Servicii sociale în LMP Pianu de Jos, pentru persoane adulte cu dizabilități: Licitația, lansată în SEAP

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru servicii de deszăpezire, în cadrul proiectului „Prestare servicii sociale in locuinta maxim protejata pentru persoane adulte cu dizabilitati din Pianu de Jos, județul Alba”. Valoarea totală estimată a investiției este între 609.320 și 1.827.960 de lei.

D.G.A.S.P.C. Alba are rolul de a asigura, la nivel județean, aplicarea politicilor și strategiilor de asistență socială în domeniul protecției persoanei adulte cu handicap, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, copiilor abuzați, neglijați, exploatați, precum și a oricăror persoane aflate în nevoie.

ELIT

Contractarea serviciilor sociale cu Furnizori privați de servicii sociale (FPS), acreditați în condițiile legii determină o creștere a calității serviciilor oferite beneficiarilor. Statisticile realizate în domeniul social privind nivelul de satisfacție a beneficiarilor în sistem public versus sistem privat demonstrează că ponderea este deținuta de sectorul privat de servicii sociale.

De asemenea, experiența anterioară a DGASPC Alba în contractarea de servicii sociale cu furnizori privați de servicii sociale rezidențiale pentru persoane adulte cu dizabilități califică Direcția în calitate de furnizor de stat de servicii sociale ca o instituție cu rol de îndrumare metodologică de calitate pentru furnizori privați.

Prestarea de servicii sociale in cadrul unei Locuințe protejate (denumită in continuare L.M.P.), care să-și desfășoare activitatea pe raza localității Pianu, pentru protecția în regim rezidențial a unui număr de maxim 10 de persoane adulte cu dizabilități, pentru care s-a instituit o măsură de protecție specială de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba, în conformitate cu prevederile art. 2, art 5 și art. 17 din HG 430/2008.

Locația pentru funcționarea LMP, este în administrarea DGASPC Alba, fiind compartimentată, amenajată și dotată corespunzător. în vederea obținerii avizelor de funcționare, respectiv a desfășurării serviciilor care fac obiectul achiziției și va fi puse la dispoziția furnizorilor privați de servicii sociale în conformitate cu prevederile legale și hotărârile Consiliului Județean Alba.

Locuința maxim protejată este amplasată în comunitate astfel încât permit accesul beneficiarilor la toate resursele și facilitățile ei: sănătate, educație, muncă, cultură, petrecerea timpului liber, relații sociale. L.M.P.-urile dispune de post telefonic.

Spațiile locuinței maxim protejate sunt curate, igienizate, sigure, confortabile și adaptate, dotate cu echipamente adecvate pentru a răspunde nevoilor individuale evaluate a locatarilor privind accesibilitatea și siguranța. Locuința maxim protejată asigură beneficiarilor confort termic și ventilație naturală sau artificială în spațiile puse la dispoziție.

Activități și servicii:

  • asigură activități de informare si consiliere socială/servicii de asistență social;
  • asigură consiliere psihologică;
  • asigură activitățile de dezvoltare/consolidare a deprinderilor de autoîngrijire a beneficiarilor;
  • asigură activitățile de dezvoltare/consolidare a deprinderilor de îngrijire a sănătății;
  • asigură activitățile de dezvoltare/consolidare a deprinderilor de autogospodărire;
  • asigură activitățile de dezvoltare/consolidare a deprinderilor de interacțiune;
  • asigură activitățile de dobândirea independenței economice;

Serviciile de îngrijire personală:

  • asigură asistență calificată pentru menținerea igienei personale a beneficiarilor aflați în situație de dependență;
  • asigură asistența necesară beneficiarilor aflați în situație de dependență, pentru realizarea activităților vieții zilnice;
  • dispune de dotările necesare pentru realizarea îngrijirii personale a beneficiarilor;

Servicii de asistență medicală:

  • asigură sau, după caz, facilitează, accesul fiecărui beneficiar la servicii medicale;
  • asigură monitorizarea în scop preventiv și terapeutic a stării de sănătate a beneficiarilor și adaptează regimul de viață și cel alimentar conform indicațiilor specialiștilor;
  • asigură evidența acordării medicației pentru fiecare beneficiar;
  • asigură depozitarea medicamentelor și a materialelor necesare acordării serviciilor medicale în condiții de siguranță;
  • asigură evidența medicamentelor și a altor materiale consumabile utilizate pentru îngrijirea beneficiarilor.

Servicii de abilitare/reabilitare funcțională:

  • se preocupă ca beneficiarii să își dezvolte autonomia și potențialul functional;
  • facilitează accesul beneficiarilor la activități de abilitare și reabilitare care sunt recomandate de echipa de evaluare în planul plan personal de viitor (logopedie sau psihoterapie, masaj sau kinetoterapie, terapii speciale sau artterapie, stimulare psiho-senzorio-motorie, terapie ocupațională);
  • se asigură că beneficiarii urmează programele de abilitare/reabilitare recomandate și monitorizează
  • rezultatele acestora asupra beneficiarilor;
  • realizează evidența zilnică a serviciilor de recuperare/reabilitare funcțională;

Servicii privind viața activă și contactele sociale:

  • asigură beneficiarilor posibilitatea de a folosi îmbrăcăminte și încălțăminte proprie, în acord cu preferințele acestora;
  • realizează pentru beneficiari sesiuni de informare în vederea menținerii unui stil de viață sănătos, precum și asupra drepturilor fundamentale pe care aceștia le au;
  • încurajează viața activă a beneficiarilor;
  • încurajează și sprijină beneficiarii pentru a menține relații cu familia și prietenii;
  • asigură condițiile necesare pentru respectarea vieții intime a beneficiarilor;
  • degradant asupra beneficiarilor;
  • informează beneficiarii asupra modalității de formulare a eventualelor sesizări/reclamații.
  • aplică reguli clare privind notificarea incidentelor deosebite petrecute în procesul de furnizare a serviciilor;
  • asigură un mediu fără pericole pentru beneficiari din punct de vedere al protecției împotriva neglijării, exploatării, violenței și abuzului.
  • beneficiarii primesc asistența adecvată în caz de stare terminală și serviciile necesare în caz de deces.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

LIDL Alba Iulia, un fel de agenție imobiliară, în loc de centru regional! Cum și-a respectat o promisiune făcută în 2018

LIDL Alba Iulia, un fel de agenție imobiliară, în loc de centru regional! Cum și-a respectat o promisiune făcută în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro