FOTO: Atelier de lucru la Centrul Social Vinerea – Cugir. ,,Percepția și reprezentarea exprimate în desenul copiilor cu nevoi speciale”
Vineri, 12 mai 2017, la Centrul Social Multifunctional Vinerea s-a desfășurat un atelier de lucru cu tema:”Percepția și reprezentarea exprimate în desenul copiilor cu nevoi speciale”, eveniment moderat de psihologul clinician al centrului, Corina Olteanu.
Au fost prezenți aproape 20 de participanți, profesori și educatori ai Școlii Gimnaziale ”Iosif Pervain” , Școlii Gimnaziale ,,Singidava”, Școlii Gimnaziale Nr.3 și ,,Școala Ioan Mihu” Vinerea, precum și reprezentanți ai centrului amintit.
Potrivit directorului centrului, ec. Silviu Samoilescu, subiectul, deosebit de interesant, are ca bază experiența acumulată de specialiștii centrului, în activitatea desfășurată cu beneficiarii serviciilor de recuperare și a fost structurat în 3 etape de lucru: Asemănări și diferențe în funcție de diagnosticul clinic; Ilustrarea modului în care este organizată și structurată informația în cazul acestor copii; Necesitatea abordării diferențiate a programei școlare pe baza planurilor integrativ – educative personalizate.
,,În urma analizelor și discutiilor s-a concluzionat că o tendință dominantă în abordarea persoanelor cu dizabilități la nivelul politicilor sociale și educative este educația integrată, definită ca un ansamblu de măsuri aplicate categoriilor de populație, ce urmărește înlăturarea segregării de toate formele.Aceasta reprezintă o modalitate instituționalizată de școlarizare a copiilor cu dizabilități (ca și a altor copii cu nevoi speciale) în școli și clase obișnuite sau în structuri școlare cât mai apropiate de cele obișnuite”, a afirmat Samoilescu.
Specialiștii Centrului susțin că, acceptarea de către școala de masă a ideologiilor educației integrate impune adaptări la nivelul procesului de predare – învățare – evaluare prin întocmirea unor documente speciale concretizate în programele de intervenție personalizată ( PIP) și programele educative personalizate (PEP). Aceasta implică: activități de învățare individualizată; adoptarea curricumulului; alegerea unui conținut al învățării; aplicarea unor strategii de predare – învățare; gestionarea diferențiată a timpului; organizarea spațiului clasei; utilizarea resurselor; managementul clasei ; adaptări ale instrumentelor de evaluare.
După cum preciza Samoilescu, se urmărește ca pe viitor, specialiștii centrului împreună cu cadrele didactice, să participe la activitati comune dedicate copiilor cu nevoi speciale.
Constantin PREDESCU
[nggallery id=3933]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
24 aprilie: Începe vernisajul „Materie și Icoană” la Muzeul Municipal „Ioan Raica”. Ateliere de pictare a icoanelor pentru elevi
24 aprilie: Începe vernisajul „Materie și Icoană” la Muzeul Municipal „Ioan Raica”. Ateliere de pictare a icoanelor pentru elevi Din data de 24 aprilie până în 15 mai, sebeșenii dornici vor putea participa la vernisajul „Materie și Icoană”, organizat la Muzeul Municipal „Ioan Raica.” Se vor realiza mai multe ateliere pentru învățarea elevilor vechea tehnică […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Ce nume se sărbătoresc de SFÂNTUL GHEORGHE 2024: Peste 900.000 de români își serbează onomastica în 23 aprilie
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Legendele Sfântului Gheorghe. Cum l-a înfrânt pe balaur şi de ce nu este bine să dormim în această zi
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Cui îi spunem „La mulți ani!” de Sfântul Gheorghe: Nume care se serbează în ziua Sfântului Mare Mucenic, purtătorul de biruință
-
Curier Județeanacum o zi
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024: URARI și FELICITARI pentru cei dragi care își sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Obiceiuri, tradiţii şi superstiţii de Sfântul Gheorghe, unul dintre cei mai venerați sfinți din calendarul ortodox