Ziarul Unirea
 

(P) Cum alegi nișa pe care să lansezi un magazin online

Tentația comerțului electronic este foarte mare pentru orice persoană care își dorește să se lanseze cu o afacere antreprenorială sau care vrea să-și extindă / diversifice sursele de venituri din business. Și cum să nu fi tentat când vezi în media atât de multe exemple de succes, statistici cu privire la creșteri de zeci de procente ale vânzărilor magazinelor online plus estimări cu privire la noi creșteri similare?! Când observi că poți porni o astfel de afacere cu un buget destul de mic, din economii sau credit bancar, cu siguranță tentația este și mai mare.

Potrivit unei cercetări de piață publicate recent, în 2018 numărul de magazine online din România a ajuns la 15.000, aproximativ dublu față de nivelul din anul 2017. Cu siguranță o ascensiune importantă se va consemna și în anul 2019, dar și în anii următori, căci crește numărul de români ce fac cumpărături online și crește și frecvența comenzilor de pe internet. Piață există, oportunități de business există. Concurența în creștere va face totuși și mai necesară excelența în e-commerce, nevoia de perfecționare permanentă a modului în care sunt oferite serviciile.

Mediul online pare destul de aglomerat, mai este loc de magazine online în orice domeniu? Probabil că da, căci piața este elastică și publicul caută magazine de nișă care pot satisface unele cerințe pe care marile magazine online le îndeplinesc mai greu, din motive de rigiditate legate tocmai de dimensiunile mari ale business-urilor respective. Chiar dacă te vei baza pe “firimituri”, poți avea rezultate foarte bune pe lângă marile vedete din e-commerce, căci inclusiv costurile micului tău e-shop sunt reduse în comparație cu cele ale granzilor.

Cele mai dinamice segmente de piață în e-commerce sunt electro – IT&C, îmbrăcăminte – încălțăminte – accesorii, beauty, home & deco, turism, cărți, papetărie, flori și cadouri, auto și moto. Aici poți găsi nișe pe care să activezi chiar dacă ai un buget redus pentru magazinul tău online.

Un prim pas pe care trebuie sa-l faci este sa iti alegi un nume pentru domeniul website-ului magazinului, apoi sa iti agajezi un designer care sa iti construiasca pagina web, dar si un serviciu de gazduire web de top, pentru ca aici nu se pune problema a face compromisuri.

Costurile de resurse umane sunt uneori amestecate cu profitul, căci adesea antreprenorii și familiile lor asigură partea de operare a micilor magazine, abia în timp angajând și personal suplimentar.

Poți să activezi astfel în IT cu un nou magazin online? Concurența este acerbă, dar și vânzările sunt pe val și vor fi tot așa în viitor. Este bine să cauți un segment pe care poți excela și să oferi și servicii cu valoare adăugată, precum livrarea ultra rapidă în oraș, service dedicat etc. Tot mai activ pare să fie și segmentul second hand / refurbished în IT&C.

Probabil cel mai ofertant domeniu este cel de fashion. Aici poți gândi o nișă în funcție de stilul pe care îl propui. Românii cheltuiesc foarte mulți bani pe haine și pantofi și poți avea o marjă mare de adaos comercial pentru că este mai dificil să se compare produsele. Poți merge pe producție românească, pe materiale din bumbac bio sau alte aspecte care atrag în acest moment.

Caută inspirație de pe piețele externe, vezi ce fel de magazine online există. Caută idei originale cel puțin la nivelul pieței românești. Evită să mergi prea departe în sensul de a oferi ceva “prea original”, pe care piața nu îl dorește și nu îl poate asimila. Încearcă să înțelegi trendurile de consum, vizitează mall-uri fizice, gândește în perspectivă.

Dacă îți alegi o nișă anume, caută foarte multe informații înainte de a lua o decizie. Este de preferat să ai cunoștințe în acel domeniu înainte de a lansa magazinul. Spre exemplu, poți lansa un magazin de articole sport, un magazin de instrumente muzicale, unul de ceasuri si ochelari de soare sau de produse bio. Este de preferat, ca mic comerciant, să alegi o nișă adresată unor persoane cu venituri medii și mari, unde poți acționa mai flexibil. Poți merge și pe segmentul alimentar, cu o abordare locală, pentru că această nișă pare să se dezvolte accelerat și în România.

Sursa foto: stock.adobe.com

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...