Rămâi conectat

Actualitate

În 2012, la instanţele judecătoreşti din raza de competenţă a Tribunalului Alba s-au soluţionat peste 40.000 de cauze

Publicat

în

Tribunalul Alba a prezentat Bilanţul activităţii desfăşurate în cursul anului 2012, în cadrul Adunării generale a judecătorilor organizată astăzi la sediul acestei instanţe cu participarea judecătorilor din cadrul tribunalului.

La şedinţa de bilanţ a participat din partea Curţii de Apel Alba Iulia, doamna judecătoare Petraşcu Adriana preşedinta acestei instanţe, şi preşedinţii celor 5 judecătorii aflate în circumscripţia Tribunalului Alba.

În cursul anului 2012 la instanţele din judeţul Alba s-au înregistrat un număr de 39.849 cauze nou intrate. Din acest total 20.043 dosare au fost înregistrate la Tribunalul Alba, restul de 19.806 fiind înregistrate la cele 5 judecătorii astfel : 9.082 cauze la  Judecătoria Alba Iulia , 4.405 cauze la Judecătoria Aiud, 2.306 cauze la Judecătoria Câmpeni, 1.707  cauze la judecătoria Blaj, 2.306 cauze la Judecătoria Sebeş.

Comparativ cu anul 2011, la nivelul Tribunalului Alba, se constată o mică scădere a numărului de cauze nou intrate, respectiv cu 196 cauze mai puţin iar la nivelul judecătoriilor numărul este cu 3.322 de cauze  mai mic decât în 2011. Trebuie precizat că din anul 2012 cererile de investire a hotărârilor pronunţate de Tribunalul Alba nu au mai primit număr nou de dosar, ele fiind soluţionate in cadrul dosarului de care aparţin.

În cursul anului 2012 la instanţele judecătoreşti din raza de competenţă a Tribunalului Alba au fost soluţionate un număr de 40.567 cauze civile, penale, comerciale, de contencios administrativ, precum şi alte materii. Din totalul cauzelor soluţionate , 20.223 au fost soluţionate de Tribunalul Alba, diferenţa de 20.344 dosare au fost soluţionate de cele 5 judecătorii după cum urmează : 9.748 cauze Judecătoria Alba Iulia,  4.311 cauze Judecătoria Aiud, 2.329 cauze Judecătoria Câmpeni, 1.779 cauze Judecătoria Blaj, 2.177 cauze Judecătoria Sebeş.

Făcându-se o analiză a volumului de activitate reprezentat de cauzele restante şi cele înregistrate în cursul anului 2012, se constată la nivelul judecătoriilor şi a tribunalului că încărcătura numărului de dosare pe judecător se menţine la parametri ridicaţi. (…) În 2012 indicele de operativitate la nivelul Tribunalului Alba a fost de 79,50%. Comparativ cu anul 2011, când indicele de operativitate a fost de 75,89%,  se constată o creştere a indicelui de operativitate la nivelul Tribunalului Alba, respectiv cu 3,61 procente”, precizează reprezentantul instanței, vicepreședinte judecător Aurelian Mocan.

Din analiza datelor statistice preliminare, întocmite de Consiliul Superior al Magistraturii, rezultă:

La indicativul operativitate, Tribunalul Alba s-a situat pe locul 4, la nivelul naţional cu o operativitate în soluţionarea cauzelor de 80%, respectiv pe locul întâi la nivelul Curţii de Apel Alba-Iulia (Tribunalul Sibiu – 60% şi Tribunalul Hunedoara 61%). În ceea ce priveşte numărul de cauze soluţionate, la nivel naţional Tribunalul Alba s-a situat pe locul 5 cu un număr de 20.224 cauze soluţionate şi pe locul întâi la nivelul Curţii de Apel Alba-Iulia (Tribunalul Hunedoara – 13.0218 cauze soluţionate şi Tribunalul Sibiu  – 12.268 cauze soluţionate).

Volumul total de activitate înregistrat de Tribunalul Alba în cursul anului 2012 este de 26.697 cauze, indicator statistic care a situat instanţa pe locul 12 la nivel naţional şi de asemenea pe locul întâi la nivelul Curţii de Apel Alba-Iulia (Tribunalul Hunedoara – 22.695 cauze şi Tribunalul Sibiu – 22.632 cauze).

Încărcătura pe judecător raportat la numărul de posturi din schemă a fost de 1.197 cauze/judecător, locul 10 la nivel naţional şi locul întâi la nivelul Curţii de Apel Alba-Iulia (Tribunalul Hunedoara – 1137 cauze/judecător iar Tribunalul Sibiu – 982 cauze/judecător).

Publicitate
Publicitate

Actualitate

Ministrul Educației: Profesorii nevaccinați ar putea fi testați periodic, înainte să intre la ore

Publicat

în

Ministrul Educației: Profesorii nevaccinați ar putea fi testați periodic, înainte să intre la ore

Profesorii care nu vor dori să se vaccineze ar putea fi testați periodic, înainte să intre în școală, a declarat duminică seara, la Digi24, ministrul educației, Sorin Cîmpeanu. Ideea ca profesorii nevaccinați să fie testați este analizată în acest moment de către Ministerele Sănătății și Educației. Sorin Cîmpeanu dorește reluarea cursurilor cu toți elevii în clase din 13 septembrie.

60 la sută din personalul din învățământ este deja vaccinat, a arătat Sorin Cîmpeanu. „Acest proces trebuie să continue, pentru a putea garanta siguranța din perspectivă sanitară în școli. Facem cu toții tot ce putem mai bine și ce stă în dreptul nostru pentru a promova necesitatea vaccinării, pentru a putea avea garanția derulării școlii cu prezență fizică, pentru a nu mai înregistra alte pierderi decât cele pe care școala le-a suferit deja”, a spus ministrul educației.

Electrica Furnizare Discount

Întrebat dacă ia în calcul varianta ca profesorii nevaccinați să nu intre la ore, ministrul a spus: „Întotdeauna pledez pentru prezentarea de argumente, cu multă perseverență și cu competență asigurată de personalul medical, pentru ca și aceia dintre colegii noștri care nu au înțeles încă importanța vaccinării pentru ei înșiși și pentru întreg sistemul de educație să poată înțelege acest lucru. Nu sunt un adept al obligativității, dar avem aceste discuții cu Ministerul Sănătății. Vom vedea care sunt măsurile care se impun de comun acord între Ministerul Educației și Ministerul Sănătății”.

Întrebat dacă profesorii care nu sunt vaccinați ar putea fi testați înainte de a intra la ore, ministrul a spus că este posibil. „Dacă cei care au competență în domeniul sanitar vor prezenta avantaje nete, este posibil să se introducă și măsuri care privesc testarea personalului din școli”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

El a mai spus că rămâne de văzut cu ce frecvență se va face această testare. „Vom vedea. Nu am nici eu, nici Ministerul Educației competențe medicale. V-am spus, aceste discuții se poartă împreună cu Ministerul Sănătății, care este îndreptățit să propună astfel de măsuri. Am inițiat aceste discuții împreună cu Ministerul Sănătății, nu există încă o decizie”, a precizat ministrul Sorin Cîmpeanu.

O serie de reguli sanitare, între care purtarea măștii, distanțarea fizică, aerisirea încăperilor, vor rămâne obligatorii în interiorul școlilor. Nu și despărțitoarele de plexiglas, care și-au dovedit inutilitatea, a menționat Sorin Cîmpeanu.

Citește mai mult

Actualitate

AMENDĂ pentru cei ce lucrează la mai mulți angajatori, dar intră în concediu medical doar la unul

Publicat

în

AMENDĂ pentru cei ce lucrează la mai mulți angajatori, dar intră în concediu medical doar la unul

De la 1 august, persoanele care lucrează, conform legii, la mai mulți angajatori și intră în concediu medical doar la unul dintre aceștia, continuând să-și presteze activitatea în programul normal de lucru la ceilalți, vor putea fi sancționate cu amenzi de până la 2.000 de lei. În același timp, persoanele respective vor risca să rămână fără indemnizația de asigurări sociale de sănătate sau să fie obligate să dea banii înapoi.

Mai exact, potrivit OUG nr. 74/2021 pentru modificarea OUG nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, de la începutul lunii viitoare vor apărea mai multe schimbări privind acordarea concediilor medicale.

Electrica Furnizare Discount

Astfel, printre altele, de la 1 august, cei care au mai multe joburi și își iau concediu medical de la unul dintre acestea, continuând să lucreze la celelalte, vor risca amendarea.

Așadar, conform OUG nr. 74/2021, începând cu data de 1 august, desfășurarea activității “la unul dintre angajatori în perioada în care la celălalt/ceilalți angajator/angajatori a prezentat certificat/certificate de concediu medical” va constitui contravenție care va fi sancționată “cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei, precum și neplata/recuperarea indemnizației de asigurări sociale de sănătate”.

Reamintim că, potrivit OUG nr. 158/2005, pentru persoana asigurată și care desfășoară activitatea la mai mulți angajatori, beneficiind de asigurare de sănătate la fiecare dintre aceștia, “indemnizațiile se calculează și se plătesc, după caz, de fiecare angajator”.

În acest scop, baza de calcul pentru fiecare indemnizație este reprezentată numai de venitul obținut la fiecare loc de muncă în parte.

Atenție! Reglementările OUG nr. 74/2021 vor intra în vigoare începând cu data de 1 august, dată până la care, cel puțin teoretic, se vor actualiza și normele de aplicare ale actului normativ.

sursa: avocatnet.ro

Citește mai mult

Actualitate

Proiect de OUG: Cei pensionați anticipat vor putea să se angajeze în sectorul privat, fără a-și pierde pensia

Publicat

în

Proiect de OUG: Cei pensionați anticipat vor putea să se angajeze în sectorul privat, fără a-și pierde pensia

Un proiect de OUG, care se află la Consiliul Economic Social pentru avizare, prevede, printre altele, că cei care s-au pensionat anticipat sau anticipat parțial pot cumula salariile cu pensia, dacă veniturile de natură salarială provin din sistemul privat.

În contrapartidă, acelorași pensionari li se va suspenda plata pensiei dacă primesc venituri lunare din sectorul bugetar, plătite prin contracte individuale de muncă sau dacă devin funcționari publici.

O altă modificare ce va fi adusă de acest proiect de act normativ vizează că persoanele care au realizat stagiul minim de cotizare și care lucrează și după împlinirea vârstei standard de pensionare vor primi anumite stimulente din partea statului. Mai multe detalii găsiți în acest articol.

Același proiect de OUG urmează să prelungească perioada până la care angajatorii trebuie să aducă locurile de muncă în condiții deosebite la condiții normale, respectiv până la data de 1 septembrie 2023. Termenul actual este data de 1 septembrie 2021.

Pentru ca aceste schimbările pregătite să intre în vigoare, proiectul de OUG trebuie întâi să treacă de votul Guvernului și apoi să fie publicat în Monitorul Oficial.

Acum, Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice prevede că beneficiarii pensiei anticipate sau ai unei pensii anticipate parțial pot cumula pensia cu veniturile realizate din activități dependente, cu excepția activităților pe bază de contract individual de muncă, indiferent că este vorba de normă întreagă sau parțială, sau din activități independente și din drepturi de proprietate intelectuală.

Notă: După cum apare în Codul fiscal, activitate dependentă este orice activitate desfășurată de o persoană fizică într-o relație de angajare generatoare de venituri.

Același act normativ prevede că acestor pensionari li se suspendă pensia dacă realizează venituri lunare din salarii sau din funcții elective.

De pensia anticipată pot beneficia cei care, cu cel mult 5 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, au realizat stagiul de cotizare cu cel puțin 8 ani mai mare decât stagiul complet de cotizare, respectiv 35 de ani. În schimb, de pensia anticipată partial pot beneficia cei care, cu cel mult 5 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, au realizat stagiul complet de cotizare sau au depășit stagiul complet de cotizare cu până la 8 ani.

Atenție! Prevederile proiectului de OUG nu se aplică încă. Pentru a intra în vigoare, documentul trebuie să fie adoptat de Guvern în ședința săptămânală și apoi publicat în Monitorul Oficial.

Publicitate
Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2021 Ziarul Unirea