Insomnia îți dă bătăi de cap? 12 ponturi pentru un somn liniștit

Pro România - Misiunea ieșirii din criză

insomnieStatisticile de specialitate arată că o persoană din trei, la nivel mondial, se confruntă cu această afecţiune, iar unii dintre ei sunt chiar copii. Femeile sunt de două ori mai afectate de insomnie decât bărbații.

În prezent, dormim cu 20% mai puţin decât o faceam în urmă cu 100 de ani. Medicii spun că insomnia este o boală ce ne poate afectea nu doar nivelul de concentrare, ci şi sistemul imunitar. Având în vedere impactul major pe care îl are această afecţiune asupra sănătăţii noastre, medicii ne recomandă să ne adresăm unui specialist care să ne ajute să tratăm insomnia.

Viral Nova a realizat o listă cu ponturi care ne pot ajuta să dormim noaptea fără a apela la medicamente.

● Crează-ţi un ritual înainte de a teduce la culcare. Asta făceau părinţii noştri cu noi când eram mici, dintr-un motiv extrem de bun. Un astfel de obicei ne ajută să îi transmitem creierului nostru că ne pregătim de somn.

● Transformă-ţi dormitorul într-un loc confortbil pentru dormit. Asigură-te că în camera unde dormi nu este nici prea frig, dar nici prea cald. De asemenea, dormitorul trebuie să fie aerisit şi lipsit de surse de lumină care îţi pot perturba somnul.

● Renunţă la a-ţi mai folosi telefonul mobil pe post de ceas deşteptător. Telefonul sau alt gadget nu are ce căuta lângă tine în pat. De cele mai multe ori aceastea te vor tenta să mai verifici mail-ul sau chiar să te joci. Un astfel de obicei te va face să adormi mult prea târziu.

● Respiră adânc înainte de somn. Tehnicile de respiraţie te vor ajuta să adormi mai repede.

● Încearcă să îţi relaxezi toţi muşchii înainte de culcare. Astfel, o să scapi de stresul cotidian şi o să poţi să adormi mai repede.

● Încearcă să îţi ţii mintea ocupată. Înainte de somn exerciţiile mentale chiar pot da rezultate pentru a combate insomnia. Numără oi în minte sau numără învers de la 100 spre 0 din trei în trei.

● Scoală-te din pat. Medicii de la Cleveland Clinic’s Sleep Disorders Center spun că dacă nu adormim după 30 de minute de stat în pat, atunci este mai bine să ne ridicăm din pat.

● Înainte de somn renunţă la griji. Stările de anxietate nu fac nimic altceva decât să accentueze insomnia.

● Asigură-te că ceasul deşteptător este cât mai departe de tine. De cele mai multe ori ticăitul ceasului nu ne lasă să dormim.

● Visează cu ochii deschişi. Un bun exerciţiu pentru a dormi cât mai repede presupune să ne imaginăm într-un loc frumos sau de ce nu în vacanţa mult visată. Acest lucru ne va ajuta să ne relaxăm.

● Fă sport. Medicii spun că insomnia este deseori întâlnită în rândul persoanelor sedentare. Sportul te va ajuta să fii cu adevărat obosit înainte de a te băga la culcare.

● Investeşte într-o pernă de calitate. Studiile au arătat că o mare parte dintre persoanele care se confruntă cu insomnii nu au perne de calitate care să le susţină atât capul, cât şi gâtul.

 Sursa Gandul.info

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419