Rămâi conectat

Economie

FOTO| La 20 de ani de activitate a Star Transmission, îi cunoaștem pe Lucian Fulea și Paul Radu, doi ingineri care au însoțit dezvoltarea companiei încă de la început

Publicat

în

2021 este un an foarte special în istoria Star Transmission, compania sărbătorind 20 de ani de activitate. Ce ocazie mai bună decât să îi cunoaștem pe doi dintre inginerii noștri înalt calificați – Lucian Fulea, inginer calitate și Paul Radu, inginer planificare, care au însoțit dezvoltarea companiei încă de la început.

Colegii noștri sunt cei care formează și antrenează o echipă unită; adevărați profesioniști, pasionați de ideile lor și promotori ai inovației. În ceea ce privește ingineria, esența sa constă în practică – astfel, abilitățile speciale ale inginerilor se dezvoltă prin rezolvarea problemelor. Lucian Fulea și Paul Radu, doi dintre partenerii noștri de lungă durată în povestea de 20 de ani a Star Transmission, ne-au împărtășit experiența lor profesională.

Lucian Fulea ocupă funcția de inginer în cadrul departamentului de Management al Calității. Și-a început cariera la Star Transmission în decembrie 2001, debutând pe același post pe care îl deține și în prezent.

Paul Radu este inginer în cadrul departamentului de Planificare al Star Transmission din primăvara anului 2002. Timp de aproape trei ani, a lucrat ca programator de comenzi numerice. La început, a fost singurul responsabil de crearea programelor de prelucrare pentru utilaje. Pe măsură ce nucleul din planificare s-a extins, a revenit la profesia sa de bază de inginer tehnolog.

1. Care sunt provocările pe care le-ați întâmpinat în activitate de-a lungul timpului?

Lucian Fulea: De-a lungul anilor, au fost auditate diverse procese și teme, fiecare solicitând atenția și experiența noastră. Într-o anumită măsură, necesitatea îndeplinirii cerințelor și asigurarea certificării sistemului de management, cu fiecare audit, poate veni cu anumite provocări. Cu toate acestea, datorită efortului și contribuției colegilor mei de la Star Transmission și Star Assembly, auditurile noastre au avut întotdeauna succes. Întotdeauna am depășit situațiile dificile alături de echipă, prin buna colaborare cu colegii.

Paul Radu: Când mă gândesc la provocări, îmi amintesc diferite momente, unele mai tensionate decât altele. Inevitabil, pe parcursul anilor, te confrunți cu astfel de situații; însă, ce a contat cel mai mult pentru mine, a fost faptul că rezolvarea era întotdeauna în birou, în cadrul echipei departamentului de planificare. Astfel, găsirea soluției devine scop comun și imboldul pentru a duce mai departe proiectul. Acest lucru se datorează și faptului că a existat întotdeauna un mediu de lucru care încurajează colaborarea, spiritul de echipă, performanța, entuziasmul și învățarea.

2. Ne puteți împărtăși niște experiențe memorabile din cariera dumneavoastră?

Lucian Fulea: Voi începe cu un citat: „Eu am să mă pregătesc și voi fi gata, poate că de undeva mi se va ivi și mie șansa.” – Abraham Lincoln. Reușita elaborării și implementării unui sistem al calității pentru laboratoare conform cerințelor legale pentru laboratorul de metrologie a reprezentat o reușită cheie în cariera mea, alături de implementarea proiectelor Six Sigma. Six Sigma este mai mult decât o statistică, este cea mai complexă metodologie de rezolvare a problemelor din aproape orice domeniu. De asemenea, datorită strânsei colaborări dintre Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și Star Assembly, am avut șansa de a contribui la coordonarea unor studenți în realizarea unor proiecte de diplomă, proiecte susținute în cadrul universității.

Paul Radu: Cu siguranță, de-a lungul celor aproximativ 20 de ani petrecuți în cadrul companiei, am trăit multe astfel de momente de satisfacție și împlinire profesională. Îmi amintesc cu drag de toamna anului 2006 când, coordonator de proiect fiind, am fost responsabil de transferarea de la Hamburg, Germania, a liniei de producție a axului cu came pentru modelul Mercedes Smart, și implementarea acesteia în cadrul Star Transmission. Anul 2010 a fost de asemenea un an memorabil din punct de vedere profesional, când Star Transmission a început construcția unei noi hale în Sebeș, extinzându-și astfel activitatea pentru prima dată în afara orașului Cugir. Aici, subliniez nucleul a tot ceea ce reprezintă Star Assembly astăzi, ca infrastructură. Coordonând proiectul întinzătorului de lanț, m-am ocupat de transferul din Cugir a primelor utilaje în noua hală din Sebeș, punerea lor în funcțiune și producerea primelor piese în noua locație.

3. Care este partea meseriei dumneavoastră care vă place cel mai mult?

Lucian Fulea: Sunt multe aspecte ale meseriei mele care îmi plac, însă, pe departe, auditul este preferatul meu. Acesta este un proces sistematic, independent și documentat, cu scopul de a evalua corectitudinea și analiza performanțelor. Ca parte a activității mele în cadrul Star Transmission și Star Assembly, am participat atât la audituri interne, cât și externe.

Publicitate

Paul Radu: Diversitatea activităților și provocările apărute pe parcursul derulării proiectelor sunt elementele care îmi plac cel mai mult. Domeniul tehnic este în continuă dezvoltare, astfel încât dorința de a ține pasul cu noutățile este cu siguranță o provocare, mai ales cele din ultima perioadă, când se pune accent atât de mare pe digitalizare. Astfel, nu am avut niciun moment de îndoială privind alegerea meseriei și locului de muncă.

4. Lucrați în această companie de o perioadă semnificativă de timp. Ce înseamnă Star Transmission pentru dumneavoastră și ce v-a determinat să rămâneți în companie?

Lucian Fulea: Pentru mine, Star Transmission este o familie, unde mă bucur de un mediu de lucru plăcut și de colegi minunați. Aprecierea pe care am primit-o chiar de la începutul carierei mele a fost un factor important care a contribuit la continuarea activității mele aici. Dorința de a asimila noi cunoștințe în managementul calității și de a le împărtăși cu noii colegi sunt o motivație zilnică constantă, de curând fiind și Trainer Intern soft skills.

Paul Radu: În primul rând, apartenența la echipă – colegii de departament, oamenii cu care lucrez și, bineînțeles, activitatea pe care o desfășor alături de ei. În al doilea rând, mediul de lucru – cultura organizațională, beneficiile, oportunitățile de dezvoltare a carierei și spațiul de lucru. În plus, cred cu tărie faptul că parcursul vieții noastre depinde, în mare parte, de suma alegerilor făcute, a deciziilor luate. Acum, după 20 de ani, în ceea ce privește cariera mea, pot spune că am luat deciziile potrivite, care m-au îndrumat spre continuarea carierei în cadrul în aceleiași companii până în prezent.

5. Cât de important este mediul de lucru, de la echipă la procese, pentru a avea succes?

Lucian Fulea: Mediul de lucru este un factor extrem de important, atât din punct de vedere tehnic, pentru buna funcționare a proceselor și proiectelor implementate, cât și din partea relațiilor interpersonale, comunicarea și înțelegerea cu colegii fiind, de asemenea, esențiale. În ceea ce privește metodologia Six Sigma, parcurgerea teoriei în sala de curs nu asigură înțelegerea suficientă, fapt valabil și pentru Deltalyze. Derularea în echipă a unui proiect Six Sigma/Deltalyze contează cel mai mult pentru fixarea noilor cunoștințe. Zilnic, fiecare dintre noi se confruntă cu multe probleme. În prezent, rezolvarea o găsim bazându-ne pe experiența comună, fler sau intuiție.

Radu Paul: Ne petrecem cea mai mare parte a zilei la muncă. Așadar, mediul de lucru este foarte important pentru dezvoltarea profesională, pentru randament, pentru starea de bine. În tot acest timp, am cunoscut și colaborat cu oameni deosebiți. Vorbesc despre o carieră de 20 de ani și este firesc ca structura echipei să se schimbe, dar ce îmi oferă cea mai multă satisfacție este faptul că atmosfera plăcută de lucru a rămas neschimbată, iar colegii nou veniți pe parcurs s-au integrat perfect în acest mediu.

Despre Star Transmission și Star Assembly

Locațiile de producție din Romania, respectiv compania Star Transmission cu sediul în Cugir și compania Star Assembly cu locația în Sebeș, sunt subsidiare deținute integral de Mercedes-Benz AG. Ambele sunt parte importantă a rețelei globale de producție powertrain Mercedes-Benz autoturisme. La Sebeș sunt asamblate transmisii pentru Mercedes-Benz. Locația Cugir găzduiește producția de roți, axe, țevi de înaltă presiune și componente prelucrate mecanic pentru motoare, transmisii și sisteme de direcție, precum și un centru tehnologic unde sunt produse, printre altele, prototipuri. Cu sprijinul guvernului român, Star Transmission este una dintre primele companii românești care oferă un sistem de învățământ dual bazat pe modelul german din Baden-Württemberg. În calitate de parteneri ai acestui program, Star Transmission și Star Assembly oferă instruire practică în fiecare din cele două unități de producție.

Publicitate
Publicitate

Economie

Forța de muncă a României pleacă afară, iar noi „impozităm sărăcia”. Lipsurile financiare îi gonesc pe români în țări străine

Publicat

în

Forța de muncă a României pleacă afară, iar noi „impozităm sărăcia”. Lipsurile financiare îi gonesc pe români în țări străine

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui (USR), a declarat la Aleph News că cea mai importantă reformă fiscală pe care ar trebui să o facă Guvernul este neimpozitarea salariului minim:

„Trebuie să ajutăm mediul de afaceri în alte moduri decât a lua bani publici şi pur şi simplu a-i da unor firme, trebuie să facem măsuri şi aici e măsură cea mai importantă (reforma fiscală şi reforma economică) pe care o putem face, reforma impozitării muncii. Zero taxe pe salariul minim este o idee care ne vine, nu reinventam roata, asta fac şi alte ţări să nu impozităm”

„Este o soluţie dacă vrem să scăpăm de sărăcie sau să reducem sărăcia, dacă vrem să activăm forţă de muncă, dacă vrem să avem locuri de muncă bine plătite. Dacă vrem în continuare să ne gonim forţă de muncă în alte ţări da, nu e o soluţie, atunci mergem pe a avea cele mai mari impozite pe salariile mici din toată Europa pentru că România este campioană la impozitarea salariilor mici. Atenţie aici, dacă vă uitaţi pe nivelul general de impozitare a muncii noi suntem puţin deasupra mediei europene şi o să ni se arate graficul ăsta – uitaţi, nu avem o problemă cu impozitarea muncii pentru că suntem puţin deasupra mediei. Dar dacă ne uităm pe salariile mici, noi acolo suntem pe locul întâi”

Electrica Furnizare Discount

„Noi impozitam sărăcia. Poate de aia suntem săraci. Haideţi să nu mai oropsim, să nu mai luăm tocmai aceluia care are cel mai puţin atât de mulţi bani. Statul să îşi găsească o talie în care să nu mai avem ministere mamut, sute de agenţii, zeci şi mii de sinecuri potenţiali toate finanţate din banii noştri şi să mai lăsăm puţin bani la oamenii care muncesc, au valoare”
„Sprijin această măsură foarte tare, de neimpozitare a salariului minim care nu se aplică doar salariului minim, se aplică tuturor salariilor, se aplică şi celor care au un leu peste salariul minim pentru că asta este o măsură care creşte puterea de cumpărare pe orizontală, asta face ca această creştere economică, ca această bogăţie, prosperitate să se regăsească la cât mai mulţi oameni şi exact asta trebuie făcut, este cea mai importantă reformă fiscală pe care trebuie să o facă statul român”

Citește și : Legea pensiilor se modifică: Cei ce lucrează peste vârsta de pensionare vor primi stimulente mai mari decât în prezent

„E o reformă economică fară de care chiar nu putem evita soarta pe care o avem. Dacă vrem să scăpăm de sărăcie şi sărăcia este cea mai mare problemă economică a ţării noastre pe termen lung, pe termen scurt sunt de acord avem deficitul bugetar, pe termen mediu avem deficitul fondului de pensii, dar pe termen lung şi cea mai profundă problemă este cea a sărăciei. E chiar o anume sărăcie foarte precisă, sărăcia în muncă. Noi suntem lideri europeni la sărăcie în muncă şi nu doar anul ăsta, am fost şi anii trecuţi, în fiecare an. Uitaţi-vă în tot istoricul Eurostat, eu nu ştiu dacă a fost un singur an în care să nu fim pe locul 1 în Europa la sărăcie în muncă şi suntem pe locul 1 în Europa şi la impozitarea muncii pe salariile mici. Lucrurile acestea nu sunt necorelate”

Citește și : Noul buletin cu CIP: Ce trebuie să cunoască cei care optează pentru noua carte electronică și cât costă

„Forţă de muncă a României se duce în alte ţări pentru că diferenţa de salariu este foarte mare. Şi noi avem un handicap imens, România a avut 45 ani de comunism dur, o economie socialistă care a naţionalizat şi a colectivizat aproape 100%. Nu ca în Polonia, nu ca în Ungaria, unde au grade de colectivizare mult mai mici, pe la 20%. Noi am avut un comunism pur şi dur din motive istorice, nu intrăm în istorie, asta e altă problemă. Avem un bagaj istoric cu atât mai greu. În momentul acesta noi evident că nu putem avea productivitatea ţarilor din vest, nu putem fi Germania pentru că au capital acumulat mult mai mult decât noi. Dar ce putem face, de exemplu, este să nu împovărăm suplimentar munca faţă de alte ţări. Ori noi exact asta facem. Evident că salariul va fi mai mare în Germania, şi cu zero taxe pe salariul minim tot va fi mai mare în Germania salariul. Dar va fi mai mare cu mai puţin. Şi diferenţa aceasta mai mică va face ca omul să se gândească: are sens să plec? Una este să pleci pentru 1000 euro în plus, alta e să pleci pentru 500 euro în plus”

Citește mai mult

Economie

ANAF a publicat “lista ruşinii” pentru al doilea trimestru al anului . Care sunt firmele datornice la stat

Publicat

în

ANAF a publicat “lista ruşinii” pentru al doilea trimestru al anului . Care sunt firmele datornice la stat

-Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat lista cu datornicii care nu şi-au plătit obligaţiile fiscale în T2 2021, conform legislaţiei în vigoare.

-Obligaţiile fiscale pentru T2 2021 sunt aferente perioadei aprilie – iunie 2021.

În “lista ruşinii” sunt incluse firmele care nu şi-au achitat obligaţiile fiscale către Fisc în T2 2020. ”Lista ruşinii” este reglementată de Ordinul nr. 509/2019 pentru modificarea şi completarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care înregistrează obligaţii fiscale restante, precum şi cuantumul acestor obligaţii, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 558/2016.

Obligaţiile fiscale restante ale contribuabililor persoane juridice care fac obiectul publicării sunt cele notificate, existente la sfârşitul trimestrului de raportare şi neachitate până la data publicării. Nu fac obiectul publicării obligaţiile fiscale restante al căror cuantum total este sub următoarele plafoane:

-500.000 lei, în cazul debitorilor care au calitatea de mare contribuabil;

-250.000 lei, în cazul debitorilor care au calitatea de contribuabil mijlociu;

-100.000 lei, în cazul celorlalte categorii de debitori, inclusiv în cazul persoanelor fizice care înregistrează obligaţii fiscale restante şi din desfăşurarea de activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere;

ANAF va efectua modificări “în termen de 15 zile de la achitarea integrală a obligaţiilor fiscale datorate, organul fiscal central operează, din oficiu, modificările pentru fiecare debitor care şi-a achitat aceste obligaţii, în sensul eliminării din liste”.

Lista din acest an nu va cuprinde persoanele fizice, doar pe cele juridice, conform unor modificări legislative recente.

Lista poate fi consultată AICI

Publicitate
Citește mai mult

Economie

CANICULA pune bețe în roate transportatorilor: restricţiile de tonaj, prelungite până pe 2 august. Excepții la măsurile adoptate

Publicat

în

CANICULA pune bețe în roate transportatorilor: restricţiile de tonaj, prelungite până pe 2 august. Excepții la măsurile adoptate

Restricţiile de circulaţie vor fi prelungite până luni, 2 august, pe întreaga reţea rutieră, din cauza caniculei, pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, exceptând judeţele Harghita, Suceava şi Botoşani.

Conform Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNAIR), duminică şi luni, în intervalul orar 12.00 – 20.00, se vor institui restricţii de circulaţie pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t pe întreaga reţea rutieră, exceptând judeţele: Harghita, Suceava şi Botoşani.

„Aceste restricţii vor fi instituite ca urmare a avertizărilor de caniculă emise de către Administraţia Naţională de Meteorologie. Măsura este adoptată pentru protejarea şi conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformaţiilor majore ireversibile (ce implică şi pierderea stabilităţii straturilor rutiere) care pot apărea pe reţeaua rutieră, ca efect al desfăşurării traficului greu în condiţiile climatice de caniculă”, precizează CNAIR.

Electrica Furnizare Discount

CNAIR subliniază că măsurile adoptate nu vizează: transporturile de persoane; transporturile de animale vii şi de produse perisabile de origine animală şi vegetală; vehiculele care participă la intervenţii în caz de forţă majoră; transporturile funerare; transporturile poştale; transporturile de echipamente de prim ajutor; transporturile pentru distribuire de carburanţi; transporturile de mărfuri sub temperatura controlată; transporturile pentru tractări vehicule avariate; transporturile pentru distribuirea de apă şi hrană în zonele calamitate; transporturile cu vehicule specializate destinate prin construcţie salubrizării; transporturile de apă îmbuteliată; transporturile produse provenite din exploatări agricole; transporturile militare implicate în exerciţii multinaţionale.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare