Ziarul Unirea

FOTO: Cum va arăta zona centrală a municipiului Alba Iulia după lucrările de modernizare în valoare de un milion de euro

Zona centrală a municipiului Alba Iulia, respectiv strada Tudor Vladimirescu, începe marea transformare, în cadrul unui proiect de modernizare demarat de primarie la inceputul lunii septembrie. Valoarea totală a contractului de lucrari incheiat cu Elis Pavaje pentru aceste lucrări este de 4,67 milioane de lei, dintre care 1,4 milioane sunt prevazuți pentru acest an. Finanţarea investiţiei va fi asigurată din bugetul local şi alte surse constituite conform legii.

“Aceste lucrări de reabilitare fac parte dintr-un proiect amplu ce va relaţiona şi armoniza întreg spaţiul public din centrul oraşului, inclusiv zona cuprinsă între sediul băncii BCR şi magazinul Unirea”, se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Alba Iulia.

ELIT

Proiectul, cu o perioada de desfasurare de 12 luni, constă in reconfigurarea strazii centrale Tudor Vladimirescu, a zonelor pietonale si a celor verzi, reamenajarea intersectiilor, precum si amenajarea a doua sensuri giratorii si a peste 133 de parcari, pe laturile estica si vestica ale strazii. Prima etapa a proiectului este dedicata executarii lucrarilor tehnice, a retelelelor subterane si a celor de iluminat public si relocarii unor conducte. In partea a doua urmeaza lucrarile de design urban si peisagistica: amenajarea locurilor de relaxare pentru pietoni, a zonelor verzi cu plantatii joase si inalte, montarea unui sistem de irigatii precum si a unui mobilier urban nou.

La final, partea intens circulată din faţa sediilor BCR şi magazinului Unirea ar urma să fie înfrumuseţată şi modernizată, pentru a deveni atât funcţională, cât şi atractivă pentru locuitori şi vizitatori.

Accesul la parcare se va face cu bariere. 13 parcaje sunt prevăzute lângă magazinul Unirea şi 7 parcaje lângă BCR.

ADEZIUNE PLUS ALBA

În procesul de modernizare a zonei pietonale, se vor amenaja locuri de odihnă, zone verzi cu plantaţii joase şi înalte şi sistem de irigaţii.

 Trotuarul va fi pavat cu piatră cubică, pavele din beton vibropresat compact şi tip grilă, toate montate pe o casetă refăcută în adâncime de aproximativ 60 cm. De asemenea, a fost prevăzută amenajarea a două noi sensuri giratorii, la intersecţia Calea Moţilor cu strada Tudor Vladimirescu, respectiv la intersecţia străzilor Oborului şi Tudor Vladimirescu.

sursa proiect: Refuncţionalizare zona centrală, strada Tudor Vladimirescu

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

Te-ar putea interesa și:

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

18 Comentarii

florin 11 septembrie 2014 at 2:13

Fain

unu 11 septembrie 2014 at 6:30

Cum sa arate?Cu dale normal.Si nelipsitele sensuri giratorii de o suta de mii de euro unu.

andrei 11 septembrie 2014 at 7:21

Iarasi dale

Dorin 11 septembrie 2014 at 7:50

Nea andrei , ti-e tare dor de trotuarele cu bitum , care trebuiau peticite la 2-3 ani , daca nu ramaneau de cele mai multe ori zeci de ani cu gropi …nostalgia comunista , sa avem tot timpul de lucru la reparat trotuare :))

HH 11 septembrie 2014 at 10:15

MIE NU IMI ESTE DOR DE COMUNISM , DAR SA STII CA IN ELVETIA SAU FRANTA MAJORITATEA TROTUARELOR SUNT ASFALTATE SI ACOLO NU ESTE COMUNISM !!!

Alex 11 septembrie 2014 at 15:50

Sa mori tu ca in Elvetia sau Franta trotuarele sunt asfaltate??Nici macar in sate nu sunt asfalate !!:))Iti sta ceasu’ cand ii auzi pe unii,Doamnee…!Berna sau Paris nu seamna deloc cu Moscova,prietene!

HH 11 septembrie 2014 at 22:43

INTRA PE GOOGLE MAPS DE EXEMPLU LA LAUSANNE ( IN ELVETIA), APOI LA GENEVA…. ORICINE POATE VEDEA !
PAVAJUL NU ESTE O MARE DESCOPERIRE MODERNA SI NICI ASFALTUL NU ESTE CEVA ” DEMODAT” GAGAUTA !

Alex 12 septembrie 2014 at 15:29

Sa sti ca m-am uitat si ghici ce?..n-ai dreptate!E plin de havele si pe acolo!:))..si cam atat..sa ti-o spun pe aia dreapta,din partea mea poa’ sa toarne beton daca arata mai bine decat este acum.Numa’ bine!

ITA 12 septembrie 2014 at 0:31

HH intra si tu pe Google Earth si uita-te in Olanda sa vezi drumuri pavate … trotuare, inclusiv partea carosabila iti dau si o sugestie : Balfortstraat ,BREDA si in foarte multe orase din NL.

Toma 11 septembrie 2014 at 7:57

Ma bucur cand se face ceva pentru infrumusetarea orasului. Dar mi se pare ca am inceput cu sfarsitul modernizarii zonei centrale. Lucrarile de reabilitare, de care se vorbeste in articol, trebuiau facute la finalul reconstruirii zonei dintre vechiul CEC si fostul sediu al registrului comertului, pentru a arata ca in machetele prezentate. Una din marghelnitele vis a vis de magazinul Unirea a fost ,,reabilitata”. Oare asta e o solutie? Ce se va alege de modernizarea de care se vorbeste cand incepe demolarea marghelnitelor? Urmeaza reabilitarea modernizarii?

prale 11 septembrie 2014 at 10:13

IAR BAGA HAVA TOT LA BUZUNAR

Ion 11 septembrie 2014 at 10:32

Foate bine, Elis Pavaje. Oare cand va leaga ?

HH 11 septembrie 2014 at 10:13

O MIZERIE :
– SE TAIE MAJORITATEA PINILOR DIN ZONA, CARE AU AJUNS IN SFARSIT LA MATURITATE SI SUNT FOARTE FRUMOSI SI VALOROSI !
– PARCAREA AJUNGE PANA LA 5 METRII DE BLOC ( ZGOMOT, MIROS, PRAF)
– BANCILE DIN IMAGINI SUNT AMPLASATE LA NICI 5M DE CLADIRI CU FATA SPRE ACESTEA – O PROSTIE
– GIRATORIUL AMPLASAT IN INTERSECTIA INTENS CIRCULATA DE LA MAGAZINUL UNIREA ESTE ” O CRIMA CU PREMADITARE” , NU ASIGURA SIGURANTA PIETONILOR !!! ( DOAR DACA VA FI GIRATORIU CU SEMAFOR- O INVENTIE A PRIMARIEI NOASTRE )
– CU SIGURANTA BUGETUL VA FI SUPLIMENTAT !
– PAVAJUL DIN ZONA RESPECTIVA TREBUIA INLOCUIT DE MULT TIMP, NU STIU CE A PAZIT PRIMARIA PENTRU CA NU S-AU ADUNAT NICI MACAR BUCATILE SPARTE DE PAVAJ, NU SE MATURA, TOTUL ERA LASAT PENTRU PERIOADE FOARTE LUNGI DE IZBELISTE !!!

Cetatean al acestei urbe 12 septembrie 2014 at 8:23

Pista pentru biciclisti nu se face?

ioana 12 septembrie 2014 at 17:31

haideti,nu fiti rai ca asa ati facut si cu parcul din fata Universitatii si acum toti suntem foarte multumiti.

Alex Danila 13 septembrie 2014 at 14:05

De ce pun „plantațiile inalte” intre carosabil si parcare? Nimeni nu se poate bucura de umbra in acest fel. Trebuie sa fie amplasate intre parcarea aceea si trotuar.
Giratoriul de la BCR e bun, ca acolo pietonii nu sunt numeroși. Dar in fata magazinului Unirea…

Doina 14 septembrie 2014 at 14:39

Alex, tu ai vazut vre-o data Moscova?

Edi Lu 14 septembrie 2014 at 14:52

Dar tu, Doina, ai vazut vre-o data Tătîrlaua ?

Comentariile sunt oprite