Instrucțiuni pentru combaterea radarelor. Ce trebuie să ști și te-ar putea scăpa de amendă

Informații legate de obligațiile și drepturile șoferilor “în situație de radar”, respectiv câteva instrucțiuni care v-ar putea ajuta să scăpați de amenda contravențională.

INSTRUCȚIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

ELIT

1.În momentul in care poliţistul va opreşte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE sa aibă asupra lui si sa va prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Roman de Metrologie Legala, buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării si autorizaţia de operator radar pentru cel care va încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menţiuni” si este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.

 2.Poliţiştii nu au voie sa meargă cu radarul mobil oprit si să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea stânga jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea si conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare si o dunga alba care este exact peste ultima cifra din viteza prevăzuta pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie sa folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respecta unghiul de incidenta si nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.

3.Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobila sau, cel mai des, o instalaţie electrica de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea si amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel putin 200m de o reţea electrica de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie sa fie cel putin la 200 m de instalaţia electrica de înaltă tensiune, in afara campului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Daca acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrica de înaltă tensiune in timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie, atunci distanta la care trebuie sa fie amplasat aparatul radar staţionar creste pana la 400-500m funcţie de unghi.

4.Daca in fotografiile depuse in instantă drept probe de către Politie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi in toate fotografiile distanta dintre dvs. si celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate si este clar ca se încălcă normele metrologice care prevăd ca măsurătorile nu pot constitui probe daca circula simultan mai multe autovehicule si nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

5.Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede ca agentul care constata contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este si cel care aplica sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta. Deci, daca un agent constata contravenţii, dar procesul-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula si amenda si punctele.

6.Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede ca agentul constatator are obligaţia sa aducă la cunoştinţa contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiecţiuni pe care sa le înscrie la rubrica „alte menţiuni” sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Deci, daca la rubrica „alte menţiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instantă îl va anula si va anula si amenda si punctele.

7.Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor si altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de celalalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza si daca este mai mare decât cea legala, trimite comanda către camera digitala care face fotografia din spate.

EXTRAS NORMA DE METROLOGIE LEGALA NML 021 – 05 `APARATE PENTRU MASURAREA VITEZEI DE CIRCULATIE A AUTOVEHICULELOR (CINEMOMETRE-RADARE`

sursa: www.e-transport.ro

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

Te-ar putea interesa și:

Klaus Iohannis, MESAJ de Anul Nou 2021:”Reîntoarcerea la normalitate este tot mai aproape!”

Klaus Iohannis, MESAJ de Anul Nou 2021:”Reîntoarcerea la normalitate este tot mai aproape!” Președintele Klaus Iohannis a transmis un mesaj… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Părerea ta contează: Vicepreședintele Comisiei pentru Educație și Cultură din Parlamentul European, Victor Negrescu, vă invită să vă spuneți opinia despre viitorul educației

Europarlamentarul de Alba, Victor Negrescu, invită persoanele interesate de îmbunătățirea sistemului educațional să răspundă la mai multe întrebări, în cadrul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Comunicat de presă Beniamin Todosiu, deputat USR-PLUS: În 2020 am declanșat revoluția bunei Guvernări. În 2021 continuăm să construim o Românie dreaptă, modernă și dezvoltată

Beniamin Todosiu, deputat USR-PLUS: În 2020 am declanșat revoluția bunei Guvernări. În 2021 continuăm să construim o Românie dreaptă, modernă… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Comunicat de presă| Sorin Ioan Bumb: Comunitățile locale din mediul rural pot accesa mai ușor fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii și pentru îmbunătățirea conectivității cu mediul urban

Utilizarea fondurilor europene pentru dezvoltarea comunităților locale este mai importantă ca niciodată începând cu acest an, programarea europeană 2021-2027 alocând… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

11 Comentarii

Horea 3 decembrie 2013 at 19:03

Multe informatii utile in acest articol.

Iata una foarte interesanta: ” daca un agent constata contravenţia, dar procesul-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula si amenda si punctele.”

Chiar ca nu stiam asta!

adrian 3 decembrie 2013 at 19:21

Multumim mult, Bogdan Presecan!Avem explicatia de ce in tarile din vest politia nu are treaba cu amplasare de radare!Mobile!

Vasile 4 decembrie 2013 at 7:31

Cel mai bun lucru , este sa contestati toate amenzile, politia nu are destui agenti sa mearga la tribunal. Si se stie ca agentii se infurie repede ( o iau personal) si se poate intampla sa greseasca la complectarea procesului verbal. Judecatorii nu ii iarta.

Horea 4 decembrie 2013 at 9:29

@Vasile

Poate ca da, politia nu are suficienti juristi sa-i trimita la tribunal.

Baiul pleaca insa chiar de la judecatorie care cere, in scris, o mulime de amanunte pe care nu le poti dovedi.

Observator 4 decembrie 2013 at 17:23

Adica ce mai cere pe langa CONTESTATIE?

Bauer Maria 4 decembrie 2013 at 7:58

Buna ziua,
Referitor la articolul cu radarul va multumesc pentru precizari chiar sunt utile, mai ales faptul cu intocmirea procesului verbal.
Dar as avea o intrebare, cind radarul este amplasat pe proprietate privata poate avea ordin de amplasare de la IPJ ALBA, pentru ca in instanta se cere de la Politie acest lucru.

Va multumesc !

Adrian 4 decembrie 2013 at 8:57

Treaba cu distanta de 200 m la locuinte e exagerata! Eu lucrez in domeniu si va spun ca e intre 12 si 37,5 m distanta de siguranta a locuintelor fata de instalatii de inalta tensiune. Doar la un releu sau antena gsm cu putere mare de transmitere e 150 m de la varful acesteia. Acest articol citeaza niste ordonante vechi si nu cred ca a fost atent la toate variantele republicate in ultimii 12 ani.
Multumesc de articol, intentia este buna dar nu toate informatiile sunt corecte (actualizate).

cetatean 4 decembrie 2013 at 9:53

bai bogdane mancatear puricii
tu creezi confuzie la oameni aicea
pai ce treaba are operatorul radar cu agentul constatator
esti bata f…ere

Horea 4 decembrie 2013 at 17:26

@cetatean

Agentul constatator poate transmite prin statie ce valoare, a vitezei, doreste el.
Doar nu ma duc eu inapoi sa-i controlez camera radarului.

claudiu 4 decembrie 2013 at 20:15

eu asa am fost luat de zisul MCV era amplasat sub un copac si o masina in laterala lui ,nu am observat ca este acolo ,am fost luat din spate cu 75 km/h in localitate,am fost oprit de un alt echipaj ,care ma intreaba daca stiu pentru ce am fost oprit..ei spun ca poti contesta ca oricum nu ne castigi.au voie sa se ascunda .era la 3m de tronsonul de drum sub un copac.?

Marius 5 decembrie 2013 at 6:49

Din cate stiu cei cu radarul NU sunt obligati sa iti prezinte tie nici un act legat de prezenta lor acolo sau acte ale aparatului. Ei pot fi obligati sa le prezinte doar instantei in cazul in care faci contestatie si nu tie personal. Asta e o legenda car prolifereaza de prea mult timp.

Comentariile sunt oprite