Rămâi conectat

Ştirea zilei

Educaţia trebuie să redevină o prioritate a Primăriei Alba Iulia!

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Candidatul PSD la Primăria Alba Iulia, dr. Ioan Dîrzu, a continuat, aşa cum a promis, seria de consultări cu albaiulienii, organizând la începutul săptămânii mai multe întâlniri cu profesori şi grupuri de părinţi şi elevi din Alba Iulia, în cadrul cărora s-a discutat despre viitorul albaiulienilor şi modul în care administraţia locală se poate implica în sprijinirea procesului educativ din instituţiile de învăţământ din oraş. „M-am întâlnit zilele acestea cu peste 200 de profesori, părinţi şi elevi interesaţi de dezvoltarea procesului educaţional în Alba Iulia şi am constat cu îngrijorare că primăria se implică în sprijinirea activităţii educaţionale doar când primarul Hava doreşte să se afişeze la vreo serbare, pentru un plus de capital de imagine. În realitate, situaţia este destul de dramatică, mulţi absolvenţi de liceu sau de facultate nu reuşesc să îşi găsescă un loc de muncă, iar profesorii din Alba Iulia, recunoscuţi pentru pasiunea cu care se implică în munca lor, sunt ignoraţi de administraţia locală atunci când vin cu proiecte serioase de dezvoltare”, a declarat preşedintele PSD Alba, dr. Ioan Dîrzu.
Pentru a facilita comunicarea cu profesorii şi cu cei interesaţi de educaţie, PSD Alba a înfiinţat, la propunerea lui Ioan Dîrzu, un grup de dialog pe teme de educaţie, menit să construiască viitoarele proiecte pe care candidatul la primărie doreşte să le realizeze după preluarea mandatului. În cadrul reuniunilor s-au abordat, printre altele, teme legate de lipsa acută a mijloacelor de formare continuă şi de reconversie profesională pentru persoanele adulte din Alba Iulia rămase fără locuri de muncă, dar şi de numărul mic al creşelor şi grădiniţelor cu program prelungit din localitate. În opinia candidatului la Primăria Alba Iulia, dr. Ioan Dîrzu, „Primăria municipiului Alba Iulia trebuie să se modernizeze, adaptându-se la noile realităţi sociale. Sunt şi eu părinte şi înţeleg cât de important este ca municipalitatea să îţi ofere posibilitatea să îmbini viaţa profesională cu cea privată, înfiinţând noi creşe şi grădiniţe cu program prelungit şi suplimentând, cu finanţare de la bugetul local, activităţile recreative destinate copiilor, cu participarea profesorilor ce vor fi remuneraţi pentru efortul lor. În ceea ce priveşte formarea continuă refuz să cred că viaţa albaiulianului încetează după pierderea primului loc de muncă sau la 40-50 de ani; sunt de părere că primăria trebuie să deruleze mai multe proiecte de reconversie profesională, apelând la fondurile europene de dezvoltare a resurselor umane. Am remarcat recent că s-a iniţiat un proiect în acest sens, de formare în domeniul turistic, dar îmi este teamă că „partenerii” aleşi pentru a cheltui banii proiectului nu au nimic de-a face cu programele de formare. Mai mult decât atât, experienţa mea în economia reală românească mă face să cred că domeniul de formare ales conduce la un şomaj sigur pentru că turismul nostru a cunoscut anul trecut o scădere de aproape 20 la sută, iar perspectivele generate de criza economică spulberă orice şansă de dezvoltare a acestui domeniului. Uneori nu pot să înţeleg încăpăţânarea administraţiei locale în continuarea unui proiect eşuat. Personal, aş fi optat pentru programe de formare în domenii tehnice, agricole, de producţie sau chiar în construcţii, pentru că acestea sunt sectoarele în care se înregistreză cel mai mare deficit de forţă de muncă, mai ales cea calificată, din România şi din zona Alba”. (A.D.T.)


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Ajutorul de încălzire 2022: Care sunt condițiile pentru românii care vor să beneficieze de ajutorul de la stat și care este valoarea

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Ajutorul de încălzire 2022: Care sunt condițiile pentru românii care vor să beneficieze de ajutorul de la stat și care este valoarea

Românii mai au la dispoziție doar câteva zile pentru a depune actele necesare pentru a beneficia de ajutorul de încălzire oferit de către stat.

Începând cu data de 1 noiembrie 2021, ajutorul lunar pentru încălzirea locuinței pentru sezonul rece 2022-2023 se oferă conform prevederilor Legii consumatorului vulnerabil. Cei care vor să beneficieze de sprijinul oferit de stat la iarnă trebuie să depună o cerere și declarație pe propria răspundere privind componența familiei, veniturile sale și sistemul de încălzire utilizat.

Elit - Gustul Desăvârșit
Anunţ de ultimă oră pentru români, până când mai pot depune actele pentru a beneficia de sprijinul de la stat

Toţi cei care vor să beneficieze de ajutorul lunar pentru încălzirea locuinței între 1 noiembrie 2022 și 31 martie 2023, trebuie să depună cererile și declarațiile pe propria răspundere până la data de 15 octombrie 2022.

Acestea se depun individual sau prin asociațiile de proprietari, ascociațiile de locatari sau la primăria din orașul, satul sau comuna în care aveți domiciliul.

Stabilirea dreptului pentru primirea ajutorului pentru încălzirea locuinței se face prin dispoziția primarului orașului, satului sau comunei în care locuiți:

– începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele până în a 20 zi a acelei luni;

– începând cu luna următoare, pentru cei care au depus documentele după a 20 zi a lunii în care ați depus cererea;

– începând cu luna depunerii cererii, pentru cei al căror drept de ajutor social este stabilit începând cu acea lună, indiferent de data la care au depus cererea;

Cine sunt românii care pot beneficia de ajutorul oferit de stat în sezonul rece

Cei care pot beneficia de ajutorul oferit de stat în sezonul rece sunt familiile cu venituri nete lunare mai mici de 1.386 de lei pe cap de membru de familie sau persoanele singure care câștigă lunar până în 2.053 de lei.

Ajutorul se acordă pentru un singur sistem utilizat la încălzirea locuinței, declarat de persoana singură, respectiv de un membru al familiei, care are capacitate deplină de exercițiu al drepturilor civile.

În funcție de sistemul de încălzire al locuinței dumneavoastră, categoriile de ajutoare pentru încălzire sunt:

– ajutor pentru încălzirea locuinței cu energie termică în sistem centralizat;

– ajutor pentru gaze naturale;

– ajutor pentru energie electrică;

– ajutor pentru combustibili solizi și/ sau petrolieri.

Valoarea de referință luată în calcul la stabilirea ajutorului pentru încălzire locuinței, în funcție de sistemul de încălzire utilizat, nu poate fi mai mică de:

250 lei/ lună, pentru gaze naturale;

500 lei/ lună, pentru energie electrică;

320 lei/ lună, pentru combustibili solizi și/ sau petrolieri.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței în sezonul rece se plătește diferențiat în funcție de venitul mediu lunar al familiei sau al persoanei singure:

– în proporție de 100% din valoarea de referință, dar nu mai mult decât consumul facturat, dacă venitul mediu net lunar este până în 200 lei pe cap de membru de familie/persoana singură;

– în proporție de 90%, pentru persoanele cu un venit lunar net cuprins între 200,1 lei și 320 lei;

– în proporție de 80%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 320,1 lei și 440 lei;

– în proporție de 70%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 440,1 lei și 560 lei;

– în proporție de 60%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 560,1 lei și 680 lei;

– în proporție de 50%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 680,1 lei și 920 lei;

– în proporție de 40%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 920,1 lei și 1.040 lei;

– în proporție de 30%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 1.040,1 lei și 1.160 lei;

– în proporție de 20%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 1.160,1 lei și 1.280 lei;

– în proporție de 10%, pentru persoanele cu un venit lunar net între 1.280,1 lei și 1.386 lei pe cap de membru de familie sau 2.053 de lei pentru o persoană singură;


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Codul Muncii 2022: Noi tipuri de contracte de muncă ar putea fi introduse în legislație

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Codul Muncii 2022: Noi tipuri de contracte de muncă ar putea fi introduse în legislație

O propunere pentru modificarea Codului muncii se află la Comisia de muncă din Senat, prin care s-ar putea introduce noi tipuri de contracte de muncă.

Inițiatorii spun în expunerea de motive că: ”Creşterea eficienţei economice, concomitent cu scăderile de costuri pentru firmele în care au fost introduse forme de flexibilizare a muncii în ultimul an, sunt evidente în contextul actual. Este clar că este necesară dezvoltarea într-o mai mare măsură a formelor de flexibilizare a muncii”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Astfel, senatorii care au inițiat modificarea legislativă spun că pentru a răspunde tuturor în mod eficient nevoii de flexibilizare a pieţei muncii din România şi pentru susţine reforme asumate la nivel european, propunem modificarea şi completarea Legii nr.53/2003 privind Codul muncii, în sensul introducerii unor noi tipuri de contracte de muncă, respectiv:

Contractul de muncă “la cerere”, care prezintă următoarele avantaje:

– angajatorul are o mai mare flexibilitate în organizarea activităţii, având posibilitatea de a dispune de forţa de muncă necesară în zilele în care are nevoie de serviciile prestate de către un anumit salariat şi doar numărul de ore necesar prestării activităţii respective;

– angajatul poate desfăşura mai multe activităţi în paralel, nemaiavând obligaţia respectării cu stricteţe a unui anumit program de lucru;

– se reduce sarcina administrativă, în comparaţie cu alte opţiuni legale utilizate pentru angajarea în comun, alternativa fiind ca angajatorul sa încheie în paralel câte un contract de muncă cu timp parţial cu fiecare angajat.

Contract de muncă cu mai mulţi angajatori şi un singur angajat reprezintă contractul individual de muncă în baza caruia un angajat încheie un contract de muncă cu mai mulţi angajatori pentru efectuarea aceluiaşi tip de activitate, care implică exercitarea aceloraşi atribuţii. Avantajele acestui tip de contract sunt următoarele:

– stabilirea răspunderii în solidar a angajatorilor semnatari ai contractului, cu privire la îndeplinirea obligaţiilor care decurg din contract şi din legislaţia muncii va creşte gradul de protecţie a angajatului în ceea ce priveşte obţinerea de către acesta a drepturilor restante de la oricare dintre angajatori, având posibilitatea să îl aleagă pe cel mai eligibil;

– reglementare flexibilă permite părţilor implicate să proiecteze schema de partajare a angajaţilor în funcţie de propriile nevoi;

– obligaţiile privind remuneraţia, impozitele şi contribuţiile sociale pot fi alocate angajatorilor în orice mod pe care îl stabilesc de comun acord;

– se reduce sarcina administrativă în comparaţie cu alte opţiuni legale utilizate pentru angajarea în comun, de exemplu atunci când fiecare angajator în paralel încheie un contract de muncă cu timp parţial cu acelaşi angajat.

odul muncii modificat. Românii nu vor mai putea lucra cu astfel de contracte

Una dintre noile prevederi din Codul muncii, supus unor ample modificări, vizează limitarea dreptului actual al angajaților de a avea mai multe contracte de muncă.

Acest drept al angajatului de a lucra pentru mai mulți angajatori în același timp va fi limitat printr-un proiect de lege ce transpune în legislația românească Directiva (UE) nr. 2019/1152. Vorbim de o modificare a articolului 35, care va dobândi următorul conținut:

„(1) Orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiți sau la același angajator, în baza unor contracte individuale de muncă, fără suprapunerea programului de muncă, beneficiind de salariul corespunzător pentru fiecare dintre acestea. Niciun angajator nu poate aplica un tratament nefavorabil salariatului care își exercită acest dreptˮ, iar partea referitoare la situațiile de incompatibilități se păstrează în forma actuală.

Este detaliată, de asemenea, și noțiunea de program de muncă: „(2) Programul de muncă reprezintă modelul de organizare a activității, care stabilește orele și zilele când începe și când se încheie prestarea muncii. (3) Modelul de organizare a muncii reprezintă forma de organizare a timpului de muncă și repartizarea sa în funcție de un anumit model stabilit de angajator”.

Practic, un angajat nu va mai putea suprapune nici măcar parțial contractele, fie ele full-time, fie part-time în privința programului de muncă. Simultaneitatea a două contracte full-time într-o zi lucrătoare înseamnă că unul începe, să zicem, la ora 6:00 și se termină la 14:00 și celălalt începe la ora 14:00 și se termină la 22:00.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO| Locuitorii din Roșia Montană, între teamă și revoltă: 200.000 de metri cubi de apă se puteau revărsa la vale

Ziarul Unirea

Publicat

în

VIDEO| Locuitorii din Roșia Montană, între teamă și revoltă: 200.000 de metri cubi de apă se puteau revărsa la vale

După ce o avarie la barajul Tăului Mare din comuna Roșia Montană a fost semnalată sâmbătă seara, prin apel la numărul de urgență 112, autoritățile din județ s-au mobilizat de urgență.

CITEȘTE ȘI: ALERTĂ la Roșia Montană: Cât timp se estimează că va dura deversarea controlată și care este riscul pentru localnici

La fața locului au fost aduse șase pompe de mare capacitate. Potrivit reprezentanților ISU Alba, în prima fază se va scădea nivelul apei din lac cu 5 metri pentru un grad de risc acceptabil in conformitate cu expertiza intocmita de personalul de specialitate.

Pe parcursul nopții, 268 de persoane (aflate în zone cu potențial risc) au fost informate asupra măsurii de evacuare preventivă. Anunțarea acestora a fost făcută prin emiterea a 4 mesaje RO-ALERT, concomitent cu anunțarea fizică de către echipaje mixte formate din pompieri, polițiști, jandarmi și reprezentanți ai administrației locale, care au explicat populației importanta evacuării preventive.

Elit - Gustul Desăvârșit

Părerile locuitorilor din Roșia Montană sunt împărțite, unii se tem să nu se întâmple o nenorocire și s-au evacuat, alții spun că nu există motive de neliniște, iar alții sunt revoltați că autoritățile nu au luat măsuri mai din timp.

„E prea mare mizeria acolo, picioarele alea nu le-a mai reparat nimeni. De la primărie ar trebui, doar nu m-oi duce eu sa repar”, a declarat o localnică pentru ziarulunirea.ro.

CITEȘTE ȘI: Cum arată fisura barajului lacului Tăul Mare din Roșia Montană. Raed Arafat, prezent la fața locului. Ce spun autoritățile

„A fost un pic panicată lumea, se gândeau dacă pleacă digul. Sper să nu se rupă digul, însă este totuși o gaură care a dat de gândit. Așteptăm să se pronunțe specialiștii. Din 200 și ceva de persoane au plecat cam 80, restul au refuzat”, a spus unul dintre cei care au ajutat la evacuare.

„Au venit azi noapte și ne-au întrebat dacă plecăm, însă am refuzat pentru că noi suntem în cealaltă parte. Nu cred că e pericol, au venit pompele care trag apa și nu este nici o problemă”, ne-a declarat o altă cetățeană din Roșia Montană.

„Din câte am văzut noi s-a format un crater acolo la Tău Mare. Nu știm din ce cauză, dar nu putem lua decizia să mutăm oamenii pentru o gaură”, a transmis liderul comunității de romi, Dumitru Panțîr.

„A venit o echipă din partea ISU și a Jandarmeriei să anunțe oamenii să se evacueze sau care vor să rămână să o facă pe răspunderea lor. Oamenii sunt speriați pentru că este a doua oară când se face evacuare. Noi ne dorim soluții reale, domnul Arafat să vină să vadă situația deoarece la noi în comunitatea de romi este o situație de urgență”, a spus consilierul local Doru Nuța.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea