Rămâi conectat

Politică Administrație

În proiect, la Primăria Alba Iulia: Regulamentul de funcţionare a Bazei de Agrement situată lângă Parcul Dendrologic ”Dr. Ioan Vlad”

Publicat

în

restaurant de lux20Primăria municipiului Alba Iulia a elaborat Regulamentul de funcționare a bazei de agrement de lângă Parcul Dendrologic, în cadrul căreia există posibilitatea desfăşurării unor activităţi de picnic. Acesta va fi supus spre aprobarea consilierilor locali în cadrul unui proiect de hotărâre.

Actul normativ conține o serie de reglementări necesare pentru ca activitatea în incinta acesteia să se poată desfăşura în bune condiţii.

Vă prezentăm aici Regulamentul (integral):

Elit - Gustul Desăvârșit

Art.1. (1) Accesul publicului în incinta Bazei de Agrement este permis folosind exclusiv aleile asfaltate şi potecile marcate în acest scop, pe jos, cu bicicleta sau cu autoturisme. Accesul minorilor neînsoţiţi de adulţi şi accesul cu animale de companie sunt interzise.
(2) Accesul publicului în incinta Bazei de Agrement este permis numai în timpul programului de funcţionare a acesteia, în perioada 15 februarie – 15 decembrie, de luni până duminică, astfel:
– în perioada 15 februarie – 1 aprilie vizitarea este permisă între orele 9.00 – 17.00
– în perioada 1 aprilie – 1 octombrie vizitarea este permisă între orele 9.00 – 21.00
– în perioada 1 octombrie – 15 decembrie vizitarea este permisă între orele 9.00 – 17.00
(3) Accesul în incinta Bazei de Agrement pe jos sau cu bicicleta este gratuit, cu excepţia perioadelor în care se desfăşoară manifestări cultural-artistice, în aceste perioade pentru accesul în incinta Bazei de Agrement percepându-se un tarif în cuantum de 8 lei/persoană pentru adulţi şi 5 lei/persoană pentru copii.
(4) Parcarea autoturismelor în locul special amenajat din incinta Bazei de Agrement se va putea face numai în limita locurilor disponibile, contra sumei de 2 lei/oră/autovehicul, cu excepţia autovehiculelor de intervenţie (pompieri, poliţie, ambulanţă, salubritate, etc.) şi autovehiculelor organizatorilor de evenimente cultural-artistice, care vor avea acces gratuit în incintă.
(5) Publicul va avea deplin acces la toate elementele componente ale Bazei de Agrement, cu excepţia Pavilionului Central destinat desfăşurării unor activităţi de alimentaţie publică, Pavilion care va fi închiriat prin licitaţie publică.

Art.2. Accesul publicului în incinta Bazei de Agrement este permis numai prin punctele de acces existente.

Art.3. În incinta Bazei de Agrement, vizitatorii au următoarele obligaţii, (art.7 din Legea nr.54/2012 privind desfăşurarea activităţilor de picnic):
a) să nu distrugă, modifice ori să degradeze panourile informative, marcajele, indicatoarele, construcţiile, împrejmuirile sau orice alte amenajări aflate în perimetrul Bazei de Agrement;
b) să arunce deşeurile doar în locurile special amenajate;
c) să depună selectiv deşeurile de ambalaje în containerele inscripţionate corespunzător categoriei de deşeuri, în conformitate cu regulile privind colectarea selectivă;
d) să aprindă focul doar în locurile special amenajate şi să îl supravegheze în permanenţă;
e) să respecte orarul de desfăşurare a activităţii Bazei de Agrement;
f) să lase locul în care au desfăşurat activitatea de picnic curat şi nealterat;
g) să parcheze autovehiculele doar în zonele special amenajate în acest scop;
h) să folosească pentru satisfacerea necesităţilor fiziologice doar locurile special amenajate;
i) să nu folosească produse de igienă personală la o distanţă mai mică de 30 m faţă de cursurile de apă;
j) să nu spele obiectele care au deservit activităţii de picnic în apele din vecinătatea Bazei de Agrement. Împrăştierea pe sol a apei uzate rezultate în urma activităţii de picnic sau vărsarea acesteia în apele din vecinătatea Bazei de Agrement sunt interzise;
k) să nu hrănească animalele sălbatice;
l) să nu îndepărteze, să nu rănească ori să nu distrugă plantele, animalele, rocile sau orice alte elemente ale cadrului natural şi/sau construit;
m) să nu posteze semne sau mesaje;
n) să păstreze liniştea şi să nu deranjeze comunităţile locale, viaţa sălbatică sau alţi vizitatori;
o) să nu arunce ţigări, chibrituri sau orice alte obiecte aprinse în alte locuri decât în cele special amenajate;
p) să respecte ordinea publică şi bunele moravuri, conform prevederilor legislaţiei în vigoare;
q) să nu desfăşoare activităţi de picnic în afara incintei Bazei de Agrement.

Art.4. Constituie contravenţii şi se sancţionează următoarele fapte cu (art.8 din Legea nr.54/2012 privind desfăşurarea activităţilor de picnic):
– nerespectarea prevederilor art. 3 lit. a), cu amendă de la 100 lei la 500 lei;
– nerespectarea prevederilor art. 3 lit. b), cu amendă de la 200 lei la 2.000 lei;
– nerespectarea prevederilor art.3 lit.c), cu amendă de la 100 lei la 500 lei;
– nerespectarea prevederilor 3 lit.d), cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei;
– nerespectarea prevederilor art.3 lit. f), o) şi p), cu amendă de la 300 lei la 3.000 lei;
– nerespectarea prevederilor art.3 lit. e), g) – j), cu amendă de la 100 lei la 200 lei;
– nerespectarea prevederilor art.3 lit. k) – n), cu amendă de la 200 lei la 400 lei;
– nerespectarea prevederilor art.3 lit. q), cu amendă de la 1.000 la 3.000 lei.

Art.5. (1) Prevederile art.4 din prezentul Regulament intră în vigoare în termen de 10 zile de la data publicării prezentei hotărâri.
(2) Sancţiunile contravenţionale stabilite în prezentul Regulament se pot aplica contravenienţilor persoane fizice sau juridice.

Art.6. Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se face de către agenţii constatatori din cadrul Serviciului Poliţia Locală a Municipiului Alba Iulia şi de împuterniciţi ai Primarului municipiului Alba Iulia.

Art.7. Contravenientul poate achita pe loc sau în cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenţiei ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute la art.4. Agenţii constatatori vor menţiona această posibilitate în procesul-verbal de constatare a contravenţiei.

Art.8. Prezentul Regulament se completează cu dispoziţiile 0.G.nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Politică Administrație

Comunicat de presă| PSD susține Cupru Min Abrud! 43 de milioane de lei pentru investiții și susținerea producției!

Publicat

în

Comunicat de presă| PSD susține Cupru Min Abrud! 43 de milioane de lei pentru investiții și susținerea producției!

În ședința de astăzi, Guvernul a aprobat Memorandumul inițiat de Ministerul Economiei, prin care Cupru Min Abrud să beneficieze de un procent de 50% vărsăminte la bugetul de stat, reprezentând dividende din profitul realizat în anul 2021, pentru a asigura sursa proprie de finanţare a investiţiilor şi de susţinere a producţiei. Astfel, 43 de milioane de lei vor fi alocate pentru optimizarea proceselor de producție și pentru obținerea unui concentrat de cupru de calitate mai bună.

Ministrul Economiei, social-democratul Florin Spătaru, se ține de cuvânt și așa cum a promis a promovat Memorandumul pentru repartizarea a 50% din profitul Cupru Min pentru susținerea producției și a investițiilor de care are nevoie compania.

În calitate de parlamentar al județului Alba voi susține solicitările și necesitățile oamenilor de aici și voi fi mereu alături de ei. La ambele vizite ale ministrului PSD, Florin Spătaru, am promis că vom fi alături de angajați, de companie și de comunitățile locale.

Elit - Gustul Desăvârșit

Prin promovarea Memorandumului a fost aprobată o derogare de la OG nr. 64/2001 care prevede ca societățile și companiile cu capital majoritar sau integral de stat să verse 90% din profitul pe 2021 la bugetul de stat. Prin prezentul act normativ, Guvernul a aprobat ca Societatea Cupru Min SA să verse un procent mai mic de 90%, dar nu mai puțin de 50% din profitul companiei către bugetul de stat.

Ministerul Economiei a anunțat că Planul de management al Cupru Min prevede o serie de proiecte de investiții, precum lucrări de supraînălțare baraj iaz decantare Valea Șesei de la cota 705 mdM la cota 710 mdM, proiectarea, achiziția, montajul și punerea în funcțiune a unei linii noi de flotație care să prelucreze o cantitate de cca 500-600 t/h, cu o eficiență tehnologică de minim 82% și achiziție de utilaje de mare capacitate pentru exploatarea carierei de cupru.

Deputat PSD Alba, Tuhuț Radu-Marcel


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Politică Administrație

Premierul Nicolae Ciucă anunță memorandumul prin care CupruMin are banii necesari pentru investiții și locuri de muncă: Ce lucrări vor fi finanțate

Publicat

în

Premierul Nicolae Ciuca anunța memorandumul prin care CupruMin are banii necesari pentru investitii și locuri de munca: Ce lucrări vor fi finanțate

Premierul Nicolae Ciucă se ține de cuvânt. Azi, domnia sa a informat că guvernul a aprobat Memorandumul pentru repartizarea a 50% din profitul societății din Apuseni.

Suma rezultă din profitul realizat în anul 2021, pentru a asigura sursa proprie de finanţare a investiţiilor şi de susţinere a producţiei. Guvernul a acordat această derogare în cazul Cuprumim, urmare a vizitei premierului Nicolae Ciucă în Apuseni, ocazie cu care managementul companiei, președintele CJ Alba, Ion Dumitrel și vicepreședintele Camerei Deputaților, Florin Roman, au insistat pe nevoia de retehnologizare, ceea ce înseamnă locuri de muncă noi și creșterea producției. În cazul altor companii cu capital de stat, 90% din profit a fost direcționat spre bugetul de stat.

Elit - Gustul Desăvârșit

Din acești bani vor fi finanțate: lucrări de supraînălțare baraj iaz decantare Valea Șesei, achiziția, montajul și punerea în funcțiune a unei linii noi de flotație care să prelucreze o cantitate de cca 500-600 t/h, cu o eficiență tehnologică de minim 82% și achiziție de utilaje de mare capacitate pentru exploatarea carierei de cupru.

Ing. Tiberiu Rațiu, director general CupruMin


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Beniamin Todosiu (deputat USR): „Performanța” Guvernului PNL-PSD-UDMR: A ratat prima tranșă din PNRR și riscă să piardă miliarde de euro

Publicat

în

Beniamin Todosiu (deputat USR): „Performanța” Guvernului PNL-PSD- UDMR: A ratat prima tranșă din PNRR și riscă să piardă miliarde de euro

Guvernul PNL-PSD-UDMR își demonstrează tot mai mult incompetența, iar activitatea dezastruoasă a Coaliției Sărăciei riscă să coste România miliarde de euro, bani europeni.

Cea mai nouă „performanță” a Executivului condus de generalul Ciucă este RATAREA primei tranșe din Planul Național de Redresare și Reziliență. Comisia Europeană a anunțat oficial că prima cerere de plată, depusă de România pentru PNRR, în valoare de 2,6 miliarde de euro, NU VA FI APROBATĂ, iar evaluarea a fost prelungită până în luna septembrie. Guvernul spera ca această primă transă să intre până la finalul lunii iulie, ceea ce ar fi fost o gură de oxigen pentru economia românească aflată în criză.

Cu alte cuvinte, Guvernul PNL-PSD-UDMR dă încă o dovadă de amatorism și delăsare, pentru că nu își îndeplinește jaloanele impuse pentru prima tranșă de fonduri europene. Situația este îngrijorătoare, deoarece aceste jaloane erau cele mai simple impuse în Planul Național de Redresare și Reziliență, iar, dacă PNL și PSD s-au încurcat la acestea, devine dramatic pentru celelalte seturi de jaloane.

Elit - Gustul Desăvârșit

Anul acesta, din PNRR, România ar fi putut primi în jur de 10 miliarde de euro, bani care ar fi putut intra în investiții, în condițiile în care economia țării e sufocată de deficitul bugetar și de inflație.

Situația este cu atât mai gravă cu cât Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene susține că această amânare vine la solicitarea Guvernului României și nu a Comisiei Europene, pentru că în regulament nu există posibilitatea ca Bruxelles-ul să ceară o asemenea amânare. E mai mult decât o dovadă că Guvernul nu și-a făcut treaba și România riscă să piardă o mare parte din banii alocați ca stat membru pentru redresare și reziliență. Această amânare pune în pericol și cea de-a doua cerere de plată pe care, potrivit regulamentului, România o poate depune în decursul acestui an.

Ce face în acest timp Guvernul PNL-PSD-UDMR? Cum îi stă bine unui guvern mafiot, pregătește un nou tun din banii publici. După ce a crescut taxele, e timpul să sifoneze noii bani care se adună la buget.

Guvernul Ciucă a aprobat recent o nouă schemă de ajutor de stat în valoare de 300 de milioane de euro pe care îi vor aloca către 30 de firme. Acești bani nu provin din surse externe, de la Uniunea Europeană, ci sunt 100% din taxele și impozitele românilor. Probabil că, în culisele celor trei partide politice, au fost și alese deja cele 30 de firme norocoase, care vor primi ajutorul de stat. Vor fi, ca de fiecare dată, firmele băieților deștepți, înșurubați politic și care cotizează la pușculițele de partid.

Beniamin Todosiu

Deputat USR de Alba


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare