Rămâi conectat

Actualitate

România, țara care a pierdut cei mai mulți bani europeni din transporturi, în perioada 2007-2013

Ziarul Unirea

Publicat

în

Comisarul european pentru Politică Regională, Corina Crețu, a declarat, joi, la TVR 1, că România a fost țara din Uniunea Europeană care a pierdut cei mai mulți bani din transporturi în perioada 2007-2013 și Comisia Europeană așteaptă spre aprobare propuneri de proiecte mari de infrastructură.

„În perioada 2007-2016, 90% absorbție înseamnă că se vor pierde cu siguranță cam 1,7 miliarde euro, cei mai mulți de la infrastructură. România a fost țara care a pierdut cei mai mulți bani din transporturi în 2007-2013. În rest s-au făcut 300 kilometri de autostradă, 2.400 kilometri de drumuri județene reabilitați, 51.000 de locuri de muncă create, din care 14.000 în întreprinderi mici și mijlocii, 2.000 în proiecte cercetare dezvoltare, 2.700 de IMM-uri au primit sprijin direct, iar în infrastructura socială și educațională, 2.500 de școli și inspectorate școlare conectate la Internet, 100 de ambulatorii și spitale au fost reabilitate și 230 de centre sociale au fost realizate”, a spus Corina Crețu.

Acesta a subliniat în perioada 2007-2013 s-au renovat foarte multe drumuri naționale, probleme mari fiind pe partea de autostrăzi.

Elit - Gustul Desăvârșit

„În perioada 2007-2013 s-au renovat foarte multe drumuri naționale, dar când e vorba de autostrăzi sunt probleme mari. Cred că cele mai mari probleme sunt legate de calitatea companiilor pe care le au în subordine. De exemplu, pe condiția ex-ante pe transporturi, noi nu am primit care sunt criteriile de performanță pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Aici este tristețea mea, pentru că nu avem proiecte noi pentru rutier. Proiectul Sibiu-Pitești, care este cel mai avansat, este de fapt în faza de studiu de fezabilitate. Pentru niciun proiect nu se lucrează în teren. Cred că este foarte trist, pentru că România este o țară care are nevoie ca de aer de infrastructura rutieră”, a subliniat comisarul european.

Corina Crețu a subliniat că vineri va avea discuții cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, iar acestea se vor axa în primul rând pe evitarea dezangajării de fonduri.

De asemenea, oficialul european a adăugat că a făcut multe lucruri pentru a ajuta absorbția, preluând toate proiectele retrospective.

„În domeniul meu, am făcut foarte multe lucruri pentru a ajuta absorbția. Am preluat toate proiectele retrospective, am preluat toate creditele BEI și BERD. De exemplu, Autostrada Soarelui a fost făcută o parte din fonduri europene, o parte din fonduri naționale, și o parte din credite, la fel Timișoara-Arad. Practic am preluat toate creditele pe care România le avea. Erau proiecte pe care se circula, care erau în funcțiune, dar pentru care România plătea”, a afirmat Crețu.

Potrivit acesteia, pentru acest an, în programul de infrastructură mare s-au depus proiecte doar pe apă și canalizare, și niciun proiect pe domeniile rutier și feroviar.

„Cele mai multe proiecte sunt pe IMM-uri, apă, canalizare. În programul de infrastructură mare, nu s-au depus decât proiecte pe apă și canalizare. N-avem proiecte rutiere, feroviare, decât cele care au fost fazate, legate de metroul Străulești, metroul de la Otopeni, Autostrada Lugoj — Deva, mai avem în Ardeal. Sibiu-Pitești este proiectul pe care îl așteptăm cel mai mult, apoi în Moldova, până la Bacău. Așteptăm toate aceste proiecte, dar până acum din partea Guvernului României nu am primit niciun proiect pe infrastructură. Avem nevoie de proiecte mature. Problema este în primul rând calitatea proiectelor. Foarte multe proiecte sunt respinse din țară. Noi așteptăm să primim pentru aprobare propuneri de proiecte mari de infrastructură, pentru că proiecte mai mici primim, de drumuri naționale. Eu cred că este nevoie de o abordare diferită și mai modernă în pregătirea proiectelor”, a explicat comisarul european.

În opinia acesteia, România are o șansă istorică, având cea mai mare creștere din UE, iar aceasta trebuie consolidată, și fondurile europene au un rol important.

„Cred că România are acum o șansă istorică, să maximizeze condițiile foarte bune care sunt acum. Este țara cu cea mai mare creștere economică din UE, fapt confirmat și de Eurostat. Aceasta trebuie consolidată și fondurile europene au un rol important. Prin reforme structurale, prin îmbunătățirea mediului de afaceri, a mediului investițional, printr-un parteneriat mai bun, printr-o cooperare mai mare între ministere, cred că și această stabilitate politică contează, există această șansă pe care o avem și s-ar putea să fie ultima, pentru că pentru 2020 știm că bugetul va fi cu cel puțin 10-15% mai mic, din cauza Brexitului”, a precizat Corina Crețu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Alexandru Rafila, Ministrul Sănătății, reclamat la DNA pentru decesele cauzate de infecțiile nosocomiale. Plângerea, depusă de un deputat USR

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Alexandru Rafila, Ministrul Sănătății, reclamat la DNA pentru decesele cauzate de infecțiile nosocomiale. Plângerea, depusă de un deputat USR

În cursul dimineții de miercuri, deputatul Emanuel Ungureanu, din partea USR, a înregistrat o plângere la DNA împotriva lui Alexandru Rafila, ministrul Sănătății.

Ungureanu, care este şi vicepreşedinte al comisiei de sănătate din Camera Deputaţilor, a anunţat într-o postare pe Facebook depunerea plângerii penale împotriva lui Alexandru Rafila, dar şi a unor funcţionari din Ministerul Sănătăţii, pentru că, „în ciuda avertismentelor oficiale, acesta refuză să respecte legile” emise de Parlament.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Dacă ar fi făcut norme la Legea 3/2021 iniţiată de Tudor Pop, Adrian Wiener şi subsemnatul, care se referă la combaterea infecţiilor nosocomiale, Rafila şi alţi funcţionari din ministere, ar fi prevenit zeci de morţi evitabile! Voi invoca în plângere şi încălcarea articolul 297 din Codul Penal. Rafila nu doar trebuie să plece din fruntea Ministerului Sănătăţii, ci trebuie să răspundă pentru lenea penală, pentru contractul de consultanţă de 21 de milioane de euro cu OMS şi pentru deplasările de lux în Cuba sau Israel”, a scris Emanuel Ungureanu.

Sursa: stiripesurse.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

De noaptea minții: Salarii mai mari cu 50% pentru bugetarii care lucreaza cu fonduri PNRR

Ziarul Unirea

Publicat

în

De noaptea minții: Salarii mai mari cu 50% pentru bugetarii care lucreaza cu fonduri PNRR

Angajații bugetari din instituţiile şi autorităţile publice nominalizați în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile precum și cei implicați în implementarea Mecanismului de redresare şi rezilienţă vor beneficia de majorarea salariilor de bază cu până la 50%, indiferent de numărul de proiecte în care este implicat, se arată într-un proiect al Ministerului Muncii.

Practic, această majorare se afla deja în lege, diferența este că au fost introduși cei care se ocupă de implementarea PNRR.

Elit - Gustul Desăvârșit

Această majorare se va aplica proporţional cu timpul efectiv alocat activităţilor pentru fiecare proiect.

Prevederile nu sunt aplicabile demnitarilor, cu excepţia funcţiilor de preşedinte și vicepreşedinte al consiliului judeţean şi primar și viceprimar.

Conform legii, se pot înființa posturi în afara organigramei pe perioadă determinată. Ei bine, potrivit documentului Ministerului Muncii, condițiile de înființare a posturilor în afara organigramei și criteriile pe baza cărora se stabilește procentul de majorare salarială pentru persoanele care își desfășoară activitatea în cadrul proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile în implementarea Mecanismului de redresare și reziliență se va realiza pe baza unui regulament-cadru elaborat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

Pentru că vorbim de „procentul de majorare salarială”, de precizat că acestea rămân la fel:

• până la 20 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 10%;

• între 21-40 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 20%;

• între 41-60 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 30%;

• între 61-80 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 40%;

• peste 80 ore pe lună se acordă o majorare salarială de 50%.

Angajații din structurile cu rol de organisme intermediare pentru programele operaționale, pe durata desfășurării activității în acest domeniu, în loc de majorarea de până la 25 de clase de salarizare, respectiv de majorarea salariilor de bază cu până la 75%, beneficiază de majorarea salariului de bază, soldei de funcție/salariului de funcție, indemnizației de încadrare cu până la 50%.

“Având în vedere complexitatea și răspunderea activităților desfășurate de Corpul controlorilor delegați, imposibilitatea cooptării controlorilor delegați în echipele de proiect, precum și pentru asigurarea echității la acordarea drepturilor salariale pentru personalul implicat în gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de Redresare și Reziliență, propunem acordarea unei majorări a salariilor de bază a personalului Direcției generale de control financiar preventiv cu până la 25%, în baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului finanțelor”, scrie în preambulul documentului.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FOTO|Se ascultă în sfârșit vocile celor de pe Racoviță sau e doar ”praf în ochi”?

Suciu Andra Ioana

Publicat

în

FOTO | Se ascultă în sfârșit vocile celor de pe Racoviță sau e doar ”praf în ochi”?

Acum două zile prezentam situația dezolantă de pe strada Emil Racoviță, astăzi prezentăm rezultatele prezentării. Pe stradă s-au început lucrări de refacere a drumului deplorabil, iar utilajele au fost puse la loc de mare cinste!

Gropile de pe strada Emil Racoviță au fost acoperite cu piatră și pământ, iar drumul a fost tasat cu compactorul. Locuitorii din zonă nu se mai lasă păcăliți și așteaptă să vadă o schimbare adevărată: ”Nu o mai mușcăm și nu ne mai facem speranțe”.

Elit - Gustul Desăvârșit

În ciuda minusurilor privind lipsa canalizării pe toată strada, respectiv a iluminatului public pe jumătate de stradă, cartierul în devenire se poate mândri cu un lucru! Pe 25% din lungimea străzii dispune de cel mai nou trotuar din oraș, de 2 metri lățime, desigur! Proaspăt ”inaugurat”, trotuarul se oprește la intersecția cu strada Petre Ispirescu, unde de altfel, se termină și asfaltul de pe strada Emil Racoviță.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea