Rămâi conectat

Actualitate

Cardul de asigurări sociale de sănătate – emis pe cheltuiala Ministerului Sănătăţii

Publicat

în

Cheltuielile necesare pentru producerea cardurilor naţionale de asigurări sociale de sănătate ar putea fi suportate integral de la bugetul de stat, potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă lansat recent în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Sănătăţii. Cardul va fi produs începând cu luna august şi va cuprinde o serie de informaţii ce dovedesc calitatea de asigurat. Deşi Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii prevede că toate cheltuielile de producere a cardului naţional vor fi suportate atât de Casă Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), cât şi de asigurat, Ministerul Sănătăţii (MS) intenţionează să susţină de la bugetul de stat toate costurile.
În acest sens, pe site-ul MS a fost lansat în dezbatere publică un proiect de Ordonanţă de Urgenţă, ce stabileşte că toate cheltuielile cu producerea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate se suportă din bugetul MS, în timp ce costurile pentru producerea soluţiilor informatice pentru administrarea cardului se suportă de CNAS, din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
De asemenea, pentru plata şi distribuţia cardului naţional de asigurări sociale de sănătate se va încheia un contract între MS şi CNAS cu C.N. „Imprimeria Naţională” SA., care ar putea produce, lunar, aproximativ 1 milion de exemplare.
Conform informaţiilor publicate de MS, costul unui card se estimează la aproximativ 2 euro, iar producerea lui va începe din luna august.
lCe informaţii va cuprinde cardul?
Potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cardul naţional de asigurări sociale de sănătate va înlocui documentele care atestă calitatea de asigurat, adică adeverinţa de asigurat, eliberată prin grija casei de asigurări la care este înscris asiguratul, sau documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate a instrumentului electronic pus la dispoziţie de CNAS.
Conform prevederilor legale, cardul se va emite pentru asiguraţii cu vârsta peste 18 ani, se va folosi doar pe teritoriul României şi va cuprinde următoarele informaţii: *numele, prenumele, precum şi codul numeric personal ale asiguratului; *codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate; *numărul de identificare al cardului naţional de asigurări sociale de sănătate; *diagnostice medicale cu risc vital şi boli cronice; *grupa sanguină şi Rh; *acceptul exprimat, în timpul vieţii, pentru prelevarea de organe, ţesuturi şi celule, după deces; *medic de familie: nume, prenume, date de contact.

Nicoleta IDITA-TOMUŢA

Publicitate

Actualitate

Măsurile pentru reducerea facturilor la energie, anunțate de Florin Cîțu. Care sunt diferențele între proiectul PNL și cel PSD

Publicat

în

Măsurile pentru reducerea facturilor la energie, anunțate de Florin Cîțu. Care sunt diferențele între proiectul PNL și cel PSD

Florin Cîțu, premierul interimar, a prezentat, în cursul zilei de luni, măsurile prin care Guvernul dorește să combată creșterea prețului la energie electrică și gaze în următoarele luni.

La aproape două săptămâni de la momentul în care Guvernul a fost demis prin moţiune de cenzură, Florin Cîţu anunţă măsurile pentru reducerea facturilor la energie şi gaze.

Electrica Furnizare Discount

„Soluțiile noastre pentru facturile la energie ale românilor:
– plafonarea prețurilor la energie;
– compensarea unei părți din factura la energie, complementar cu plafonarea;
– amânare la plată a facturilor pentru cei care nu pot să plătească.
Nu lăsăm pe nimeni în urmă!”, a scris premierul interimar Florin Cîţu, pe Facebook.

Proiectul de lege depus de PSD în Parlament prevede plafonarea preţurilor nu la nivelul actual, aşa cum anunţase premierul demis Florin Cîţu, ci la o valoare de aproape patru ori mai mică, astfel încât „românii să le poată suporta”.

”Numărul mare de oameni din toate zonele țării care s-au alăturat acestei campanii, în numai două săptămâni, arată gradul uriaș de suport public al măsurilor inițiate de PSD. Credem că acest fapt trebuie să fie un semnal clar pentru parlamentarii tuturor partidelor la dezbaterile de luni, din Senat, privind așteptările populației față de acest proiect extrem de important pentru milioane de români”, au precizat social-democraţii.

Proiectul PSD prevede plafonarea pentru 6 luni a prețurilor la energie și gaze la niveluri pe care românii să le poată suporta. Astfel, în cazul electricității, PSD a propus, prin ultimele amendamente depuse vineri, un plafon de preț al energiei active de 250 de lei/Mwh, în condițiile în care ultimele oferte ale furnizorilor către populație, această valoare a ajuns la peste 950 lei/Mwh.

În cazul gazelor naturale, plafonul propus este de 135 de lei/Mwh, față de oferte ale furnizorilor de 650 lei/Mwh. Soluțiile PSD produc o scădere a prețului final față de actualele oferte ale furnizorilor cu 74% în cazul energiei și 79% în cazul gazelor.

De asemenea, varianta PSD este net superioară propunerilor PNL: liberalii ajung la un preț final al kilowattului de 1,01 lei, în vreme ce în varianta noastră, kilowattul va costa doar 0,67 lei.

Sursa: romaniatv.net

Citește mai mult

Actualitate

APIA demarează plățile în avans pentru fermierii care au depus Cereri unice de plată pe 2021: Finanțare de peste un miliard de euro

Publicat

în

APIA demarează plățile în avans pentru fermierii care au depus Cereri unice de plată pe 2021: Finanțare de peste un miliard de euro

Începând de luni, 18 octombrie, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), va demara Campania de plată în avans pentru fermierii care au depus Cereri unice de plată în anul 2021, anunţă un comunicat al agenţiei.

Potrivit sursei citate, APIA îşi propune, în perioada de acordare a avansului, 18 octombrie 2021 – 30 noiembrie 2021, să finanţeze fermierii cu o sumă de peste un miliard de euro, atât pentru schemele finanţate din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) cât şi pentru măsurile finanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR).

„În conformitate cu Regulamentul (UE) nr.1295 din 4 august 2021 de derogare, pentru anul 2021, de la articolul 75 alineatul (1) al treilea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte nivelul avansurilor pentru plăţile directe şi pentru măsurile de dezvoltare rurală legate de suprafaţă şi de animale, statele membre pot plăti avansuri de până la 70% în cazul plăţilor directe indicate în anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1307/2013 şi de până la 85% în cazul sprijinului acordat în cadrul dezvoltării rurale menţionat la articolul 67 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013.”, se menţionează în comunicat.

Electrica Furnizare Discount

Sursa: dcbusiness.ro

Citește mai mult

Actualitate

Cum putem reduce consumul de benzină sau de motorină. Economie de combustibil, dar și de stres

Publicat

în

Cum putem reduce consumul de benzină sau de motorină. Economie de combustibil, dar și de stres

„Ne plângem de scumpirea carburantului, dar avem o metodă foarte simplă de a reduce costurile: să conducem defensiv. Când conduci defensiv scade și riscul de accident, nu mai uzezi nici mașina atât de mult (cauciucuri, frâne, etc) și, bineînțeles, faci economie de combustibil”, a transmis șoferul profesionist.

Putem reduce din timp când vedem că n-avem unde înainta

„Sunt mașini care au sistemul dotat cu start-stop la care motorul se oprește la semafor, dar nu doar atât. Ce trebuie să facem să consumăm mai puțin? Trebuie să accelerăm doar atât cât mașina să înainteze ușor, fără să exagerăm, fără să accelerăm violent. În plus, trebuie să reducem din timp lăsând mașina în viteză, nu scoțând mașina pe liber. Să reducem din timp înseamnă că văd că urmează un semafor roșu sau o coloană și că nu are rost să accelerez până mă apropii de coloană”, a adăugat el, pentru DC NEWS.

Economie de combustibil, dar și de stres

„Foarte mulți au senzația că dacă reduc din timp de fapt pierd timp. Își zic: «Dacă se bagă altul în fața mea?». Atunci sunt tentați să stea cât mai aproape de cei din față să nu se bage altul. Dacă ne gândim că o mașină intrată în față înseamnă doar câțiva metri mai în spate, nu are rost să ne stresăm și să încercăm de fiecare dată să fim cât mai aproape de mașina din față”, mai este de părere Titi Aur.

Electrica Furnizare Discount

Vor exista mereu șoferi nesimțiți, dar într-un oraș mare precum Bucureștiul nu câștigă decât 1-2 minute

„Bineînțeles că vom întâlni întotdeauna șoferi nesimțiți care nu înțeleg ce înseamnă să conducă ecologic, economic și, nu în ultimul rând, cu bun simț. Se vor strecura, vor trece de pe o coloană pe alta, dar totuși îmi place să cred că sunt excepțiile. Înseamnă 3-5% din șoferi și atunci dacă toți ceilalți care gândesc normal, conduc normal, elegant, economic nu-i vor băga în seamă, ei vor fi doar oile negre. Cei conștienți că vor să facă și economie de uzura mașinii, combustibil, dar și de stres, vor urma aceste sfaturi. De ce să fiu un stresat și să accelerez, să frânez și să fiu foarte aproape din mașina din față? Traversând dintr-o parte într-alta un oraș mare, așa cum este Bucureștiul, condusul agresiv nu aduce decât un minut sau două în plus, cu un cost mare pentru consum, mediu și ceilalți participanți la trafic”, a conchis el.

Sursa: dcnews.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare