Rămâi conectat

Actualitate

Rata şomajului în Alba este de 5,59%. Peste 10.000 de persoane nu au un loc de muncă. RAPORT AJOFM

Publicat

în

someri AJOFM Alba a făcut publică situaţia şomajului la nivelului judeţului, la sfârşitul lunii septembrie 2014. Potrivit raportului,  un număr total 10.168 persoane figurau în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, dintre care 4.286 femei. Din cele 10.168 persoane înregistrate 3.276 persoane sunt şomeri indemnizaţi, iar 6.892 sunt persoane aflate în căutarea unui loc de muncă înscrise în evidenţele agenţiei fără a beneficia de drepturi băneşti.

Rata şomajului, la nivelul judeţului Alba, la finele lunii septembrie 2014 este de 5,59 %, înregistrându-se o uşoară creştere comparativ cu luna august, când procentul era de 5,56%.

Medierea muncii

Elit - Gustul Desăvârșit

Numărul persoanelor cuprinse la măsuri active în luna septembrie 2014 a fost de 2.398. În urma acordării acestor servicii s-a reuşit plasarea în muncă a 507 persoane, din care 262 persoane în locuri de muncă pe perioada nedeterminată, 245 persoane în locuri de muncă pe perioada determinată.
Încadrarea şomerilor după prima mediere a muncii – 156 persoane.

Informare şi consiliere profesională
În perioada 01.09.2014 – 30.09.2014  un număr total de 1.092 persoane au beneficiat de servicii de informare şi consiliere profesională.
Serviciile de informare şi consiliere profesională au fost acordate gratuit iar monitorizarea  acestor servicii s-a efectuat pe:

a)    categorii de vârsta astfel: 383 persoane sub 25 de ani, 170 persoane cu vârsta intre  25 – 34 ani, 239 persoane cu vârsta intre  35 – 45 ani,  300 persoane cu vârsta mai mare de 45 ani

b)  studii: 95 persoane cu şcoala generală incompletă, 209 persoane absolvenţi de şcoală generală, 223 persoane absolvenţi de şcoli profesionale, arte şi meserii, 406 persoane absolvenţi de liceu, 14  persoane absolvenţi ai şcolilor postliceale, 145 persoane absolvenţi de studii superioare.
Serviciile de consiliere şi orientare profesională au avut ca rezultat :
– încadrarea în muncă a 47 persoane.

Stimularea încadrării în muncă a absolvenţilor instituţiilor de învăţământ
Una dintre măsurile de prevenirea a şomajului şi stimularea ocupării tinerilor absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ este subvenţionarea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a acestei categorii de persoane, subvenţionare care se acordă diferenţiat în funcţie de nivelul studiilor absolvite de cel angajat. Utilizarea tuturor mijloacelor de informare în masă cu privire la măsurile active destinate tinerilor, informarea şi consilierea privind cariera tinerilor din anii terminali de studii a făcut posibilă angajarea a 84 absolvenţi, din care 27 prin subvenţionarea locului de muncă.

Din cei 84 absolvenţi încadraţi, 3 au beneficiat de prima de încadrare prevăzută de lege, primă egală cu valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data acordării (500 lei).

Încadrarea în muncă prin stimularea mobilităţii forţei de muncă
În luna septembrie 2014 au beneficiat de aceste stimulente financiare 5 persoane care s-au încadrat în altă localitate cu schimbarea definitivă a domiciliului  – aceste persoane au primit o primă de instalare, acordată din bugetul asigurărilor pentru şomaj, egală cu de şapte ori valoarea indicatorului social de referinţă (unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează prestaţiile băneşti, cu excepţia indemnizaţiei de şomaj, suportate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, care în acest moment are valoarea de 500 lei) în vigoare la data instalării şi o persoană s-a încadrat într-o localitate la o distanta mai mare de 50 de km fata de domiciliul stabil (această persoană a primit o primă de instalare egala cu de două ori valoarea indicatorului social de referinţă).

Încadrarea în muncă a şomerilor înainte de expirarea perioadei de  indemnizare
În scopul prevenirii şomajului de lungă durată şi stimulării şomerilor de a se încadra în muncă înainte de expirarea perioadei de indemnizare, s-au acordat alocaţii 30%  pentru un număr de 37 şomeri, din care 19 sunt femei, respectiv 100% pentru 2 absolvenţi  care s-au  încadrat în muncă  înaintea perioadei de indemnizare.
Structura pe grupe de vârstă a persoanelor beneficiare de alocaţii pentru încadrarea înainte de expirarea indemnizaţiei de şomaj se prezintă astfel: 2  persoane cu vârsta mai mică de 25 ani;  6  persoane au vârsta cuprinsă între 25-35 ani; 13  persoane au vârsta cuprinsă între 35-45 ani; 18  persoane au vârsta de peste 45 ani.

Încadrarea în muncă a persoanelor cu vârsta de peste 45 ani sau şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale
Şomajul în rândul acestor categorii de persoane constituie una din problemele stringente ale pieţei forţei de muncă. În luna septembrie 2014 au fost încadraţi în muncă din aceasta categorie un număr de 235 şomeri din care 37 cu subvenţionarea locului de muncă.
După mediul de provenienţă persoanele încadrate din această categorie se structurează astfel:
–     139 persoane din mediul urban
–       96 persoane din mediu rural
După statutul persoanei înregistrate persoanele încadrate din această categorie pentru care s-au subvenţionat locurile de muncă (37) se structurează astfel :
–      26 şomeri neindemnizaţi
–      11 şomeri indemnizaţi.

Încadrarea în muncă persoanelor cu handicap
Prin aplicarea setului de măsuri active prevăzute pentru promovarea incluziunii sociale a persoanelor cu handicap, a serviciilor personalizate pentru acest grup ţintă, s-a reuşit încadrarea în muncă, a 4 persoane fără subvenţionarea locului de muncă.

Activitatea prin reţeaua EURES
În cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba funcţionează compartimentul EURES. Consilierul EURES specializat în probleme de mobilitate a forţei de muncă, oferă persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă:
–  obţinerea unui loc de muncă în condiţii sigure, facilitând întâlnirea dintre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă şi angajatori recomandaţi de reţeaua EURES din statele membre UE
–  servicii gratuite de mediere privind încadrarea în muncă în străinătate;
–  informaţii detaliate asupra locurilor de muncă adecvate şi despre condiţiile de viaţă şi de muncă din alte state.

Din activitatea desfaşurată a rezultat că principalele obstacole în calea mobilităţii lucrătorilor români în spaţiul european sunt necunoaşterea limbii străine de circulaţie europeană solicitată de angajator şi insuficienta informare a persoanelor în căutarea unui loc de muncă în altă ţară europeană asupra condiţiilor de muncă şi de viaţă din statul respectiv.
În acest context, serviciile de informare, consiliere şi mediere oferite de reţeaua EURES sunt foarte importante în prevenirea fenomenului migratiei ilegale şi, mai ales, în gestionarea migraţiei legale.
Referitor la activitatea Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba menţionăm faptul ca în luna septembrie 2014, prin intermediul consilierului EURES, s-au procesat solicitările pentru locuri de muncă în spaţiul european pentru un număr de 44 persoane, din care 15 femei, ţara cea mai solicitată fiind Spania, iar ocupaţia cea mai vizata cea de lucrător în agricultură. Datorită faptului că majoritatea procedurilor de aplicare presupun, în urma demersurilor făcute de consilierul EURES local, contactul direct între angajator şi persoana în căutarea locului de muncă, sub forma unei convorbiri telefonice sau prin mijloace electronice, nu toţi solicitanţii anunţă finalitatea negocierilor, având în vedere că nu există obligativitate în acest sens. În luna septembrie 2014, nicio persoană nu a comunicat despre obţinerea unui loc de muncă în străinătate.

Protecţia drepturilor cetăţenilor români care lucrează în străinătate şi sistemele de securitate socială
În perioada 1.09.2014 – 30.09.2014, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a primit de la persoane fizice interesate 6 cereri pentru eliberarea formularelor europene E301/ U1/ U002, în vederea certificării perioadelor de asigurare realizate în sistemul asigurărilor pentru şomaj din România, pentru obţinerea prestaţiei de şomaj în alte state ( Spania ). Pentru certificarea legată de membrii familiei ai unei persoane aflate în şomaj, care trebuie luaţi în considerare la calculul prestaţiilor, în cadrul AJOFM Alba au fost primite 6 solicitări pentru care s-au completat formularele E302/ U006, fiind eliberate pentru Spania. S-a mai eliberat un formular U009 pentru confirmarea înregistrării în urma exportului prestaţiilor de şomaj din Spania.

Bugetul asigurărilor pentru şomaj
În perioada 1.09 – 30.09.2014, Agenţia  Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a cheltuit următoarele sume de bani, pentru aplicarea măsurilor active de ocupare a forţei de muncă :
–    organizarea şi desfăşurarea cursurilor de formare profesională  –  16.313 lei;
–    ocuparea forţei de muncă prin acordarea de alocaţii pentru şomerii care se încadrează înainte de expirarea perioadei de şomaj – 29.922 lei
–    încadrarea şomerilor în vârstă de peste 45 de ani şi a întreţinătorilor parinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale prin subvenţionarea locului de muncă  – 288.990 lei;
–    încadrarea prin subvenţionarea locurilor de muncă a persoanelor cu handicap – 2.550 lei;
–    încadrarea prin subvenţionarea locurilor de muncă a şomerilor care mai au 3 ani până la împlinirea vârstei de pensionare  – 7.500 lei
–    încadrarea absolvenţilor din instituţii de învâţământ prin subvenţionarea locului de muncă -78.423 lei;
–  încadrarea prin încheierea de contracte de solidaritate, în baza Legii 76/2002 – 15.560 lei;
– încadrarea prin subvenţionarea angajatorilor care angajează elevi şi studenţi, în baza Legii 72/2007 – 4.753 lei.
În timp ce pentru măsurile pasive s-au facut plăţi astfel :
–    indemnizaţia de şomaj, plăţi compensatorii  – 1.607.867 lei
–    contribuţii aferente la asigurările sociale şi de sănătate ale şomerilor – 639.535 lei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

ACCIDENT rutier pe DN1, Sebeș – Sibiu: Un microbuz cu 6 persoane s-a răsturnat în Cristian

Publicat

în

ACCIDENT rutier pe DN1, Sebeș – Sibiu: Un microbuz cu 6 persoane s-a răsturnat în Cristian

DN 1, km. 323+800, in afara localitatii Cristian, trafic ingreunat, dupa ce un microbuz condus dinspre Saliste spre Cristian, la coborarea de pe Hula Sacelului, s-a rasturnat pe carosabil, blocand sensul Sibiu – Saliste.

Este vorba despre un microbuz destinat transportului de persoane, capacitate 8+1, in care se aflau conducatorul auto, 35 de ani, plus cinci pasageri, toti cetateni straini. Unul dintre pasageri, barbat 43 de ani, va fi transportat la spital, constient.

Elit - Gustul Desăvârșit

Microbuzul tracta o platforma pe care se afla un alt microbuz. Cercetarile continua in vederea stabilirii tuturor circumstantelor producerii acestui accident rutier.

Trei echipaje SMURD din cadrul ISU Sibiu au intervenit de urgență pentru acordarea de asistență medicală pentru șase persoane care se aflau într-un microbuz care s-a răsturnat pe DN 1,Cristian.

La fața locului, echipajele SMURD au evaluat medical toate persoanele implicate și au oferit îngrijiri medicale.

O persoană de sex masculin, în vârstă de aproximativ 43 de ani a fost transportată la UPU Sibiu cu un traumatism de umăr.

Celelalte cinci persoane au refuzat transportul la spital. Au transmis reprezentanții ISU Sibiu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vangelis a încetat din viață la vârsta de 79 ani. Compozitorul grec, autor al unei coloane sonore premiată cu Oscar

Publicat

în

Vangelis a încetat din viață la vârsta de 79 ani. Compozitorul grec, autor al unei coloane sonore premiată cu Oscar

Vangelis, compozitorul grec a cărui muzică electronică pentru filmul „Chariots of Fire” a fost recompensată cu un premiu Oscar şi s-a numărat printre cele cele mai cunoscute coloane sonore din anii 1980, a încetat din viaţă la vârsta de 79 de ani, a anunţat joi agenţia de presă ANA, informează Reuters.

Vagelis a murit marţi seara, potrivit agenţiei de presă elene, care a citat un anunţ al biroului avocaţilor, fără a preciza cauza decesului.

Elit - Gustul Desăvârșit

sursa: agerpres.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Platforma ce permite schimbarea furnizorului de curent și gaze, în 24 de ore, va fi funcțională în 2022. Declarațiile preşedintelui ANRE

Publicat

în

Platforma ce permite schimbarea furnizorului de curent și gaze, în 24 de ore, va fi funcțională în 2022. Declarațiile preşedintelui ANRE

Platforma unică la nivel naţional destinată schimbării de către clienţii finali a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale va fi gata anul acesta, a afirmat, pentru AGERPRES, Dumitru Chiriţă, preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie.

Prin intermediul acestei platforme, clientul final reduce timpul de schimbare a furnizorului de la 21 de zile la 24 de ore.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Proiectul este finanţat din fonduri europene nerambursabile în proporţie de 98%. Odată cu finalizarea proiectului, această iniţiativă demonstrează, încă o dată, importanţa pe care ANRE o acordă optimizării proceselor operaţionale, în scopul diminuării birocraţiei şi consolidării concurenţei în sectorul energiei”, a precizat Chiriţă.

Potrivit acestuia, contextul energetic actual a scos în evidenţă faptul că avem nevoie mai mult ca oricând de o Uniune Europeană mai integrată şi mai solidară inclusiv în ceea ce priveşte investiţiile în sectorul energetic.

„Provocările din ultimii ani ne obligă să luăm decizii rapide şi eficiente pentru a atenua efectele crizelor pe care le parcurgem. Una dintre soluţii este promovarea energiei regenerabile, dublată de creşterea capacităţii de stocare în vederea atenuării dezechilibrelor din sistem, fapt care ar conduce la reducerea sau eliminarea dependenţei de gazul din import şi ar contribui la atingerea obiectivelor asumate la nivel european”, a completat preşedintele ANRE.

Astfel, România a aprobat Planul Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice, din care rezultă o suplimentare a capacităţilor de producţie instalate în surse regenerabile de circa 7.000 MW până în 2030, respectiv 3.700 MW – surse fotovoltaice, 2.300 MW – surse eoliene şi 1.000 MW – surse hidro.

Acum, la nivelul Comisiei Europene se analizează propunerea ca noua ţintă de energie regenerabilă să crească de la 32% la 40% până în anul 2030.

„Anul 2022 este un an în care dorinţa de a investi în capacităţi de producţie a revenit în actualitate. De la începutul anului până în prezent, ANRE a eliberat autorizaţii de înfiinţare pentru 245 MW şi mai avem în lucru cereri de autorizaţii de înfiinţare pentru 816 MW – producţie solară şi 7,4 MW – stocare. O atenţie deosebită acordăm prosumatorilor, care, în ultimii ani, au înregistrat o evoluţie spectaculoasă. Dacă în 2019 aveam 303 prosumatori, am crescut în 2020 la 1.634 şi, la sfârşitul lunii februarie 2022, aveam 14.305 prosumatori cu o putere instalată de 95 MW. Estimăm că până în 2030 vom ajunge la circa 700 MW”, a susţinut Chiriţă.

O altă resursă regenerabilă puţin folosită este apa geotermală, care, spre exemplu, în Bucureşti ar asigura încălzirea şi apa caldă la preţuri mult mai mici decât actualii producători. Această metodă se foloseşte deja cu succes în două oraşe, a amintit el.

Pe lângă preţul scăzut al MWh, mai sunt cel puţin trei avantaje: se reduc semnificativ pierderile în conducte, se reduce poluarea şi se reduce consumul de gaze.

O altă investiţie utilă şi obligatorie, concomitent cu investiţiile în surse regenerabile de producere, este în capacităţi de stocare la un nivel de cel puţin 2.000 MW, pentru a contribui la echilibrarea sistemului energetic naţional, a mai spus oficialul ANRE.

sursa: economica.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare