Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

(P) Noi întrebăm, primarul Mugurel Sârbu continuă să tacă…

Publicat

în

Precizăm că în cele de mai jos nu-l acuzăm de absolut nimic pe domnul primar al Sebeşului, Mugurel Sârbu, dar dorim să-i adresăm din nou nişte întrebări şi, de asemenea, să emitem nişte ipoteze cu privire la prestaţia domniei-sale ca edil şef al Sebeşului.
Ipoteza cheltuirii aiurite (sau cu interese ascunse) a banului public
Este posibil (observaţi că, deşi noi avem certitudinea, nu facem publică decât ipoteza) ca domnul primar Mugurel Sârbu să profite (şi să fi profitat şi în trecut) de lipsa de interes a consilierilor locali, pentru a aloca fonduri de la buget, pentru tot felul de studii, care… nu vor fi puse în practică niciodată? Astfel, deşi Primăria Sebeş se afla în posesia unui studiu de fezabilitate pentru şoseaua de centură (cea menită să descongestioneze traficul în Sebeş) încă din luna mai a anului 2008, în anul 2009, la puţin timp după instalarea lui Mugurel în fotoliul de primar, a fost luată decizia întocmirii unui nou proiect. Ignorând faptul că primul proiect era deja finalizat şi plătit din fonduri guvernamentale, pentru a-şi satisface orgoliul personal (sau, poate, pentru a sluji anumite interese), domnul primar a decis să se mai cheltuie încă 60.600 de lei pentru întocmirea unui alt studiu de prefezabilitate şi a încă 989.054 lei, pentru un nou studiu de fezabilitate, de la bugetul local, chiar cu riscul contractării unui credit bancar pentru o lungă perioadă de timp. Contractul pentru executarea acestor studii a fost semnat cu SC Pory România SRL în data de 21 decembrie 2009. Soluţia tehnică propusă de această societate, prin studiile respective, era o şosea de 8,2 kilometri şi costa 37 de milioane de euro. Proiectul a fost adoptat în Consiliul Local Sebeş cu 16 voturi pentru şi 3 abţineri, dar în scurt timp au apărut problemele. Când a venit vorba de respectarea obligaţiilor asumate prin contract de către Primăria Sebeş, plăţile restante către SC Pory România SRL, fără a mai da explicaţii consiliului, primarul Sârbu a „mascat” aceste cheltuieli în bugetul votat… la începutul acestui an!!!
Ipoteza cheltuielilor acoperite de către sebeşeni, pentru „aventurile” administrative ale primarului Mugurel Sârbu
Desigur, noi emitem doar o „ipoteză” ce poate fi verificată (dacă vreo instituţie a statului va fi interesată) studiindu-se Anexa nr.1b cap. 84.02, la poziţia „Alte cheltuieli de investiţii” defalcate pe categorii de bunuri repartizate pentru cap. 84.02 – Transport, unde este alocată suma de 845.000 de lei pentru „Construire şosea de centură a Municipiului Sebeş cu statut de drum urban (SF+ Doc. identificare), alţi 60.000 de lei urmând a fi alocaţi în acelaşi scop, prin capitolul „Alte cheltuieli asimilate investiţiilor”. Şi cheltuielile astea s-au aprobat în consiliu (cu minimum de voturi) aşa că, prin HCL nr.5/2012, 200.000 de euro din banii bugetului local (strâns de la sebeşenii plătitori de taxe şi impozite) au fost alocaţi unui proiect devenit inutil, prin demararea lucrărilor la autostrada Sibiu-Orăştie. Şi se mai pare că, tot „ipotetic” vorbind (ca să nu acuzăm şi să se supere justiţiarii pe noi), la suma de mai sus, plătită din buzunarul sebeşenilor, se adaugă obligaţia ca „Municipiul Sebeş” să plătească suma de 845.101 lei, plus obligaţia de a plăti cheltuielile de judecată, în valoare de 78.000 de lei, plus alte cheltuieli precum taxa percepută de executorul judecătoresc… Prin reprezentantul ei plătit, Primăria Sebeş a depus un recurs care, tot ipotetic vorbind, nu are şanse de reuşită, dar care va genera la rândul lui alte cheltuieli. Tot „ipotetic”, numărul dosarului este 421/298/2012, iar următorul termen de prezentare în instanţă este stabilit pentru data de 3 aprilie 2012. Tot ipotetic vorbind, poate că toate aceste cheltuieli aiurite din banul public, muncit cu greu de către sebeşeni, ar trebui imputate direct primarului şi (de ce nu?) consilierilor care i-au cântat în strună. Că cel puţin primarul are de unde, din moment ce, „ipotetic” vorbind, el a atras 8 milioane de euro din bani europeni, spre… propriile firme! Nicidecum spre municipiul pe care-l reprezintă… deocamdată.
Întrebări binevoitoare pentru domnul Mugurel Sârbu
Deci, cu ipotezele e clar. Nu sunt acuze sau învinuiri. Sunt doar expresia firească a nedumeririi cetăţenilor, care aşteaptă să fie lămuriţi. Lămurire care poate veni pe două căi: de la primarul „Minciunel” Sârbu sau de la… instituţiile statului ce ar trebui să-şi facă datoria în acest caz. Şi, ca să rămânem în spaţiul „benevolent”, avem să-i adresăm şi câteva întrebări binevoitoare primarului Mugurel Sârbu:
1. Ce înseamnă oare „elaborare SF, PT pentru investiţia de semaforizare a municipiului Sebeş, la preţul (deloc mărunt) de 16.807 lei fără TVA, contract semnat în septembrie 2009 cu firma „Elproco Impex SRL”?
2. E adevărat că acum consilierii se opun montării semafoarelor în zona centrală a Sebeşului, considerând că acestea nu fac altceva decât să blocheze inutil traficul, cu atât mai mult cu cât acum sunt speranţe ca traficul să fie descongestionat, odată cu darea în folosinţă a porţiunii de autostradă ce trece pe lângă municipiul Sebeş?
3. Este adevărat că în bugetul aprobat pentru acest an mai este alocată şi suma de 450.000 de lei, pentru un „Sistem de monitorizare video a fenomenului infracţional în Municipiul Sebeş”, în condiţiile în care în ultimii ani nu s-a mai construit niciun bloc ANL şi niciun bloc de locuinţe sociale, iar numărul cererilor pentru acest gen de locuinţe este în continuă creştere?
În final ne permitem să atragem atenţia primarului şi consilierilor municipali din Sebeş că încheierea mandatului nu înseamnă şi încheierea răspunderii, pentru deciziile luate în ultimii patru ani. Cheltuirea banului public fără cel mai elementar simţ al răspunderii de către primar, cu acordul unora dintre consilieri, este o faptă foarte gravă şi, graţie sesizărilor apărute în presa locală şi naţională, în multe cazuri similare, DNA şi alte instituţii abilitate au demarat numeroase anchete finalizate cu trimiterea în judecată şi chiar cu condamnarea celor învinuiţi! Suntem curioşi dacă cele de mai sus vor fi considerate de aceste instituţii ca „sesizări” şi vor fi demne de cercetat mai amănunţit…

Biroul de Investigaţii Radio Orion Sebeş


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Opinii - Comentarii

19 mai 1919: A fost înființată organizația non guvernamentală „Salvați Copiii”

Publicat

în

19 mai 1919: A fost înființată organizația non guvernamentală „Salvați Copiii”

Salvați copiii este o organizație neguvernamentală internațională a cărei scop este de a acorda sprijin copiilor care au nevoie de ajutor din întreaga lume. A fost înființată în anul 1919 în Marea Britanie.

Scopul principal al asociației este dezvoltarea proiectelor care aduc îmbunătățiri substanțiale și de lungă durată în folosul copiilor. Face parte din International Save the Children Alliance care este compusă din alte 27 de organizații naționale. International Save the Children Alliance este un ONG cu statut consultativ pe lângă consiliul Economic și Social al ONU.

“Salvaţi Copiii România” este o organizaţie neguvernamentală, de utilitate publică, non-profit, care militează activ pentru drepturile şi protecţia copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului.

Elit - Gustul Desăvârșit

Programele Organizaţiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atenţie deosebită către cei aflaţi în situaţii dificile – copiii din comunităţile dezavantajate, copiii victime ale violenţei, exploatării prin muncă, traficului sau neglijării, copiii refugiaţi etc. În cei 26 de ani de activitate, peste 1.340.000 copii au fost implicaţi în campaniile şi programele desfăşurate de Organizaţie.

Salvaţi Copiii România este membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări Misiunea Organizației Salvați Copiii România este de a obține progrese marcante privind modul în care copiii sunt tratați și de a produce schimbări imediate și de durată în viața acestora. Viziunea Salvați Copiii România este o lume în care fiecărui copil îi este respectat dreptul la viață, protecție, dezvoltare și participare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Opinii - Comentarii

16 mai| Prima eclipsă totală de lună din 2022: De unde se poate vedea „Luna sângerie”, în România

Publicat

în

16 mai| Prima eclipsă totală de lună din 2022: De unde se poate vedea „Luna sângerie”, în România

Luni, 16 mai, va avea loc un fenomen astronomic spectaculos și anume prima eclipsă lunară din 2022. „Lună sângerie” va putea fi observată și din România, însă pentru scurt timp.

O eclipsă lunară totală, care are loc atunci când Luna plină intră în umbra Pământului, va fi vizibilă în regiuni din Americi, Antarctica, Europa, Africa și Pacificul de Est. Între timp, o eclipsă penumbrală, un eveniment produs atunci când Luna se află în umbra mai redusă a Pământului, va fi vizibilă în Noua Zeelandă, Europa de Est și Orientul Mijlociu. Fred Espenak, om de știință specializat în eclipse, a catalogat eclipsa din 16 mai drept o „super-Lună”, adică o Lună la perigeu (cel mai aproape punct de Pământ), astfel că noi vom avea parte de „o eclipsă de super-Lună sângerie”.

Deși momentul exact va depinde în funcție de locul în care ne aflăm, Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” ne ajută și ne arată că eclipsa parțială va începe în data de 16 mai, la ora 05:28 (ora României). „Luna sângerie” își va atinge punctul maxim la ora 07:11 (ora României).
Prima dintre cele două eclipse lunare din 2022

Elit - Gustul Desăvârșit

Apoi, evenimentul se va sfârși la ora 08:55 (ora României). Faza penumbrală a eclipsei va începe cu o oră mai devreme și se va sfârși cu o oră mai târziu după eclipsa parțială.

Aceasta va fi prima dintre cele două eclipse lunare din 2022. Următoarea va avea loc în data de 8 noiembrie și va putea fi observată din Asia, Australia, America de Nord, regiuni din Europa de Nord și de Est, Arctica și mare parte din America de Sud.

„Luna sângerie” va apărea în data de 16 mai, ora 07:11 (ora României). Toate fazele eclipsei se vor sfârși la ora 08:55 (ora României).

Sursa: descopera.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Opinii - Comentarii

15 Mai: Ziua Internaţională a Familiei. Punctul central al interacţiunilor dintre generaţii, care ne susţine în momente de criză

Publicat

în

Cea de 27-a aniversare a Zilei Familiei vine într-un climat de criză medicală și socială la nivel global. Pandemia aduce în prim plan nevoia de a investi în politici de protecție socială pentru cei vulnerabili. Familiile duc greul crizei, având grijă de membrii lor, fiind alăturii de copiii care nu merg în perioada asta la școală și în același timp continuându-și responsabilitățile de la locul de muncă.

Familiile sunt „nucleul de bază” a societății – ne naştem în familii, iar cei mai importanţi ani în dezvoltarea noastră sunt petrecuţi în căminele noastre. Dar fiecare viața de familie este diferită, la fel cum avem culturi diferite, moduri de interacţiune diferite. Viețile noastre sunt atât de agitate, încât Ziua Familiei poate fi un bun prilej pentru a încetini acest ritm şi de a petrece timp cu familiile noastre.

Familia are un rol esenţial şi în asigurarea şi îmbunătăţirea sănătăţii copiilor, prin suport afectiv, îngrijire, vaccinare preventivă sau tratament când sunt bolnavi. În schimb, politicile publice şi programele sociale trebuie să-i asiste efectiv pe părinţi să-şi poată îndeplini acest rol şi trebuie să crească sprijinul financiar acordat familiilor, în special a celor aflate în dificultate sau situaţii vulnerabile.

Elit - Gustul Desăvârșit

De exemplu, prin măsuri cum sunt alocaţiile pentru copii sau ajutoarele acordate condiţionat, dacă părinţii le asigură copiilor o îngrijire preventivă sau dacă îi trimit la şcoală, s-a constatat îmbunătăţirea stării de sănătate a copiilor şi a rezultatelor lor şcolare.

De asemenea, politicile publice legate de timpul de muncă au impact asupra sănătăţii tuturor membrilor familiei, şi în special a noilor născuţi, ca şi concediul plătit pentru îngrijirea copilului. De exemplu, concediul de maternitate dă posibilitatea mamelor să alăpteze, ceea ce duce la riscuri mai mici de îmbolnăvire a nou-născuţilor, şi chiar şi a mamelor, iar concediul paternal ajută taţii să aibă relaţii mai apropiate de copiilor lor şi să-şi asume mai multe responsabilităţi în familie.

Au contribuit de asemenea la bunăstarea emoţională politicile publice privind timpul flexibil de lucru, care au dat mai mult timp părinţilor să se ocupe de copii şi să le asigure o îngrijire mai bună. Politicile şi programele privind siguranţa şi stabilitatea mediului familial au contribuit de asemenea la bunăstarea fizică şi emoţională a copiilor şi tinerilor.

Mai mult, e nevoie de politici adecvate şi pentru a ajuta familiile să-i poată îngriji nu doar pe cei cu dizabilităţi sau nevoi speciale, dar şi pe vârstnici, mai ales în actualele condiţii de îmbătrânire a populaţiei.

sursa: un.org tvr.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare