Mega licitatia de 14 milioane de lei din Alba Iulia: Furnizarea echipamentelor pentru sublotul 3 al lotului 1 din proiectul de mobilitate, lansat în SEAP
Mega licitatia de 14 milioane de lei din Alba Iulia: Furnizarea echipamentelor pentru sublotul 3 al lotului 1 din proiectul de mobilitate, lansat în SEAP
Primăria Municipiului Alba Iulia a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru furnizare și cumpărare, în cadrul proiectului „Reabilitare infrastructură rețean majoră de transport public urban din Municipiul Alba Iulia, lotul 1 – lot 3 (sublot în cadrul proiectului)”. Valoarea totală a investiției este de 13.404.223,07 de lei, fără TVA.
Sublotul 3 din cadrul lotului 1 se referă la reabilitarea infrastructurii rețelei majore de transport public urban – Municipiul Alba Iulia, care cuprinde furnizarea si montajul echipamentelor aferente iluminatului trecerilor de pietoni, statiile de autobuz, statiile de reincarcare, bike sharing, mobilierul urban si amenajarea centrului de management de trafic in spatiul detinut de autoritatea contractanta pe strada Bucovinei.
Prin implementarea unui sistem management inteligent al traficului în Municipiul Alba lulia se urmăreşte, în principal, îmbunătăţirea eficienţei transportului public de călători, a frecvenţei şi a timpilor săi de parcurs, accesibilităţii, transferului către acesta de la transportul privat cu autoturisme, precum şi a transferului către modurile nemotorizate de transport, creându-seîn acest mod condiţiile pentru reducerea numărului autoturismelor şi reducerea emisiilor de echivalent CO2.
Sistemul de trafic management şi monitorizare răspunde la necesităţile constatate, oferind soluţii pentru eliminarea sau reducerea efectelor disfuncţionalitătilor actuale.
Prin urmare, justificarea şi necesitatea implementării sistemului rezultă din faptul că acesta, prin componentele sale, contribuie într-un mod esenţial la atenuarea sau eliminarea unei părţi a acestor disfuncţionalităţi, beneficiile estimate a fi obţinute prin fiind următoarele:
– îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciului de transport public, ceea ce va duce la creşterea numărului de pasageri, beneficiari ai serviciului;
– Creşterea vitezei de circulaţie, in special pentru transportul public, datorită capacităţii sistemului de a acorda prioritate la trecerea prin locaţiile semaforizate pentru vehiculele de transport public.
– Creşterea fluidităţii traficului pe principalele artere ale municipiului.
– Scăderea numărului de accidente ca urmare a creşterii siguranţei traficului în oraş.
– Scăderea consumului de combustibil utilizat pentru transportul rutier.
– Reducerea poluării mediului, precum şi a poluării fonice la nivelul întregului oraş.
– Posibilitatea intervenţiei rapide şi sancţionării în cazul nerespectării regulilor de circulaţie.
– Monitorizarea permanentă, în timp real, a stării de funcţionare a sistemelor de semaforizare, care are ca avantaj posibilitatea intervenţiei rapide în cazul sesizării unui defect.
– Obţinerea unor situaţii statistice.
– Realizarea unor aspecte importante legate de dezvoltarea durabilă a localităţii: prin introducerea unor semafoare cu consumuri semnificativ mai mici pentru toate tipurile de semafoare propuse, consumul energetic global va scădea, la rândul său, în mod semnificativ.
– Scăderea timpilor de răspuns în cazul detectării unor evenimente care perturbă siguranţa rutieră sau ordinea publică în zonele supravegheate.
– Scăderea riscului producerii de accidente şi eventuate evenimente antisociale.
– Creşterea siguranţei circulaţiei, în special pentru utilizatorii cei mai vulnerabili: bicicliştii şi pietonii
Sistemul de management adaptiv al traficului și prioritizare a vehiculelor de transport public
Automat de Dirijare a Circulaţiei
Cabinet automat de dirijare trafic
Semafoare LED D200 mm (vehicule, pietoni, biciclişti, lămpi intermitente)
Semafoare LED D100 mm (primvehicul)
Dispozitiv tip push-button
Dispozitiv acustic pentru nevazatori
UPS 1000VA de exterior, cu management
Switch date local şi modul SFP (FO) pereche
Router şi firewall local
Dispozitiv AVL fix
Sistemul de monitorizare video
Cameră video trafic management
Sistemul de enforcement
Componenta centrală
Transport public
Situaţia propusă
În vederea creşterii atractivităţii, confortului şi eficienţei deplasărilor cu transportul public, proiectul are drept obiect implementarea unor tehnologii de ultimă generaţie, care să confere un caracter „inteligent” sistemului de transport public local, oferind în acelaşi timp un mediu prietenos, atractiv, dinamic şi interactiv utilizatorilor acestui mod de deplasare.
Sistemul este format din două componente majore:
– Subsistemul local: staţia de transport public şi componentele hardware şi software integrate în aceasta
– Subsistemul central: centrul de comandă şi control
Comunicaţiile necesare sistemului local (între acesta şi subsistemul central, respectiv între componenta locală şi soluţii cloud de stocare/procesare date) vor fi asigurate prin acces la internet prin intermediul routerului pus la dispoziţie în staţie, utilizând comunicaţiile mobile 4G.
SUBSISTEMUL LOCAL
Prin proiect a fost prevăzută furnizarea şi instalarea a 24 de staţii inteligente de transport public, amplasate pe principalele artere de circulaţie ale municipiuliui, după cum urmează:
• Str. Regimentul V Vânători * 4 staţii de autobuz inteligente
• Bd. Ferdinand – 4 staţii de autobuz inteligente
• Str. I. C. Brătianu – 3 staţii de autobuz inteligente
• Str. Ardealului – 1 staţie de autobuz inteligentă
• Bd. Tudor Vladimirescu – 6 staţii de autobuz inteligente
• Str. Turnătoriei – 4 staţii de autobuz inteligente
• Str. Cabanei – 2 staţii de autobuz inteligente
Stația de transport public
Staţia va trebui să aibă o structură de rezistenţă din oţel vopsit în câmp electrostatic, având următoarele dimensiuni minime (L x l x h): 4m x 1,6 m x 2.6 m. Structura spatelui staţiei va fi realizată din sticlă securizată cu protecţie solară de minim 10 mm, dimensiunile structurii din spatele staţiei vor fi de minim L4mxH 2,3 m.
Acoperişul staţiei ce prezintă şi un sistem de iluminat va avea dimensiunea de minim L4m x l 1,6 m, structura de rezistenţă va fi o ramă din oţel galvanizat vopsit în câmp electrostatic. Acesta va dispune de o sticla securizată de minim 10 mm cu protecţie solară. Puterea sistemului de iluminat va fi de minim 2×5 W.
Panou interactiv pentru informare călători
Panou interactiv pentru informare călători este echipamentul central din staţii şi va oferi informaţii privind:
– Prezentarea timpilor de aşteptare până la sosirea mijloacelor de transport în staţie (după integrarea cu dispeceratul de transport public ce va furniza aceste valori) sau a orei de sosire în staţie a mijloacelor de transport public (în mod static, pe baza graficelor de circulaţie)
– Prezentarea liniilor, a orarului de funcţionare pentru fiecare linie de transport din acea staţie
– Asistent inteligent de călătorie, care permite informaţii privind rute optime origine /destinaţie
– Harta interactivă cu staţiile de transport public, terminalele multimodale şi cu staţiile de bike-sharing
– Hartă cu informaţii de trafic
– Mesaje de la operatorul de transport public
– Mesaje de interes public
– Puncte de interes turistic, cultural, instituţii publice
– Informaţii privind condiţiile meteorologice, indicatori de mediu
– Afişarea de conţinut video.
Bike sharing şi mobilier
În prezent Municipiul Alba lulia nu dispune de un sistem integrat de închiriat biciclete, care să prezinte ca o alternativă la transportul cu autoturismul propriu şi să asigure intermodalitatea cu transportul în comun.
Prin proiect au fost prevăzute 6 staţii de bike-sharing distribuite astfel:
– Statia numărul 1 de pe Bd. Ferdinand 1-10 spaţii de andocare
– Staţia numărul 2 de pe str. I.C. Brătianu – 10 spaţii de stocare
– Statia numărul 3 de pe str. Ardealului – 10 spaţii de andocare
– Statia numărul 4 de pe str. Ardealului – 10 spaţii de andocare
– Statia numărul 5 de pe str. Ardealului – 10 spaţii de andocare
– Statia numărul 6 de pe Bd. Tudor Vladimirescu – 10 spaţii de andocare
Componenţa soluţiei proiectate de bike-sharing va conţine următoarele componente:
– Terminal inteligent de închiriere a bicicletelor
– Staţii de predare şi preluare a bicicletelor
– Biciclete inteligente mecanice prevăzute cu computer de bord
– Aplicaţie de management operational şi back-office
– Aplicaţie mobilă
– Sistem hardware şi software pentru back-up date
Coş de gunoi
Prin proiect a fost prevăzută furnizarea şi instalarea a 114 coşuri de gunoi amplasate pe Bulevardul Tudor Vladimirescu (28 buc), Strada Turnătoriei (14 buc), Strada Cabanei (4 buc), Strada Regimentul V Vânători (20 buc), Bulevardul Ferdinand I (32 buc), Strada I. C. Brătianu (10 buc), Strada Ardealului (6 buc).
Acestea vor avea dimensiunile (L x l) 450 x 330 (se acceptă o abatere de +/- 5%). înălţimea recipientului va fi de minim 700 mm. Greutatea acestuia va fi de maxim 50 kg. Recipientul metalic al coşului de gunoi va trebui să fie realizat din oţel zincat. Coşurile de gunoi vor fi dotate cu capac şi scrumieră.
Bancă
Prin proiect a fost prevăzută furnizarea şi instalarea a unor 10 bănci simple amplasate pe Strada I. C. Brătianu (5 buc) şi pe Strada Ardealului (5 buc).
Banca va avea dimensiuniile de minim 1,5m L x 0,59 l x 0.43 m H şezut x 0.74 H totală. Aceasta va dispune de minim 2 suporţi din metal, minim 5 sipci/scanduri din lemn de raşinoase tratat pentru exterior, cu grosimea 30-40 m, minim 20 organe asamblare. Toate elementele metalice de îmbinare utilizate în construcţia echipamentului vor fi protejate împotriva intemperiilor prin aplicarea unor vopsele non toxice.
Iluminat şi staţii de încărcare
Situația existentă
În prezent, în multe zone ale “Municipiului Alba lulia” se constată lipsa unui iluminat special pentru trecerile de pietoni, lucru care duce la accidente rutiere.
Acestă măsură combinată cu prezenţa indicatoarelor de circulaţie vor duce în mod sigur la micşorarea numărului de incidente şi accidente foarte frecvente în aceste zone. Instalarea acestor sisteme se iluminat se va face în special pe arterele principale de circulaţie, în zona şcolilor şi a instituţiilor, în zona pieţelor sau în zonele cu flux de trafic ridicat.
De asemenea, în contextul dezvoltării industriei auto pe segmentul hybrid şi electric, Municipiul Alba lulia işi propune în egală măsură, încurajarea utilizării de vehicule electrice/hybrid şi atragerea utilizatorilor aflaţi în transit în regiune pentru încărcarea acestora şi implicit vizitarea oraşului, prin amplasarea unor staţii de reîncărcare pe raza municipiului.
Situaţia propusă
Din punct de vedere al staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice:
O staţie de reîncărcare a vehiculelor electrice, denumită şi staţie de reîncărcare EV, este un element al unei infrastructuri care furnizează energie electrică pentru încărcarea vehiculelor full electrice şi hibride plug-in.
Dat fiind că autonomia exclusivă a electricităţii este încă limitată, vehiculul trebuie încărcat în medie la fiecare două sau trei zile. în practică, şoferii îşi conectează vehiculele în fiecare noapte, începând astfel fiecare zi cu o încărcare completă.
Pentru încărcarea normală (până la 7,4 kW), producătorii de maşini au construit un încărcător de baterii în maşină. Un cablu de încărcare este utilizat pentru conectarea acestuia la reţeaua electrică pentru alimentarea la un curent alternativ de 230 volţi.
Pentru o încărcare mai rapidă (22 kW, chiar şi 43 kW şi mai mult), producătorii au ales două soluţii:
Utilizarea încărcătorului încorporat al autovehiculului, proiectat pentru a încărca între 3 şi 43 kW la 230 V monofazat sau 380V în trei faze.
Utilizarea unui încărcător extern care converteşte curent alternativ în curent continuu şi încarcă vehiculul la 50 kW (de exemplu, Nissan Leaf) sau mai mult (de exemplu 120-135 kW Tesla Model S).
Aparate de iluminat pietonal/ornamental
Senzori de mişcare și comandă
Sistemul de management prin telegestiune
Staţie de reîncărcare
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 19 NOIEMBRIE 2024: 488 posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș
LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 19 NOIEMBRIE 2024: 488 posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă pot viziona ofertele accesând www.anofm.ro, selectați AJOFM Alba, secțiunea Persoane fizice – Locuri de muncă vacante sau se pot prezenta […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate5 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii8 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii