MEGA-LICITAȚIE publică în valoare de peste 35 de milioane de euro pentru concesionarea transportului public în Alba Iulia și 6 comune, pe următorii 6 ani

*Contractul încheiat în 2012 cu STP e în pragul expirării *Condiții impuse prin caietul de sarcini sunt extrem de specifice: operatorul să dețină  83 de autobuze urbane, din care minim unul supra-etajat decapotabil

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Alba Iulia – Transport Local (AIDA-TL) a lansat o licitație publică în valoare de peste 35 de milioane de euro fără TVA pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în teritoriul administrativ al membrilor Asociației.

Actualul contract încheiat în 2012 cu Societatea de Transport Public Local (STP) Alba se află în pragul expirării. Valoarea contractului de delegare a gestiunii vizat de licitația lansată vineri, 11 octombrie, este de 169.484.328 de lei fără TVA (echivalentul a 35,3 milioane de euro) și va avea o durată de 6 ani, adică până în 2025.

”În premieră pentru România, pe teritoriul unităților administrativ-teritoriale componente ale Asociației Intercomunitare de Dezvoltare Locală Alba Iulia – Transport Local (AIDA-TL), pentru gestionarea serviciului de transport public de călători, Asociația a primit autorizație de la A utoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice.

Modul concret de gestionare a serviciului a avut loc prin semnarea, în 2012, a unui contract de delegare a gestiunii, pe o perioadă de 6 ani. Unitățile administrativ-teritoriale pe ale căror teritorii se organizează activitatea de transport public rutier de călători prin intermediul procedurii de atribuire sunt: municipiul Alba Iulia, comuna Ciugud, comuna Sântimbru, comuna Mihalț, comuna Galda de Jos, comuna Cricău și comuna Ighiu. Documentația de atribuire a fost aprobată prin hotărâre de consiliu local de către fiecare membru al Asociației, respectiv a fost însușit de Adunarea Generală a Membrilor Asociației”, se arată în anunțul de lansare a procedurii de licitație.

*Condiții extrem de specifice impuse prin caietul de sarcini: operatorul să dețină 83 de autobuze urbane, din care minim unul supra-etajat decapotabil

Una dintre condițiile specifice menționate în caietul de sarcini este ca operatorul/operatorii de transport public ce se vor înscrie la licitație ”să dispună (în proprietate sau în sistem de leasing operațional sau financiar) de minim 83 de autobuze urbane (75 active, 7 rezerve + 1 Double Decker Top-Open – n.r. autobuz supraetajat decapotabil) – categoria autobuz M2 sau M3 din care cel puțin un autobuz Double Decker Top-Open. Cele 7 autobuze cu destinația rezerve vor avea obligatoriu capacitatea de transport de minim 70 de locuri fiecare (pe scaune și în picioare) (…)”.

Obligativitatea deținerii unui autobuz supraetajat decapotabil este justificată astfel: ”Având în vedere faptul că autoritățile administrativ-teritoriale ce compun Asociația dețin în raza administrativă obiective culturale și turistice recunoscute la nivel național și internațional cuprinse în Legea nr. 5/2000 și ținând cont de politica de promovare și punere în valoare a acestor obiective se solicită obligativitatea ca ofertantul să dețină cel puțin un autobuz Double Decker Top-Open care va fi folosit pe rutele de transport persoane care deservesc obiective turistice din arealul Asociației Intercomunitare de Dezvoltare Alba iulia Transport Local”.

De asemenea, se prevede ca, ”procentul maxim admis de autovehicule cu vechimea mai mare de 10 ani este obligatoriu să nu depășească 30% din totalul mijloacelor de transport”. Cele 75 de autobuze + 7 rezerve trebuie să deservească 43 de linii de transport local pe raza localităților membre AIDA – Transport Local. 18 autobuze vor circula pe rutele din municipiul Alba Iulia unde se efectuează peste 60% din numărul total de curse.

La rândul lor, cele 18 autobuze trebuie să îndeplinească o serie de condiții specifice: capacitate de cel puțin 70 de locuri (pe scaune și în picioare); lungime maximă – 10,55 metri; EURO4; podea integral coborâtă pe toată suprafața disponibilă pasagerilor și sistem de îngenunchiere la bordură; sistem de supraveghere video de către conducătorul auto a accesului călătorilor la ușile 2 și 3; panouri cu afișaj grafic LCD; transmisie automată; climatizare.

De asemenea, operatorii ce au pretenții să preai acest servicii trebuie să dispună de 83 de șoferi disponibili și să aibă autobuzele înmatriculate în Alba sau să se angajeze că le vor înmatricula în județ în cazul în care provin din alte județe/țări. Criteriul de atribuire este ”cel mai bun raport calitate – preț”.

Operatorului îi vor fi plătite lunar sume cu titlu de compensație de către unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora efectuează serviciul de transport (Alba Iulia, Ciugud, Sântimbru, Mihalț, Galda, Cricău, Ighiu, Întregalde, Mihalț), sume ce vor fi aprobate prin hotărâri de consiliu. De celaltă parte, ”în schimbul dreptului și obligației de exploatare a infrastructurii de transport, Operatorul se obligă să plătească redevență Entității Contractante calculată anual ca 2% din veniturile realizate din activitatea obligației de serviciu public local din care se scade subvenția încasată”.

*Câștigătorului contractului i se impune reamenajarea terminalului pentru autobuze din Gara CFR, plus alte investiții

Prin caietul de sarcini, operatorului ce va fi declarat câștigător i se impune, ca pe perioada derulării contractului, să facă o serie de investiții numite ”minime obligatorii”:

1. Reamenajarea terminalului pentru autobuze din zona Gării CFR a municipiului Alba Iulia cu mobilier urban, panou publicitar și panouri pentru informare dinamică a timpilor de plecare în cursă a mijloacelor de transport în comun;

2. Amenajarea în unitățile administrativ-teritoriale membre ale AIDA-TL a cel puțin 24 de stații de autobuz cu mobilier urban, echipate cu panouri pentru informarea dinamică a timpilor de sosire a mijloacelor de transport în comun;

3. Afișarea în stațiile de transport public de pe traseele AIDA-TL a hărții schematice și a programului de transport;

4. Crearea unei aplicații disponibile care să asigure în română și engleză informații disponibile pe site, inclusiv să asigure posibilitatea plății biletului prin intermediul aplicației.

Durata contractului de delegare de gestiune va fi de 6 ani de la intrarea în vigoare a contractului. Licitația este una de tip deschis iar termenu-limită de depunere a ofertelor este 22 noiembrie 2019.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...