CELULĂ de CRIZĂ permanentă, înființată de Guvern, pentru deblocarea proiectelor de autostradă
Lipsa autostrăzilor și ritmul lent în care sunt construite acestea în România sunt tot mereu subiecte de discuție. Birocrația, procedurile complicate, urmele de urs, liliecii din anumite peşteri, broaşte, şerpi, reptile şi stupi de albine sunt cauze pentru care nu se pot construi autostrăzi la noi în țară. Mai mult, mutarea stâlpilor de curent aflaţi pe aliamentul unui segment de autostradă sau şosea de centură durează câteva luni.
Citește și: FOTO,VIDEO/ Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1: Începuturi ”timide” ale lucrărilor la viitorul nod rutier Sebeș
Autostrada Lugoj-Deva a fost blocată mai bine de trei ani de câţiva lilieci aflaţi într-o peşteră. Proiectul celei mai aşteptate autostrăzi din România, Piteşti-Sibiu s-a împotmolit din cauza anumitor specii de reptile, amfibieni şi păsări. Centura Caracal, unde s-au cheltuit 10 milioane de euro, nu se poate inaugura pentru că a fost construită prea aproape de stâlpii de curent. Acestea sunt doar trei exemple de lucrări de infrastructură rutietă blocate sau amânate din motive halucinante.
Pentru deblocarea acestor proiecte, reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor, Guvernul a aprobat, în şedinţa de săptămâna trecută un memorandum privind unele măsuri de eficientizare a comunicării dintre persoanele responsabile cu implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes naţional şi reprezentanţii ministerelor/autorităţilor/agenţiilor publice care au rol de avizator sau rol decizional în realizarea unor acţiuni din procesul de implementare a proiectelor.
Conform acestui document aprobat în şedinţa de guvern de săptămâna trecută, şapte ministere, la nivel de secretar de stat, sunt implicate în formarea acestei unităţi: Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor, Ministerul Afecerilor Interne, Ministerul Energiei, Ministerul Apelor şi Pădurilor, Ministerul Culturii şi Ministerul Mediului. Această structură va funcţiona în subordinea Guvernului şi răspunde de monitorizarea şi deblocarea marilor proiecte.
„Persoanele responsabile cu implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes naţional şi reprezentanţii ministerelor/autorităţilor/agenţiilor publice care au rol de avizator sau rol decizional în realizarea unor acţiuni din procesul de implementare a proiectelor se întâlnesc de fiecare dată când există anumite probleme şi blocaje. Nu trebuie aşteptat câteva luni pentru mutarea unui stâlp de curent. Această procedură trebuie să dureze 48 de ore”, conform unor surse guvernamentale.
Sursa: capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă Adrian Bara, deputat PSD de Alba: Dezvoltarea rețelei de medicină de familie trebuie să devină o prioritate națională
Comunicat de presă Adrian Bara, deputat PSD de Alba: Dezvoltarea rețelei de medicină de familie trebuie să devină o prioritate națională Dezvoltarea rețelei de medicină de familie este esențială pentru un popor cu oameni sănătoși, creșterea speranței de viață și a calității vieții, în întreg ansamblul ei. Medicii de familie sunt primul punct de contact […]
O singură ofertă pentru contractul de 1,5 milioane de euro pentru restaurarea componentelor artistice de piatră de la porțile cetății bastionare din Alba Iulia
O singură ofertă pentru contractul de 1,5 milioane de euro pentru restaurarea componentelor artistice de piatră de la porțile cetății bastionare din Alba Iulia Asocierea format din firma Corint SRL și Kule Arhitectura SRL a depus singura ofertă pentru contractul Primăriei Alba Iulia privind restaurarea componentelor artistice de piatră de la porțile cetății bastionare. Cele […]
Florin Roman pe LISTA RUȘINII cu deputații care primesc bani de la stat pentru cazare deși au proprietăți în București sau în zona metropolitană a Capitalei: „Nu dețin nicio proprietate în București”
Florin Roman pe lista rușinii cu deputații care primesc bani de la stat pentru cazare deși au proprietăți în București sau în zona metropolitană a Capitalei: „Nu dețin nicio proprietate în București” 270 de deputați din cei 331 din Parlamentul României primesc bani pentru chirie în București. Unii dintre ei au însă proprietăți în București […]