Spor de până la 50% pentru statul la STAT pe fonduri europene. Concurență ACERBĂ pentru posturi

Tentația este mare în rândul funcționarilor care lucrează la proiecte cu fonduri europene, deoarece acesta poate primi un salariu majorat cu până la 50%. Așa se face că, în echipele de implementare a proiectelor, există câte doi oameni care au aproape aceleași atribuții. De pildă, un responsabil tehnic şi un coordonator tehnic sau un responsabil financiar şi un coordonator financiar. Vă întrebaţi ce face coordonatorul? Simplu: îl coordonează pe responsabil. Mai mult decât atât, la preluarea mandatelor, unii dintre noii președinți ai Consiliilor Județene au găsit scheme de personal supradimensionate, structuri paralele ineficiente și foarte multe cheltuieli inutile.

Când a preluat preşedinţia Consiliului Judeţean Vrancea, în octombrie anul trecut, Cătălin Toma a găsit 15 proiecte europene în derulare. Fiecare avea propria echipă de implementare din care făceau parte câte 10 persoane, angajaţi ai instituţiei. Noului şef i s-a părut cam mult, aşa că a început să verifice ce face fiecare.

ELIT

Cătălin Toma, preşedinte CJ Vrancea: Faptul că avem şi asistent manager, manager, ok. Dar când spui şi responsabil financiar şi coordonator financiar şi responsabil tehnic şi coordonator tehnic şi responsabil comunicare deja mi se pare prea mult.

Curând a descoperit că treaba pe care o făceau 10 oameni putea fi făcută foarte bine doar de cinci. De pildă, coordonatorul tehnic al proiectului era considerat un fel de şef al responsabilului tehnic. Cu alte cuvinte, singura treabă a coordonatorului, era să îl coordoneze pe responsabil. De asemenea, exista şi un coordonator financiar care…, aţi ghicit, coordona activitatea responsabilului financiar.

Reporter: Ce făcea coordonatorul tehnic şi ce făcea responsabilul tehnic?

ADEZIUNE PLUS

Luminiţa Oanele, manager de proiect: Da. Deci, potrivit cererii de finanţare fiecare avea atribuţii pe domeniul său de activitate. Coordoantorul tehnic, aşa cum spune şi denumirea, coordona activitatea responsabilului tehnic. Deci aveau în echipă un responsabil tehnic care era un inginer, în domeniul respectiv şi un coordonator tehnic cu o pregătire, cum să spun eu, mai avansată, dacă e corectă exprimarea, faţă de responsabilul tehnic.
Într-o echipă, doar patru funcţii sunt absolut obligatorii. Restul, până la zece, sunt funcţii de suport

Totul s-a făcut, însă, cât se poate de legal. Într-o astfel de echipă, doar patru funcţii sunt absolut obligatorii. Restul, până la zece, sunt funcţii de suport pentru activitatea celor patru. Evident că, în bunul spirit românesc, schema a fost încărcată până la ultimul om. Este important de ştiut că funcţionarii care lucrează cu proiecte europene pot beneficia de o mărire a salariului cu până la 50 la sută.

Cătălin Toma, preşedinte CJ Vrancea: Este clar că era o supraîncărcare a acestor echipe pe care am ales să le diminuăm, şi acum media este de cinci membri în cele 15 echipe.

Luminiţa Oanele, manager de proiect: Atribuţiile coordonatorului nu au fost desfiinţate, ele au fost preluate de responsabilul financiar care, pe lângă ceea ce făcea, el a preluat şi celelelate sarcini ale coordonatorului.

Cu alte cuvinte, responsabilii au devenit proprii lor şefi şi, de acum, se coordonează singuri.

Ilie Bolojan, preşedinte CJ Bihor: O structură administrativă stufoasă peste tot. Am constatat cheltuieli nejustificate. Personal supradimensionat, în general, la majoritatea instituţiilor. Structuri paralele ineficiente care nu îşi justifică existenţa în termeni reali.

Sunt doar câteva dintre problemele constatate de noul preşedinte al Consiliul Judeţean Bihor, după preluarea mandatului. Aşa că, a decis reorganizarea Consiliului Judeţean, dar şi a instituţiilor din subordine, astfel încât costurile să fie reduse. La Agenţia Managementului Destinaţiei, de pildă, instituţie care se ocupă cu promovarea turismului în judeţ, lucrau nu mai puţin de 16 oameni. Acum au rămas doar doi. Fostul director recunoaşte că organigrama era supraîncărcată şi ar fi putut funcţiona foarte bine şi cu jumătate dintre angajaţi.
La CJ Bihor, după reducerile de personal vor fi economisiţi aproximativ şase milioane de euro, anual

Norbert Banto, fost director Agenţia Managementul Destinaţiei, Bihor: Adevărul este totdeauna la mijloc. Părerea mea personală că era undeva normal la 6-8 angajaţi. 16 era într-adevăr exagerat, dar doi este aproape imposibil, este o muncă titanică care trebuie dusă.

Preşedintele Consiliului Judeţean susţine că în anumite instituţii paznicii şi pompierii patrulau unii după alţii, făcând practic aceeaşi treabă. Aşa că paznicii au dispărut din schemă, atribuţiile fiind preluate de pompieri.

Ilie Bolojan, preşedinte CJ Bihor: Dacă intraţi în curte la filarmonică, vedeţi un paznic la intrare, dacă mai urcaţi la etajul unu, la public, mai găsiţi un paznic, dacă mai faceţi doi paşi, în curte e un pompier care se învârte pe acolo. Şi practic, la toate instituţiile aveam servicii de pază şi de pompieri cu structuri, şefi servicii şi aşa mai departe care erau în paralel.

Reorganizarea aparatului propriu al Consiliului Judeţean și a instituțiilor subordonate a dus la disponibilizarea a peste 400 de angajați. Cea mai afectată instituție este Direcția pentru Protecția Copilului care pierde 127 de posturi.

Adrian Marcu, lider de sindicat DGASPC Bihor: Sunt persoane care muncesc efectiv în centrele de plasament şi domnul preşedinte vrea să reducă costurile cu orice preţ, fiindcă consideră că aparatul este supradimensionat, ceea ce este fals.

Pe lângă numărul de angajați mai mare decât cel necesar, conducerea CJ Bihor a descoperit și multe cheltuieli fără rost.

Ilie Bolojan, preşedinte CJ Bihor: Desigur, nu vorbesc de cheltuieli ilegale, vorbesc de cheltuieli nejustificate în sens managerial, de tipul umflării cheltuielilor de personal care, în fapt, ocoleau organigramele aprobate de consiliul judeţean.

Astfel, după reducerile de personal vor fi economisiţi aproximativ şase milioane de euro, anual, bani care se vor duce la investiţii.

Sursa: digi24.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO Știrea ta| Un pieton, la un pas să fie spulberat pe trecere, de un șofer grăbit, în Alba Iulia

La un pas de tragedie pe o trecere de pietoni din Alba Iulia. Incidentul s-a petrecut marți, 23 februarie, pe… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL| 3.697 cazuri noi de coronavirus în România. Bilanțul total ajunge la 676.968 de îmbolnăviri

Marți, 12 ianuarie 2021, Grupul de Comunicare Strategică a dat publicității noul bilanț al pandemiei de COVID-19 în România. Până… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro