Ziarul Unirea

Odată cu primul ghiocel Încep lucrările de modernizare a intrării în Alba Iulia dinspre Munţii Apuseni

PNL - Alegeri Locale Partiale - 27 iunie

O lucrare de investiţii extrem de necesară şi mult solicitată mai ales de albaiulienii care locuiesc în zona Alba Iulia-Miceşti este cea de modernizare a DN 74 pe o lungime de aproape 3,5 km de la intersecţia dintre Calea Moţilor cu Bulevardul Victoriei până la ieşirea din Miceşti spre Şard. Ieri, primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă că a fost semnat contractul de execuţie pentru această lucrare. Licitaţia organizată de administraţie a fost câştigată de SC Elis Pavaje SRL Petreşti. „Lucrările vor începe efectiv cel mai devreme în luna martie când sperăm să nu avem surprize meteorologice care să ne întârzie”, spune Mircea Hava. Durata de execuţie este de 24 de luni, dar eu cred că la începutul anului viitor putem fi gata cu majoritatea lucrărilor. Vreau să spun, pentru că există o mare aşteptare, că în paralel cu realizarea proiectului de modernizare a drumului, vom avea o lucrare amplă de extindere a reţelei de canalizare. Ea se realizează tot printr-un proiect finanţat din fonduri europene, în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Mediu şi va fi realizată de SC Hidroconstrucţia SA Sebeş. (…) Dincolo de cifre şi date certe, cuantificabile, avem în faţă o imensă oportunitate, aceea de a transforma una dintre căile importante de acces în Cealaltă Capitală – Alba Iulia, într-un drum cu adevărat bun. Şi asta în condiţiile în care majoritatea investiţiilor în infrastructura României sunt fie blocate, fie amânate. Odată reabilitat DN 74, albaiulienii şi moţii vor avea din nou acea legătură strânsă pe care o ştim de secole însă într-o variantă mult mai modernă, după regulile şi viteza noului mileniu”.
Proiectul „Modernizare DN 74 de la km 99+870 la km 103+175, strada Zlatnei şi Calea Moţilor, municipiul Alba Iulia, judeţul Alba” este unul dintre proiectele pentru care Primăria municipiului Alba Iulia a primit finanţare europeană în cadrul Programului Operaţional Regional, axa referitoare la Planurile Integrate de Dezvoltare Urbană. În cifre el înseamnă 3305 ml străzi urbane modernizate, 33619 mp sistem rutier reabilitat, 7981 mp trotuare, 7182 mp spaţii verzi, 3191 mp reţea distribuţie apă, acces la proprietăţi, creşterea volumului de trafic cu peste 1600 vehicule, reducerea emisiilor de noxe cu 21 de procente şi crearea a 52 de noi locuri de muncă, totul cu o cheltuială totală de 21.712.036,63 lei din care 17.575.690,83 lei asistenţă financiară nerambursabilă.
Anca DINICĂ

ELIT

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Autonomia Ținutului Secuiesc, discutată din nou, de către UDMR. Un nou proiect de lege ajunge la Camera Deputaților

UDMR, unul dintre partidele care se află în actualul Guvern revine cu alt proiect de lege privind autonomia Ținutului Secuiesc.… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL| 3.697 cazuri noi de coronavirus în România. Bilanțul total ajunge la 676.968 de îmbolnăviri

Marți, 12 ianuarie 2021, Grupul de Comunicare Strategică a dat publicității noul bilanț al pandemiei de COVID-19 în România. Până… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

2 Comentarii

Dubas D 9 februarie 2011 at 17:09

Chiar am rámas f. impresionat cànd am fost acasá(pt cá sunt plecat din tará) si am constatat cá drumul dintre Alba si Sard este „catastrofal” ,mai ráu decàt pe timpul lu” Tovarásu”,tinànd cont de faptul cá ìn aceastá zoná locuiesc cei mai multi navetisti,oameni de afaceri,patroni,reprezentanti politici(cu f-tii importante) care cotizeazá sume importante(impozite,taxe…) cátre stat si sá nu mai vorbim de importanta „acestui drum” (cáci National nici pe departe nu poate fi numit) care leagá orase importante(sau cel putin erau considerate f. importante ìnainte…) a jud. nostru ca:Zlatna,Abrud,Càmpeni care ìn ultimul timp au fost cam dati uitárii inclusiv de cátre noi cei care ne-am náscut pe aceste „meleaguri”!Am fost foarte emotionat cànd am intrat astázi pe pagina voastrá(noastrá) si am citit despre intentia(ìn sfàrsit) a modernizárii DN 74!Vá felicit si vá doresc càt mai multe realizári de acest fel! Ìl salut pe aceastá cale si pe fostul coleg p.C.J. Ion Dumitrel care nu l-am vázut de multi ani!Sá auzim numai de bine!Dubas D.

Marcel A. 9 februarie 2011 at 23:09

DN 74, intre Alba Iulia si iesirea din Micesti are si va avea un rol important in circulatia urbana a municipiului Alba Iulia. Carcteristicile si starea arterei rutiere actuale nu mai corespunde si nici nu mai poate face fata traficului in crestere si a extinderii si dezvoltarii orasului in aceasta zona. Acest drum reproiectat si modernizat trebuie sa raspunda unor cerinte pentru viitor si credem ca acum este momentul ca elementele legate de dimensiuni, conectarea la sistemul retelei stradale a zonei, selectarea si modernizarea unor noi strazi in reteaua aceastei zone in vederea preluarii unei parti a traficului. Cele peste 1000 de vehicole fizice pe ora (cu un numar mai mare la orele de varf) si peste 15000 de vehicole pe zi creaza probleme circulatiei actuale la intrarea -iesirea din Alba Iulia spre Micesti. Drumul care rezulta din date pe cei 3,3 km. ar avea o latime de 10 m., cu mult sub ce inseamna un drum cu doua benzi pe sens ( 13 – 14 m.).
Edilii si proiectantii trebuie sa intrevada ca daca tot ce inseamna flux al circulatiei din Apuseni spre Alba Iulia, la care zilnic se adauga ,,naveta” spre oras (centru si zone industriale si de servicii) a celor care locuiesc in Micesti si vor locui mai multi in cartierele Alba – Micesti si Orizont , in perioada celor doi ani de modernizare a drumului , dar chiar si pentru viitor se vor confrunta cu probleme ale traficului. O solutie pentru descongestionarea circulatiei in zona ar fi prin realizarea unei legaturi moderne a Micestiului si cartierului Orizont la ,,orasul de jos” prin Barbant spre zona industriala de la iesirea din Alba Iulia spre Cluj, si o alta spre centrul de jos prin zona Ampoi III ( str. Emil Racovita). O solutie de viitor in vederea reducerii traficului pe aceasta artera , a optimizarii si a conectarii unor zone in dezvoltare la ,,orasul de sus” ar fi si modernizarea unei strazi paralele cu strada Zlatnei si calea Motilor de la intrarea in Micesti pe sub padure ( str. Nazareth Ilit) pana in cartierul Cetate. Solutii ar fi mai fi, insa inainte de toate, vointa si bani ar trebui sa fie.

Comentariile sunt oprite