Proces îndelungat pentru înmatricularea mașinilor second-hand cumpărate din UE: taxe și acte necesare

Dacă doriți să înmatriculați o mașină second-hand cumpărată din străinătate, trebuie să aveți în vedere faptul că procedurile necesită mult timp și o sumedenie de acte de întocmit. Printre etapele necesare de parcurs se numără: programări la Registrul Auto Român, traducerea documentelor mașinii, după care următoarea destinație este la Finanțe și la Primărie iar în final la Serviciul înmatriculări auto.

Aţi cumpărat o maşină second hand din străinătate şi vreţi să o înmatriculaţi în România? Înarmaţi-vă cu răbdare, căci aveţi mai mulţi paşi de parcurs şi o multitudine de documente de obţinut până să vă urcaţi la volanul autoturismului.

Primul lucru este să vă programaţi la Registrul Auto Român, iar ca să nu pierdeţi timpul, cel mai bine e să o faceţi online, pe site-ul RAR, ori telefonic, la numărul de telefon 0219672. Tot online vă puteţi programa la Serviciul de înmatriculări auto şi e bine ca cele două programări să le faceţi deodată, lăsând un interval de circa 15 zile între cele două programări, ca să aveţi timp să parcurgeţi toţi paşii pentru completarea dosarului necesar înmatriculării.

Ce înseamnă autenticitatea RAR a unui autovehicul? Registrul Auto Român evaluează starea elementelor de identificare a autovehiculului şi stabileste caracteristicile sale constructive, scrie pe site. Altfel spus, se verifică dacă sunt originale seria saşiu/caroserie, seria motor şi/sau nu au fost supuse unor modificări neautorizate, dacă documentele maşinii sunt autentice şi dacă maşina nu figurează ca fiind furată, într-o bază de date cu vehiculele date în urmărire pe plan internaţional. În cazul în care totul e în regulă, RAR eliberează certificatul de autenticitate, Cartea de identitate auto, dovada ITP.

Taxele, în total, se ridică la 540 lei, sumă în care este inclusă şi taxa Inspecţiei tehnice.

Acte necesare:

  • cerere completată de către solicitant pe propria sa răspundere
  • documentele de înmatriculare din statul în care a fost înmatriculat autovehiculul
  • act de identitate solicitant
  • cartea de identitate a vehiculului din ţara de provenienţă

Următorul drum va fi la un Birou de copiat acte – neapărat unde există şi traducător autorizat – unde vi se vor traduce documentele maşinii (cartea maşinii şi contractul de vânzare-cumpărare sau factura), şi vi se vor pregăti dosarele cu actele necesare pentru fiecare instituţie în parte la care mai trebuie să ajungi. La Oradea, întreaga afacere a costat 60 lei.

De la Biroul de copiat acte, vi se vor înmâna trei dosare. Primul, ca să mergeţi la Finanţe, pentru un aşa zis Certificat fiscal care să arate că nu e nevoie să achiţi TVA la stat pentru maşina veche. Acest certificat se obţine pe baza unei cereri (gata completată la biroul de copiat acte).

Acte necesare:

  • copie după cartea de identitate a maşinii, faţă verso
  • copie act de identitate
  • copie după contract de vânzare cumpărare
  • Certificatul se eliberează în maxim 5 zile, gratuit.

Un alt dosar este pentru Primărie, unde veţi fi luat în evidenţă ca proprietar.

 Acte necesare:

  •  Contract de vânzare-cumpărare auto (original + copie)
  • Cartea de identitate a maşinii, primită de la PAR. (original + copie)
  •  Actul de identitate (original şi copie)
  •  Fişa de înmatriculare auto (original + copie)

Funcţionarul va face demersurile ca să fiţi luat în evidenţă, ca proprietar al autoturismului, şi va viza toate documentele cu care, în final, veți ajunge Serviciul înmatriculări auto. Cumpărătorul ia maşina cu impozitul plătit pe anul în curs, obligaţia de a plăti impozit îi revine de la 1 ianuarie în anul următor.

 Pe baza fişei de înmatriculare auto (întocmită la biroul de copiat auto) pe care îl veţi prezenta, împreună cu actul de identitate, la un broker de asigurări, pentru prima încheierea primei poliţe de răspundere civilă auto. Tarifele diferă, în funcţie de compania de asigurare. La Serviciul de Înmatriculări, trebuie să vă prezentaţi în ziua şi ora la care v-aţi programat. Dacă nu, va trebui să faceţi o nouă programare.

Acte necesare:

  • cererea de înmatriculare auto
  • Fişa de înmatriculare vizată la Primărie
  • Asigurarea auto obligatorie – RCA valabil pe minim 6 luni (original + copie)
  • Contractul de vânzare-cumpărare al maşinii
  • Brief-ul mic şi brief-ul mare
  • ITP-ul de la R.A.R.
  • Certificat de autenticitate de la RAR – este valabil doar 60 de zile
  • Plăcuţele de înmatriculare originale (dacă nu, dovada că a fost adusă pe trailer)
  • Cartea de identitate a maşinii (original şi copie)
  • Traducerile autorizate după cartea maşinii şi după contractul de vânzare-cumpărare sau factura
  • Certificatul de atestare fiscală

În plus, vor mai fi necesare:

  • Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare – 37 RON (se achită la poliţist);
  • Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare; (40 lei – numere la rând sau 85 de lei pentru numere preferenţiale).

 Serviciul de înmatriculări, în Oradea cel puţin, eliberează în 2 ore numerele de înmatriculare şi o dovadă înlocuitoare pentru talonul maşinii care va fi trimis la domiciliu în termen de 5 zile.

sursa: adevărul.ro

 

Adela SPĂTAR

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...