Rămâi conectat

Actualitate

Relația românilor cu instituțiile financiare. Peste trei sferturi se declară mulțumiți de modul în care interacționează cu acestea

Ioana Oprean

Publicat

în

Un studiu de piață realizat în mediul on-line relevă date interesante în legătură cu integrarea financiară a consumatorului român. Peste 75% din cei chestionați au declarat că au o relație bună cu instituțiile financiare, fiind prezentate și motivele care stau la baza dificultăților în plata ratelor.

Reacţia pozitivă a băncilor la procedura concilierii este una îmbucurătoare, în contextul în care, potrivit celui mai nou studiu CSALB realizat în parteneriat cu Finzoom.ro, nivelul de integrare financiară a consumatorilor români este unul crescut: doar 8% dintre respondenţii online spun că nu folosesc niciun produs bancar şi nu deţin nici măcar un cont curent sau un card.

În general, românii nu au întâmpinat probleme cu banca sau cu un IFN, peste 75% dintre cei chestionaţi declarând că au o relaţie bună cu instituţiile financiare. Dintre românii care sunt nemulţumiţi de relaţia cu băncile/IFN-urile, 38% au menţionat comisioanele drept principala cauză, iar 33% condiţiile contractuale considerate dezavantajoase.

Un procent de 15% dintre cei intervievaţi spun că au dificultăţi la plata ratelor, iar printre principalele cauze care au dus la întârzieri se numără schimbarea situaţiei economice generale şi schimbarea situaţiei familiale (plasate pe primele două locuri de 55% dintre respondenţii la chestionar).

Dintre situaţiile familiale care generează dificultăţi în plata ratelor, cele mai importante sunt: pierderea locului de muncă pentru cel puţin un susţinător al familiei (37%), apariţia unei cauze/probleme medicale care necesită rezolvare urgentă (23%), precum şi scăderea venitului pentru cel puţin un membru al familiei (23%).

Studiul a fost realizat online, în luna iunie, pe un eşantion de 1.220 persoane intervievate, 34% cu vârsta cuprinsă între 45-64 ani şi 33% cu vârsta între 35-44 ani, majoritatea femei salariate (71%), cu o vechime de peste 15 ani (42%). Potrivit aceluiaşi studiu, produsele financiare cele mai folosite sunt cardurile de debit (28%), cardurile de credit (23%) şi conturile curente (21%), in timp ce credite deţin doar 13% dintre respondenţi.

Vizibil, cuantificabil şi benefic – aşa descriu băncile efectul implicării CSALB în rezolvarea problemelor dintre consumatori şi instituţiile financiare. După aproape trei ani şi jumătate de activitate a Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) se constată o deschidere din ce în ce mai mare a instituţiilor bancare din România către rezolvarea pe cale amiabilă a problemelor cu consumatorii.

Majoritatea băncilor au înfiinţat structuri interne dedicate, au pregătit personalul pentru interacţiunea cu echipa de conciliatori CSALB şi pentru soluţionarea amiabilă a cererilor consumatorilor, transmise către Centru. În plus, consumatorii sunt informaţi de existenţa CSALB încă de la semnarea contractelor, precum şi prin intermediul materialelor de informare disponibile în sucursale şi agenţii .

sursa: adevarul.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Profesorii au „teză” la strâns semnături: Sunt necesare pentru un demers legislativ care să blocheze măsuri din primul pachet fiscal

Lucian Daramus

Publicat

în

Profesorii au „teză” la strâns semnături: Demers legislativ de blocare a unor măsuri guvernamentale Sindicatele din învăţământ strâng semnături pentru susţinerea unui proiect de lege care să blocheze măsurile referitoare la educaţie din primul pachet fiscal asumat de executiv. Sindicaliştii susţin printre altele anularea prevederilor privind majorarea efectivelor de elevi la clasă şi mărirea normei […]

Citește mai mult

Actualitate

Radu Georgescu: „Toată lumea înţelege că România trebuie să reducă deficitul cu 60-100 miliarde lei, dar… fără concedieri și creșteri de taxe”

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Economistul Radu Georgescu: „Toată lumea înţelege că România trebuie să reducă deficitul cu 60-100 miliarde lei, dar… fără concedieri și creșteri de taxe” „Toată lumea înţelege că România trebuie să reducă deficitul cu 60-100 miliarde lei, dar fără concedieri, iar oamenii nu vor creșteri de taxe”, atrage atenția economistul Radu Geogescu. „În acest articol îţi […]

Citește mai mult

Actualitate

Noi măsuri fiscale pentru vânzarea rapidă de mașini: Ce trebuie să știe proprietarii despre impozitul datorat

Publicat

în

Noi măsuri fiscale pentru vânzarea rapidă de mașini: Ce trebuie să știe proprietarii despre impozitul pe care îl datorează Guvernul pregătește noi reguli fiscale pentru proprietarii de autovehicule care achiziționează și înstrăinează mijloace de transport în același an calendaristic. Potrivit unui proiect de act normativ publicat recent în dezbatere de Ministerul Dezvoltării, măsurile urmăresc simplificarea […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea