne ultimul strat. Dacă mențin acest ritm, de circa 1500-2000 tone de asfalt turnat/zi, pănă la finalul lunii octombrie, aproape tot lotul va fi asfaltat ”la uzură”.

Asfaltări între Rădești și Sâncrai:

Publicitate

Citește și: VIDEO| Pe autostrada A10 Sebeș – Turda, lotul 2, grecii de la Aktor, au început să toarne ultimul strat de asfalt

În zona Sâncrai, ca urmare a devierii DJ 142 L, în continuarea descoperirilor făcute în anul 2016, în urma primelor săpături arheologice din acest an, din dreptul km. 40 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, la ieșirea din Sâncrai spre Ciumbrud au fost descoperite alte 15 morminte din Evul Mediu timpuriu, dar și 3 așezări străvechi din aceeași perioadă. Potrivit informațiilor obținute de ziarulunirea.ro, cercetările arheologice din această zonă au fost finalizate joi, firma BAXCOM putând să continue lucrările de ridicare a zidului de sprijin de la rampele DJ 142 L care va supratraversa autostrada.

Zona Sâncrai:

În următoarele 2 săptămâni numărul muncitorilor de pe acest segment de autostrada va crește cu circa 200, antreprenorul aducând mai mulți prestatori pentru lucrări de: montare parapeți, montare panouri fonoabsorbante, instalare panouri de semnalizare, execuție drumuri de întreținere, a rigolelor mediene și a gardului de împrejmuire.

Termenul pentru finalizarea lucrărilor pe corpul autostrăzii și deschiderea circulației rutiere este cel târziu 30 noiembrie 2021, iar pentru finalizare celorlalte lucrări, a CIM-ului, rigole, șanturi etc. termenul asumat de Aktor este finalul lunii aprilie 2022.

Mobilizarea bună a Aktor la alunecarea de teren de la Oiejdea, la umpluturi și la asfaltări din ultima perioada, ne dă speranțe mari că până la finalul acestui an se va circula pe autostrada de la Sebeș până la Turda, iar traficul de coșmar dintre Alba Iulia și Aiud va rămâne istorie!

Citește mai mult

Ştirea zilei

1 august, Ziua Națională a Salvatorului Montan! La mulți ani, Salvamont ALBA ! La mulți ani, Salvamont ROMÂNIA !

Publicat

în

1 august, Ziua Națională a Salvatorului Montan. La mulți ani, Salvamont ALBA ! La mulți ani, Salvamont ROMÂNIA !

Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (Salvamont România), unicul serviciu de salvare montană din țara noastră, marchează 52 ani de activitate sub denumirea Salvamont și 117 ani de la atestarea primelor structuri organizate de salvare montană.

Salvamont sau Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (A.N.S.M.R.) este o organizație recunoscută de utilitate publică care reunește salvatorii montani din România și care se ocupă de reglementarea activității de salvare montană și de pregătirea salvatorilor montani.

Salvamont este o asociație cu personal calificat, care oferă servicii destinate să salveze pe cei accidentaţi rătăciți în munţi. Salvamontul are în dotare de obicei vehicole și echipamentul necesar salvării. Sunt dedicaţi trup şi suflet Salvamontului. Nu au weekend-uri, nu au sărbători, îşi pun mereu viaţa în pericol.

Ziua aleasă pentru această aniversare a fost stabilită pentru 1 august, începutul celei mai dificile luni din an pentru salvatorii montani, cu cele mai multe incidente înregistrate pe parcursul unui an.

 

Salvamont anunță și o nouă versiune a aplicației sale de mobil

Pentru a marca această dată, Salvamont anunță și o nouă versiune a aplicației sale de mobil, pentru a veni în sprijinul celor care au nevoie. Noua versiune a aplicației mobile Salvamont este disponibilă în acest moment pentru terminalele mobile Android urmând să fie lansată și versiunea pentru iOS.

Cuprinde o rubrică de Informații cu sfaturi pentru turiști privind diferite activități sportive sau de explorare, ghiduri de acțiune pentru situații neprevăzute, dar și datele de contact ale structurilor Salvamont.

Accesând rubrica ,,Întreabă”, utilizatorii pot intra în contact direct cu un reprezentant local pentru a primi răspunsuri legate de condițiile montane, ghidare, starea versanților sau riscul de avalanșă sau practicabilitatea traseelor.

În cazul unei situații de urgență, utilizatorii au la dispoziție butonul SOS prin care transmit un semnal de alarmă unui dispecerat Salvamont din zona în care se află. Pe baza acestui semnal se face localizarea și intervenția. Sistemul este unul automat și, odată pornit, permite localizarea inclusiv a turiștilor aflați în mișcare, traseul parcurs și poziția curentă fiind vizibile în dispeceratul de comandă Salvamont.

Salvamont se mândrește cu peste 100.000 de intervenții de succes și peste 250.000 de apeluri preluate doar în ultimii 10 ani

„Salvamont se mândrește cu peste 100.000 de intervenții de succes și peste 250.000 de apeluri preluate doar în ultimii 10 ani, cu un serviciu de dispecerat disponibil 24/7, dar și cu o versiune nouă, mai intuitivă și mai ușor de folosit pusă la dispoziția iubitorilor de natură și de trasee montane.

Publicitate

Faptul că ne putem baza pe tehnologie pentru localizarea turiștilor aflați în situații critice, că pot apela din aplicație la ajutorul salvamontiștilor și că se pot informa cu privire la starea în timp real a traseelor pe care vor să le parcurgă contribuie la prevenția incidentelor, dar și la mai buna gestionare a intervențiilor, și, nu în puține cazuri, are rol decisiv în salvarea de vieți”, a declarat prof. Sabin Cornoiu, Președintele Asociației Naționale a Salvatorilor Montani din România.

Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO| Plaja din inima munților Apuseni, care le aminteşte turiștilor de Thailanda. Cum se ajunge la Șuncuiuș

Publicat

în

Plaja din inima munților Apuseni, care le aminteşte turiștilor de Thailanda. Cum se ajunge la Șuncuiuș

În România există o plajă interesantă, săpată în inima munţilor, care i-a dus pe mulţi cu gândul la exoticul Krabi din Thailanda. Este vorba de plaja Şuncuiuş, în judeţul Bihor, unde a fost amenajată o plajă de o frumuseţe rară chiar în inima Apusenilor, scrie site-ul Călător în Bacheţi, care compară acest loc cu exoticul Krabi din Thailanda.

Peninsula Krabi şi Phuket sunt două dintre destinaţiile la mare căutare printre turiştii care aleg să-şi petreacă vacanţa în paradisul thailandez. Mult mai aproape şi mult mai la îndemână pentru români, chiar în România, există o plajă care le aminteşte unora de celebra Krabi.

Amintind de nisipul fin şi de imaginea care îi duce pe mulţi cu gândul, departe, la Thailanda, în primul rând datorită stâncii care seamănă izbitor cu o formaţiune similară din Krabi. „Vinovat” este Crişul, care a săpat forme de neuitat în stâncile din zonă.

Electrica Furnizare Discount

Diferenţa este că Şuncuiuş nu este la mii de kilometri de Bucureşti sau Cluj, ci relativ aproape, în special de ultimul. Pe de altă parte, este adevărat că plaja din România este incomparabil mai mică, iar în locul oceanului de azur e udată de râul Criş. Din Capitală se ajunge pe traseul Bucureşti – Alba – Cluj – Huedin – Negreni – Şuncuius, iar distanţa este de 544 de kilometri. Clujenii sunt şi mai norocoşi, pentru că au de parcurs doar 103 km până la locul amintit.

Pe lângă plaja de neuitat, amatorii de caţărări montane au câteva trasee de via ferata, pentru toate nivelurile, amenajate chiar în apropiere. De asemenea, iubitorii de drumeţii montane au la dispoziţie numeroase trasee de nivele diferite de dificultate. Amatorii de senzaţii tari nu vor rata provocare de a face rafting pe râul Criş, iar speologii au o mulţime de opţiuni în apropiere.

Sursa: adevarul.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare