Rămâi conectat

Curier Județean

FOTO/ SEBEȘ: Campania ”Ai citit o carte? Doneaz-o mai departe!”, un real succes

Publicat

în

  • Campanie realizată în municipiul Sebeș.

campanie strangere de carti03În perioada 24 – 28 noiembrie 2014, a avut loc campania „Ai citit o carte? Doneaz-o mai departe!”, realizată de AnaMaria Jurju şi Dana Băcilă, studente ale Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării, din cadrul UBB, Cluj-Napoca, propunându-şi amenajarea bibliotecii Şcolii Gimnaziale din Căpuşu Mare, judeţul Cluj, care se bucură de un număr mare de elevi însă nu beneficiază de magia cărţilor. Campania a fost un real succes, adunând un număr impresionant de cărți.

În acest sens, campania s-a derulat la nivelul şcoliilor şi liceelor din Sebeş, stârnind interesul a sute de copii, care s-au mobilizat şi au dăruit aproximativ 200 de cărţi, din dorinţa de a da o şansă la educaţie şi de a face diferenţa într-o lume a şanselor inegale. Cea de a doua etapă a campaniei a fost reinventarea conceptului de CINEMA în SEBEŞ, eveniment care s-a derulat Vineri, 28 noiembrie 2014, la Centrul Cultural „Lucian Blaga” strângând aproximativ 350 de persoane. Zeci de tineri, dar și adulţi, au umplut coridorul de aşteptare al Casei de Cultură din Sebeş, cu teancuri de cărţi în mâini, aşteptând nerăbdători să contribuie la amenajarea Bibliotecii copiilor din Căpuşu Mare şi să participe la o spectaculoasă seară de cinema. Evenimentul a fost un adevărat succes, amprentat de entuziasmul celor care au trăit sentimente profunde de iubire alături de tinerii din  „If I stay” şi au râs copios cu protagoniștii din „Let’s be cops”.  În final, campania şi-a atins obiectivul propus şi a dus la colectarea a 820  de cărţi, care vor sprijini educaţia multor generaţii de copii de acum înainte.

„A fost emoţionant să vedem ce impact a avut campania noastră în oraşul Sebeş, mărturisesc că nu mă aşteptam la un număr atât de mare de participanţi la Cinema Sebeş şi cu atât mai puţin nu credeam că vom reuşi performanţa de a strânge 800 de cărţi. Le mulţumim tuturor celor implicaţi şi sperăm să avem parte de aceeaşi colaborare şi pe viitor, deoarece e un sentiment frumos să ştim că sunt atâtea persoane cărora le pasă şi de cei din jur.’’ a declarat AnaMaria Jurju, realizator de proiect.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Am fost plăcut surprinsă și de această dată de cetățenii orașului Sebeș, care s-au implicat în campania noastră fără să ezite și fără să aștepte o recompensă. Sentimentul pe care l-am avut când toți spectatorii, trăind fiecare moment cu tinerii din „If I Stay”, i-au aplaudat, a fost extraordinar și imposibil de descris. Sper ca tinerii din Sebeș să continue să se implice în acest fel de proiecte pentru că împreună au puterea de a face diferența. Mulțumim tuturor pentru susținere și donații!” a declarat Dana Băcilă, realizator de proiect.

Cărţile sunt o parte componentă a existenţei individului secolului XXI, constituind fundamentul dezvoltării sale personale, dar mai ales profesionale. Cuvântul „carte”, atât de banal pentru mulţi dintre noi, pentru alţii, nu la fel de norocoşi, reprezintă un lux spre care tânjesc cu multe speranţe. Acesta era şi cazul copiilor din Căpuşu Mare, judeţul Cluj.

Comunicat de presă

[nggallery id=2724]


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare