Rămâi conectat

Politică Administrație

CELULĂ de CRIZĂ permanentă, înființată de Guvern, pentru deblocarea proiectelor de autostradă

Ziarul Unirea

Publicat

în

URS Construct

Lipsa autostrăzilor și ritmul lent în care sunt construite acestea în România sunt tot mereu subiecte de discuție. Birocrația, procedurile complicate, urmele de urs, liliecii din anumite peşteri, broaşte, şerpi, reptile şi stupi de albine sunt cauze pentru care nu se pot construi autostrăzi la noi în țară. Mai mult, mutarea stâlpilor de curent aflaţi pe aliamentul unui segment de autostradă sau şosea de centură durează câteva luni.

Citește și: FOTO,VIDEO/ Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1: Începuturi ”timide” ale lucrărilor la viitorul nod rutier Sebeș

Autostrada Lugoj-Deva a fost blocată mai bine de trei ani de câţiva lilieci aflaţi într-o peşteră. Proiectul celei mai aşteptate autostrăzi din România, Piteşti-Sibiu s-a împotmolit din cauza anumitor specii de reptile, amfibieni şi păsări. Centura Caracal, unde s-au cheltuit 10 milioane de euro, nu se poate inaugura pentru că a fost construită prea aproape de stâlpii de curent. Acestea sunt doar trei exemple de lucrări de infrastructură rutietă blocate sau amânate din motive halucinante.

Citește și:  FOTO, VIDEO Autostrada Sebeș-Turda. Situația casei de la Oarda care încurcă lucrările: Este expropriată, iar o hotărâre de guvern lipsește pentru demolarea ei

Pentru deblocarea acestor proiecte, reducerea birocraţiei şi simplificarea procedurilor, Guvernul a aprobat, în şedinţa de săptămâna trecută un memorandum privind unele măsuri de eficientizare a comunicării dintre persoanele responsabile cu implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes naţional şi reprezentanţii ministerelor/autorităţilor/agenţiilor publice care au rol de avizator sau rol decizional în realizarea unor acţiuni din procesul de implementare a proiectelor.

Conform acestui document aprobat în şedinţa de guvern de săptămâna trecută, şapte ministere, la nivel de secretar de stat, sunt implicate în formarea acestei unităţi: Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor, Ministerul Afecerilor Interne, Ministerul Energiei, Ministerul Apelor şi Pădurilor, Ministerul Culturii şi Ministerul Mediului. Această structură va funcţiona în subordinea Guvernului şi răspunde de monitorizarea şi deblocarea marilor proiecte.

Citește și: FOTO,VIDEO: Mobilizare în creștere pe autostrada Sebeș-Turda. În apropiere de pârâul Iovului a început excavarea dealului

„Persoanele responsabile cu implementarea proiectelor aferente infrastructurii de transport de interes naţional şi reprezentanţii ministerelor/autorităţilor/agenţiilor publice care au rol de avizator sau rol decizional în realizarea unor acţiuni din procesul de implementare a proiectelor se întâlnesc de fiecare dată când există anumite probleme şi blocaje. Nu trebuie aşteptat câteva luni pentru mutarea unui stâlp de curent. Această procedură trebuie să dureze 48 de ore”, conform unor surse guvernamentale.

Sursa: capital.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Ilie Bolojan vrea să concedieze circa 24% din angajaţii de la Senat. Sindicatele susțin că „o astfel de acţiune în forţă, este extrem de îngrijorătoare şi nebenefică atât pentru funcţionarea instituţiei cât şi pentru angajaţi şi familiile lor”

Bera Larisa

Publicat

în

Ilie Bolojan vrea să concedieze circa 24% din angajaţii de la Senat. Sindicatele susțin că „o astfel de acţiune în forţă, este extrem de îngrijorătoare şi nebenefică atât pentru funcţionarea instituţiei cât şi pentru angajaţi şi familiile lor” Reforma președintele Senatului, Ilie Bolojan constă în tăierea cheltuielilor și respect pentru contribuabili. Pentru a susține aceste […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea