Horațiu Clepan: ”Cantarul pentru autovehicule de mare tonaj din Alba Iulia nu este omologat. Cei care contesta în instanță s-ar putea să câștige”

PRO ROMÂNIA - Alegeri parlamentare 2020

Consilierul local PSD Horațiu Clepan a avertizat, în cadrul unei conferințe de presă, că la punctul de cântărire a autovehiculelor de mare tonaj, instalat de Primăria Alba Iulia lângă Stadion ”se întâmplă lucruri nu tocmai legale”. Social-democratul susține că platforma-cântar nu este omologată iar cei care vor face contestație în instanță vor câștiga.

”Am ceva experiență în domeniu și am constatat că acolo se întâmplă niște lucruri nu tocmai legale. Adică acea platformă a fost făcută pentru protejarea drumului de la Micești, care este fpcut pe fonduri europene, este o idee bună să protejăm acest drum astfel ca Primăria Alba Iulia să nu fie nevoită să plătească daune peste doi-trei ani când Uniunea Europeană va veni și va verifica situația de acolo. Doar că acea platformă nu este omologată. Una este să întrunească condițiile de omologare și alta este să fie o platformă omologată. Practic, pentru toate cântăririle care se fac acolo, dacă firmele respective o să dea în judecată primăria, o să câștige. Operatorii: nu poți să iei un polițist local, fără niciun fel de experiență în acel domeniu și să-i pui laptop-ul în față, cu un program și o instalație de cântărire și să-l faci de a doua zi agent constatator. Au aparut foarte mari greșeli în procesul de cântărire”, a explicat Clepan.

USR - Alegeri parlamentare 2020

El a mai spus că o altă problemă sunt timpii foarte mari de cântărire pe care transportatorii trebuie să-i suporte – aproximativ 40 de minute, rezultând blocaje în activitatea acestora pe timp de mai multe ore.

PMP - Alegeri parlamentare 2020

Consilierul local albaiulian a concluzionat că este, totuși, o măsură bună, însă trebuie gestionată în alt mod, de oameni cu experiență în domeniu.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

3 Comentarii

apullum4 28 aprilie 2017 at 15:39

Cu tot respectul pentru experienta dumneavoastra in domeniu, daca nu aveti rea intentie inseamna ca sunteti intr-o eroare totala provenita din lipsa totala de cunostinte.
Termenul de „platforma” de care faceti referire nu exista in nici o reglementare legala. Este vorba de o instalatie portabila care poate fi montata intr-o zona de cantarire special amenajata sau pe suprafete rutiere care satisfac cerintele privind orizontalitatea, planeitatea, duritatea si rezistenta in timp prevazute de producator si de anumite norme.
Va rog, studiati Hotararea nr. 710/2015 ca sa vedeti tipurile aparatelor de cantarit, cerinte, obligatii, comformitati, proceduri.
Dupa ce o studiati, o sa vedeti ca nu exista platforma cu atat mai mult nu trebuie ca „platforma sa fie omologata” ci doar trebuie ca locul unde este montata instalatia de cantarit portabila sa satisfaca anumite cerinte.
De asemenea va rog sa studiati ce inseamna 9,80653(acceleratia gravitationala de la locul de etalonare).
Cat despre operatori, va rog sa studiati OG 43/1997, in special art. 61^2, lit. e) ca sa vedeti cine constata contraventiile si aplica sanctiunile, sa vedeti daca politistii locali despre care faceti referire au fost instruiti de cineva autorizat pentru a indeplinii conditiile de operatori, precum si L155/2010, art. 7, lit i) care predede ca politia locala cu atributii in domeniul circulatiei pe drumurile publice „constata contraventii si aplica sanctiuni pentru incalcarea normelor legale privind masa maxima admisa si accesul pe anumite sectoare de drum, avand dreptul de a efectua semnale de oprire a conducatorilor acestor vehicule”.

apullum4 30 aprilie 2017 at 16:06

Acum am aflat… Oare cine e sef la ICTR Alba?
Oare de ce ISCTR Alba nu a controlat niciodata autovehiculele cu masa max autorizata 40.000 kg care vin de la Zlatna si tranziteaza Alba-Iulia cu o masa de 60.000kg?
Oare seful de la ISCTR are camioane de transport la lotul 1 si 2 de la autostrada Sebes-Turda?
Altii spun ca ISCTR Alba primeste bani ca sa nu iasa cu celebrul cantar.
Eu spun ca Primaria Alba Iulia prin actiunea de a pune un cantar a stricat spaga pe care o primea ISCTR Alba pt. a nu iesii cu „cantarul”.
Mai mult prin decizia Primariei Alba Iulia de a delega Politia Locala, care are astfel atributii duble date de L155/2010 si OG 43/1997, a jucat dur dar castigator… insa a stricat jocul si spaga pe care transportatorii o dadeau la ISCTR ALBA , al carui sef este….poate ne spune dl Horatiu Clepan.
Va solicit dl Clepan, care aveti calitatea de consilier local al Consiliului Local Alba Iulia, sa aveti taria, barbatia si curajul de a cere sefului ISCTR Alba si sefului ISCTR Cluj de a comunica cate actiuni a avut ISCTR Alba in a controla autovehiculele ce au transportat material pentru tronsonul 1 si 2 a autostradei Sebes-Turda in anul 2017?
De asemenea va solicit sa ne spuneti public daca aveti direct sau prin intermediari un interes legat de transportul de materiale de la carierele din Zlatna spre tronsoanele 1 si 2?
Astept cu interes raspunsul dumneavoastra si daca nu voi putea contrazice, imi voi prezenta personal scuzele de rigoare.

apullum5 30 aprilie 2017 at 23:44

Stimate dle Clepan, aveti o bogata experienta in domeniu.
Din anul 1998 (Sectia Drumuri Nationale Alba) lucrati in domeniul controlului in transporturile rutiere. La SDN Alba ati fost responsabil mai mult de 10 ani exact cu efectuarea controlului rovinietei (erati in echipajul de 2 persoane cu fotocelula mobila) si apoi la ISCTR unde de asemenea aveti in atributii controluil rovinietei.
La transportul public de persoane organizat de catre Consiliul Judetean Alba nu exista traseu judetean sa nu contina portiuni de drum national, deci rovinieta este obligatorie la toate aceste autobuze si microbuze (aprox. 100 autovehicule).
Cu toate acestea, cand aceleasi autovehicule ies pentru curse ocazionale in afara judetului sunt amendate pentru lipsa rovinieta. Dovada – contestatiile operatorilor de pe site-ul instantelor de judecata pentru amenzile aplicate de colegii dvs din alte judete (doar cele care au fost prinse …).
Va solicit dl Clepan, care aveti calitatea de consilier local al Consiliului Local Alba Iulia, sa aveti taria, barbatia si curajul de a cere sefului ISCTR Alba si sefului ISCTR Cluj de a explica cum este posibila aceasta anomalie ca atunci cand autobuzele din transportul judetean se intalnesc cu angajatii ISCTR Alba au rovinieta (dovada – nu au aplicat nici o astfel de amenda) iar cand ies din judet, aceleasi autovehicule nu au rovinieta.
Este vorba despre sume reprezentand amenzi neincasate de peste 400.000 RON pe an iar raspunsul dvs si al ISCTR Cluj va rog sa acopere perioada din ultimii 8-9 ani (se poate verifica simplu vechimea si amploarea fenomenului, pe portalul instantelor de judecata).
Pt aducere aminte, poate explicati in raspuns si de perioada cand operatorii licentiati transport judetean persoane din Alba isi faceau rovinieta numai cand venea echipajul cu fotocelula de la SDN Cluj in programul de controale incrucisate (de exemplu, a treia saptamana din luna februarie anul 2011).

Astept cu interes raspunsul dumneavoastra si daca nu voi putea contrazice, imi voi prezenta personal scuzele de rigoare.

Comentariile sunt oprite