CELULĂ de CRIZĂ permanentă, înființată de Guvern, pentru deblocarea proiectelor de autostradă
Lipsa autostrăzilor și ritmul lent în care sunt construite acestea în România sunt tot mereu subiecte de discuție. Birocrația, procedurile complicate, urmele de urs, liliecii din anumite peşteri, broaşte, şerpi, reptile şi stupi de albine sunt cauze pentru care nu se pot construi autostrăzi la noi în țară. Mai mult, mutarea stâlpilor de curent aflaţi pe aliamentul unui segment de autostradă sau şosea de centură durează câteva luni.
Citește și: FOTO,VIDEO/ Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1: Începuturi ”timide” ale lucrărilor la viitorul nod rutier Sebeș
Autostrada Lugoj-Deva a fost blocată mai bine de trei ani de câţiva lilieci aflaţi într-o peşteră. Proiectul celei mai aşteptate autostrăzi din România, Piteşti-Sibiu s-a împotmolit din cauza anumitor specii de reptile, amfibieni şi păsări. Centura Caracal, unde s-au cheltuit 10 milioane de euro, nu se poate inaugura pentru că a fost construită prea aproape de stâlpii de curent. Acestea sunt doar trei exemple de lucrări de infrastructură rutietă blocate sau amânate din motive halucinante.
Pentru deblocarea acestor proiecte, reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor, Guvernul a aprobat, în şedinţa de săptămâna trecută un memorandum privind unele măsuri de eficientizare a comunicării dintre persoanele responsabile cu implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes naţional şi reprezentanţii ministerelor/autorităţilor/agenţiilor publice care au rol de avizator sau rol decizional în realizarea unor acţiuni din procesul de implementare a proiectelor.
Conform acestui document aprobat în şedinţa de guvern de săptămâna trecută, şapte ministere, la nivel de secretar de stat, sunt implicate în formarea acestei unităţi: Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor, Ministerul Afecerilor Interne, Ministerul Energiei, Ministerul Apelor şi Pădurilor, Ministerul Culturii şi Ministerul Mediului. Această structură va funcţiona în subordinea Guvernului şi răspunde de monitorizarea şi deblocarea marilor proiecte.
„Persoanele responsabile cu implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes naţional şi reprezentanţii ministerelor/autorităţilor/agenţiilor publice care au rol de avizator sau rol decizional în realizarea unor acţiuni din procesul de implementare a proiectelor se întâlnesc de fiecare dată când există anumite probleme şi blocaje. Nu trebuie aşteptat câteva luni pentru mutarea unui stâlp de curent. Această procedură trebuie să dureze 48 de ore”, conform unor surse guvernamentale.
Sursa: capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă | Corneliu Mureșan, președinte PSD Alba: Sprijinul financiar pentru transportul elevilor e o compensație și o soluție temporară, nu rezolvarea problemei
Sprijinul financiar pentru transportul elevilor e o compensație și o soluție temporară, nu rezolvarea problemei Sprijinul financiar care va fi acordat de către Consiliul Județean Alba pentru elevii care sunt școlarizați în altă localitate, decât cea de domiciliu, și nu beneficiază de existența serviciilor de transport, poate fi doar o soluție de moment și o […]
Corneliu Mureșan, președinte PSD Alba – Credeți că se va face lumină în afacerea „Microbuzul”, o afacere liberală cu parfum penal?
Credeți că se va face lumină în afacerea „Microbuzul”, o afacere liberală cu parfum penal? Ministrul Fondurilor Europene promite că se va face lumină și sunt în curs trei controale. Pe scurt, dacă nu vă mai amintiți, o firmă din zona PNL, a fiului președintei organizației de femei a PNL Prahova, a vândut în țară […]
Mircea Hava, fostul primar al municipiului Alba Iulia: PNRR – o șansă irosită!
Mircea Hava: PNRR – o șansă irosită! Mircea Hava, fostul primar al muncipiului Alba Iulia, este de părere că PNRR este o șansă irosită de România și că vina este împărțită. Soluția lor „tăierilor globale” este cea mai păguboasă, mai spune fostul edil. Hava explică că era nevoie de un exercițiu chirurgical: proiect cu proiect, […]