Rămâi conectat
Alba Music and Film Festival 2022

Ştirea zilei

Servicii sociale în LMP Pianu de Jos, pentru persoane adulte cu dizabilități: Licitația, lansată în SEAP

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru servicii de deszăpezire, în cadrul proiectului „Prestare servicii sociale in locuinta maxim protejata pentru persoane adulte cu dizabilitati din Pianu de Jos, județul Alba”. Valoarea totală estimată a investiției este între 609.320 și 1.827.960 de lei.

D.G.A.S.P.C. Alba are rolul de a asigura, la nivel județean, aplicarea politicilor și strategiilor de asistență socială în domeniul protecției persoanei adulte cu handicap, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, copiilor abuzați, neglijați, exploatați, precum și a oricăror persoane aflate în nevoie.

Contractarea serviciilor sociale cu Furnizori privați de servicii sociale (FPS), acreditați în condițiile legii determină o creștere a calității serviciilor oferite beneficiarilor. Statisticile realizate în domeniul social privind nivelul de satisfacție a beneficiarilor în sistem public versus sistem privat demonstrează că ponderea este deținuta de sectorul privat de servicii sociale.

Elit - Gustul Desăvârșit

De asemenea, experiența anterioară a DGASPC Alba în contractarea de servicii sociale cu furnizori privați de servicii sociale rezidențiale pentru persoane adulte cu dizabilități califică Direcția în calitate de furnizor de stat de servicii sociale ca o instituție cu rol de îndrumare metodologică de calitate pentru furnizori privați.

Prestarea de servicii sociale in cadrul unei Locuințe protejate (denumită in continuare L.M.P.), care să-și desfășoare activitatea pe raza localității Pianu, pentru protecția în regim rezidențial a unui număr de maxim 10 de persoane adulte cu dizabilități, pentru care s-a instituit o măsură de protecție specială de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba, în conformitate cu prevederile art. 2, art 5 și art. 17 din HG 430/2008.

Locația pentru funcționarea LMP, este în administrarea DGASPC Alba, fiind compartimentată, amenajată și dotată corespunzător. în vederea obținerii avizelor de funcționare, respectiv a desfășurării serviciilor care fac obiectul achiziției și va fi puse la dispoziția furnizorilor privați de servicii sociale în conformitate cu prevederile legale și hotărârile Consiliului Județean Alba.

Locuința maxim protejată este amplasată în comunitate astfel încât permit accesul beneficiarilor la toate resursele și facilitățile ei: sănătate, educație, muncă, cultură, petrecerea timpului liber, relații sociale. L.M.P.-urile dispune de post telefonic.

Spațiile locuinței maxim protejate sunt curate, igienizate, sigure, confortabile și adaptate, dotate cu echipamente adecvate pentru a răspunde nevoilor individuale evaluate a locatarilor privind accesibilitatea și siguranța. Locuința maxim protejată asigură beneficiarilor confort termic și ventilație naturală sau artificială în spațiile puse la dispoziție.

Activități și servicii:

  • asigură activități de informare si consiliere socială/servicii de asistență social;
  • asigură consiliere psihologică;
  • asigură activitățile de dezvoltare/consolidare a deprinderilor de autoîngrijire a beneficiarilor;
  • asigură activitățile de dezvoltare/consolidare a deprinderilor de îngrijire a sănătății;
  • asigură activitățile de dezvoltare/consolidare a deprinderilor de autogospodărire;
  • asigură activitățile de dezvoltare/consolidare a deprinderilor de interacțiune;
  • asigură activitățile de dobândirea independenței economice;

Serviciile de îngrijire personală:

  • asigură asistență calificată pentru menținerea igienei personale a beneficiarilor aflați în situație de dependență;
  • asigură asistența necesară beneficiarilor aflați în situație de dependență, pentru realizarea activităților vieții zilnice;
  • dispune de dotările necesare pentru realizarea îngrijirii personale a beneficiarilor;

Servicii de asistență medicală:

  • asigură sau, după caz, facilitează, accesul fiecărui beneficiar la servicii medicale;
  • asigură monitorizarea în scop preventiv și terapeutic a stării de sănătate a beneficiarilor și adaptează regimul de viață și cel alimentar conform indicațiilor specialiștilor;
  • asigură evidența acordării medicației pentru fiecare beneficiar;
  • asigură depozitarea medicamentelor și a materialelor necesare acordării serviciilor medicale în condiții de siguranță;
  • asigură evidența medicamentelor și a altor materiale consumabile utilizate pentru îngrijirea beneficiarilor.

Servicii de abilitare/reabilitare funcțională:

  • se preocupă ca beneficiarii să își dezvolte autonomia și potențialul functional;
  • facilitează accesul beneficiarilor la activități de abilitare și reabilitare care sunt recomandate de echipa de evaluare în planul plan personal de viitor (logopedie sau psihoterapie, masaj sau kinetoterapie, terapii speciale sau artterapie, stimulare psiho-senzorio-motorie, terapie ocupațională);
  • se asigură că beneficiarii urmează programele de abilitare/reabilitare recomandate și monitorizează
  • rezultatele acestora asupra beneficiarilor;
  • realizează evidența zilnică a serviciilor de recuperare/reabilitare funcțională;

Servicii privind viața activă și contactele sociale:

  • asigură beneficiarilor posibilitatea de a folosi îmbrăcăminte și încălțăminte proprie, în acord cu preferințele acestora;
  • realizează pentru beneficiari sesiuni de informare în vederea menținerii unui stil de viață sănătos, precum și asupra drepturilor fundamentale pe care aceștia le au;
  • încurajează viața activă a beneficiarilor;
  • încurajează și sprijină beneficiarii pentru a menține relații cu familia și prietenii;
  • asigură condițiile necesare pentru respectarea vieții intime a beneficiarilor;
  • degradant asupra beneficiarilor;
  • informează beneficiarii asupra modalității de formulare a eventualelor sesizări/reclamații.
  • aplică reguli clare privind notificarea incidentelor deosebite petrecute în procesul de furnizare a serviciilor;
  • asigură un mediu fără pericole pentru beneficiari din punct de vedere al protecției împotriva neglijării, exploatării, violenței și abuzului.
  • beneficiarii primesc asistența adecvată în caz de stare terminală și serviciile necesare în caz de deces.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

FOTO| Bazin de înot didactic și de agrement la Aiud: Licitația, în valoare de peste 20 de milioane de lei, lansată în SEAP

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

FOTO| Bazin de înot didactic și de agrement la Aiud: Licitația, în valoare de peste 20 de milioane de lei, lansată în SEAP

Compania Națională de Investiții a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru ăroiectare-faza adaptare la amplasament, execuție lucrări și asistență tehnică din partea proiectantului aferent obiectivului de investiții „Proiect Tip – Construire Bazin de înot didactic și agrement, Str. Ostașilor, Nr. 16D, municipiul Aiud, județul Alba”.

Valoarea totală estimată a invesiției este de 20.444.623,29 lei, fără TVA.

Noul bazin de înot ar fi amplasat pe strada Ostașilor, în locația fostului târg de animale, unde urmează a fi construită și baza sportivă, astfel conturându-se un complex sportiv în adevăratul sens al cuvântului.

Elit - Gustul Desăvârșit

Investiția constă în construirea unui bazin de înot după un proiect tip care se adresează uzului didactic, cu posibila utilizare publică în perioada de timp din afara orarului școlilor din localitate.

Prin realizarea acestui proiect se vor crea o serie de beneficii și avantaje cetățenilor localității Aiud printre care și:

-Menținerea stării de sănătate
-Evoluția corectă și armonioasă a organismului
-Dezvoltarea aptitudinilor psihomotorice
-Formarea obișnuințelor de exersare independența a exercițiilor de educație fizică
-Educarea sociabilității, colaborării, a spiritului de ordine și acțiune, având la baza respectarea unui sistem de reguli
-Formarea și stimularea activităților intelectuale
-Formarea și stimularea capacității de școlarizare
-Formarea și dezvoltarea calităților morale
-Formarea unor deprinderi și calități necesare în activitatea socială

Construcția propusă are formă dreptunghiulară în plan, cu dimensiunile de 36,95 x 39,70m. Va există un acces principal și 2 secundare la cota trotuarului, precum și 4 accese secundare la nivelul subsolului. Din holul de acces va există holul de distribuție al clădirii; accesul la etaj se va face pe o scară principala și pe 2 scări secundare. Accesele la subsol se vor face din exterior.

La subsol, la cota -2.20 și, respectiv, -3.20 vor fi spații tehnice; la cota -1.40 va fi bazinul și spațiul tehnic perimetral bazinului.

La parter vor fi plaja bazinului și spațiile pentru sportivi. Bazinul va avea 15,40 x 25,02m, plajele laterale vor avea 2,00m, cele de capăt vor avea 6,85m.

La etaj – care va fi o supanta- vor fi gradenele pentru 124 de spectatori, o sala de forță și una pentru gimnastică aerobică, precum și vestiare pentru acestea.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Previziuni sumbre pentru iarna viitoare: Fabrici închise și oameni care vor rămâne în beznă și frig, în cazul în care Guvernul nu ia măsuri

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Previziuni sumbre pentru iarna viitoare: Fabrici închise și oameni care vor rămâne în beznă și frig, în cazul în care Guvernul nu ia măsuri

Iarna care urmează ar putea fi una cumplită și cu prețuri uriașe la energie, fabrici care se închid și oameni care rămân în beznă și frig, deoarece nu își vor putea plăti facturile, în cazul în care Guvernul nu ia urgent măsuri, a explicat președintele Consiliului de Administrație al Alro Slatina, Marian Năstase.

În acest moment, spune el, este haos pe piaţa de energie şi ce e mai rău abia de acum încolo va veni, crede el.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit acestuia, schema de compensare a facturilor este de fapt „o fraudă a banului public de dimensiuni colosale”, pentru că banii se duc în conturile intermediarilor dintre producători şi consumatori.

„Băieţii deştepţi” din energie încă există şi câştigă miliarde din bani publici, susţine Năstase, astfel că este necesar un mecanism de reglementare a pieţei pe termen scurt.

Năstase se aşteaptă ca mai multe fabrici şi capacităţi industriale din România să se închidă în această iarnă, cu efecte sociale şi economice. Vor fi oameni care îşi vor pierde locurile de muncă şi vor sta în beznă şi frig, pentru că nu vor mai avea cu ce să-şi plătească facturile, spune el.

În opinia sa, producătorii de energie ar trebui să fie obligaţi să vândă o parte din producţie direct către consumatorii industriali, pe platforma specială care există pe bursă, eliminându-se în acest fel intermediarii.

O iarnă cum nu am mai văzut

Ce e mai rău abia acum vine, spune el, precizând că o să vedem la iarnă ceva ce încă n-am văzut.

“Dacă nu se iau măsuri acum, o să vedem nişte preţuri imposibil de suportat, o să vedem nişte facturi imposibil de plătit, o să vedem un buget de stat gol puşcă, fără niciun fel de resurse şi o să vedem un cost al creditelor la care se împrumută statul din ce în ce mai mare”, a afirmat el.

La nivel european se vorbeşte de închideri de capacităţi pentru economia de energie, dar în România deja s-a întâmplat asta. Am închis noi, a închis Azomureş, deci ne încadrăm în cei 15% cu care trebuie să reducem consumul, lucru pe care l-a spus şi ministrul Popescu (ministrul Energiei, Virgil Popescu n.r).

Dar faptul că Azomureş a închis are repercusiuni în agricultură, în preţul îngrăşămintelor, avem şi secetă, deci avem tot ce ne trebuie ca să avem o iarnă cumplită. Dacă va fi şi iarnă geroasă, e clară treaba.

„Dacă nu se iau măsuri, o să mai vedem şi alte capacităţi industriale închise. Din discuţiile pe care le-am avut, colegii din asociaţie (Asociaţia Marilor Consumatori de Energie – n.r.) sunt la limita răbdării, la limita suportabilităţii. Au presiuni foarte mari din partea acţionarilor şi clienţilor lor, adică n-o să reuşească să susţină costurile astea. Ce să mai vedem? Fabrici închise, şomaj şi implicit oameni care nu-şi vor mai putea plăti deloc facturile”, a mai afirmat Șeful Alro.

E ca un domino. În momentul în care nu-şi vor mai putea plăti facturile, evident că distribuţiile vor avea de suferit şi furnizorii vor avea de suferit, pentru că ei vor avea facturi de încasat. Instrumentele pe care le are furnizorul este să îi taie curentul, dacă factura nu este plătită. Şi pe partea de încălzire la fel va fi.

Trebuie luate măsuri acum, până intrăm în iarnă

“Trebuie luate măsuri acum, în septembrie, până intrăm în iarnă. Trebuie să luăm măsuri radicale, decisive, în aşa fel încât să avem să avem o industrie care să rămână cât de cât în picioare. Şi nu mă refer numai la marii consumatori şi la industria de energie, ci la toţi”, a mai arătat el.

Toată industria trebuie cumva sprijinită, inclusiv cei mai mici, pentru că şi noi avem furnizori. Avem, la nivelul asociaţiei, mii de furnizori locali în ţară, de la bocanci şi salopete până la tot soiul de piese de schimb, furnizori care foarte mulţi sunt IMM-uri. Alegi să sprijini IMM-urile, dar să nu mă sprijini pe mine? Păi eu dacă dispar ca şi client al lui, el rămâne fără obiectul muncii. Degeaba i-am dat banii IMM-ului, dacă îi condamn la pieire clienţii, n-are logică.

Alro Slatina, cel mai mare consumator de energie din ţară, care a închis 60% din electroliză, şi-a abandonat planurile de revenire la capacitate maximă pe care le avea pentru anul viitor şi se pregăteşte să trimită în şomaj tehnic 500 din cei 2.500 de angajaţi, până la finele anului.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

SUBIECTE și BAREME la Matematică și Istorie, la Bacalaureat 2022, sesiunea de toamnă

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
SUBIECTE și BAREME la Matematică și Istorie, la Bacalaureat 2022, sesiunea de toamnă

Miercuri, 17 august, este programată proba obligatorie a profilului, la Matematică sau Istorie, în cadrul examenului de Bacalaureat 2021, sesiunea de toamnă, pentru absolvenții de liceu.

Vezi AICI varianta pentru Istorie

Vezi AICI baremul pentru Istorie

Vezi AICI varianta pentru Matematică – Mate-info

Vezi AICI baremul pentru Matematică – Mate-info

Vezi AICI varianta pentru Matematică – Tehnologic

Vezi AICI baremul pentru Matematică – Tehnologic

Pentru examenul de BAC 2022 se aplică prevederile Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de Bacalaureat – 2011, conform Ministerului Educației.

Elit - Gustul Desăvârșit

Timpul destinat pentru elaborarea unei lucrări scrise este de 3 ore, socotit din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.

La probele scrise, candidații vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor folosesc numai creion negru. La disciplinele “Matematică” și “Geografie”, elevii pot să utilizeze instrumente de desen, după cum este menționat în metodologie.

Le este interzis candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, potrivit ordinului de ministru 5.151/2021. Ei au obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop.

De asemenea, se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, potrivit ordinului 5151/2021.

Nu este permisă folosirea, în timpul probelor scrise, a mijloacelor de calcul. Se folosește numai hârtia distribuită candidaților de către asistenți.

Cei care încalcă regulile de mai sus vor fi eliminați din examen și nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat, fără a se lua în calcul sesiunea specială, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu.

După ce s-au terminat cele 3 ore, elevii predau lucrările în faza în care se află, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Trei candidați rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.

Cei care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidații primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfășurării probelor scrise.

Cum corectez o greșeală

Elevii care doresc să corecteze o greșeală taie fiecare rând din pasajul greșit cu o linie orizontală, conform metodologiei. În cazul în care unii candidați, din diferite motive, doresc să-și transcrie lucrarea, fără să depășească timpul stabilit, primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de către asistenți în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite inițial se anulează pe loc de către asistenți, menționându-se pe ele “Anulat”, se semnează de către asistenți și se păstrează în condițiile stabilite pentru lucrările scrise.

Subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii în prima sesiune a examenului de bacalaureat 2022 pot fi consultate aici.

Calendarul Bacalaureatului de toamnă 2022
  • 18 – 25 iulie 2022: Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august 2022: Limba și literatura română — proba E.a) — proba scrisă
  • 17 august 2022: Proba obligatorie a profilului — proba E.c) — proba scrisă
  • 18 august 2022: Proba la alegere a profilului și specializării —– proba E.d) — proba scrisă
  • 19 august 2022: Limba și literatura maternă — proba E.b) — proba scrisă
  • 22 – 23 august 2022: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august 2022: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august 2022: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26 și 29 august 2022: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C
  • 31 august 2022: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 18:00)
  • 1 – 2 septembrie 2022: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie 2022: Afișarea rezultatelor finale


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare