Rămâi conectat

Actualitate

Pe valea Arieșului, la Sălciua, a debutat azi Festivalul ”Floare de Folk” – ediția a VI-a

Publicat

în

La sfârșitul acestei săptămâni, în perioada 25-27 septembrie, în comuna Sălciua are loc o nouă ediție a festivalului ”Floare de Folk”, eveniment organizat de Asociația de turism pentru tineret ”Adeona”, Asociația ”S.O.S. Terra Nostra”, Asociația CSR Nest cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Sălciua.

 

Festival Floare de FolkFestivalul ce se desfășoară în curtea Complexului ”Adeona Apuseni” reunește nume celebre ale muzicii folk românești, oameni de munte și colaboratori, participanții putându-se caza aici în limita locurilor disponibile și la alte pensiuni din localitatea Sălciua, sau să campeze pe terenul din imediata apropiere.

Elit - Gustul Desăvârșit

 

În programul festivalului, organizatorii au anunțat pentru azi o seară dedicată oamenilor de munte, a celor ce iubesc poveștile la foc de tabără și a celor care vor vrea să trăiască o noapte cu milioane de stele, la munte, sub cerul liber, în jurul focului, alături de prieteni, pentru a cânta balade folk, cântece de munte și de voie bună.

 

Recitalul folk oferit de artiștii invitați care au confirmat participarea va avea loc în seara de sâmbătă, la ediția din acest an toți aceștia revenind cu drag la festival: Magda Puskas, Oana Dragomir, Emeric Imre, Ioan Onișor și apreciatul Mircea Vintilă. Totodată, în cele trei zile ale evenimentului, participanții au parte de activități sportive, iar iubitorii muntelui pot străbate împrejurimile pentru a descoperi o parte din frumuseți: Masivul Bedeleu cu peșterile ”Poarta Zmeilor” și ”Huda lui Papară”, Cascadele ”Vânătarele Ponorului” și ”Șipote”, Rezervația ”Scărița-Belioara” de la Poșaga sau alte locuri minunate.

 

Evenimentul ajuns la a șasea ediție își propune ca prin reunirea artiștilor ce duc mai departe muzica românească de calitate, cântată live, să aducă un plus la promovarea cântăreților de muzică acustică și folk, dar și să stimuleze turismul regional de pe Defileul Arieșului prin desfășurarea într-o locație deosebită, în apropierea mai multor frumuseți și rezervații naturale.

 

Ovidiu Culda


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

VIDEO| Cum a primit un șofer AER în loc de combustibil la benzinărie: „Furt pe faţă! Cică am băgat 300 de litri…de aer”

Publicat

în

VIDEO| Cum a primit un șofer AER în loc de combustibil la benzinărie: „Furt pe faţă! Cică am băgat 300 de litri…de aer”

Un șofer de tir roman a postat live pe Facebook imagini incredibile din care se vede cum din pompa unei benzinării de lângă Găești în loc de motorină iese aer.

Bărbatul a făcut o transmisie live pe Facebook dintr-o benzinărie din Găeşti, acolo unde, potrivit imaginilor, pe ţeavă iese doar aer în loc de combustibil.

Chiar şi-aşa, preţul creştea în timp real.

Elit - Gustul Desăvârșit

Şoferul a făcut haz de necaz, mai ales dacă ne gândim la ce preţ au ajuns benzina şi motorina.

„Hai să vă arăt cum se alimentează la pompe… funebre.

Ia uite la cum se alimentează un camion cu aer, cum se fură la pompă, mânca-v-aş sufletul.

Vii la pompă să alimentezi şi uite.

Ia să vedem, înregistrează? Ia uitaţi… Ia ziceţi, băi fraţilor, veniţi şi alimentaţi.

E bun, nu? Furt pe faţă! Cică am băgat 300 de litri… de aer. După ce că e 9 lei motorina, am primit aer”, a spus bărbatul.

După minute în şir în care din pompă a ieşit doar aer, aparatul a înregistrat o cantitate de 403 litri, potrivit bărbatului.

Imaginile au ajuns şi la poliţiştii din Dâmboviţa care vor verifica cele întâmplate.

Sursa: adevarul.ro

Video: Facebook – Petre Paraschiv


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Creșterea prețului aduce revenirea la numerar: Oamenii vor să numere fiecare bănuț

Publicat

în

Creșterea prețului aduce revenirea la numerar: Oamenii vor să numere fiecare bănuț

Majorarea prețurilor din ultima perioadă i-a determinat pe oameni să reducă cheltuielile efectuate cu cardul preferând în schimb plata cu sume de bani în numerar și acest lucru pentru a avea un control mai riguros asupra bugetului.

Oficiile poștale au gestionat 801 de milioane de lire sterline în retrageri personale de numerar în iulie, cel mai mult de când au început înregistrările în urmă cu cinci ani.

Este o creștere cu peste 20% față de un an mai devreme.

Elit - Gustul Desăvârșit

Natalie Ceeney, președintele Cash Action Group, a declarat că arată că oamenii ”numără literalmente banii” în timp ce se confruntă cu creșterea prețurilor.

”Este în mod absolut din cauza crizei costului vieții”, a spus doamna Ceeney, care a prezidat revizuirea independentă a Guvernului, Acces la numerar.

”Oamenii vor scoate numerar și îi vor pune fizic în oale, spunând: asta am pentru facturi, asta am pentru mâncare și asta este ceea ce a mai rămas”, Aa mai adăugat Ceeney.

Prețurile cresc în prezent mai repede decât au crescut timp de 40 de ani

Creșterea costului vieții pune o presiune asupra finanțelor oamenilor, deoarece veniturile nu reușesc să țină pasul.

În total, 3,32 miliarde de lire sterline în numerar au fost depuse și retrase la ghișeele oficiilor poștale în iulie, cu 100 de milioane de lire sterline mai mult decât în ​​iunie.

Retragerile personale de numerar, la 801 milioane de lire sterline, au crescut cu aproape 8% de la o lună la lună și cu peste 20% de la an la an.

Este cea mai mare sumă de când au început înregistrările în urmă cu cinci ani și doar a doua oară când retragerile personale de numerar au depășit 800 de milioane de lire sterline. Ultima dată a fost decembrie 2021 și există întotdeauna o creștere a retragerilor în acea perioadă a anului, a spus oficiul poștal, potrivit unui articol publicat de BBC.

Oficiul poștal a redus volumul suplimentar de retrageri de la cele 11.500 de sucursale ale sale pentru ca mai mulți oameni să apeleze la numerar pentru a-și ajuta să-și gestioneze bugetele săptămânal și adesea zi de zi.

De asemenea, a mai spus că s-a datorat parțial faptului că mai mulți oameni au ales să aibă un loc de ședere, cercetările recente ale oficiului poștal constatând că 71% dintre britanicii care plănuiesc să plece în vacanță în Marea Britanie anul acesta intenționau să scoată numerar înainte de a pleca.

Martin Kearsley, director bancar la Oficiul Poștal, a declarat: ”Vedem din ce în ce mai mulți oameni care depind din ce în ce mai mult de numerar ca modalitate testată de a gestiona un buget. Fie că este vorba despre o vacanță în Marea Britanie sau dacă este pentru a ajuta la pregătirea pentru presiunile financiare așteptate în toamnă, accesul la numerar în fiecare comunitate este esențial”.

Numărând bănuții

Ceeney a declarat pentru BBC că este ușor de înțeles de ce crește utilizarea numerarului, având în vedere creșterea costului vieții.

”Numerarul este în declin de peste un deceniu, pandemia a accelerat acest lucru, dar acum revine și asta se datorează în mod absolut crizei costului vieții”, a spus ea.

”Ajută oamenii să bugeteze, deoarece folosirea numerarului înseamnă că literalmente poți număra banii. Știm cu toții că, dacă plătești cu un card, este atât de ușor să cheltuiești bani pe care nu îi ai și apoi să ajungi la supraîncărcare. Dacă ai doar 30 de lire sterline pentru toată săptămâna, păstrarea acestora în bancnote și monede este în continuare cel mai eficient mod de a bugeta și de a controla cât cheltuiești”, a mai declarat Natalie Ceeney, președintele Cash Action Group.

Sursa: dcnews.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Avertisment ANPC: Mare atenţie la capcanele falselor promoţii de vară. Ce trebuie să știi românii care caută reduceri

Publicat

în

Avertisment ANPC: Mare atenţie la capcanele falselor promoţii de vară. Ce trebuie să știi românii care caută reduceri

Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, îi avertizează pe români să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii! Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori. Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează Paul Anghel, potrivit Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

El a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor.

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel.

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne sesizeze orice abatere şi îi asigur că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a încheiat Paul Anghel.

Sursa: wall-street.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare