Megalicitaţie la Transporturi pentru autostrăzi
Oficialii Ministerului Transporturilor (MT) vor organiza, în zilele rămase până la sfârşitul lunii noiembrie, licitaţii pentru desemnarea proiectanţilor şi executanţilor segmentelor de autostradă Nădlac – Arad, Timişoara – Lugoj şi Orăştie – Sibiu, care fac parte din Coridorul IV. Deşi toate aceste lucrări au, conform Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), termenele de intrare în execuţie mult depăşite, MT speră să găsească ofertanţi suficienţi pentru realizarea activităţilor de proiectare, întocmirea proiectelor tehnice şi execuţia a nu mai puţin de 156,57 kilometri de autostradă.
Cum suma pusă la bătaie depăşeşte 1,3 miliarde de euro, iar finanţarea din fonduri puse la dispoziţie de Comisia Europeană dar şi de statul român „este disponibilă”, licitaţia pare deja un succes. Asta dacă nu am fi obişnuiţi cu tergiversări, acuzaţii şi contestaţii care pot bloca începerea lucrărilor promisă de ministrul Anca Boagiu pentru martie 2011: „Vrem ca, în februarie-martie 2011, contractele să fie semnate. Trei dintre aceste obiective vor fi finanţate prin POS-T 2007-2013, în timp ce tronsonul Timişoara-Lugoj va fi început tot prin POS-T 2007-2013, dar va fi terminat prin programul POS-T 2014-2020”.
l1,3 miliarde de euro pentru 156 de kilometri
Răspunzând întrebărilor Capital, directorul general al CNADNR, Liviu Costache, a menţionat că valorile estimative ale celor trei tronsoane care vor fi licitate sunt: 787 milioane euro pentru Orăştie – Sibiu, 274 milioane pentru Nădlac – Arad şi încă 266 milioane pentru Timişoara – Lugoj. Conform oficialului, „lucrările de construcţie au ca termen de finalizare 30 de luni de la data semnării contractelor, dintre care şase luni – perioadă de proiectare şi 24 de luni – perioadă de execuţie”. Prin urmare, în septembrie 2013, ar trebui finalizaţi toţi cei 156,57 kilometri.
Pe lângă megalicitaţia din această lună, MT mai pregăteşte pentru primul trimestru din 2011 şi licitarea secţiunii I (Lugoj – nod Dumbravă) din segmentul Lugoj – Deva. Acesta are o valoare estimată de 277 milioane de euro. În privinţa porţiunilor din Coridorul IV încă nelicitate, CNADNR a menţionat că „se fac demersuri pe lângă CE pentru introducerea tronsonului Sibiu – Piteşti ca „bridge – project” în POS-T 2014-2020″. La fel şi pentru segmentul II din Lugoj- Deva. Până atunci, şeful CNADNR „estimează” că în 2011 va fi finalizată pe un singur fir autostrada Cernavodă – Constanţa şi centura Constanţa, precum şi tronsonul Arad – Timişoara şi centura Arad. (C.P.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
UPDATE ACCIDENT rutier GRAV la intrare în Meteș, dinspre Alba Iulia: O persoană încarcerată și alte trei rănite, după coliziunea dintre două mașini
ACCIDENT rutier GRAV la intrare în Meteș, dinspre Alba Iulia: O persoană încarcerată și alte trei rănite, după coliziunea dintre două mașini Un accident rutier grav a avut loc joi după-masa, la intrarea în Meteș dinspre Alba Iulia. O persoană este încarcerată, după coliziunea dintre două mașini. Citește și: FOTO | ACCIDENT rutier la Crăciunelu […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2025 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Paste fericit. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ. Ce nu ai voie să faci în săptămâna de după Paști. Tradiții și superstiții
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri în a doua zi de Paște: Tradiția stropitului fetelor de măritat ori a nevestelor este păstrata cu sfințenie în unele localități
-
Opinii - Comentariiacum 12 ore
9 mai – Ziua Europei, a Independenţei României şi sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial
-
Ştirea zileiacum 5 zile
Ce trebuie să faci cu lumânarea de la slujba de Înviere?