Locuințe ANL: Cine poate beneficia de ele și ce condiții trebuie să îndeplinească

Locuințe ANL: Cine poate beneficia de ele și ce condiții trebuie să îndeplinească

Pentru a putea beneficia de o locuință ANL, cei interesați trebuie să îndeplinească anumite condiții, printre altele, la data depunerii cererii, ele trebuie să fie în vârstă de până la 35 de ani. În plus, trebuie să facă dovada că nu dețin alte spații de locuit.

Lista condițiilor pe care solicitanții trebuie să le îndeplibească

INFORMARE COVID-19

Cel care depune cererea pentru locuinţă şi ceilalţi membri ai familiei acestuia (soţ, soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia) trebuie să nu deţină şi să nu fi deţinut o altă locuinţă în proprietate şi/ sau să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unităţii administrativ- teritoriale sau unităţii în care îşi desfăşoară activitatea;

trebuie să-şi desfăşoare activitatea profesională în raza administrativ-teritorială a municipiului, cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, respectiv titular pe post în cazul celor din învăţământ şi similar, excepţie făcând rezidenţii şi stagiarii a căror durată de stagiu este de minim doi ani. Calitatea de angajat în condiţiile de mai sus cu excepţia celor din învăţământ şi sănătate să fie de cel puţin 60 zile la data depunerii dosarului, şi se va face prin adeverinţă de la locul de muncă însoţită de o copie după carnetul de muncă înregistrat la Inspectoratul Teritorial de muncă sau copie după contractul de muncă, titularizarea pe post în cazul celor de învăţâmânt respectiv ordinul de repartiţie pentru rezidenţi sau stagiari, (copiile vor fi certificate pentru autenticitate de către unitatea emitentă a adeverinţei);

trebuie să facă dovada domiciliului, respectiv reşedinţei şi calitatea de,,tolerat în spaţiu” sau ,,chiriaş”. În cazul că are calitatea de chiriaş este necesar ca acest statut să fie cel puţin de la ocuparea locului de muncă menţionat în documentele de la art.14 sau cu cel puţin 30 zile înainte de data depunerii dosarului. Calitatea de chiriaş în spaţiu din fondul locativ privat va fi atestată prin contract de închiriere cu proprietarul/ deţinătorul spaţiului, luat în evidenţă la Administraţia Finanţelor Publice locale, iar adresa de reşedinţă să fie consemnată în cartea de identitate. În cazul contractului de comodat, acesta este considerat ,,tolerare în spaţiu”;

Dovedirea stării civile şi componenţei familiei se va face prin copie după actele oficiale de stare civilă eliberate de autorităţile statutului în domeniu. Persoanele aflate în întreţinere, altele decât membrii familiei, dacă este cazul, vor fi dovedite prin sentinţă judecătorească privind obligaţia întreţinerii sau prin contract de întreţinere autentificat notarial, cu îndeplinirea prevederilor din Codul Familiei cap. IV ,, obligaţii de întreţinere”;

Solicitarea de locuinţă pentru tineri, destinată închirierii construită prin programul ANL, se ia în evidenţă pe bază de cerere tip, completată şi semnată de titularul cererii de locuinţă numai individual şi în nume propriu, care trebuie să se înscrie în condiţiile prevăzute de actele normative. Cererea se depune la compartimentul „Relaţii cu publicul” din cadrul Primăriei, iar centralizarea şi evidenţa cererilor se asigură de către refentul de specialitate „Spaţiu locativ” din cadrul biroului Administrarea domeniului public şi privat.

Acte necesare

Cerere;

Declarații notariale ale titularului cererii și, după caz, ale soțului/soției si ale celorlalți membri majori ai familiei acestuia cănu dețin sau nu au deținut în proprietate o locuință și nu au dobândit sau înstrăinat locuința după 01.01.1990 în municipiu, că nu au beneficiat de credite pt execuția unei locuințe și să nu fie beneficiarii unei alte locuințe pentru tineri destinată închirierii în localitate sau să nu fie coproprietari ai unei locuințe proprietate personală în localitate;

Adeverința de la locul de muncă cu venitul net însoțită de o copie după cartea de muncă completată la zi și avizată de conducerea instituției care ține evidența acesteia, iar în cazul în care instituția angajatoare nu a întocmit carte de muncă pentru persoana solicitantă atunci se va elibera o adeverință de vechime în muncă de către Inspectoratul Teritorial de Muncă și pentru instituțiile de stat doar de instituția angajatoare, adeverință de vechime în muncă și copia cărții de muncă vor fi avizate de către Inspectoratul Teritorial de Muncă – pentru ambii soți. După caz, pentru membrii familiei se depun: cupon de pensie, cupon șomaj, declarație notarială pe proprie răspundere că nu lucrează și nu realizează venituri;

Acte doveditoare din care să rezulte unde locuiește efectiv, respectiv copie după contractul de vânzare-cumpărare, contract de închiriere (sau de comodat) și un act din care să rezulte suprafața locuibilă deținută cu chirie sau suprafața locuibilă a apartamentului unde locuiește; adeverința de la administrator din care să rezulte suprafața camerelor apartamentului, numărul de persoane care locuiesc, precum și gradul de rudenie al acestora ( idem daca apartamentul este închiriat);

În cazul în care apartamentul este închiriat, este necesar contractul de închiriere înregistrat la Administrația Financiară. În cazul în care imobilul este casa familială este necesară declarația notarială a petentului din care să rezulte suprafața imobilului pe care îl ocupă împreună cu familia sa. În cazul în care solicitantul este tolerat în spațiu la părinți sau alte rude va depune actele de stare civila din care să rezulte legătura de rudenie (certificat de naștere, deces, căsătorie) și alte acte după caz (sentință divorț, înfiere, etc): (Copie: buletine de identitate (soț+soție),certificate naștere (soț+ soție); Copie certificate de căsătorie (după caz); Copie certificate naștere copii minori (după caz); sentință divorț (după caz);

Acte doveditoare din care să rezulte că au alte persoane în întreținere și copii după actele de identitate ale acestora

Certificat medical pt solicitant sau alt membru al familiei aflat în întreținere, care necesită însoțitor sau o cameră în plus (eliberată de medicul specialist și vizată de directorul instituției de unde a fost eliberată)

Diplome de absolvire studii, copie autentificată, (indiferent de nivelul de pregătire) pentru titularul cererii

În cazul în care persoana face parte din următoarele categorii va depune acte în dovedire

repatriați – adeverinţă, repatriere (eliberată de Ministerul de Externe); apatrizi- adeverinţă și Monitorul în care a fost publicat acest fapt;

persoane evacuate din imobilele naționalizate redobândite de proprietar sau chiriași în acestea- sentințe de evacuare definitive și irevocabile și procesul verbal de evacuare emis de executorul judecătoresc sau actul prin care chiriașul a fost înștiințat că imobilul/apartamentul au fost predate la proprietar;

tineri institutionalizați- adeverinţă de la instituția de unde provin, persoane care au început procedura de adopție sau au adoptat copii din casele de ocrotire socială-sentința de adopție sau alte acte doveditoare;

În cazul că sunt îndeplinite toate condițiile se stabilesc criterii de ierarhizare prin punctaje pe baza următoarelor criterii:

Situaţia locativă actuală

Starea civilă actuală

Starea de sănătate actuală

Vechimea cererii solicitantului

Nivelul de studii şi/sau pregătire profesională

Situaţii locative sau sociale deosebite

sursa: dcbusiness.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...